Hore
Súťaže

Fotografická súťaž: "Štvorcový formát" - vyhodnotenie

2014-06-02 09:12:00 | Komentáre 107 | Počet videní (89136)
Zdieľajte článok Upozorni priateľov Vytlačiť

Vyhodnotenie súťaže

Do súťaže o fotoaparát Lytro 8G, ktorú sme zorganizovali v spolupráci s firmou Fototrade, s.r.o., ste prihlásili 489 fotografii. Okrem vášho záujmu nás potešila aj kvalita prihlásených fotografii. Téma štvorcového formátu vás zjavne oslovila. Vyberalo sa nám ťažko, pretože výborných fotografii bolo viac ako inokody. Tu sú tie najlepšie:

Víťaz, v tomto prípade, môže byť len jeden. Fotoaparát Lytro 8GB vyhráva Radovan Škohel (odish) s fotografiou “Man in the wind“. Gratulujeme.

Víťazná fotografia Radovana Škohela.


Cenu pre hlasujúceho užívateľa - tričko ePhoto.sk vyhral užívateľ hladacvody.

Výhercom gratulujeme :)


Zadanie súťaže

V mesiaci apríl sme pre vás pripravili fotosúťaž na tému "Štvorcový formát",  v rámci ktorej môžete svojími fotografiami zabojovať o revolučný fotoaparát Lytro 8GB.

Téma súťaže - štvorec

Fotoaparát Lytro je v mnohých smeroch unikátny. Jednou z charakteristických čŕt je štvorcový prierez, ktorým je daný aj štvorcový displej a štvorcový formát fotografií. A práve o štvorce v tejto súťaži pôjde. Komponovanie do štvorcového rámu je pomerne ťažké a preverí vaše znalosti kompozície. Štvorcový formát  evokuje spomienky na fotografie zo stredoformátových prístrojov typu Hasselblad, či Flexaret. Nemusíte vlastniť žiaden z takýchto fotoaparátov. Použite nástroj orez, nastavte pomer strán 1:1 a objavte vo svojich fotografiách čaro štvorcovej kompozície. 

Pri komponovaní vám poradíme aj v našej fotoškole: Formát fotografie I. - pomer strán


Termín súťaže

Fotografie je možné vkladať od 1. 4. do 30. 4. 2014. Hlasovať možno do 14. 5. 2014. Víťaza vyhlasíme do 31. 5 . 2014.

Podmienky súťaže

  • Fotografie môžu byť nasnímané ľubovoľným fotoaparátom a zobrazovať ľubovoľný motív. Jedinou podmienkou je, že fotografie musia mať štvorcový formát s pomerom strán 1:1.
  • Zúčastniť sa môže každý registrovaný užívateľ portálu www.ephoto.sk. Ak nie ste zaregistrovaní, môžete tak urobiť tu - stačí bezplatná registrácia pre ekonto Basic. 
  • Každý súťažiaci môže prihlásiť do súťaže 3 fotografie tak, že ich nahrá do systému na tejto stránke. Fotografie môžu byť nahraté naraz alebo aj postupne, počas obdobia trvania súťaže.
  • Súťažiaci musia mať vyplnený profil (email, telefón, meno a priezvisko), ktoré nemusia mať verejne zobrazené. Zmenu osobných údajov môžete kedykoľvek previesť v sekcii Moje ePhoto/Profil/Upraviť profil. Tieto údaje potrebujeme, aby sme mohli kontaktovať víťaza súťaže.
  • Fotografie nahrávajte v dostatočnom rozlíšení, vhodnom na posúdenie kvality. Odporúčaná veľkosť strany by nemala byť menšia ako 1200 bodov. Maximálna veľkosť súboru je 500 kb.


Hlasovanie

Hlasovať a komentovať môžu len registrovaní užívatelia, ktorí sú na ephoto.sk minimálne 1 mesiac. Víťaznú fotografiu vyberie tím zložený z redakcie a zástupcov firmy Fototrade s.r.o., oficiálneho dovozcu fotoaparátu Lytro. Jedného z hlasujúcich odmeníme tričkom ePhoto.

Partnerom súťaže je spoločnosť Fototrade s.r.o. oficiálny dovozca fotoaparátu LYTRO. https://www.facebook.com/LYTROCAMERACZ

Originálna ephoto recenzia na Lytro 8GB : http://www.ephoto.sk/fototechnika/recenzie/fotoaparaty/lytro-camera89gb/

Sútaž sa skončila

Zdieľajte článok
Ohodnoďte článok
2.3 z 5

Zobraziť: Všetky | Hodnotené | Nehodnotené | Moje
       Zoradiť podľa: Pridania | Hodnotenia | Komentárov | Zobrazení
 
B&W Woman

B&W Woman

(0.00/0) - 9527
Tajomná duša

Tajomná duša

(0.00/0) - 9526
V žiari reflektorov

V žiari reflektorov

(0.00/0) - 9525
StreetArt

StreetArt

(7.00/1) - 9524
Eiffel

Eiffel

(6.67/1) - 9523
Spomienka

Spomienka

(19.00/3) - 9522
v tráve

v tráve

(0.00/0) - 9521
do nekonečna

do nekonečna

(5.00/1) - 9520
Lentilky

Lentilky

(0.00/0) - 9519
polhodina

polhodina

(0.00/0) - 9518
Kríž

Kríž

(6.33/1) - 9517
Po schodoch...

Po schodoch...

(0.00/0) - 9516
STRÁŽ

STRÁŽ

(0.00/0) - 9515
VRCHOL

VRCHOL

(12.00/2) - 9514
Nad mlžným lesem

Nad mlžným lesem

(16.00/3) - 9513
Mrazivý východ

Mrazivý východ

(5.00/1) - 9512
Na mlžném potoce

Na mlžném potoce

(5.00/1) - 9511
Cestou k mame

Cestou k mame

(0.00/0) - 9510
Komín

Komín

(0.00/0) - 9509
Pavúčik

Pavúčik

(0.00/0) - 9508
V objatí prírody

V objatí prírody

(0.00/0) - 9507
City Shapes III

City Shapes III

(20.33/3) - 9506
City Shpes II

City Shpes II

(28.00/4) - 9505
City Shpes I

City Shpes I

(7.00/1) - 9504
Život v rukách

Život v rukách

(6.33/1) - 9503
water lillie

water lillie

(0.00/0) - 9502
Sami

Sami

(0.00/0) - 9501
Ľadové variácie

Ľadové variácie

(0.00/0) - 9500
Stopy v piesku

Stopy v piesku

(0.00/0) - 9499
Vlnky

Vlnky

(0.00/0) - 9498
Potulky na vychode

Potulky na vychode

(0.00/0) - 9497
Light of the hope

Light of the hope

(0.00/0) - 9496
*

*

(0.00/0) - 9495
*

*

(7.00/1) - 9494
Duch Griffina

Duch Griffina

(0.00/0) - 9493
Ľadový oceán

Ľadový oceán

(0.00/0) - 9492
DJ

DJ

(0.00/0) - 9491
budovatelska

budovatelska

(5.33/1) - 9490
Niekto to rád chilli

Niekto to rád chilli

(0.00/0) - 9489
vinohrad 2

vinohrad 2

(0.00/0) - 9488
vinohrad

vinohrad

(0.00/0) - 9487
Hrad Devín

Hrad Devín

(0.00/0) - 9486
bodky :)

bodky :)

(1.00/1) - 9485
naopak :)

naopak :)

(0.00/0) - 9484
Fialový :-)

Fialový :-)

(0.00/0) - 9483
V tichosti

V tichosti

(4.67/1) - 9482
Na prechádzke lesom

Na prechádzke lesom

(0.00/0) - 9481
Priateľ

Priateľ

(0.00/0) - 9480
Fragment

Fragment

(0.00/0) - 9479
Susedia

Susedia

(0.00/0) - 9478
Život po živote

Život po živote

(0.00/0) - 9477
Zima

Zima

(4.00/1) - 9476
Nečakaný hosť

Nečakaný hosť

(0.00/0) - 9475
Kontrasty

Kontrasty

(0.00/0) - 9474
Aj oblaky si pískajú.

