Hore

KOMPAKT ALEBO ZRKALDOVKA?

V tomto článku nerozoberám formáty mirrorless (CSC) a four thirds, aj keď sa jedná o plnohodnotné alternatívy. Rozhodne však tieto technológie budú mať na trhu čoraz väčšie slovo. Smartphony úplne nahradia lacnejšie kompakty typu “mydielko” a lepšie kompakty pravdepodobne padnú za obeť mirrorless a four thirds.  Osobne si myslím, že klasická zrkadlovka ešte bude mať na trhu svoje miesto. Ale aj Bill Gates si myslel, že nikto nebude nikdy potrebovať viac ako 640kb RAM.... Ak však uvažujete nad kúpou zrkadlovky, tak by som sa určite poobzeral aj po four thirds alebo mirrorless alternatívach. Nevýhodu zatiaľ vidím v ponuke objektívov, ktorých je pre zrkadlovky typu Canon, Sony, Pentax, Nikon podstatne viac. Je to však otázka času a väčšieho rozšírenia týchto formátov. Cena objektívov pre CSC a four thirds je v čase písania článku pomerne vysoká. Možno sa však rozhodnete práve pre túto cestu. Ide o most medzi kompaktom a zrkadlovkou a určite o plnohodnotnú variantu.  

KOMPAKT ALEBO ZRKADLOVKA?

Vybrať si medzi kompaktom a digitálnou zrkadlovkou je prvým rozhodnutím v živote každého začínajúceho fotografa. Pokúsim sa v tomto článku vám objasniť hlavné rozdiely, výhody a nevýhody obidvoch typov.

Asi prvým najväčším lákadlom na kúpu zrkadlovky je určite kvalita výsledných fotografií. Sú väčšinou ostrejšie, majú vernejšie farebné podanie, pôsobia realistickejšie a majú menej digitálneho šumu. Takisto obvykle ponúkajú väčšie rozlíšenie  a dynamický rozsah (rozsah tmavých a svetlých tónov). Nevýhodou je vysoká cena, veľkosť a váha.

Základným a podstatným rozdielom medzi zrkadlovkou a kompaktom je možnosť meniť na zrkladlovke objektívy a veľkosť senzora. Prečo by ste potrebovali viac ako jeden objektív? Každý objektív spĺňa svoj špecifický účel a umožňuje na zrkadlovkách dosahovať maximálnej kvality. Existujú makro objektívy, telefoto, širokouhlé, stredné telefoto, základné, rybie oko, pevné ale aj superzoomy. Vyberie si naozaj každý. Každý objektív väčšinou slúži na iný účel a preto zrkadlovkári väčšinou majú v batohu niekoľko typov objektívov. Takisto existuje na zrkadlovky obrovské množstvo príslušenstva, filtrov a podobne. Výhodou tiež je, že akonáhle je telo fotoaparátu zastarané, kúpite nové a objektívy môžete používať stále tie isté. 

Veľkosť senzora vplýva hlavne na:

CENU. Väčší senzor je drahší na výrobu a aj objektívy sú podstatne drahšie.

VEĽKOSŤ A VÁHU: Väčšie senzory potrebujú väčšie a tažšie objektívy a takisto aj veľkosť tela fotoaparátu býva obvykle väčšia.

HĹBKU OSTROSTI: Väčšie senzory vytvárajú menšiu hĺbku ostrosti pri tom istom nastavení clony. To sa využíva napr. hlavne pri portrétnej fotografii, kde chceme aby rušivé pozadie bolo krásne rozmazané (tzv. bokeh) a subjekt sa tým oddelí od pozadia.

DIGITÁLNY ŠUM: Čím väčší senzor, tým lepšie daný fotoaparát zvláda fotenie v nízkom osvetlení. Určite ste si všimli, že mnoho fotografií fotených pri slabom osvetlení kompaktom je vďaka šumu v podstate nepoužiteľných.

DYNAMICKÝ ROZSAH: Tým, že sú pixle na senzore väčšie a fyzicky ďalej od seba sú zrkadlovky schopné zachytiť väčší rozsah svetla bez toho, aby ste napríklad prepálili oblohu do čistej bielej bez detailu.

