Hore

Drobný test M.ZUIKO DIGITAL ED 40–150mm R

V poslednom čase väčšinou fotím s Olympusom OM-D E-M10 Mark II. Je malý, ľahký a fotky z neho majú pre moje potreby dostatočnú kvalitu. Nevlastnil som však žiadný teleobjektív pre systém M4/3 a ak som potreboval dlhšie ohnisko, tak som musel použiť staršiu (ale kvalitou stále dostačujúcu) zrkadlovku NIkon D5100 s teleobjektívom Tamron SP 70-300mm f/4-5,6 Di VC USD. Väčšinou sa mi ale túto, skoro 2kg ťažkú, kombináciu nosiť nechce a keď zvíťazí "matka pokroku", teda lenivosť (u mňa prakticky vždy), tak si beriem len maličký, "profi" ultrazoom Olympus Stylus 1, s "kompaktovým" 1/1,7" snímačom. 

Na internete som zbadal v akcii, za 129 € (oficiálna cena je 199 €), teleobjektív od Olympusu M.ZUIKO DIGITAL ED 40–150mm R. Vedel som, že ide o totálny "low end" ale recenzie na internete písali, že optická kvalita je celkom slušná a vzhľadom k tomu, že teleobjektív potrebujem len občas, rozhodol som sa ho kúpiť.

Aký je teda tento objektív? Konštrukčne je to "seťák najseťákovatejší", s celoplastovou konštrukciou, vrátane plastového bajonetu. Vedel som do čoho idem a vzhľadom k tomu, že chod zoomovacieho prstenca je plynulý a v objektíve nič nehrká, beriem konštrukciu ako postačujúcu na moje potreby. Je jasné, že tento objektív nie je odolný voči vode a prachu, to by som za takú cenu chcel naozaj veľa. Výhodou celoplastovej konštrukcie je ale nízka hmotnosť, len 190g. Oproti 4x tažšiemu Tamronu, čo váži 765g je to naozaj úľava. Objektív nemá vstavanú stabilizáciu, počíta sa s tým, že stabilizovaný bude snímač (majitelia väčšiny tiel od Panasonicu tak budú mať problém).    

Ako je však na tom opticky? To ma zaujímalo najviac a hoci internetové recenzie písali o optickej kvalite celkom pozitívne, Karol ho raz v diskusii označil za "blato" . Rozhodol som sa pre malý test na najdlhšom ohnisku (150mm) a najviac otvorenej clone (f/5,6). To je extrémne nastavenie, kde sa väčšinou najviac prejavujú "neduhy" objektívov. 

Image title

M.ZUIKO DIGITAL ED 40–150mm R, 150mm, f/5,6, stredový výrez

  

Ako pri rovnakom ekvivalentnom ohnisku "kreslí" Tamron? 

Image titleTamron SP 70-300mm f/4-5,6 Di VC USD, 200mm, f/5,3, stredový výrez

Tamron má o niečo lepšiu kresbu, rozdiel však nie je obrovský a treba si uvedomiť, že ide o FF objektív nasadený na APS-C telo a 200mm (rovnaké ekvivalentné ohnisko ako 150mm na Olympuse) je v strede jeho rozsahu, kým Olympus je na extrémnom konci.

To bol stred, zaujíma ma tiež, ako objektív "kreslí" na kraji. Prepol som na krajný ostriaci bod, prekomponoval som, aby po výreze bola scéna približne rovnaká a tu je výsledok.

Image titleM.ZUIKO DIGITAL ED 40–150mm R, 150mm, f/5,6, okrajový výrez 


Kresba je viditeľne mäkšia. Tak pricloníme.

Image titleM.ZUIKO DIGITAL ED 40–150mm R, 150mm, f/8, okrajový výrez 


Priclonenie pomohlo. Kresba sa o niečo zlepšila. Pre zaujímavosť ešte jedna snímka zo Stylusu 1 na ekvivalentnom ohnisku zodpovedajúcom 300mm na FF.

Image titleOlympus Stylus 1, ohnisko 300mm FF ekvivalent, f/4, stredový výrez

Na to, že je to len "kompakt", je kresba slušná, limitujúci je tu hlavne dynamický rozsah malého snímača. 