Aj oblaky si pískajú.

(10.00/2) - 9473
Harmónia prírody.

Harmónia prírody.

(6.00/1) - 9472
Jesenné obrysy

Jesenné obrysy

(5.33/1) - 9471
Na brehu mora

Na brehu mora

(20.67/3) - 9470
Bazilika

Bazilika

(5.67/1) - 9469
Most Márie Valérie

Most Márie Valérie

(24.33/4) - 9468
Ticho na hladine

Ticho na hladine

(0.00/0) - 9467
Domáce väzenie

Domáce väzenie

(7.00/1) - 9466
Za svetlom

Za svetlom

(7.00/1) - 9465
Jarná

Jarná

(5.67/1) - 9464
Neha

Neha

(0.00/0) - 9463
Kľud

Kľud

(19.67/3) - 9462
Hodnoty

Hodnoty

(18.67/3) - 9461
Gentle smile

Gentle smile

(5.67/1) - 9460
Rýchlo ..

Rýchlo ..

(0.00/0) - 9459
Klúče od ...

Klúče od ...

(0.00/0) - 9458
Kvet 2

Kvet 2

(0.00/0) - 9457
Stopkáč

Stopkáč

(5.67/1) - 9456
Kvet 1

Kvet 1

(0.00/0) - 9455
Človek v nečase

Človek v nečase

(0.00/0) - 9454
Jump!

Jump!

(0.00/0) - 9453
lienka

lienka

(0.00/0) - 9452
Zámok pod mrakom...

Zámok pod mrakom...

(0.00/0) - 9450
púpava

púpava

(0.00/0) - 9449
V sude

V sude

(0.00/0) - 9448
Skora ranna rybacka

Skora ranna rybacka

(12.33/2) - 9447
Prechod do duse

Prechod do duse

(0.00/0) - 9446
Čas

Čas

(5.67/1) - 9445
Ve městě

Ve městě

(0.00/0) - 9444
Alchymistka

Alchymistka

(0.00/0) - 9443
tancovali jedno leto

tancovali jedno leto

(5.67/1) - 9442
letíííím

letíííím

(11.67/2) - 9441
strážca pokladov

strážca pokladov

(5.00/1) - 9440
v korunách

v korunách

(0.00/0) - 9439
naKoni

naKoni

(0.00/0) - 9438
akcia-suboj

akcia-suboj

(0.00/0) - 9437
doutnak

doutnak

(0.00/0) - 9436
vznešenosť...

vznešenosť...

(6.33/1) - 9435
začlenený...

začlenený...

(0.00/0) - 9434
záverečná...

záverečná...

(0.00/0) - 9433
Kalvária

Kalvária

(6.00/1) - 9432
Life's Path II

Life's Path II

(0.00/0) - 9431
Say Goodbye X

Say Goodbye X

(0.00/0) - 9430
Had To Leave II

Had To Leave II

(6.67/1) - 9429
Bzučiaky

Bzučiaky

(0.00/0) - 9428
1 2 3 4 5 Strana 1 z 5
 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Marcel Rebro
2014-04-01 12:45:04
"Odporúčaná veľkosť by nemala byť menšia ako 1200 bodov (dlhšia strana)"

Q: ktorá strana je pri štvorcovom formáte dlhšia?

 
mirosz
2014-04-01 12:46:12
príspevok od: Marcel Rebro
"Odporúčaná veľkosť by nemala byť menšia ako 1200 bodov (dlhšia strana)"

Q: ktorá strana je pri štvorcovom formáte dlhšia?

Polovice su vzdy rovnake. Ale vascia polovica z nas na to vzdy zabuda.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2014-04-01 13:17:17
Osobne mám moc rád štvorce, tak ma sútaž potešila !
 
total empty
2014-04-01 13:52:44
príspevok od: Marcel Rebro
"Odporúčaná veľkosť by nemala byť menšia ako 1200 bodov (dlhšia strana)"

Q: ktorá strana je pri štvorcovom formáte dlhšia?

Oni to berú 3D,druhá horizontálna rovina v kocke je v 45 stup.uhle a má polovičnú dlžku.
 
Horal
2014-04-01 14:26:08
príspevok od: Marcel Rebro
"Odporúčaná veľkosť by nemala byť menšia ako 1200 bodov (dlhšia strana)"

Q: ktorá strana je pri štvorcovom formáte dlhšia?

A: Krajná
 
knedla
2014-04-02 10:41:14
ja by som sutaz nazval> Kto vie orezavat do stvorca ved vsetko su tu fotky co ludia nafotili davno pradavno, len to orezali a poslali.

nudááááá
 
Marcel Rebro
2014-04-02 11:50:47
príspevok od: knedla
ja by som sutaz nazval> Kto vie orezavat do stvorca ved vsetko su tu fotky co ludia nafotili davno pradavno, len to orezali a poslali.

nudááááá
A čo si čakal? Že ľudia teraz húfne nakúpia / vytiahnu zo skríň Flexarety a Hasselblady? Za seba môžem s kľudom povedať, že fotografie ktoré som poslal sú síce staršieho dáta, ale boli vždy prezentované v štvorcovom oreze.

PS : čo Ti bráni pridať niečo z vlastnej tvorby, aby to nebola až taká nudááááááá?
 
knedla
2014-04-02 12:07:55
príspevok od: Marcel Rebro
A čo si čakal? Že ľudia teraz húfne nakúpia / vytiahnu zo skríň Flexarety a Hasselblady? Za seba môžem s kľudom povedať, že fotografie ktoré som poslal sú síce staršieho dáta, ale boli vždy prezentované v štvorcovom oreze.

PS : čo Ti bráni pridať niečo z vlastnej tvorby, aby to nebola až taká nudááááááá?
nevravim ze maju tahat take masinky, ale ked je takato sutaz tak mam aspon tu slusnost, zobrat fotak a ist nieco nafotit s tym ze to bude ako stvorec. a ne len orezat to co som uz nafotil

P.S. nefotim stvorec, neviem to
 
Marcel Rebro
2014-04-02 12:20:31
príspevok od: knedla
nevravim ze maju tahat take masinky, ale ked je takato sutaz tak mam aspon tu slusnost, zobrat fotak a ist nieco nafotit s tym ze to bude ako stvorec. a ne len orezat to co som uz nafotil

P.S. nefotim stvorec, neviem to
Ako som už písal. Moje fotografie boli fotené s tým že (asi) pôjdu na štvorec. Aj keď crop vo foťáku som kvôli tomu v teréne nenastavoval.

PS : ani je nie som s týmto formátom príliš kamarát, ale raz za čas skúsim ...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-04-02 12:46:07
príspevok od: knedla
nevravim ze maju tahat take masinky, ale ked je takato sutaz tak mam aspon tu slusnost, zobrat fotak a ist nieco nafotit s tym ze to bude ako stvorec. a ne len orezat to co som uz nafotil

P.S. nefotim stvorec, neviem to
A sranda - ja som roky fotil na formát 6x6, v krabiciach sa mi váľajú doslova tisíce negatívov a keď som zväčšoval a robil fotky, tak som orezával na 3:4... Veru si nepamätám, žeby som niekedy robil štvorcovú foto...
 
knedla
2014-04-02 13:40:41
príspevok od: Marcel Rebro
Ako som už písal. Moje fotografie boli fotené s tým že (asi) pôjdu na štvorec. Aj keď crop vo foťáku som kvôli tomu v teréne nenastavoval.