Asi ste prekvapení, že nespomínam vôbec megapixle, ktoré boli kedysi alfou a omegou pri výbere fotoaparátu. Táto téma už stratila na aktualite, pretože obidva typy fotoaparátov už ponúkajú dostatočné množstvo megapixelov na tlač a prezentáciu fotografií. Výjimkou sú snáď iba veľkoformátové fotografie alebo billboardy, ktoré vyžadujú čo najväčší počet pixlov.

Asi najlepším kritériom pri výbere sú subjekty, ktoré chcete fotiť.

DOVOLENKY, BEŽNÉ RODINNÉ FOTKY: Ak vám ide o lepšie fotky z dovoleniek, jednoznačne voľte kompakt, alebo aj dobrý smartphone. Vláčiť batoh s objektívmi je veľmi nepraktické. To isté platí pre bežné rodinné fotky. Kompakt väčšinou úplne postačuje a môžete ho mať stále pri sebe vďaka jeho veľkosti a váhe. 

KRAJINA: Ak radi fotíte krajinu, rozhodne by som uprednostil zrkladlovku. Krajina je náročná na kvalitu, ostrosť aj farebné podanie, pretože sa väčšinou tlačí na veľký formát. Ďalej sú telá prispôsobené do dažďa, snehu a mrazivého počasia. Môže sa vám stať, že kompakt neprežije ani slabý dažďík alebo mínusové teploty. Najlepšou variantou je full frame zrkadlovka, napr. Canon 6D, 5D MARK II a širokouhlý objektiív, napr. Canon 17-40mm v kombinácií s objektívom 70-200mm F/4. Dá sa fotiť samozrejme aj na fotoaparáty s menším senzorom. Tokina 12-24mm je výborným kanditátom na širokouhlý objektív pre telá s menším senzorom. Canon nedávno vydal Canon 5Ds, ktorý ma 50mpx senzor. Ideálny kandidát na krajinkársku fotografiu. Myslím že už aj Filip Kulisev fotí na tento fotoaparát.

Canon 5D MARK II + Canon 70-300mmL. Ďalšia fotka je 100% výrez detailu na domček. Pri veľkoformátovej tlači sú všetky tieto detaily veľmi dôležité.

Full framové zrkladlovky sa na krajinu hodia najviac. Majú šírku záberu a neuveriteľný detail aj pri použítí kvalitného zoom objektívu

PORTRÉTY: Na kvalitné portréty by som volil opäť zrkadlovku. Kompakt, síce portrét zvládne,  ale väčšinou výsledná fotka  nevyzerá zďaleka tak dobre. Krásne rozmazané pozadie, kontrast, ostrosť a farby. Fotky pôsobia jednoducho viac reálne a majú 3D efekt. Skúste si zafotiť portrét s full frame zrkadlovkou + 85mm f1.4 alebo 50mm f1.2L a kompakt už do ruky nechytíte. Samozrejme, že je to celé za trocha inú cenu, ale ak sa chcete fotením živiť, časom budete asi musieť prejsť na podobnú kombináciu. Najväčší problém vidím v rozmazávaní  backgroundu. Kompatky s menším senzorom jednoducho zďaleka tak pekne background nerozmažú ani keď použijete objektív s rovnakou svetelnosťou. Aj preto má full frame krajší bokeh a background ako zrkadlovky s menšími senzormi. 

Pri portéte je dôležitá malá hĺbka ostrosti, ktorá oddelí subjekt od pozadia a príjemný oku lahodiaci bokeh (rozmaz pozadia) Canon 6D + 85mm 1.8

STREET FOTOGRAFIA: Tu vidím veľkú výhodu smarphonov, alebo malých nenápadných kompaktov. S veľkou zrkadlovkou si vás každý všimne a ihneď znervóznie.  Takže kompakt na tomto mieste vyhráva.