Čo dodať záverom. Teleobjektív Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 40–150mm R je lepší, ako sa zdá na prvý pohľad. Kto "prekúsne" plastovú konštrukciu, horšiu svetelnosť a chýbajúcu ochranu pred vodou a prachom, získa veľmi lacný objektív, ktorý poskytuje optickú kvalitu "strednej triedy". Treba počítať s tým, že hoci stredová ostrosť je slušná, ak chcem vyrovnanejšiu kresbu v celej ploche, musím pricloniť. To ale platí pri väčšine objektívov. Problém teleobjektívov od Olympusu je ten, že existuje už len jeden stupeň "upgradu" a to M.Zuiko Digital ED 40-150 mm 1:2.8 PRO, ktorý ale stojí 10x viac ako tento objektív. Dovtedy, kým moje "prasiatko" nepovie, že má "plné brucho", treba ho rozbiť a kúpíť PRO teleobjektív, mi M.ZUIKO DIGITAL ED 40–150mm R dúfam bude slúžiť a dostatočne pokryje moje potreby amatérskeho fotografa.

Autor tohto článku nemá aktuálne napísaný žiadny text o sebe

profil autora

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
aesace
2019-11-07 14:38:02
No tak ja neviem, ale ja to vidim nejako inak: rozdiel medzi prvym obrazkom z olympusu na 150mm a tamronom na 200mm mi jasne ukazuje, ze tamron ma viditene horsiu kresbu, nie lepsiu. Pozitivum pre tamron je sum, ktory vsak samozrejme nezavisi od tamronu.
Ten ultrazoom kompakt je na danom ohnisku dobre riesenie pri tychto svetelnych podmienkach..
 
bobo222
2019-11-07 14:49:23
Ja som toto sklíčko používal na M-5 ako výletné za lacný peniaz (mal som ho v akcii za 100 éčiek aj s brašničkou a nemôžem naňho povedať krivé slovo. Vonku na výlety na pohodu.
 
z80
2019-11-07 16:43:24
príspevok od: aesace
No tak ja neviem, ale ja to vidim nejako inak: rozdiel medzi prvym obrazkom z olympusu na 150mm a tamronom na 200mm mi jasne ukazuje, ze tamron ma viditene horsiu kresbu, nie lepsiu. Pozitivum pre tamron je sum, ktory vsak samozrejme nezavisi od tamronu.
Ten ultrazoom kompakt je na danom ohnisku dobre riesenie pri tychto svetelnych podmienkach..
Mne sa zda, ze tie tehlicky na stene vykresluje Tamron lepsie a aj chromaticka aberacia je mensia (je jasne, ze ta sa da v pohode odstranit v PP). Co sa tyka sumu, tak som naschval neodsumoval, aby to "nezabilo" detaily v kresbe.
Ten Stylus 1 mam rad a dodnes si pochvalujem, ze som ho kupil, lebo nic podobne sa uz nevyraba (28-300 eq. pri konstantnej f/2,8 so slusnou kresbou).
 
aesace
2019-11-08 09:14:48
príspevok od: z80
Mne sa zda, ze tie tehlicky na stene vykresluje Tamron lepsie a aj chromaticka aberacia je mensia (je jasne, ze ta sa da v pohode odstranit v PP). Co sa tyka sumu, tak som naschval neodsumoval, aby to "nezabilo" detaily v kresbe.
Ten Stylus 1 mam rad a dodnes si pochvalujem, ze som ho kupil, lebo nic podobne sa uz nevyraba (28-300 eq. pri konstantnej f/2,8 so slusnou kresbou).
Teda nechcem sa hadat, objektivne myslim, ze tehlicky v tieni maju na tamrone asi lepsiu kresbu, ale na svetle uz viditelne nie. Tie oknenne ramy a zabradlia rovnako na tamrone vonkoncom nemaju nejaku zretelnu kresbu, kym olympus tu ma dost jasne navrch..
 