PS : ani je nie som s týmto formátom príliš kamarát, ale raz za čas skúsim ...
ved to je ta pointa, prekonat sa, zobrat fotak a ist fotit stvorec, nie orezavat. Stvorec vie malokto dobre komponovat, je to svina sumerna



 
Marcel Rebro
2014-04-02 13:44:33
príspevok od: knedla
ved to je ta pointa, prekonat sa, zobrat fotak a ist fotit stvorec, nie orezavat. Stvorec vie malokto dobre komponovat, je to svina sumerna



ale keď to človek vie ...

http://www.rodneysmith.com/portfolio
 
blahoslav J B Art
2014-04-02 13:55:23
príspevok od: knedla
ved to je ta pointa, prekonat sa, zobrat fotak a ist fotit stvorec, nie orezavat. Stvorec vie malokto dobre komponovat, je to svina sumerna



ja som pridal to, co som este doteraz nepridal
 
j.a.r.o.
2014-04-02 14:30:28
A proč by si i skladník ve šroubárne nemohl pročíst Vergília ve čtvercovém formátu
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-04-02 14:52:23
príspevok od: j.a.r.o.
A proč by si i skladník ve šroubárne nemohl pročíst Vergília ve čtvercovém formátu
Jasné, když může Plha...
 
PeCh
2014-04-02 16:10:34
príspevok od: knedla
ved to je ta pointa, prekonat sa, zobrat fotak a ist fotit stvorec, nie orezavat. Stvorec vie malokto dobre komponovat, je to svina sumerna



Máš pravdu. Štvorec je náročný na kompozíciu. Určite nie je na bezhlavé fotenie ale na dôkladné zamyslenie pred komponovaním. A nie každý to vie. Ale dobrý štvorec dokáže potešiť.
 
Geralt_z_Rivie
2014-04-02 16:11:23
môžu sa pridávať aj montáže/koláže?
 
ujosajner
2014-04-03 09:46:57
nie je mi jasny sposob vyhodnotenia. v podmienkach sutaze sa pise, ze sa hlasuje a v druhej vete, ze vitazne foto vyberie redakcia a fototrade. takze ako vlastne sa urci vitazne foto? hlasovanim alebo vyberom?
 
PeCh
2014-04-03 10:53:32
príspevok od: Geralt_z_Rivie
môžu sa pridávať aj montáže/koláže?
Prečo nie. Už ich tam zopár je.

Inak toto je pekná fotka, len trocha zlepšiť ten deliaci pás.
 
Ľuboš Capcara
2014-04-03 11:41:39
Malé odporúčanie. Ja by som dal ku každej fotografickej súťaži podmienku aby bola fotka aktuálna. Donúti to ľudí aspoň vstať a ísť fotiť, nehovoriac o tom, že sa tu nebudú recyklovať už videné fotografie.
Napríklad aprílová súťaž, vyhodnotenie v máji, majú 30 dní času na fotenie...

Ako by povedal Matt Granger: "Get your gear out" (nehľadajte v tom dvojzmysly )
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-04-03 11:47:04
príspevok od: ujosajner
nie je mi jasny sposob vyhodnotenia. v podmienkach sutaze sa pise, ze sa hlasuje a v druhej vete, ze vitazne foto vyberie redakcia a fototrade. takze ako vlastne sa urci vitazne foto? hlasovanim alebo vyberom?
Dúfajme, že to nebude tak, ako to bežne chodí na Slovensku - najprv sa určí víťaz a potom sa kvôli nemu vyhlási súťaž...
 
ujosajner
2014-04-03 12:02:00
príspevok od: Stratený Stano
Dúfajme, že to nebude tak, ako to bežne chodí na Slovensku - najprv sa určí víťaz a potom sa kvôli nemu vyhlási súťaž...
ale akoze stve ma to, lebo tie pravidla su maximalne nejasne. a ak to ma byt sutaz, tak v ziadnom pripade hlasovanie (maximalne v pripade, ze by autor foto nebol uvedeny). jedine normalne hodnotenie moze byt na zaklade poroty zlozenej z odbornikov. ak sa v dakej sutazi hlasuje, tak automaticky si ju nevsimam.
 
milanF
2014-04-03 12:07:03
príspevok od: Marcel Rebro
"Odporúčaná veľkosť by nemala byť menšia ako 1200 bodov (dlhšia strana)"

Q: ktorá strana je pri štvorcovom formáte dlhšia?

logicky tá, čo je na väčšej polovici
 
alexmenti
2014-04-03 14:55:41
príspevok od: Marcel Rebro
"Odporúčaná veľkosť by nemala byť menšia ako 1200 bodov (dlhšia strana)"

Q: ktorá strana je pri štvorcovom formáte dlhšia?

ja si myslím, že dlhšia je strana c/, pretože pri štvorci sú strany a/ a b/ natoľko krátke, že od nich už nič kratšie nemôže byť a z toho vyplýva, že už môže byť strana c/ len dlhšia...logické a jasné...
 
ViktorV
2014-04-03 16:18:31
príspevok od: Stratený Stano
Dúfajme, že to nebude tak, ako to bežne chodí na Slovensku - najprv sa určí víťaz a potom sa kvôli nemu vyhlási súťaž...
Ja už som ho s tým Lytrom 8GB videl pobehovať pred domom na krku. Alebo za domom?
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-04-03 16:28:42
príspevok od: ViktorV
Ja už som ho s tým Lytrom 8GB videl pobehovať pred domom na krku. Alebo za domom?
Si mohol nafotiť... alebo aj navideovať... Nech vieme, ako sa s takým Lytrom na krku pobehuje...
 
total empty
2014-04-03 17:13:41
príspevok od: ViktorV
Ja už som ho s tým Lytrom 8GB videl pobehovať pred domom na krku. Alebo za domom?
Z litrom tu pobehuje kde kto, asocialy napr z litrom čuča-bambuča.
 
total empty
2014-04-03 17:14:47
príspevok od: blahoslav J B Art
ja som pridal to, co som este doteraz nepridal
Z morálneho aspektu je tvoja aktivita adekvátna.
 
ViktorV
2014-04-03 18:39:46
príspevok od: Stratený Stano
Si mohol nafotiť... alebo aj navideovať... Nech vieme, ako sa s takým Lytrom na krku pobehuje...
Nemohol, pokazil by som prekvapenie.
 
kulič
2014-04-04 01:13:00
Zdravím, hm šecko pěkné, foťák zadačo, teda za dačo nee, jako za nejaku pěknú fotku, no ale teďka dyž dám do sútěže fotky možu aji hlasovať? No né že bych, teda dyž fotky přidám, nekom bodoval to by sa klidně mohlo stať že foťák skončí v jiné přihrádce než v té kerú už mám nachystanú , eném jest-li možu?
 
blahoslav J B Art
2014-04-04 01:53:40
príspevok od: kulič
Zdravím, hm šecko pěkné, foťák zadačo, teda za dačo nee, jako za nejaku pěknú fotku, no ale teďka dyž dám do sútěže fotky možu aji hlasovať? No né že bych, teda dyž fotky přidám, nekom bodoval to by sa klidně mohlo stať že foťák skončí v jiné přihrádce než v té kerú už mám nachystanú , eném jest-li možu?
hlasovat mozes, ale podobne ako v parlamentnych volbach, tvoj hlas nic nezmeni
 
RadovanŠkohel
2014-04-04 07:38:47
Dajú sa los fotos ktoré užívateľ pridal vymazať?
 
