Všetky články

Najnovší článok
Dajte zbohom zašumeným fotkám alebo ako odstrániť šum na pár kliknutí

Dajte zbohom zašumeným fotkám alebo ako odstrániť šum na pár kliknutí

Šum je vo fotografii bežným javom. Do určitej miery ho môžeme brať ako kreatívny nástroj, ale inak je to skôr vada. Vzniká najmä pri fotení v zlých svetelných podmienkach pri vyšších hodnotách ISO. Aj v takýchto prípadoch ale môžete šum odstrániť pri úpravách v počítači. Pozrite sa ako.

Možnosti
1
  • 211
    0

    Online videokurz (19.10.): Využití stálých světel s chromatičností denního světla v portrétní fotografii - práce s světlem a technikou

    Chcete se efektivně naučit využívat umělého denního světla za snížených světelných podmínek ? Umělé denní světlo si můžete vytvořit dle potřeby jak v interiéru tak i v exteriéru a dosáhnout tak i přo nízké hladině světla dokonalých fotografií.

  • 1189
    2

    Chystá sa návrat digitalizácie filmových fotoaparátov?

    V začiatkoch digitálnej fotografie sa hľadali cesty, ako plynule prejsť z filmu na digitál a ako to urobiť čo najjednoduchšie a najlacnejšie. Prvé komerčné digitály nevznikli na bielom papieri, ale využívali to, čo už bolo vyvinuté.

  • 823
    0

    FOTOEXPO 2017 – v obležení fotografických hvězd!

    Již tuto sobotu 21. 10. v Národním domě na Vinohradech.

    2017-10-17 08:57:53
    823
  • 1291
    0

    Bojujeme proti šumu

    Citlivosť je jedným z kľúčových parametrov, ktorý stojí pri vzniku každej fotografie. Určuje, ako je citlivý snímací prvok na svetlo. Vo fotografii používame normu ISO. Nízka hodnota ISO znamená nízku citlivosť na svetlo. Naopak vysoká hodnota znamená vysokú citlivosť na svetlo.

  • 2404
    43

    Prelomový PowerShot G1 X Mark III prináša kvalitu digitálnej zrkadlovky v kompaktnom tele

    Canon rozširuje radu PowerShot G o špičkový model PowerShot G1 X Mark III, ktorý v kompaktnom dizajne fotoaparátov PowerShot prináša obrazovú kvalitu digitálnych zrkadloviek EOS. Medzi jeho hlavné prednosti patrí nový objektív s trojnásobným optickým zoomom, snímač typu APS-C a obrazový procesor DIGIC 7. Pri vytváraní fotografií a filmových snímok si tak ľahko poradí aj s náročnými podmienkami.

    2017-10-16 09:32:11
    2404
  • 1054
    1

    Ráno hmlisto, večer…

    Keď ráno vstanem a za oknom nevidím vedľajší panelák, ani neďaleký Slovnaft, viem, že je tu hmla. V tom momente vo mne niečo naštartuje a vystrelím na trolejbus do mesta.

  • 1090
    0

    Krása architektúry z celého sveta

    Tématicky bola svetová výstava EXPO 2015 v Miláne zameraná na energiu a potravinovú sebestačnosť. Jednotlivé štáty sa snažili prezentovať svoju krajinu a kultúru aj prostredníctvom architektúry, ktorá moderným spôsobom stvárňovala aj tie najstaršie štýly. Hra svetla a tieňov ponúka divákovi úplne iný pohľad na fascinujúce diela architektov z celého sveta. Použitý fotoaparát NIKON D800 + širokouhlý objektív, ND filtre.

    2017-10-13 06:00:00
    1090
  • 2401
    13

    Krása opustených miest

    Tieto fotografie sú výsledkom 5 ročného fotografovania opustených budov vo Francúzsku. Sú to domy, kostoly, nemocnice, hrady... niektoré prechádzajú renováciou, iné sa už bohužiaľ zrútili. Autor hovorí o fotografovaní opustených budov ako o veľkom dobrodružstve, ktoré je potrebné vždy starostlivo naplánovať. Fotografie bolo vyhotovené Sony A7Rii s 16-32mm širokouhlým objektívom Zeiss a objektívom Zeiss 24-70 mm zoom. Staršie…

    2017-10-12 06:00:00
    2401
  • 2185
    5

    Lacné kompakty

    Lacné kompakty nie sú fotoaparátmi, ktoré by nás zrovna zaujímali. Preto ich ani nerecenzujeme. Postupne vymierajú a kategória fotoaparátov je postupne a dosť rýchlo nahradzovaná fotomobilmi. Tie sa dnes tešia oveľa väčšej pozornosti.

    2017-10-11 06:00:00
    2185
  • 1862
    13

    Ako som jesenný Liptov zbavil farieb

    Jeseň milujeme pre jej pestrofarebnosť. Príroda sa rozhodla, že dosť bolo zelenej a postupne ju nahrádza teplými tónmi žltej, oranžovej, červenej a hnedej. Volaniu farieb pravidelne neodoláva ani partička ePhoťákov, ktorá sa každú jeseň vydáva na Liptov, pod končiare Tatier.

    2017-10-10 06:00:00
    1862
  • 1482
    0

    Hľadám hĺbku pocitu, nie ostrosti… Anna Opinová

    Víťazka Next Generation Award, mladá fotografka milujúca vzťahy, fotografiu, v ktorej ich môže zachytávať. Ako sama vraví: „vo svojich fotografiách hľadám hĺbku pocitu, nie ostrosti“. Napriek tomu je v jej fotkách cítiť intuitívnu prácu s jedným aj druhým.

    2017-10-09 08:00:00
    1482
  • 1624
    1

    Flexaret model V.

    Ak čakáte nejaký článok o legendárnom československom fotoaparáte, musím vás sklamať. Sme v rubrike príbeh fotografie, kde sa venujeme tomu, ako vznikla konkrétna fotografia. Dnes vôbec po prvýkrát bude fotografia nafotená mobilným telefónom.

    2017-10-09 06:00:00
    1624