ŠPORT, ZVIERATÁ V PRÍRODE: Čo sa týka športu, akejkoľvek akcie, fotenia zvierat, vtákov a podobne, opäť vyhráva zrkadlovka. Rýchlosť ostrenia je nevyhnutná a pevné telefoto objektívy pre zrkadlovky poskytujú kvalitu, o ktorej sa kompaktu môže len snívať. Určite ste si všimli fotky z kompaktu, keď zazoomujete. Pozrite si fotku na monitore, väčšinou je kvalita dosť otrasná.  Ale je možné, že už som príliš zhýčkaný….

Ako každý správny fotograf rád fotím čajky. Táto fotografia bola urobená fotoaparátom Canon 550D + 70-200mm F/4 IS Na ilustráciu kvality pridávam detail hlavy čajky na druhej fotografii.Fotografia by bola ešte kvalitnejšia na full frame s monofokálnym objektívom ako napríklad 300mm F4 IS. Tam už by bolo vidieť naozaj každé pierko.

MAKRO FOTOGRAFIA: Na makro fotografiu by som opäť volil zrkadlovku, aj keď veľa kompaktov ma veľmi slušné makro. Tam je to asi otázka vyskúšania, treba sa rozhodnúť, či vám postačuje kvalita výstupu z kompaktu. Dôležité je, aby kompakt podporoval manuálne ostrenie. Ak kompakt nepodporuje externý blesk, tak podobnú fotku ako tú čo vidíte dole asi neurobíte. Skoro všetky makrá nad 1:1 bývajú dosvietené bleskom, ktorý je upevnený na zrkadlovku pomocou ramena a mieri pár cm priamo dole pred objektív. Táto mucha je fotená naživo vonku cca 2.5x násobným zväčšením. Nenechajte sa však odradiť, videl som autorov, ktorý dokázali vymačkať zo starých kompaktov neskutočné fotky.

Canon 5D MARK II + MP-E 65mm. Tento objektív však už nevlastním. Podobné fotky sa dajú spraviť aj s omnoho lacnejšími objektívmi.

PROFESIONÁLNE FOTENIE: Na profesionálne fotenie akéhokoľvek druhu by som volil iba zrkadlovku. Či už ide o svadbu alebo firemné večierky, zrkadlovka vám poskytne spoľahlivosť, rýchlosť ostrenia, malú hlbku ostrosti a kvalitu obrazu v nízkom osvetlení, ktorú kompakt nedosahuje. Tieto okamžiky sa opakujú iba raz a nemôžete si ich dovoliť prepásnuť. Takisto vás ľudia inak rešpektujú, keď máte v ruke velikánsky fotoaparát, ktorý vás ťahá k zemi. Pôsobíte profesionálne.;-)

Rozmaz pozadia a ostrosť sú cenené atribúty aj pri svadobnej fotografii.

Chcete si spálňu otapetovať vašimi fotkami? Pri takýchto detailoch si môžete urobiť zväčšeninu prakticky na celú stenu.

Takže ako sa rozhodnúť? Ak je finančné hľadisko hlavným faktorom pri vašom výbere, tak treba ísť ihneď cestou kompaktu. Kvalitný kompakt z druhej ruky sa dá kúpiť za pár stoviek. Kvalitný polarizačný filter na zrkadlovku (čo je iba sklíčko, ktoré sa šróbuje na objektív) stojí aj 150eur. Takže výber je jednoduchý. Môj osobný názor je taký, že radšej by som bral kvalitný kompakt ako napríklad zrkadlovku s lacným  setovým objektívom. Ak už sa rozhodnete ísť cestou zrkadlovky, musíte byť pripravení na to, že za kvalitu sa platí. Poskytujú však komfort, spoľahlivosť a výslednú kvalitu fotografií, ktorá je kompaktom nedosiahnuteľná. Na druhej strane ak hľadáte najlepší pomer cena-výkon, tak kompakt vám za vaše peniaze dá viac muziky.

Samozrejme, že fotografia nie je iba o tom vlastniť drahý fotoaparát. Ide v prvom rade o človeka a jeho prístup. Vášeň a čas sú atribúty, ktoré si v obchode nekúpite. Avšak je veľmi dôležité, aby výbava neobmedzovala vášho kreatívneho ducha.