Krtko fotografom
2014-04-04 07:48:56
Nechcem byt zly, ale ta pekna, nova slecna, co sa tu prihlasila pred 2 dnami, asi poriadne necitala podmienky sutaze, pretoze stvorec, nie je obdlznik, ale co uz . Mozno, ze to berie tak, ze stvorec je stvoruholnik, takze v podstate je to aj obdlznik . A ked ho prejde valec, tak je to gulata kocka .
 
knedla
2014-04-04 08:48:44
príspevok od: Krtko fotografom
Nechcem byt zly, ale ta pekna, nova slecna, co sa tu prihlasila pred 2 dnami, asi poriadne necitala podmienky sutaze, pretoze stvorec, nie je obdlznik, ale co uz . Mozno, ze to berie tak, ze stvorec je stvoruholnik, takze v podstate je to aj obdlznik . A ked ho prejde valec, tak je to gulata kocka .
topologia kamarat, topologia
 
ujosajner
2014-04-04 09:19:38
pozdravujem redakciu a poprosim o reakciu, ako je to vlastne s tym hodnotenim fotografii. vyhra foto s najviac hlasmi nas vsetkych alebo vitaz bude vybraty odbornikmi? dakujem
 
Marcel Rebro
2014-04-04 09:23:15
príspevok od: ujosajner
pozdravujem redakciu a poprosim o reakciu, ako je to vlastne s tym hodnotenim fotografii. vyhra foto s najviac hlasmi nas vsetkych alebo vitaz bude vybraty odbornikmi? dakujem
Píše sa v pravidlách :

Víťaznú fotografiu vyberie tím zložený z redakcie a zástupcov firmy Fototrade s.r.o., oficiálneho dovozcu fotoaparátu Lytro. Jedného z hlasujúcich odmeníme tričkom ePhoto.
 
ujosajner
2014-04-04 09:26:05
príspevok od: Marcel Rebro
Píše sa v pravidlách :

Víťaznú fotografiu vyberie tím zložený z redakcie a zástupcov firmy Fototrade s.r.o., oficiálneho dovozcu fotoaparátu Lytro. Jedného z hlasujúcich odmeníme tričkom ePhoto.
to sa tam pise a ak plati iba toto, tak mi je vsetko jasne. ale vo vete predtym sa pise: Hlasovať a komentovať môžu len registrovaní užívatelia, ktorí sú na ephoto.sk minimálne 1 mesiac.

a mna zaujima, ci to hlasovanie nieco pre sutaz znamena alebo je to len take, ze si mozeme hlasovat ak sa nam chce, ale na vitaza to vplyv nema.
 
knedla
2014-04-04 10:36:48
príspevok od: ujosajner
to sa tam pise a ak plati iba toto, tak mi je vsetko jasne. ale vo vete predtym sa pise: Hlasovať a komentovať môžu len registrovaní užívatelia, ktorí sú na ephoto.sk minimálne 1 mesiac.

a mna zaujima, ci to hlasovanie nieco pre sutaz znamena alebo je to len take, ze si mozeme hlasovat ak sa nam chce, ale na vitaza to vplyv nema.
urobi sa to jednoducho, tak ako ked obstaravanie. pockas kym sa zahlasuje, vyskrtnes prvych troch a poslednych troch vyberes si z pomedzi tych co zostali.

v tomto pripade sa skrtne prvych 5 a vybere sa zo zvysku
 
kasko
2014-04-04 22:01:37
Nikdy som nic nevyhral a pochybujem, zeby sa mi to teraz podarilo, len je zaujimave, ze su tu fotky, ktore su sice pekne, ale nesplnaju podmienky sutaze - su vacsinou vacsie ako 500kB. Potom su tu take, ktore niesu stvorec: 876x877 a zas dodrzat odporucanu velkost 1200b ma tiez dost ludi problem... Normalne nezavidim porote pri vybere... Ale napad na takuto sutaz je zaujimavy
 
kasko
2014-04-04 22:53:32
no do .... otvoril som asi 10 fotiek, ze ohodnotim (lebo sa mi pacili este pred rozklikom), z toho 8 nesplna podmienky sutaze... tak o com to je?
 
Filip Minárik
2014-04-06 10:34:02
príspevok od: Marcel Rebro
"Odporúčaná veľkosť by nemala byť menšia ako 1200 bodov (dlhšia strana)"

Q: ktorá strana je pri štvorcovom formáte dlhšia?

no odpoved ti poslala jedna sutaziaca proste pri stvorci za urcitych podmienok moze byt jedna strana dlhsia, ak za stvorec povazujem obdliznik vtedy dokonca plati, ze s ≠ a2 (pri stvorci). Enstein zomrel skoro, nejake otazky tu este ostali.
 
kubizmus
externý redaktor 2014-04-06 11:19:52
zrazu vsetci fotia do stvorca sorry, ja som hranol
 
kubizmus
externý redaktor 2014-04-06 11:21:02
príspevok od: Filip Minárik
no odpoved ti poslala jedna sutaziaca proste pri stvorci za urcitych podmienok moze byt jedna strana dlhsia, ak za stvorec povazujem obdliznik vtedy dokonca plati, ze s ≠ a2 (pri stvorci). Enstein zomrel skoro, nejake otazky tu este ostali.
kolkorozmerny stvorec mame na mysli?
 
Filip Minárik
2014-04-06 11:23:18
príspevok od: kubizmus
zrazu vsetci fotia do stvorca sorry, ja som hranol
si pridal fotke hlbku
 
kubizmus
externý redaktor 2014-04-06 11:24:42
príspevok od: Filip Minárik
si pridal fotke hlbku
sak deep impakt
 
Filip Minárik
2014-04-06 11:27:40
príspevok od: kubizmus
kolkorozmerny stvorec mame na mysli?
ak troj, tak sme zas pri kubikoch no nic idem prestudovat nieco o strunach a kvarkoch, nech som v obraze
 
kubizmus
externý redaktor 2014-04-06 11:29:42
príspevok od: Filip Minárik
ak troj, tak sme zas pri kubikoch no nic idem prestudovat nieco o strunach a kvarkoch, nech som v obraze
no chod tam zmotat zo strun nejaky ten tesarakt ked ho pridas do sutaze, dam ti body
 
Filip Minárik
2014-04-06 13:31:23
príspevok od: kasko
Nikdy som nic nevyhral a pochybujem, zeby sa mi to teraz podarilo, len je zaujimave, ze su tu fotky, ktore su sice pekne, ale nesplnaju podmienky sutaze - su vacsinou vacsie ako 500kB. Potom su tu take, ktore niesu stvorec: 876x877 a zas dodrzat odporucanu velkost 1200b ma tiez dost ludi problem... Normalne nezavidim porote pri vybere... Ale napad na takuto sutaz je zaujimavy
opak toho co je odporucane, nie je zakazane/nedovolene
 
kasko
2014-04-06 21:02:29
príspevok od: Filip Minárik
opak toho co je odporucane, nie je zakazane/nedovolene
to som pochopil preto som to tak aj napisal, ale fotky stvorcove s dlhsou stranou som stale nepochopil a treba nahrat foto do 500kb a to dodrzala asi len 1/4 zucastnenych
 
tomis.ales
2014-04-07 09:31:47
No stvorcove videnia ma velmi malo ludi. Tazka to vyzva. Mozno aj skusim
 
tomis.ales
2014-04-07 16:28:37
No vidim, ze niektori ani nevedia, co je to stvorec.
 
detail
2014-04-09 18:12:16
príspevok od: kasko
to som pochopil preto som to tak aj napisal, ale fotky stvorcove s dlhsou stranou som stale nepochopil a treba nahrat foto do 500kb a to dodrzala asi len 1/4 zucastnenych
Ved toto. Par fotiek som si pozrel, ale tento ze ako moze splnat podmienky.. ... Link sem nedam ale cisla postacia. Pixlov je 4 928 x 3 264 ( to je aky stvorec??? ) , velkost 1,6 MB (1 643 955 bajtů). to je maximalnych 500kb??? To ako je zaradene realne do sutaze?
 
kasko
2014-04-09 19:46:43
príspevok od: detail
Ved toto. Par fotiek som si pozrel, ale tento ze ako moze splnat podmienky.. ... Link sem nedam ale cisla postacia. Pixlov je 4 928 x 3 264 ( to je aky stvorec??? ) , velkost 1,6 MB (1 643 955 bajtů). to je maximalnych 500kb??? To ako je zaradene realne do sutaze?
snad to bude selektovane pri vyhodnoteni... mohlo byt osetrene aspon to, ze ked uz nesplnam- - tak nenahram... Aj som pisal, ze nezavidim porote pri vybere.... dobre foto s nestvorcovym rozmerom vymazat... viac ako povolena velkost vymazat... zostane tak 20fotiek a fcul vyberaj....
 
blahoslav J B Art
2014-04-23 15:32:44
a kto posle do sutaze kruhovu fotku, moze vyhrat tento novy model
http://tech.sme.sk/c/7179274/dokazal-zmenit-ostrost-na-hotovych-fotkach-teraz-dostal-lytro-novu-verziu.html
 
total empty
2014-04-23 17:08:57
príspevok od: blahoslav J B Art
a kto posle do sutaze kruhovu fotku, moze vyhrat tento novy model
http://tech.sme.sk/c/7179274/dokazal-zmenit-ostrost-na-hotovych-fotkach-teraz-dostal-lytro-novu-verziu.html
Pekný , aj pekná cena-cez tisícku
 
kasko
2014-06-01 15:48:41
V termine sutaze je napisane: Víťaza vyhlasíme do 31. 5 . 2014.