z80
2019-11-08 12:31:25
príspevok od: aesace
Teda nechcem sa hadat, objektivne myslim, ze tehlicky v tieni maju na tamrone asi lepsiu kresbu, ale na svetle uz viditelne nie. Tie oknenne ramy a zabradlia rovnako na tamrone vonkoncom nemaju nejaku zretelnu kresbu, kym olympus tu ma dost jasne navrch..
Je jasne, ze hodnotenie kresby bude vzdy do urcitej miery individualne, pre mna je dolezite to, ze moj ciel, teda dosiahnut kvalitu kresby porovnatelnu s Tamronom, bol splneny.
 
marcus_labeo
2019-11-08 13:55:43
Tak mne sa tiež javí tá fotka s Tamronom o niečo lepšia, detailnejšia, ale ako sa písalo vyššie to môže byť vplyv lepšieho a väčšieho senzora, ktorý tiež menej šumí. A v rohoch sa tá fotka z Olympusu dá označiť za blato (na otvorenej clone).
Inak ale plne rozumiem, za 100+ eur je to dobrá kúpa, aj keď je o niečo slabší, určite nie je násobne horší ako drahšie alternatívy.
Podobná debata tu bola nedávno pri Fuji a jeho lacnom telezoome 50-230mm (vs. drahší 55-200mm): je 55-200vka lepšia? Je. Je ale trikrát tak lepšia (stojí cca. 480 eur vs. 150 eur)? Nie je. Ja mám 55-200vku, ale už aj ľutujem jej kúpu, lebo mi 99% času leží v šuflíku (nechce sa mi ho vláčiť) a na tých 5 záberov ročne dlhým sklom by mi stačil aj ten lowcost.
Popravde čím viac chodím po horách, tým menej sa mi chce vláčiť aj ten mirrorless (aj keď je relatívne malý, aj tak so zoomom zaberá miesto v batohu) a niekde naviazaný na lane človek nemá možnosť otvárať batoh. Chcelo by to niečo tak malé, čo sa zmestí do vrecka. Takže sa zamýšľam, či kúpiť malé pevné sklo typu 16mm/2,8 či 18mm/2 (ale ani to sa do toho vrecka asi nevojde), alebo druhý záložný foťák. Zvažujem medzi RX100 Mk IV (475 eur) a Canonom G7x Mk III (541 eur). Ty máš tuším G7X Mk II, či?
 
blahoslav J B Art
2019-11-08 14:05:57
Vsetci raz skoncime pri foteni s mobilmi 😁
 
z80
2019-11-08 15:36:10
príspevok od: marcus_labeo
Tak mne sa tiež javí tá fotka s Tamronom o niečo lepšia, detailnejšia, ale ako sa písalo vyššie to môže byť vplyv lepšieho a väčšieho senzora, ktorý tiež menej šumí. A v rohoch sa tá fotka z Olympusu dá označiť za blato (na otvorenej clone).
Inak ale plne rozumiem, za 100+ eur je to dobrá kúpa, aj keď je o niečo slabší, určite nie je násobne horší ako drahšie alternatívy.
Podobná debata tu bola nedávno pri Fuji a jeho lacnom telezoome 50-230mm (vs. drahší 55-200mm): je 55-200vka lepšia? Je. Je ale trikrát tak lepšia (stojí cca. 480 eur vs. 150 eur)? Nie je. Ja mám 55-200vku, ale už aj ľutujem jej kúpu, lebo mi 99% času leží v šuflíku (nechce sa mi ho vláčiť) a na tých 5 záberov ročne dlhým sklom by mi stačil aj ten lowcost.
Popravde čím viac chodím po horách, tým menej sa mi chce vláčiť aj ten mirrorless (aj keď je relatívne malý, aj tak so zoomom zaberá miesto v batohu) a niekde naviazaný na lane človek nemá možnosť otvárať batoh. Chcelo by to niečo tak malé, čo sa zmestí do vrecka. Takže sa zamýšľam, či kúpiť malé pevné sklo typu 16mm/2,8 či 18mm/2 (ale ani to sa do toho vrecka asi nevojde), alebo druhý záložný foťák. Zvažujem medzi RX100 Mk IV (475 eur) a Canonom G7x Mk III (541 eur). Ty máš tuším G7X Mk II, či?
Ano, mam G7X Mk II s tou chodim na dovolenku. Na turistiku beriem skor ten Stylus 1 pri GX7 II by mi asi 100mm eq. nestacilo, na horach sa "zoomovat nohami" niekedy neda.
Problem Olympusu je, ze pri telezoomoch (a v principe aj pri "normalnom" zoome) existuju len "setak" a "pro" skla, kde je 10-nasobny rozdiel ceny a nic medzi tym. Teda nejaku velku dilemu, ci kupit toto sklo, alebo radsej to PRO, som nemal
 