Osobne by som odporučil tieto moderné kompakty:

PANASONIC (LUMIX) LX100, FUJI X30, SONY RX10, PANASONIC FZ1000, CANON SX60 HS, PANASONIC TZ70/ZS50 alebo aj CANON G7X.

Jedná sa o najmodernejšie kompakty roku 2015 a ich cena je pomerne vysoká, avšak poskytujú kvalitu, ktorá väčšinu začínajúcich fotografov určite nesklame a na pár rokov im úplne vystačí. Mydielko sa už dnes naozaj neoplatí kupovať, pretože podobnú kvalitu zvládne už dnes skoro každý moderný Smartphone. Ak je cena príliš vysoká, treba sa poobzerať po starších modeloch ako LUMIX LX7, Canon G11, ktoré sa už dajú zohnať za veľmi slušné ceny napríklad na EBAY alebo BAZOS.SK

Čo sa týka zrkadloviek, osobne by som odporučil Canon 6D, ktorý sa predáva za veľmi dobrú cenu (full frame zrkadlovka), alebo 5D MARK II z druhej ruky. Samozrejme aj telá ako Canon 70D, 7D, 7D MARK II sú výborné. Ja osobne však preferujem iba full frame. Na šport a akciu sa však viac hodí napríklad 7D alebo 5D MARK III. Tieto telá majú daleko lepší a rýchlejší systém ostrenia ako napríklad Canon 6D alebo 5D Mark II.  Používam iba značku Canon, takže viem odporučiť lepšie túto značku, ale samozrejme NIKON A PENTAX majú podobné alternatívy. V ich modeloch sa však nevyznám. Ak máte menší budget, treba sa poobzerať po starších modeloch ako Canon 450D, 500D, 550D, ktoré sa dajú niekedy zohnať za smiešne ceny (150-200eur) Treba si však dávať pozor pri kúpe a vždy sa pýtať na údaj, koľko má zrkadlovka nafotené. Dá sa to zistiť cez program EOS INFO. Ide o veľmi podstatný údaj, asi ako keď kupujete auto. Koľko má uzávierka najazdené. Životnosť mechanizmu uzávierky sa pohybuje okolo 100 000 záberov, takže ak má 95 000, odkráčajte…

 Na záver si zhrnieme výhody a nevýhody obidvoch systémov:

 VÝHODY ZRKADLOVKY:

  • Rýchly zaostrovací mechanizmus
  • Nízka hlbka ostrosti pri použítí svetelných objektívov
  • Ostrosť a kvalita výsledných fotografií
  • Farebné podanie
  • Menší digitálny šum a lepšie možnosti fotenia v nízkom osvetlení
  • Veľký výber kvalitných objektívov a príslušenstva
  • Úplná kontrola nad všetkými funkciami fotoaparátu
  • Ľahko upgradovateľné telo fotoaparátu


NEVÝHODY ZRKADLOVKY:

  • Vysoká cena objektívov a príslušenstva
  • Veľká váha a veľkosť.

VÝHODY KOMPAKTU:

  • Nízka cena
  • Malá veľkosť a hmotnosť 

NEVÝHODY KOMPAKTU:

  • Pomalšia zaostravacia rýchlosť (aj ked dnes už dosahujú pomerne dobrú rýchlosť)
  • Celková nižšia kvalita obrazu a vernosti farieb
  • Vysoký šum pri použítí vyššieho ISO (veľká nevýhoda pri fotení v interiéroch alebo na akciách)
  • Žiadne možnosti ďalšieho upgrade
  • Nižšia odolnosť aparátu voči počasiu a vonkajším vplyvom.