Je 1.6.2014 kto to teda vyhral?
 
blahoslav J B Art
2014-06-01 18:13:05
príspevok od: kasko
V termine sutaze je napisane: Víťaza vyhlasíme do 31. 5 . 2014.

Je 1.6.2014 kto to teda vyhral?
niekto z redakcie alebo spriatelenych clenov
 
marek zelina
2014-06-01 22:54:52
no to by aj mna zaujimalo ako a kde najdem vyhodnotenie sutaze
 
Marcel Rebro
2014-06-02 09:49:54
Ako by Ivan Seatovič Gašparenko povedal : Česť víťazom, sláva porazeným ...
 
om1ci
2014-06-02 09:55:54
odish užívateľ neexistuje na ephoto.sk
 
Matej Rumanský
2014-06-02 10:03:51
gratulujem Rado !
 
kasko
2014-06-02 10:18:11
super vyhodnotenie teda - nie ze by bola fotka zla, ale nesplna podmienky sutaze: Maximálna veľkosť súboru je 500 kb. - ta fotka, co vyhrala ma 674kb, ale aspon je stvorcova
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2014-06-02 10:21:26
Gratulujem a tesim sa na zaberiky z lytra
 
kaukaz
2014-06-02 10:26:26
gratulujem
 
om1ci
2014-06-02 10:31:46
príspevok od: om1ci
odish užívateľ neexistuje na ephoto.sk
Ospravedlňujem sa, už som ho našiel pod celým svojím menom. Chcel som si iba prezrieť jeho ostatnú tvorbu a podľa toho nicku ODISH som ho nenašiel.
 
alexmenti
2014-06-02 11:16:31
Gratulujem k víťaznej fotke...
 
knedla
2014-06-02 11:18:48
uz checkujem bazos
 
blahoslav J B Art
2014-06-02 11:42:25
príspevok od: kasko
super vyhodnotenie teda - nie ze by bola fotka zla, ale nesplna podmienky sutaze: Maximálna veľkosť súboru je 500 kb. - ta fotka, co vyhrala ma 674kb, ale aspon je stvorcova
to je ako v statnych tendroch ... najlepsia ponuka je vyradena zo sutaze a vyhra ponuka nesplnajuca zadanie, ale od spravnych ludi
 
knedla
2014-06-02 12:14:26
príspevok od: blahoslav J B Art
to je ako v statnych tendroch ... najlepsia ponuka je vyradena zo sutaze a vyhra ponuka nesplnajuca zadanie, ale od spravnych ludi
tak ale ved tam nemohli dat nejakeho diletanta Pointa sutaze je v tom 1. spropagovat Lytro na slovensku, kedze distributor je organizator. 2. vybrat niekoho schopneho kto bude ochotny aj schopny nafotit nieco pouzitelne pre prezentaciu 3. vycapit jeho dielko na FB vid profil fototrade

ber to ako vyberove konanie na potencionalne najlepsieho propagatora Lytra.
 
kvaltinka
2014-06-02 12:33:02
gratulujem
 
Marcel Rebro
2014-06-02 12:41:31
príspevok od: knedla
tak ale ved tam nemohli dat nejakeho diletanta Pointa sutaze je v tom 1. spropagovat Lytro na slovensku, kedze distributor je organizator. 2. vybrat niekoho schopneho kto bude ochotny aj schopny nafotit nieco pouzitelne pre prezentaciu 3. vycapit jeho dielko na FB vid profil fototrade

ber to ako vyberove konanie na potencionalne najlepsieho propagatora Lytra.
Kiežby na (nielen) Slovensku bolo takýchto "výberových konaní" viac ...
 
blahoslav J B Art
2014-06-02 12:49:07
príspevok od: knedla
tak ale ved tam nemohli dat nejakeho diletanta Pointa sutaze je v tom 1. spropagovat Lytro na slovensku, kedze distributor je organizator. 2. vybrat niekoho schopneho kto bude ochotny aj schopny nafotit nieco pouzitelne pre prezentaciu 3. vycapit jeho dielko na FB vid profil fototrade

ber to ako vyberove konanie na potencionalne najlepsieho propagatora Lytra.
snad nas tu vitaz potesi svojimi lytrovymi obrazkami
 
RadovanŠkohel
2014-06-02 13:06:26
ja som toto teda vôbec nečakal .. Ďakujeeeem
 
RadovanŠkohel
2014-06-02 13:08:35
príspevok od: kvaltinka
gratulujem
Ďakujem
 
RadovanŠkohel
2014-06-02 13:08:46
príspevok od: alexmenti
Gratulujem k víťaznej fotke...
Ďakujem
 
RadovanŠkohel
2014-06-02 13:09:34
príspevok od: om1ci
Ospravedlňujem sa, už som ho našiel pod celým svojím menom. Chcel som si iba prezrieť jeho ostatnú tvorbu a podľa toho nicku ODISH som ho nenašiel.
to som ja .. len som si zmenil meno .. www.ephoto.sk/uzivatel/oddish/fotografie/?status=success
 
MrBajofondo
2014-06-02 13:22:00
príspevok od: RadovanŠkohel
to som ja .. len som si zmenil meno .. www.ephoto.sk/uzivatel/oddish/fotografie/?status=success
parada, gratulujem, zasluzene
 
lukas duran
2014-06-02 13:32:24
Tesim sa ze aj moja fotografia oslovila

Gratulujem Radovan k prvemu miestu
 
RadovanŠkohel
2014-06-02 13:38:25
gratulujem .. vybraté fotos sú výborné a patria medzi moje obľúbené ..
 
phototomas
2014-06-02 18:15:11
Gratulujem Rado, daj vedeť ako sa ti Lytruje
 
vlad78
2014-06-02 20:48:26
príspevok od: RadovanŠkohel
gratulujem .. vybraté fotos sú výborné a patria medzi moje obľúbené ..
Takisto sa pripájam ku gratuláciám..:o) Veľa štvorcových foto prajem! :o)
 
kasko
2014-06-02 21:17:55
príspevok od: kasko
snad to bude selektovane pri vyhodnoteni... mohlo byt osetrene aspon to, ze ked uz nesplnam- - tak nenahram... Aj som pisal, ze nezavidim porote pri vybere.... dobre foto s nestvorcovym rozmerom vymazat... viac ako povolena velkost vymazat... zostane tak 20fotiek a fcul vyberaj....
Normalne mi to nedalo...
1. sutaz vyhodnotena neskor ako stanoveny datum - az po upozorneni na datum...
2. vyhrala fotka, ktora nesplna parametre - podmienky sutaze - to uz fakt mohla vyhrat kludne fotka 16:9, alebo nejaka popizzi dlha panorama
3. hlasujuci odmeneny trickom je kto? Ci ten je tajny, alebo bude odmeneny, ale treba sa najskôr ozvat?

Sorry RadovanŠkohel - nic proti teba, ani tvojej fotke - ty za nic nemozes, ale toto ephoto potlapkavanie sa po rameni je vazne divne a hlavne trapne....
 
