Nedá mi nespojiť ukážku editorialu americkej VOGUE 09/2011 s mojim predchádzajúcim článkom
Rádioaktívni ľudia v podaní katalógu HUDYsport jeseň/zima 2011. Mario Testino vytvoril sériu fotografií, ktorá je mierne povedané uletená.
Celý editoriál mal názov GO EAST! Chalanisko dostal nelimitovanú kreditku, zobral štvrtú najvychytenejšiu modelku na svete Karlie Kloss (samozrejme Američanku aby spravil zadosť americkému patriotizmu) a mal doniesť z Ázie na stôl niekoľko fotografií do najprestížnejšieho módneho časopisu.
Znie to ako sen každého fotografa...:)
No o tom som nechcel...
Spomenutý katalóg HUDYsportu bol pretkaný nepozerateľnými fotografiami, ktoré by sa nedali ospravedlniť ani vetou : TAK TO BOL ZÁMER FOTOGRAFA!
Tak sa teda pozrime na iný - uletený zámer fotografa Testina. Fotografie budú šokovať porušením hádam všetkých základných charakteristík dobrej fotografie, no napriek tomu je to niečo, v čom sa ukrýva myšlienka a je to niečo, na čo sa dá pozerať!
Nasleduje fotografia kde si štáb odskočil na čínsky múr. Na prvý pohľad fotografia hodna technickej kvality mobilu a zručnosti týždňového vlastníka fotoaparátu. Všimnime si však kompozíciu fotografie. Testino stavia scénu na kontraste línií. Všimnime si línie múru v negatívnom priestore za modelkou. Majú tvar písmena V. Teraz pozrime na línie rúk modelky: obrátené V. A dostávame zaujímavý kompozičný faktor. Podobné protichodné línie možno badať na hlava vs. línia kopcov za modelkinou hlavou.
O dotyku lakťa s okrajom vo fashion fotografii ani nemá zmysel hovoriť. Pekná čerešnička je červený rúž vo fotografii kde dominuje zeleno-žltá.
A teraz ďalšia strelená lahôdka. O5 na prvý pohľad chaos. Aj na druhý... :) Skúmajme teraz z čoho vyskladal fotograf celú scénu. Kontrasty!
Nahodená modelka vs. žena z ulice
Automobilový pretekár vs. starý bicykel
Ešte dokonca červená farba šiat modelky vs. farba zelená na dáždniku, ktorá tam tiež nie je náhodou. Vieme že psychologické pôsobenie týchto dvoch farieb je negácia. Červená ruší zelenú a tieto dve farby na fotografií vyvolávajú mierny nepokoj.
Celé je to vsadené do rušnej ulice a použité svetlo je tvrdé, zabité na priamo. Všetko sú to veci ktoré človeka nenechajú pokojne pozerať na fotografiu.
Tretia fotografia je ešte väčší chaos. Chaos poprepletaných príbehov. Dvojica čašník a slečna (všimnime si farbu jej kabelky-zelená) ako z nejakej recepcie jeden príbeh. Vyskakujúci budhistický mnísi (???!) druhý príbeh. Modelka v póze pripomínajúcu trošku slávnu M.M. pozerajúca sa s úsmevom niekam na postavu ktorú nie je dobre vidno... Prvok tajomna?
Farebná tonalita je veľmi príjemná ako keby urovnávajúca všetko čo prináša nepokoj.
A nakoniec hŕstka kuchárov! A to je zas čo majstre Testino?! :)
A ďalšia fotografia čo som vybral. Večerné mesto. Modelka príhodné oblečenie. Zdanlivo kľudný príbeh zrazu preruší filmársky štáb a bojovník z 15. storočia. Tak zdá sa že pri tejto fotografii už fotografovi kulminoval halucinogén v krvi na plné pecky. :)
WTF?!!
Nakoniec fotografia kde sa predsa len vkročilo do pokojnejších vôd. Je to vydýchanie po prudkom adrenalínovom zážitku. Samozrejme geniálna myšlienka a kontrast.