FACEBOOK

WEBSITE

Denis

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
petnov
2016-02-17 09:42:58
Denis, Denis. Ak sa budem rozhodovať medzi zrkadlom a kompaktom, určite nebudem zvažovať 5DII plus 70-300 L za cca 4000,- a kompakt za cca 500,- (G7x) ale potencionálny nerozhodný záujemca bude uvažovať nad Canon EOS 1200D + EF-S 18-55mm IS II za 359,- alebo tak nejak podobne. Nemôžeme porovnávať krumple s kaviárom. "Ľahko upgradovateľné telo fotoaparátu" ak mám cca 2500 až 6000 na nove highend telo, tak to nieje problém. Pekný deň !
 
nudike
2016-02-17 09:58:11
Prijemne zhrnutie prinosu velkeho snimaca + specializovanych objektivov. Jedine co mi chyba a myslim, ze pre vecsinu novych tem vo fore typu (kompakt ci zrkadlovka ci csc) by to bol prinos : su fotky spravene Kompaktom ci ultrazoomom pre porovnanie. Ludia ktory doteraz vlastnia iba mydlovy kompakt si nevedia tieto rozdiely predstavit. Vidia iba 20Mpix a zoom od vidim do nevidim. Nevedia si predstavit rozdiel tech.kvality v horsich svetelnych podmienkach, rozdiel v Bokehu, rozdiel v rychlosti zaostrovania. rozdiel v pouziti externeho blesku. A samotny rozdiel v sile RAW a naslednych moznostiach upravy. Malo kde sa porovnavaju bezne kompakty( ultrazoomy ) ( nie profi) s lacnymi zrkadlovkami ci csc (kde cenova hladina uz je skoro podobna 300 E).
 
denisvesely.com
2016-02-17 10:14:25
príspevok od: petnov
Denis, Denis. Ak sa budem rozhodovať medzi zrkadlom a kompaktom, určite nebudem zvažovať 5DII plus 70-300 L za cca 4000,- a kompakt za cca 500,- (G7x) ale potencionálny nerozhodný záujemca bude uvažovať nad Canon EOS 1200D + EF-S 18-55mm IS II za 359,- alebo tak nejak podobne. Nemôžeme porovnávať krumple s kaviárom. "Ľahko upgradovateľné telo fotoaparátu" ak mám cca 2500 až 6000 na nove highend telo, tak to nieje problém. Pekný deň !
Urcite pravda. Mozno sa k tomu dostanem a spravim test a porovnanie kde zrovname nieco podobne, ale v tom pripade je nespravodlive porovnavat uplne srotovy objektiv 18-55mm s cimkolvek, lebo zrkadlovka z toho vyjde otrasne
 
denisvesely.com
2016-02-17 10:14:59
príspevok od: nudike
Prijemne zhrnutie prinosu velkeho snimaca + specializovanych objektivov. Jedine co mi chyba a myslim, ze pre vecsinu novych tem vo fore typu (kompakt ci zrkadlovka ci csc) by to bol prinos : su fotky spravene Kompaktom ci ultrazoomom pre porovnanie. Ludia ktory doteraz vlastnia iba mydlovy kompakt si nevedia tieto rozdiely predstavit. Vidia iba 20Mpix a zoom od vidim do nevidim. Nevedia si predstavit rozdiel tech.kvality v horsich svetelnych podmienkach, rozdiel v Bokehu, rozdiel v rychlosti zaostrovania. rozdiel v pouziti externeho blesku. A samotny rozdiel v sile RAW a naslednych moznostiach upravy. Malo kde sa porovnavaju bezne kompakty( ultrazoomy ) ( nie profi) s lacnymi zrkadlovkami ci csc (kde cenova hladina uz je skoro podobna 300 E).
Ano. Skusim spravit niekedy test kde to presne porovnam.
 
denisvesely.com
2016-02-17 10:49:52
príspevok od: petnov
Denis, Denis. Ak sa budem rozhodovať medzi zrkadlom a kompaktom, určite nebudem zvažovať 5DII plus 70-300 L za cca 4000,- a kompakt za cca 500,- (G7x) ale potencionálny nerozhodný záujemca bude uvažovať nad Canon EOS 1200D + EF-S 18-55mm IS II za 359,- alebo tak nejak podobne. Nemôžeme porovnávať krumple s kaviárom. "Ľahko upgradovateľné telo fotoaparátu" ak mám cca 2500 až 6000 na nove highend telo, tak to nieje problém. Pekný deň !
Neviem opäť z ktorého rukáva sú tie sumy. Canon 5D MK II z druhej ruky 700 eur + povedzme 24-105mm za 450eur. Takze 1150 vs 500eur za napriklad canon g7x. To uz nie je zdaleka taky rozdiel. Na akékoľvek telo nasadiť 18-55mm je ako porovnávať jednonohého športovca so zdravým.
 