RadovanŠkohel
2014-06-02 22:04:07
príspevok od: kvaltinka
gratulujem
ďakujem
 
RadovanŠkohel
2014-06-02 22:04:26
príspevok od: vlad78
Takisto sa pripájam ku gratuláciám..:o) Veľa štvorcových foto prajem! :o)
Ďakujem
 
RadovanŠkohel
2014-06-02 22:05:10
príspevok od: phototomas
Gratulujem Rado, daj vedeť ako sa ti Lytruje
Tomáš ďakujem
 
RadovanŠkohel
2014-06-02 23:04:11
príspevok od: lukas duran
Tesim sa ze aj moja fotografia oslovila

Gratulujem Radovan k prvemu miestu
Lukáš dík
 
RadovanŠkohel
2014-06-02 23:04:27
príspevok od: kaukaz
gratulujem
Ďakujem
 
RadovanŠkohel
2014-06-02 23:05:00
príspevok od: DEVOTEE
Gratulujem a tesim sa na zaberiky z lytra
už sa naň teším, zajtra idem preň ďalkuem
 
RadovanŠkohel
2014-06-02 23:08:56
príspevok od: Matej Rumanský
gratulujem Rado !
Ďakujeem
 
hakizu
2014-06-02 23:41:08
Radovan gratulujem, vyborna fotka vyhrala
 
ksindy
2014-06-04 08:40:01
hmm..shortlist bez noika??...hmm
na druhej strane vitazna fotka je ok.
 
snow
2014-06-04 10:29:26
Gratulujem.

Ale mne sa zda divne, ze vyhrala foto montaz, resp. nie ze vyhrala, ale ze je to pripustne na foto sutazi.
Osobne asi preto, ze o matte paintingu viem viacej ako vacsina tu na ephoto nepovazujem tuto kategoriu za zhodnu S fotografiou. Kedze je to samostatna disciplina, ktora ma uplne ine kriteria ako fotografia. Ako matte painting je vitazna fotka staba, a cista fotografia to nie je. Kolaze, matte painting su uplne ina disciplina a miesat sa to nema, je to amatersky pristup z neznalosti.
Chcelo by to sirsi rozhlad a potom by to bolo jasne kazdemu.
 
knedla
2014-06-04 10:36:43
príspevok od: snow
Gratulujem.

Ale mne sa zda divne, ze vyhrala foto montaz, resp. nie ze vyhrala, ale ze je to pripustne na foto sutazi.
Osobne asi preto, ze o matte paintingu viem viacej ako vacsina tu na ephoto nepovazujem tuto kategoriu za zhodnu S fotografiou. Kedze je to samostatna disciplina, ktora ma uplne ine kriteria ako fotografia. Ako matte painting je vitazna fotka staba, a cista fotografia to nie je. Kolaze, matte painting su uplne ina disciplina a miesat sa to nema, je to amatersky pristup z neznalosti.
Chcelo by to sirsi rozhlad a potom by to bolo jasne kazdemu.
tak tak, otazka je kolko % daneho obrazku autor naozaj nafotil
 
rotten apple
2014-06-04 11:39:44
congrats Rado zasluzene..
 
matwey
2014-06-04 22:47:26
gratulujem Rado, skvelá fotka!
 
matwey
2014-06-04 23:02:28
príspevok od: snow
Gratulujem.

Ale mne sa zda divne, ze vyhrala foto montaz, resp. nie ze vyhrala, ale ze je to pripustne na foto sutazi.
Osobne asi preto, ze o matte paintingu viem viacej ako vacsina tu na ephoto nepovazujem tuto kategoriu za zhodnu S fotografiou. Kedze je to samostatna disciplina, ktora ma uplne ine kriteria ako fotografia. Ako matte painting je vitazna fotka staba, a cista fotografia to nie je. Kolaze, matte painting su uplne ina disciplina a miesat sa to nema, je to amatersky pristup z neznalosti.
Chcelo by to sirsi rozhlad a potom by to bolo jasne kazdemu.
hmmm, nechcem rýpať, čo to teda je, ak nie fotografia? kilo chleba? ... rád chodím navštevovať a učiť sa zo špičkových fotoportálov a všade tam je koláž bežná súčasť fotoscény... môže byť vo vlastnom priečinku, napr. "creative editing" či ináč, rovnako ako "street foto" , "landscape", atd....
sú to všetko Fotky! ... vznikli fotoprocesom, či už analógovým, či digitálnym... a postproces je súčasť tvorivého procesu... ale ak vieš viac, a ako píšeš viac ako ostatní, napíš článok, urob prednášku
 
snow
2014-06-04 23:31:28
príspevok od: matwey
hmmm, nechcem rýpať, čo to teda je, ak nie fotografia? kilo chleba? ... rád chodím navštevovať a učiť sa zo špičkových fotoportálov a všade tam je koláž bežná súčasť fotoscény... môže byť vo vlastnom priečinku, napr. "creative editing" či ináč, rovnako ako "street foto" , "landscape", atd....
sú to všetko Fotky! ... vznikli fotoprocesom, či už analógovým, či digitálnym... a postproces je súčasť tvorivého procesu... ale ak vieš viac, a ako píšeš viac ako ostatní, napíš článok, urob prednášku
no pleties hrusky s ...... Ok skusim vysvetlit problem, ak si nafotis sam vsetok material, ktory pouzijes na kolaz tak je to potom kolaz tzv. matte painting z tvojich fotiek, nie je to fotka pretoze taka situacia neexistovala, ale je to aspon tvoj material.
Voci cloveku co ciste odfotil nejaku situacku si vlastne podvadzal, ale aspon zo svojeho. Takze, by sa to dalo nejak obhajit. Aj ked si myslim, ze to je nefer voci ludom ktory "poluju" na povodne situacie.

Klasicky matte painting /kolaz/ je o tom, ze vytvoris novu scenu na ktoru pouzijes kde aky zvacsa najdeny foto material z uplne inych scen a casto pouzijes len fragment .
Nie som si celkom isty ci boli nejake podmienky v sutazi ohladne tychto pravidiel.
Ak stale nevies staci zadat do googla matte painting a pozriet an obrazky co ti to najde.
Nie naozaj to nie je len dalsia kategoria ako street, wedding ci wild foto. Je to uplne ina disciplina. Kapito ?

a teda dufam, ze vyherca mal vsetok material svoj inak trapas.
 
matwey
2014-06-05 00:40:45
príspevok od: snow
no pleties hrusky s ...... Ok skusim vysvetlit problem, ak si nafotis sam vsetok material, ktory pouzijes na kolaz tak je to potom kolaz tzv. matte painting z tvojich fotiek, nie je to fotka pretoze taka situacia neexistovala, ale je to aspon tvoj material.
Voci cloveku co ciste odfotil nejaku situacku si vlastne podvadzal, ale aspon zo svojeho. Takze, by sa to dalo nejak obhajit. Aj ked si myslim, ze to je nefer voci ludom ktory "poluju" na povodne situacie.

Klasicky matte painting /kolaz/ je o tom, ze vytvoris novu scenu na ktoru pouzijes kde aky zvacsa najdeny foto material z uplne inych scen a casto pouzijes len fragment .
Nie som si celkom isty ci boli nejake podmienky v sutazi ohladne tychto pravidiel.
Ak stale nevies staci zadat do googla matte painting a pozriet an obrazky co ti to najde.
Nie naozaj to nie je len dalsia kategoria ako street, wedding ci wild foto. Je to uplne ina disciplina. Kapito ?

a teda dufam, ze vyherca mal vsetok material svoj inak trapas.
nesúhlasím, ani náhodou, výsledok je zase fotka, fotografia /foto-grafia/... ale na dohadovanie sa nemám chuť, ani čas... takže non capisco...
za 1/ nebudem robiť advokáta autorovi víťaznej fotky, ale verím, poznajúc trocha jeho tvorbu, že všetky "komponenty" sú jeho...
za 2/ koláž nie je niečo nefér k iným, ako píšeš, jednoducho sú situácie, ktoré ani náhodou nemôžu vzniknúť, čiže ich ani nenafotíš... autori si ich sami vytvoria, lebo tak chcú, vytvoriť v diele iný svet... hovorí ti niečo surrealizmus? ... nie je všetko realizmus, a nie každý je jeho priaznivcom... takže trocha tolerancie, prosím, k slobodnej tvorbe každého... a neodsudzovať a neškatuľkovať...
po 3/ dokonca ani časti cudzieho materiálu použité vo výtvarnom umení nie jú žiadna zlodejina... a nie iba vo výtvarnom... sú to rôzne koláže či asambláže, citácie, atd... ako príklad uvediem meno Jiří Kolář, popredný český výtvarník, zastúpený vo významných svetových galériách... v súlade so svojím menom je známy hlavne svojími kolážami, kde používal rôzne obrázky z časopisov a iné citácie, napr. aj notoricky známe časti obrazov, napr. Mony lisy, atd.... sám to kratívne dotváral, vytvoril z toho nové originálne výtvarné dielo... a pokiaľ viem, nik ho nenazval zlodejom... a to bol iba jeden príklad... typický príklad cudzieho materiálu je aj "ready-made" /Marcel Duchamp/