Pre úplnosť spomeniem že stajling ma na svedomí Tonne Goodman.
Rádioaktívni ľudia v podaní katalógu HUDYsport jeseň/zima 2011. Mario Testino vytvoril sériu fotografií, ktorá je mierne povedané uletená.
Celý editoriál mal názov GO EAST! Chalanisko dostal nelimitovanú kreditku, zobral štvrtú najvychytenejšiu modelku na svete Karlie Kloss (samozrejme Američanku aby spravil zadosť americkému patriotizmu) a mal doniesť z Ázie na stôl niekoľko fotografií do najprestížnejšieho módneho časopisu.
Znie to ako sen každého fotografa...:)
No o tom som nechcel...
Spomenutý katalóg HUDYsportu bol pretkaný nepozerateľnými fotografiami, ktoré by sa nedali ospravedlniť ani vetou : TAK TO BOL ZÁMER FOTOGRAFA!
Tak sa teda pozrime na iný - uletený zámer fotografa Testina. Fotografie budú šokovať porušením hádam všetkých základných charakteristík dobrej fotografie, no napriek tomu je to niečo, v čom sa ukrýva myšlienka a je to niečo, na čo sa dá pozerať!
Nasleduje fotografia kde si štáb odskočil na čínsky múr. Na prvý pohľad fotografia hodna technickej kvality mobilu a zručnosti týždňového vlastníka fotoaparátu. Všimnime si však kompozíciu fotografie. Testino stavia scénu na kontraste línií. Všimnime si línie múru v negatívnom priestore za modelkou. Majú tvar písmena V. Teraz pozrime na línie rúk modelky: obrátené V. A dostávame zaujímavý kompozičný faktor. Podobné protichodné línie možno badať na hlava vs. línia kopcov za modelkinou hlavou.
O dotyku lakťa s okrajom vo fashion fotografii ani nemá zmysel hovoriť. Pekná čerešnička je červený rúž vo fotografii kde dominuje zeleno-žltá.
A teraz ďalšia strelená lahôdka. O5 na prvý pohľad chaos. Aj na druhý... :) Skúmajme teraz z čoho vyskladal fotograf celú scénu. Kontrasty!
Nahodená modelka vs. žena z ulice
Automobilový pretekár vs. starý bicykel
Ešte dokonca červená farba šiat modelky vs. farba zelená na dáždniku, ktorá tam tiež nie je náhodou. Vieme že psychologické pôsobenie týchto dvoch farieb je negácia. Červená ruší zelenú a tieto dve farby na fotografií vyvolávajú mierny nepokoj.
Celé je to vsadené do rušnej ulice a použité svetlo je tvrdé, zabité na priamo. Všetko sú to veci ktoré človeka nenechajú pokojne pozerať na fotografiu.
Tretia fotografia je ešte väčší chaos. Chaos poprepletaných príbehov. Dvojica čašník a slečna (všimnime si farbu jej kabelky-zelená) ako z nejakej recepcie jeden príbeh. Vyskakujúci budhistický mnísi (???!) druhý príbeh. Modelka v póze pripomínajúcu trošku slávnu M.M. pozerajúca sa s úsmevom niekam na postavu ktorú nie je dobre vidno... Prvok tajomna?
Farebná tonalita je veľmi príjemná ako keby urovnávajúca všetko čo prináša nepokoj.
A nakoniec hŕstka kuchárov! A to je zas čo majstre Testino?! :)
A ďalšia fotografia čo som vybral. Večerné mesto. Modelka príhodné oblečenie. Zdanlivo kľudný príbeh zrazu preruší filmársky štáb a bojovník z 15. storočia. Tak zdá sa že pri tejto fotografii už fotografovi kulminoval halucinogén v krvi na plné pecky. :)
WTF?!!
Nakoniec fotografia kde sa predsa len vkročilo do pokojnejších vôd. Je to vydýchanie po prudkom adrenalínovom zážitku. Samozrejme geniálna myšlienka a kontrast.
Pre úplnosť spomeniem že stajling ma na svedomí Tonne Goodman.