marcus_labeo
2019-11-08 16:42:09
príspevok od: z80
Ano, mam G7X Mk II s tou chodim na dovolenku. Na turistiku beriem skor ten Stylus 1 pri GX7 II by mi asi 100mm eq. nestacilo, na horach sa "zoomovat nohami" niekedy neda.
Problem Olympusu je, ze pri telezoomoch (a v principe aj pri "normalnom" zoome) existuju len "setak" a "pro" skla, kde je 10-nasobny rozdiel ceny a nic medzi tym. Teda nejaku velku dilemu, ci kupit toto sklo, alebo radsej to PRO, som nemal
Jj, 150 a 1500 eur, to nie je moc alternatíva. Našťastie Fuji má aj ten medzistupeň: medzi plastovým seťákom 50-230/4-6,3 a drahým profi sklom 50-140/2,8 je ešte tá stredná cesta 55-200/3,5-4,8, teda ideálny kompromis z hľadiska ceny, ohniskového rozsahu a svetelnosti.
A ako si spokojný s G7X? Tlačíš z nej fotky? Mne ide o to, že na ťažkých túrach CSC nemôžem/neviem používať a paradoxne z najzaujímavejších miest nemám fotky, resp. len mobilom. A to nie je do fotoknihy, z toho kvalitnú A4 ani A5 nespravím, resp. tá (ne)kvalita už sa prejaví. Ale 1" senzor by to už mohol dať v pohode. Len ma odrádza, že ďalší v podstate jednoúčelový foťák.
Ešte zvážim nejaký špičkový mobil, predsalen tie aktuálne majú o chlp väčšie senzory, super svetelnosť a hlavne viacero objektívov (širokáč, normálny, tele). Otázka je, či nenahradia ten kompakt.
 
marcus_labeo
2019-11-08 16:44:41
príspevok od: blahoslav J B Art
Vsetci raz skoncime pri foteni s mobilmi 😁
No asi to k tomu smeruje. Ako píšem vyššie, uvažujem, či popri CSC kúpiť malý skladný foťák do vrecka, alebo na takéto potreby stačí aj slušný smartfón. Srdce fotografa hovorí foťák, rozum hovorí, že jeden už mám a druhý záložný bude len o chlp lepší, ako mobil (ktorý okrem fotenia robí milión iných vecí).
 
marcus_labeo
2019-11-08 16:48:51
Konkrétna dilema: RX100 Mk IV za 475 eur: https://www.eglobalcentral.eu/sony-cybershot-dsc-rx100-iv-digital-cameras-pal-je-international-version.html
alebo
Samsung Galaxy S9 plus za 441 eur: https://www.eglobalcentral.eu/samsung-galaxy-s9-plus-g965fd-dual-sim-4g-64gb-sim-free-unlocked-midnight-black.html
 