petnov
2016-02-17 12:02:15
príspevok od: denisvesely.com
Neviem opäť z ktorého rukáva sú tie sumy. Canon 5D MK II z druhej ruky 700 eur + povedzme 24-105mm za 450eur. Takze 1150 vs 500eur za napriklad canon g7x. To uz nie je zdaleka taky rozdiel. Na akékoľvek telo nasadiť 18-55mm je ako porovnávať jednonohého športovca so zdravým.
Nenašiel som cenu 5D MKII ale MKIII a tá je uvedená 2639 (nemám predstavu aký je tam rozdiel), Canon EF 70-300mm f/4 - 5.6L IS USM 1,489.00 € s DPH, Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM - 900 €. (megafoto). Nepoznám systém Canon, predal som zrkadlovku a prešiel som na OMD EM1 a k tomu 6 pevných objektívov. Ak bude 5D z druhej ruky, prečo by nemohol byť aj kompakt z druhej ruky. Stále tam bude veľký cenový rozdiel, hlavne keď mám mobil. Myslím si, že žijeme dobu, v ktorej sa začala neodkladná smrť zrkadloviek, na úkor CSC, alebo niečoho úplne iného. Ešte raz pekný deň
 
denisvesely.com
2016-02-17 12:26:58
príspevok od: petnov
Nenašiel som cenu 5D MKII ale MKIII a tá je uvedená 2639 (nemám predstavu aký je tam rozdiel), Canon EF 70-300mm f/4 - 5.6L IS USM 1,489.00 € s DPH, Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM - 900 €. (megafoto). Nepoznám systém Canon, predal som zrkadlovku a prešiel som na OMD EM1 a k tomu 6 pevných objektívov. Ak bude 5D z druhej ruky, prečo by nemohol byť aj kompakt z druhej ruky. Stále tam bude veľký cenový rozdiel, hlavne keď mám mobil. Myslím si, že žijeme dobu, v ktorej sa začala neodkladná smrť zrkadloviek, na úkor CSC, alebo niečoho úplne iného. Ešte raz pekný deň
Z druhej ruky g7x bude aj tak za 449eur. (bazos)
Samozrejme, technika ide neustale dopredu - a to pomerne rýchlo. Objektívy sa však inovujú minimálne a preto zrkadlovky tak skoro nezahynú. Majú totiž stále najlepšie objektívy. A proste iba upgradnu telo. Objektivy totizto nestarnú zďaleka tak ako ten ostatok.
 
MagickVamp
2016-02-17 14:40:37
Mal som FF a zvazoval som kompakt, na prechadzky ked nic necakam, ale keby daco aby som bol ready. Vsetkym tym co tu autor clanku popisuje som si presiel ked som zvazoval + a - ci mi na take situacie nestaci Sony Z3 a ako obstojne ten kompakt nahradi zrkadlovku. A zrkadlovky (dva zrkadla) zaniknu isto, aby tam miesto zrkadla dali nieco ine co opodstatni velkost a vahu oproti dnesnym CSC. Na CSC telo s Dx cipom ci dokonca FF cipom nevyhnutne pojdu rovnako velke skla ako na zrkadlovky ak sa bavime o kvalite a bude to nevyvazene.