- takže, aj keby niekto použil nejaký "cudzí prvok či komponent", nenafotený sebou samým, nie je to žiaden zločin... ale väčšina fotografov sa hrdo pýši tým, že si všetky časti koláže nafotili sami... a to aj tu na ephoto... howgh
 
matwey
2014-06-05 00:49:30
príspevok od: snow
no pleties hrusky s ...... Ok skusim vysvetlit problem, ak si nafotis sam vsetok material, ktory pouzijes na kolaz tak je to potom kolaz tzv. matte painting z tvojich fotiek, nie je to fotka pretoze taka situacia neexistovala, ale je to aspon tvoj material.
Voci cloveku co ciste odfotil nejaku situacku si vlastne podvadzal, ale aspon zo svojeho. Takze, by sa to dalo nejak obhajit. Aj ked si myslim, ze to je nefer voci ludom ktory "poluju" na povodne situacie.

Klasicky matte painting /kolaz/ je o tom, ze vytvoris novu scenu na ktoru pouzijes kde aky zvacsa najdeny foto material z uplne inych scen a casto pouzijes len fragment .
Nie som si celkom isty ci boli nejake podmienky v sutazi ohladne tychto pravidiel.
Ak stale nevies staci zadat do googla matte painting a pozriet an obrazky co ti to najde.
Nie naozaj to nie je len dalsia kategoria ako street, wedding ci wild foto. Je to uplne ina disciplina. Kapito ?

a teda dufam, ze vyherca mal vsetok material svoj inak trapas.
http://1x.com/ ... asi poznáš... pozri si kategórie
 
anton julény
2014-06-05 00:52:49
príspevok od: matwey
nesúhlasím, ani náhodou, výsledok je zase fotka, fotografia /foto-grafia/... ale na dohadovanie sa nemám chuť, ani čas... takže non capisco...
za 1/ nebudem robiť advokáta autorovi víťaznej fotky, ale verím, poznajúc trocha jeho tvorbu, že všetky "komponenty" sú jeho...
za 2/ koláž nie je niečo nefér k iným, ako píšeš, jednoducho sú situácie, ktoré ani náhodou nemôžu vzniknúť, čiže ich ani nenafotíš... autori si ich sami vytvoria, lebo tak chcú, vytvoriť v diele iný svet... hovorí ti niečo surrealizmus? ... nie je všetko realizmus, a nie každý je jeho priaznivcom... takže trocha tolerancie, prosím, k slobodnej tvorbe každého... a neodsudzovať a neškatuľkovať...
po 3/ dokonca ani časti cudzieho materiálu použité vo výtvarnom umení nie jú žiadna zlodejina... a nie iba vo výtvarnom... sú to rôzne koláže či asambláže, citácie, atd... ako príklad uvediem meno Jiří Kolář, popredný český výtvarník, zastúpený vo významných svetových galériách... v súlade so svojím menom je známy hlavne svojími kolážami, kde používal rôzne obrázky z časopisov a iné citácie, napr. aj notoricky známe časti obrazov, napr. Mony lisy, atd.... sám to kratívne dotváral, vytvoril z toho nové originálne výtvarné dielo... a pokiaľ viem, nik ho nenazval zlodejom... a to bol iba jeden príklad... typický príklad cudzieho materiálu je aj "ready-made" /Marcel Duchamp/

- takže, aj keby niekto použil nejaký "cudzí prvok či komponent", nenafotený sebou samým, nie je to žiaden zločin... ale väčšina fotografov sa hrdo pýši tým, že si všetky časti koláže nafotili sami... a to aj tu na ephoto... howgh
tak potom podľa tvojej definície je aj výsledok nasledujúceho kódu fotografia (program náhodne vyberá fotografie, ktoré konvertuje do obrázku o veľkosti 1x1 pixel)
...
Obrazok:=TImage.Create(4826,3682);
adresar:='c:\users\..'
For i:=1 to 4826 do
For j:=1 to 3682 do
Begin
Obrazok[i][j]:=random_subor(adresar)[1,1];
End;
Obrazok.SaveToFile(´obrazok.jpg´);
...
 
snow
2014-06-05 01:14:26
príspevok od: matwey
nesúhlasím, ani náhodou, výsledok je zase fotka, fotografia /foto-grafia/... ale na dohadovanie sa nemám chuť, ani čas... takže non capisco...
za 1/ nebudem robiť advokáta autorovi víťaznej fotky, ale verím, poznajúc trocha jeho tvorbu, že všetky "komponenty" sú jeho...
za 2/ koláž nie je niečo nefér k iným, ako píšeš, jednoducho sú situácie, ktoré ani náhodou nemôžu vzniknúť, čiže ich ani nenafotíš... autori si ich sami vytvoria, lebo tak chcú, vytvoriť v diele iný svet... hovorí ti niečo surrealizmus? ... nie je všetko realizmus, a nie každý je jeho priaznivcom... takže trocha tolerancie, prosím, k slobodnej tvorbe každého... a neodsudzovať a neškatuľkovať...
po 3/ dokonca ani časti cudzieho materiálu použité vo výtvarnom umení nie jú žiadna zlodejina... a nie iba vo výtvarnom... sú to rôzne koláže či asambláže, citácie, atd... ako príklad uvediem meno Jiří Kolář, popredný český výtvarník, zastúpený vo významných svetových galériách... v súlade so svojím menom je známy hlavne svojími kolážami, kde používal rôzne obrázky z časopisov a iné citácie, napr. aj notoricky známe časti obrazov, napr. Mony lisy, atd.... sám to kratívne dotváral, vytvoril z toho nové originálne výtvarné dielo... a pokiaľ viem, nik ho nenazval zlodejom... a to bol iba jeden príklad... typický príklad cudzieho materiálu je aj "ready-made" /Marcel Duchamp/

- takže, aj keby niekto použil nejaký "cudzí prvok či komponent", nenafotený sebou samým, nie je to žiaden zločin... ale väčšina fotografov sa hrdo pýši tým, že si všetky časti koláže nafotili sami... a to aj tu na ephoto... howgh
mno takto, to co si napisal na mna posobi ako klasicky pripad cloveka, ktory nema zaujem pochopit napisany text, ale si stale melie svoje a snazi sa naivne manipulovat debatu do tem, ktore nikto nerozoberal, nikto o nich nepolemizoval, ale on sam sa tam citi trosku istejsi a tak o tom zacne rozpravat, v snahe vyzerat, ze tomu rozumie a naoko sa potom zda, ze pise/rozprava nieco k veci a rozumne argumentuje aj ked pise uplne z cesty a nijako to k teme nepatri.
Najznamejsi predstavitel tohoto sposobu vedenia debat na Slovensku je hranaty fico. Samozrejme v prejave si ako dokaz vyfabulujes nejake skutocnosti, ktore nikto nenapisal, ani neuvadzal, len aby to tebe sedelo do argumentacie a druha strana vyzerala ako totalny debil a v zavere sa citis ako vitaz. Chapem, ze zopar jednoduchsich mozno tvoja verbalna onania aj oslovila, ale pre mna je to skoda casu s tebou nieco preberat,

Pre istotu -- napisal som len svoj nazor, na to ako boli stanovene pravidla sutaze. Este raz vitazovy gratulujem a nemam nic proti jeho tvorbe jeho obrazkom ci fotkam.
 