z80
2019-11-08 16:58:18
príspevok od: marcus_labeo
Jj, 150 a 1500 eur, to nie je moc alternatíva. Našťastie Fuji má aj ten medzistupeň: medzi plastovým seťákom 50-230/4-6,3 a drahým profi sklom 50-140/2,8 je ešte tá stredná cesta 55-200/3,5-4,8, teda ideálny kompromis z hľadiska ceny, ohniskového rozsahu a svetelnosti.
A ako si spokojný s G7X? Tlačíš z nej fotky? Mne ide o to, že na ťažkých túrach CSC nemôžem/neviem používať a paradoxne z najzaujímavejších miest nemám fotky, resp. len mobilom. A to nie je do fotoknihy, z toho kvalitnú A4 ani A5 nespravím, resp. tá (ne)kvalita už sa prejaví. Ale 1" senzor by to už mohol dať v pohode. Len ma odrádza, že ďalší v podstate jednoúčelový foťák.
Ešte zvážim nejaký špičkový mobil, predsalen tie aktuálne majú o chlp väčšie senzory, super svetelnosť a hlavne viacero objektívov (širokáč, normálny, tele). Otázka je, či nenahradia ten kompakt.
Priznam sa, ze este som z G7X II fotku nevytlacil Ale myslim si, ze do A4 by sa to v pohode dalo. Jediny problem s tymto fotakom je, ze na najsirsom ohnisku (24mm eq.) je objektiv skoro ako rybie oko a po korekcii uz pri zvacseni vidno horsiu kresbu. Ale na 28mm eq. je to uz OK. Vyzera to tak, ako keby bol ten objektiv navrhovany, ze bude zacinat na 28mm eq. ale potom marketing dotlacil vyvojarov ktomu aby zacinal na 24mm eq. lebo to tak ma aj Sony.
Co sa tyka mobilov, tak tento rok v Egypte, v Udoli kralov, kde sa za fotak plati cca. 15 euro som fotil mobilom a Samsung Galaxy Note 8 (co nie je uplna novinka) to aj v dost mizernom svetle v hrobke celkom slusne zvladol (fotene do raw a spracovane v LR). Vonku by mi ale asi chybal dlhsi objektiv (a to ma Note 8 okrem sirokaca aj 50mm eq.)
 
z80
2019-11-08 17:16:53
príspevok od: marcus_labeo
Konkrétna dilema: RX100 Mk IV za 475 eur: https://www.eglobalcentral.eu/sony-cybershot-dsc-rx100-iv-digital-cameras-pal-je-international-version.html
alebo
Samsung Galaxy S9 plus za 441 eur: https://www.eglobalcentral.eu/samsung-galaxy-s9-plus-g965fd-dual-sim-4g-64gb-sim-free-unlocked-midnight-black.html
Len tak pre info, ten zakriveny displej na high-end Samsungoch je dost otravny (a to je na Note este zakrivenie menej vyrazne ako na Galaxy telefonoch), tento rok konecne prisli aj s S10e, ktora ma rovny displej (a relativne normalny rozmer do vrecka).

Inak co sa tyka fotografickych schopnosti mobilov, tak Samsung uz nie je top, na vrchole su "cinania" - Huawei a uz aj Xiaomi. Nedavno som si kupil 6" Xiaomi Mi 9 SE, prave kvoli velkym rozmerom Note 8 v akcii ma vysiel okolo 250 € a foti naozaj slusne (3 objektivy - sirokac, tele, ultrasirokac a sirokac ma 48Mpx senzor, ktory sa downscaluje na 12 Mpx).
https://www.dxomark.com/category/smartphone-reviews
 
marcus_labeo
2019-11-08 17:18:19
príspevok od: z80
Priznam sa, ze este som z G7X II fotku nevytlacil Ale myslim si, ze do A4 by sa to v pohode dalo. Jediny problem s tymto fotakom je, ze na najsirsom ohnisku (24mm eq.) je objektiv skoro ako rybie oko a po korekcii uz pri zvacseni vidno horsiu kresbu. Ale na 28mm eq. je to uz OK. Vyzera to tak, ako keby bol ten objektiv navrhovany, ze bude zacinat na 28mm eq. ale potom marketing dotlacil vyvojarov ktomu aby zacinal na 24mm eq. lebo to tak ma aj Sony.
Co sa tyka mobilov, tak tento rok v Egypte, v Udoli kralov, kde sa za fotak plati cca. 15 euro som fotil mobilom a Samsung Galaxy Note 8 (co nie je uplna novinka) to aj v dost mizernom svetle v hrobke celkom slusne zvladol (fotene do raw a spracovane v LR). Vonku by mi ale asi chybal dlhsi objektiv (a to ma Note 8 okrem sirokaca aj 50mm eq.)
Hm, tak to si ma nepotešil. Ja to chcem hlavne na túry, krajinky, teda potrebujem hlavne to najširšie ohnisko (ono aj 24mm je niekedy málo, ale musí postačiť). Teda bod pre mobil. Ale ten sarkofág zase ukazuje slabiny mobilu, v tieni je značný šum a vo svetle prepal, skrátka malý DR malého senzora.
 