 
Azimut
2016-02-17 14:51:06
Presne, na veľa vecí stačí lepší kompakt. Sony RX 100 som kúpil za 360. A myslím si,že fotí výborne. Priložené foto skoro bez úprav,fotené samozrejme do JPG.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2016-02-26 15:28:37
pekný článok, ale stálo by fakt za to porovnat G7X vz 100D + 18-55 IS STM, možno že rovno v troch disciplínach: krajina, ateliér a reportáž/dokument v interiéri
 
matoxxx
2016-02-27 11:49:05
Mne príde kompakt oly xz-2 ostrejší ako nikon d3300 zo setákom
 
tomino1980
2016-02-27 13:12:56
príspevok od: Azimut
Presne, na veľa vecí stačí lepší kompakt. Sony RX 100 som kúpil za 360. A myslím si,že fotí výborne. Priložené foto skoro bez úprav,fotené samozrejme do JPG.
Zrkadlovku som nikdy nemal...fotak so zacal hladat az ked nastupovali mirorrless ale isiel by som znova do m43

Je to rozumny kompromis velkost/kvalita pre rodinne fotenie, velky vyber objektivov,
co ma velmi slabe je kontinualne ostrenie ...to je na mojom em10 nepouzitelne. To uz radsej tuknem na displej a cakam kolko krat som sa trafil
 
MagickVamp
2016-02-27 18:09:06
príspevok od: Jozef Peniak
pekný článok, ale stálo by fakt za to porovnat G7X vz 100D + 18-55 IS STM, možno že rovno v troch disciplínach: krajina, ateliér a reportáž/dokument v interiéri
Ked je pekne a da sa fotit do ISO200 tak FF aj Dx ci APSC a G7x fotia na nerozoznanie. Pri ISO400 uz je vidno rozdiel v prospech zrkadloviek a dalej uz 1 palcovy cip zacne silno stracat. (ak porovnavame rovnake ohniska so zohladnenim cropu)

Dost som testoval aj G3x a vzhladom na jeho velky rozsah je jasne ze sa detailami na FF nechyta pri ziadnom ISO, ale..... Porovnaval som 100D + tamron 70-300Vi Dc USD aj s G3x na najdlhsich ohniskach a sice ma to prekvapilo, ale aj na ISO100 ma kombinacia 100D+tamron viac detailov ako G3x aj ked je to 450mm vs 600mm. Ale ked som porovnaval Nikon D750 + tamron 70-300 Di VC USD vs G3x na najdlhsich ohniskach tak do ISO200 mal G3x navrch takze 300mm na FF nestacilo na 600mm (s cropom samozrejme) u G3x. Pri ISO 400 je to vyrovnane az do ISO 800 a potom G3x zacne uz stracat na Ff + 300mm.
 
MagickVamp
2016-02-27 18:12:45
6D vs G7x na 50mm a ISO 125
 
denisvesely.com
2016-02-27 19:03:53
príspevok od: MagickVamp
Ked je pekne a da sa fotit do ISO200 tak FF aj Dx ci APSC a G7x fotia na nerozoznanie. Pri ISO400 uz je vidno rozdiel v prospech zrkadloviek a dalej uz 1 palcovy cip zacne silno stracat. (ak porovnavame rovnake ohniska so zohladnenim cropu)

Dost som testoval aj G3x a vzhladom na jeho velky rozsah je jasne ze sa detailami na FF nechyta pri ziadnom ISO, ale..... Porovnaval som 100D + tamron 70-300Vi Dc USD aj s G3x na najdlhsich ohniskach a sice ma to prekvapilo, ale aj na ISO100 ma kombinacia 100D+tamron viac detailov ako G3x aj ked je to 450mm vs 600mm. Ale ked som porovnaval Nikon D750 + tamron 70-300 Di VC USD vs G3x na najdlhsich ohniskach tak do ISO200 mal G3x navrch takze 300mm na FF nestacilo na 600mm (s cropom samozrejme) u G3x. Pri ISO 400 je to vyrovnane az do ISO 800 a potom G3x zacne uz stracat na Ff + 300mm.
Diky, ze si si dal namahu! Niekedy spravim podobne porovnanie, ale g7x ma biedny ekvivalent 105mm...
 

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované

Newsletter

Chcete byť informovaný o novinkách portálu ePhoto.sk? Prihláste sa k odberu newslettera.