ephoto profile wallpaper
DusanL

O mne

Niečo o mne:
Motto:
Ponúkam služby:
Zameriavam sa na: Digitálna čiernobiela fotografia, Krajina / Cestovanie, Nočná fotografia, Street fotografia, Tradičná čiernobiela fotografia, Reportážna a dokumentárna fotografia,

Osobné údaje

Meno: Dusan
Priezvisko: Labuda
Mesto: Košice
Domovská krajina: Slovenská republika


Fotografická odbornosť: Začiatočník
Členom ePhota od: 20. 03. 2012
Posledná aktivita: 2020-08-12 17:01:20
Status: offline

Kontakt

@ E-mail: svetlakomora@yahoo.sk
https://www.facebook.com/svetkomora/ Facebook: https://www.facebook.com/svetkomora/
Twitter: https://twitter.com/SvetKomora
Web stránka: http://svetlakomora.sk

Fototechnika

Moje fotoaparáty: Nikon F80
Sony A7
Fujifilm X-T10
Moje objektívy: žiadne objektívy
Príslušenstvo:

Spôsoby videnia-4.časť

Spôsoby videnia-4.časť

Kapitola 4 - Reklama
2014-09-04 12:53:44 | DusanL | Komentáre (6) | Počet videní (3560)
Spôsoby videnia-3.časť

Spôsoby videnia-3.časť

Kapitola 3 – Olejomaľba
2014-09-02 11:39:45 | DusanL | Komentáre (0) | Počet videní (5338)
Spôsoby videnia-2.časť

Spôsoby videnia-2.časť

Kapitola 2 – Vnímanie ženy a nahoty
2014-08-27 12:37:51 | DusanL | Komentáre (4) | Počet videní (6288)
John Berger-Spôsoby videnia (Anotácia-1.časť)

John Berger-Spôsoby videnia (Anotácia-1.časť)

Som oko. Mechanické oko. Ja – stroj – ti ukážem svet tak, ako ho môžem vidieť len Ja. Teraz a navždy sa oslobodzujem od ľudskej nehybnosti. Som v neustálom pohybe. Približujem sa a vzďaľujem od vecí. Plazím sa popod ne. Bežím popri pysku cválajúceho koňa. Padám a vstávam zároveň s padajúcimi a vstávajúcimi telami. Toto som Ja, stroj, manévrujem chaotickými pohybmi, zachytávam jeden pohyb za druhým v tých najkomplexnejších kombináciách.
2014-08-26 11:06:55 | DusanL | Komentáre (4) | Počet videní (5727)
Prečo sa stať fotografom?

Prečo sa stať fotografom?

Prečo sa stať fotografom? Kto je to fotograf? Som ešte stále amatér? Či sa už zo mňa stáva profík? Zbytočné otázky.. Možno otázka, či sa stať fotografom, obsahovo súvisí s otázkou, kto je to fotograf. A táto potom súvisí s ďalšími, no žiadna sa nedočká vyčerpávajúcej odpovede. Spokojní budú tí, ktorí začnú uvedomením, že každý sa môže stať fotografom. A každý človek, ktorý má akokoľvek blízko, či ďaleko k fotografii, je schopný sám v sebe zadefinovať pojem fotograf a fotografia.
2014-08-21 11:11:22 | DusanL | Komentáre (34) | Počet videní (4105)
FIlm vs. Snímač - boj bez protivníkov a víťaza. 1. časť

FIlm vs. Snímač - boj bez protivníkov a víťaza. 1. časť

Boom digitálnej fotografie zatlačil klasické fotografické techniky do úzadia. Porovnania digitálnej a “analógovej” techniky sú veľmi častou témou veľkého množstva internetových článkov a diskusií. Pri sledovaní argumentov jednej, či druhej strany v prospech vlastného tábora a bojujúc proti znepriateleným “neznabohom” človek nadobúda dojem, že sa musí rozhodnúť pre tú jedinú pravú vieru. Len pre ktorú??
2014-07-10 15:27:09 | DusanL | Komentáre (12) | Počet videní (2699)
John Kosmopoulos – Oramagrafia. Nová psychológia fotografie.

John Kosmopoulos – Oramagrafia. Nová psychológia fotografie.

Pojem oramagrafie – maľovania vízie – (vs. fotografia – maľovanie svetlom) sa objavuje v teoretických úvahách Johna Kosmopoulosa, v ktorých sa pokúša jasne oddeliť remeslo fotografie a umenie fotografie. V najhrubšej definícii je samotné zhotovenie snímku považované za fotografiu, zatiaľ čo všetko, čo fotograf urobí pred zhotovením, počas zhotovovania a po ňom, Kosmopoulos považuje za oramagrafiu.
2014-07-04 11:40:22 | DusanL | Komentáre (8) | Počet videní (3239)
Peter Benson - Od analógu k digitálu

Peter Benson - Od analógu k digitálu

Absolvent filozofie na univerzite v Cambridge, esejista Peter Benson rozširuje náhľad na podstatu fotografie a rozpracováva jej esencie vo vzťahu k nástupu digitálneho veku. Prijíma Bazinovu koncepciu, no vo vzťahu k súčasnosti Bazinove postrehy už nie sú schopné pokryť celé spektrum tém, ktoré masívny vývoj fotografie v posledných dvoch desaťročiach priniesol.
2014-06-30 12:13:50 | DusanL | Komentáre (0) | Počet videní (1537)
André Bazin - Miesto fotografie vo vnímaní človeka

André Bazin - Miesto fotografie vo vnímaní človeka

André Bazin (1918-1958) bol jedným z najvýznamnejších filmových teoretikov a kritikov polovice 20. storočia. Bol ovplyvnený personalizmom a veril, že film by mal predstavovať režisérovu osobnú víziu a postoje. Bazin presadzoval konštruktívnu kritiku a tvrdil, že film by mal byť recenzovaný len takým kritikom, ktorý má voči filmu pozitívny postoj.
2014-06-27 08:38:40 | DusanL | Komentáre (5) | Počet videní (2719)