z80
2019-11-08 17:26:42
príspevok od: marcus_labeo
Hm, tak to si ma nepotešil. Ja to chcem hlavne na túry, krajinky, teda potrebujem hlavne to najširšie ohnisko (ono aj 24mm je niekedy málo, ale musí postačiť). Teda bod pre mobil. Ale ten sarkofág zase ukazuje slabiny mobilu, v tieni je značný šum a vo svetle prepal, skrátka malý DR malého senzora.
Fyzika je fyzika, zazraky sa robit nedaju
RX100 je vraj na sirokom konci lepsia, ale zase mas kratsie ohnisko na dlhom konci.
 
landov
2019-11-09 07:28:20
príspevok od: marcus_labeo
Tak mne sa tiež javí tá fotka s Tamronom o niečo lepšia, detailnejšia, ale ako sa písalo vyššie to môže byť vplyv lepšieho a väčšieho senzora, ktorý tiež menej šumí. A v rohoch sa tá fotka z Olympusu dá označiť za blato (na otvorenej clone).
Inak ale plne rozumiem, za 100+ eur je to dobrá kúpa, aj keď je o niečo slabší, určite nie je násobne horší ako drahšie alternatívy.
Podobná debata tu bola nedávno pri Fuji a jeho lacnom telezoome 50-230mm (vs. drahší 55-200mm): je 55-200vka lepšia? Je. Je ale trikrát tak lepšia (stojí cca. 480 eur vs. 150 eur)? Nie je. Ja mám 55-200vku, ale už aj ľutujem jej kúpu, lebo mi 99% času leží v šuflíku (nechce sa mi ho vláčiť) a na tých 5 záberov ročne dlhým sklom by mi stačil aj ten lowcost.
Popravde čím viac chodím po horách, tým menej sa mi chce vláčiť aj ten mirrorless (aj keď je relatívne malý, aj tak so zoomom zaberá miesto v batohu) a niekde naviazaný na lane človek nemá možnosť otvárať batoh. Chcelo by to niečo tak malé, čo sa zmestí do vrecka. Takže sa zamýšľam, či kúpiť malé pevné sklo typu 16mm/2,8 či 18mm/2 (ale ani to sa do toho vrecka asi nevojde), alebo druhý záložný foťák. Zvažujem medzi RX100 Mk IV (475 eur) a Canonom G7x Mk III (541 eur). Ty máš tuším G7X Mk II, či?
Na hory sa mi jednoznacne osvedcil Canon G1XMK3 (na e-infin sa da kupit za prijatelnu cenu), ktory nosim v puzdre na ramene batohu. Nic lepsie nepoznam.
 
Otecadams
2019-11-09 09:33:09
Po tom, čo som tu na ephoto videl túto fotku: www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/537551/zvonica/#cid-5467072 , som si zaobstaral Nikon P7800. Takú prekreslenú fotku až do rohov pri clone F/2 a najširšom ohnisku som ešte pri kompakte so zoomom nevidel. Nieje to úplne vreckový foťák, ale pre mňa ideálny rozsah a výstup (RAW) má priam "zrkadlovkový" vzhľad.
 
z80
2019-11-09 09:48:42
príspevok od: Otecadams
Po tom, čo som tu na ephoto videl túto fotku: www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/537551/zvonica/#cid-5467072 , som si zaobstaral Nikon P7800. Takú prekreslenú fotku až do rohov pri clone F/2 a najširšom ohnisku som ešte pri kompakte so zoomom nevidel. Nieje to úplne vreckový foťák, ale pre mňa ideálny rozsah a výstup (RAW) má priam "zrkadlovkový" vzhľad.
Limitujuce tam ale budu komplikovanejsie svetelne podmienky, kde nebude postacovat dynamicky rozsah senzoru. Niekedy sa to da riesit cez HDR, ale nie vzdy.
Stylus 1 ma senzor rovnako velky a s rovnakym rozlisenim (mozno aj ten isty) ako P7800 a tieto limitacie obcas pozorujem. Nespochybnujem ale prinos tychto "profi" ultrazoomov a je mi luto, ze sa dnes uz nevyrabaju.
 
aesace
2019-11-11 08:26:11
Ak by RAW z mobilu dokazal aspon priblizne to, co na fotakoch s normalnym chipom(M43,APSC) , tak uz by stacilo len kupit nejaky ten grip na mobil a je koniec fotakov Ale pri tom malom chipe v mobile sa ten dynamicky rozsah ani cez RAW neda dosiahnut.
 