matwey
2014-06-05 02:22:38
príspevok od: snow
mno takto, to co si napisal na mna posobi ako klasicky pripad cloveka, ktory nema zaujem pochopit napisany text, ale si stale melie svoje a snazi sa naivne manipulovat debatu do tem, ktore nikto nerozoberal, nikto o nich nepolemizoval, ale on sam sa tam citi trosku istejsi a tak o tom zacne rozpravat, v snahe vyzerat, ze tomu rozumie a naoko sa potom zda, ze pise/rozprava nieco k veci a rozumne argumentuje aj ked pise uplne z cesty a nijako to k teme nepatri.
Najznamejsi predstavitel tohoto sposobu vedenia debat na Slovensku je hranaty fico. Samozrejme v prejave si ako dokaz vyfabulujes nejake skutocnosti, ktore nikto nenapisal, ani neuvadzal, len aby to tebe sedelo do argumentacie a druha strana vyzerala ako totalny debil a v zavere sa citis ako vitaz. Chapem, ze zopar jednoduchsich mozno tvoja verbalna onania aj oslovila, ale pre mna je to skoda casu s tebou nieco preberat,

Pre istotu -- napisal som len svoj nazor, na to ako boli stanovene pravidla sutaze. Este raz vitazovy gratulujem a nemam nic proti jeho tvorbe jeho obrazkom ci fotkam.
no, tvoje argumenty tiež nedávali zmysel, tak som sa možno nechal uniesť inou cestou... v princípe s tebou nesúhlasím... a ty so mnou... a pritom aj zostaneme, bez toho, aby sa ktokoľvek išiel vešať... urážky si si však mohol nechať od cesty, vôbec by mi nerobilo problém prirovnať ťa ku komu len nechceš... neurobím to, ukončím to.
 
ksindy
2014-06-05 08:53:38
príspevok od: snow
Gratulujem.

Ale mne sa zda divne, ze vyhrala foto montaz, resp. nie ze vyhrala, ale ze je to pripustne na foto sutazi.
Osobne asi preto, ze o matte paintingu viem viacej ako vacsina tu na ephoto nepovazujem tuto kategoriu za zhodnu S fotografiou. Kedze je to samostatna disciplina, ktora ma uplne ine kriteria ako fotografia. Ako matte painting je vitazna fotka staba, a cista fotografia to nie je. Kolaze, matte painting su uplne ina disciplina a miesat sa to nema, je to amatersky pristup z neznalosti.
Chcelo by to sirsi rozhlad a potom by to bolo jasne kazdemu.
no, matte painting a kolaze (akou je aj tato vitazna fotka) su kazde trochu o inom. technicky ako mozno, ale ideovo su to dost odlisne veci.
inak - klasicky matte painting moze byt kludne aj malovany pekne rucne stetcami atd.

ozaj, daj link na nejake tvoje prace, nech si kuknem. vdaka.
 
MartinoX
2014-06-05 09:18:42
Blahoželám
 
mato.draho
2014-06-05 10:36:23
príspevok od: matwey
nesúhlasím, ani náhodou, výsledok je zase fotka, fotografia /foto-grafia/... ale na dohadovanie sa nemám chuť, ani čas... takže non capisco...
za 1/ nebudem robiť advokáta autorovi víťaznej fotky, ale verím, poznajúc trocha jeho tvorbu, že všetky "komponenty" sú jeho...
za 2/ koláž nie je niečo nefér k iným, ako píšeš, jednoducho sú situácie, ktoré ani náhodou nemôžu vzniknúť, čiže ich ani nenafotíš... autori si ich sami vytvoria, lebo tak chcú, vytvoriť v diele iný svet... hovorí ti niečo surrealizmus? ... nie je všetko realizmus, a nie každý je jeho priaznivcom... takže trocha tolerancie, prosím, k slobodnej tvorbe každého... a neodsudzovať a neškatuľkovať...
po 3/ dokonca ani časti cudzieho materiálu použité vo výtvarnom umení nie jú žiadna zlodejina... a nie iba vo výtvarnom... sú to rôzne koláže či asambláže, citácie, atd... ako príklad uvediem meno Jiří Kolář, popredný český výtvarník, zastúpený vo významných svetových galériách... v súlade so svojím menom je známy hlavne svojími kolážami, kde používal rôzne obrázky z časopisov a iné citácie, napr. aj notoricky známe časti obrazov, napr. Mony lisy, atd.... sám to kratívne dotváral, vytvoril z toho nové originálne výtvarné dielo... a pokiaľ viem, nik ho nenazval zlodejom... a to bol iba jeden príklad... typický príklad cudzieho materiálu je aj "ready-made" /Marcel Duchamp/

- takže, aj keby niekto použil nejaký "cudzí prvok či komponent", nenafotený sebou samým, nie je to žiaden zločin... ale väčšina fotografov sa hrdo pýši tým, že si všetky časti koláže nafotili sami... a to aj tu na ephoto... howgh
Okrem iného píšeš: takže trocha tolerancie, prosím, k slobodnej tvorbe každého... a neodsudzovať a neškatuľkovať... .

Pritom ani nie mesiac dozadu si v diskusii k jednej fotke napísal toto:
"umelina vyhrala nad prirodzenosťou, ak viete o čom hovorím... po dva dni tento skvost súperil s krásnymi rybárskymi zátišiami s atmosférou, nevkus napokon vyhral... panička naštylizovaná do lolitky, myslím, že ženský bulvár z nej bude mať radosť..."

Kde sa vtedy podela tá tvoja troška tolerancie k tvorbe každého, hmm? Prečo si vtedy odsúdil vkus iných, ktorým sa fotka páčila? Prečo si ju zaškatuľkoval ako umelý nevkus vhodný pre bulvár?

www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/447139/sweet-cakes/?s=photos

 
matwey
2014-06-05 12:08:41
príspevok od: mato.draho
Okrem iného píšeš: takže trocha tolerancie, prosím, k slobodnej tvorbe každého... a neodsudzovať a neškatuľkovať... .

Pritom ani nie mesiac dozadu si v diskusii k jednej fotke napísal toto:
"umelina vyhrala nad prirodzenosťou, ak viete o čom hovorím... po dva dni tento skvost súperil s krásnymi rybárskymi zátišiami s atmosférou, nevkus napokon vyhral... panička naštylizovaná do lolitky, myslím, že ženský bulvár z nej bude mať radosť..."

Kde sa vtedy podela tá tvoja troška tolerancie k tvorbe každého, hmm? Prečo si vtedy odsúdil vkus iných, ktorým sa fotka páčila? Prečo si ju zaškatuľkoval ako umelý nevkus vhodný pre bulvár?

www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/447139/sweet-cakes/?s=photos

lebo som to tak cítil, a myslím si to doteraz... je ale to trocha /dosť/ o inom... nikdy som však netvrdil, že to nie je fotka... a o tom je téma sporu
 
matwey
2014-06-05 12:23:14
príspevok od: mato.draho
Okrem iného píšeš: takže trocha tolerancie, prosím, k slobodnej tvorbe každého... a neodsudzovať a neškatuľkovať... .

Pritom ani nie mesiac dozadu si v diskusii k jednej fotke napísal toto:
"umelina vyhrala nad prirodzenosťou, ak viete o čom hovorím... po dva dni tento skvost súperil s krásnymi rybárskymi zátišiami s atmosférou, nevkus napokon vyhral... panička naštylizovaná do lolitky, myslím, že ženský bulvár z nej bude mať radosť..."

Kde sa vtedy podela tá tvoja troška tolerancie k tvorbe každého, hmm? Prečo si vtedy odsúdil vkus iných, ktorým sa fotka páčila? Prečo si ju zaškatuľkoval ako umelý nevkus vhodný pre bulvár?

www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/447139/sweet-cakes/?s=photos

ale uznávam, mal som svoj názor /ktorý mám stále nezmenený/ nepublikovať a nechať si ho pre seba... bola to chyba
 




  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()