fatality
2019-11-11 09:39:05
príspevok od: marcus_labeo
Jj, 150 a 1500 eur, to nie je moc alternatíva. Našťastie Fuji má aj ten medzistupeň: medzi plastovým seťákom 50-230/4-6,3 a drahým profi sklom 50-140/2,8 je ešte tá stredná cesta 55-200/3,5-4,8, teda ideálny kompromis z hľadiska ceny, ohniskového rozsahu a svetelnosti.
A ako si spokojný s G7X? Tlačíš z nej fotky? Mne ide o to, že na ťažkých túrach CSC nemôžem/neviem používať a paradoxne z najzaujímavejších miest nemám fotky, resp. len mobilom. A to nie je do fotoknihy, z toho kvalitnú A4 ani A5 nespravím, resp. tá (ne)kvalita už sa prejaví. Ale 1" senzor by to už mohol dať v pohode. Len ma odrádza, že ďalší v podstate jednoúčelový foťák.
Ešte zvážim nejaký špičkový mobil, predsalen tie aktuálne majú o chlp väčšie senzory, super svetelnosť a hlavne viacero objektívov (širokáč, normálny, tele). Otázka je, či nenahradia ten kompakt.
mam g7x a podla mna do a4 tie korekcie na 24mm nieje vidiet..mozno aj pri o nieco vacsom formate,tam uz zavisi na "citlivosti" oka..
ak si vsak na tieto veci velmi narocny,isiel by som do rx100m3 a viac..
vyhody 1" oproti mobilu vidim,okrem vseobecne lepsej kvality,vo vacsom dynamickom rozsahu a
farebnej bitovej hlbke,moznosti pouzivat filtre,ministativ,ale najma v omnoho vacsej pruznosti rawu..
ten sony 20mpix je v tomto fakt skvely..
samozrejme nieje to apsc,ale daju sa v nom velmi slusne zachranovat prepaly,stahovat highlights a vytahovat tiene..
 
z80
2019-11-11 09:50:35
príspevok od: fatality
mam g7x a podla mna do a4 tie korekcie na 24mm nieje vidiet..mozno aj pri o nieco vacsom formate,tam uz zavisi na "citlivosti" oka..
ak si vsak na tieto veci velmi narocny,isiel by som do rx100m3 a viac..
vyhody 1" oproti mobilu vidim,okrem vseobecne lepsej kvality,vo vacsom dynamickom rozsahu a
farebnej bitovej hlbke,moznosti pouzivat filtre,ministativ,ale najma v omnoho vacsej pruznosti rawu..
ten sony 20mpix je v tomto fakt skvely..
samozrejme nieje to apsc,ale daju sa v nom velmi slusne zachranovat prepaly,stahovat highlights a vytahovat tiene..
"podla mna do a4 tie korekcie na 24mm nieje vidiet"
V principe suhlasim, zavisi to ale aj od typu sceny.
Len tak pre info, takto to vyzera bez korekcie.
 
fatality
2019-11-11 11:10:24
príspevok od: z80
"podla mna do a4 tie korekcie na 24mm nieje vidiet"
V principe suhlasim, zavisi to ale aj od typu sceny.
Len tak pre info, takto to vyzera bez korekcie.
ja viem a po korekcii(oproti tomuto) prekvapivo dobre (do tej a4)..
ono celkovo,ak mas akukolvek neostrost(pohybovu,rohovu,skla celkovu),
ak 20mpix zobrazis na ploche cca a4ky(ci to je papier,alebo monitor),tak
jednoducho zmizne..aj tato,v rohoch,vzniknuta korekciou "fisheye"..
a s tymto jednoducho kalkulovali v canone..ze vacsina uzivatelov to ma ako zapisnik,
a vacsia tlac nez a4 z toho nepolezie..a ako odmenu ponuknu vacsi rozsah a linearnejsi
priebeh ohn.vzdialenost/clona,nez ma sony..
kazdopadne,keby mi islo o co najj kvalitu a tlac zvacsenin,isiel by som do rx100m3 a viac..
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia