Synology BeeDrive - riešenie privátneho zálohovania
Vyskúšajte rýchle zálohovanie pomocou zariadenia BeeDrive, ktorého základom je externý disk SSD a aplikácia BeeDrive.
Vyskúšajte rýchle zálohovanie pomocou zariadenia BeeDrive, ktorého základom je externý disk SSD a aplikácia BeeDrive.
Konečne sa aj Fujisti dočkali 600 mm superteleobjektívu. Fotografovanie zvierat je tak pre nich dostupnejšie. Ekvivalent plnoformátového 914 mm objektívu, to už je slušné priblíženie.
Ultra-širokouhlý objektív je niečo, čo nesmie chýbať vo výbave žiadneho fotografa krajiny, architektúry, či reportáže. Či už potrebujeme zachytiť širší uhol plánovanej scény, alebo len zvýrazniť popredie, “širokáč” je na to ideálnym nástrojom. Na trhu so širokouhlými objektívmi pre bezzrkadlovky v dnešnej dobe už nie je tak chudobný výber ako kedysi. Zvlášť pre značky, ktoré sa pohybujú vo sfére bezzrkadloviek už dlho, existuje veľa alternatív ku…
Svetelný telezoom je pracovným koňom profesionálneho fotografa. Univerzál pre fotenie reportáži, športu, zvierat, portrétov, ale i krajiny, architektúry a detailov.
Ani základný objektív, ani portrétny a pritom nahradí obidva. Najsvetelnejší objektív pre systém GFX sa vyznačuje krásnym, ba až umeleckým bokehom.
Nedávno predstavený objektív dopĺňa rad F4 transfokátorov z radu PRO. Je prvý z nich, pod hlavičkou OM SYSTEM. A podľa všetkého je z nich najvydarenejší, hoci všetky tri sú výborné.
Nový, mierne širokouhlý, objektív pre fotoaparáty Fujifilm X prináša lepšiu obrazovú kvalitu a vyššiu rýchlosť zaostrovania, ako jeho predchodca.
Fujifilm zapĺňa medzierky vo svojom bohatom portfóliu. Najnovším prírastkom je svetelný širokouhlý objektív, ekvivalent 27 mm, dopĺňajúci rad objektívov so svetelnosťou F1,4 a F1,2. Je to profesionálny objektív so svetelnosťou F1,4. Kompaktný, ľahký a s pekným bokehom.
Jeden z najočakávanejších objektívov je konečne tu. Olympus doteraz nemal v ponuke profesionálny superširokouhlý transfokátor s filtrovou obrubou.
Canon myslí nielen na profesionálov, ale aj na amatérov, majiteľov relatívne nového radu lacnejších bezzrkadloviek EOS R. Tí potrebujú cenovo dostupné objektívy, pričom dúfajú, že budú lepšie, ako ich ekvivalenty pre zrkadlovky. Bude takým základný objektív Canon RF 50/1,8 STM?
Mnohým fotografom, ktorí prešli na Nikon Z mirrorless systém, spočiatku chýbal „Zetkový“ svetelný profi zoom v rozsahu 70-200 mm - takmer povinná výbava reportážnych či športových fotografov.
Je tomu práve rok, čo som sa vrátil po dlhšej prestávke späť k Nikonu. Človek je tvor večne nespokojný a po 6 rokoch s Fujifilmom som mal pocit, že to chce zmenu. Rýchle emotívne rozhodnutie a bol tu návrat k Nikonu spojený s dilemou, aké objektívy mi budú k Z6tke robiť spoločnosť.
Najsvetelnejší objektív pre fotoaparáty Fujifilm X ide bojovať s konkurenciou z vlastných radov. Je nárast svetelnosti a schopnosť výraznejšie rozostriť pozadie adekvátna vyššej cene? Nebudú prekážať väčšie rozmery a vyššia hmotnosť?
Prvý supertelezoom s bajonetom RF poskytuje veľký rozsah ohnísk, príjemnú hmotnosť, ale za cenu horšej svetelnosti.
Zistil som, že som ešte nespravil samostatnú recenziu objektívu, ktorý bol predstavený ako vôbec úplne prvý s fotoaparátom EOS R. Takže som oprášil fotky z prvého testu EOS RP a pridal k nim množstvo fotografií z aktuálneho testovania EOS R6.
Canon akoby s príchodom systému EOS R chytil pri navrhovaní objektívov druhý dych. A myslel pri tom aj na amatérov. Príjemným prekvapením bol už RF 35 mm F1,8 Macro IS STM. Som rád, že nebol výnimkou a Canon pokračuje v tomto smere. Chce ponúknuť amatérom objektívy so zaujímavými parametrami, pridanou hodnotou v podobe makra a to za atraktívnu cenu.
Poriadny amatérsky supertelezoom v ponuke Olympusu chýbal. Taký, ktorý uspokojí aj náročných fotografov. Uplatnenie nájde pri fotení zvierat, väčšieho hmyzu, rastlín, ale aj architektonických a krajinárskych detailov. Samozrejme aj pri fotení športu v exteriéri. A prekvapujúco aj pri fotení dokumentárnych portrétov.
Po krátkom čase tu máme v recenzii ďalší objektív pre mladý systém bezzrkadloviek radu Z. Parametrami je to najcharakteristickejší amatérsky portrétny objektív. S tým amatérskym som to trochu prehnal, ale to len preto, že je cenovo najdostupnejší. Nikkory S sú profesionálne objektívy, mechanicky aj opticky.
Jedným z novších prírastkov do radu objektívov Z je superširokouhlý transfokátor s rozsahom 14-30 mm a s konštantnou svetelnosťou f/4. Potvrdí fakt, že objektívy pre plnoformátové bezzrkadlovky sú lepšie, ako tie pre zrkadlovky?
Keď som začal fotografovať s digitálnou zrkadlovkou, zohnať cenovo dostupný širokouhlý objektív bolo nemožné. Dieru na trhu neskôr zaplátali Tokiny. Canonu a Nikonu trvalo pomerne dlho, kým začali vyrábať lacné superširokouhlé objektívy. Jeden som si mohol vyskúšať. Bude to veľký kompromis, alebo príjemné prekvapenie.
Vo výbave mám M.Zuiko 12-40/2,8 PRO i M.Zuiko 12-100/4 IS PRO. Prvý je skvelý malý základný zoom s dobrou svetelnosťou F2,8. Druhý je najuniverzálnejším cestovateľským objektívom, aký poznám.
S objektívom Panasonic Lumix S PRO 70-200/4 O.I.S. som krátko fotil v Barcelone, pri príležitosti oficiálneho predstavenia fotoaparátov Lumix S1 a S1R. Počas testu S1R, už tu na Slovensku, som ho k dispozícii nemal. Teraz konečne dorazil a ja ho môžem poriadne otestovať na Lumixe S1.
Ešte pred oficiálnou premiérou som dostal na otestovanie nový objektív Fujifilm. Mal som na to dva dni, tak som nenazbieral až toľko materiálu, koľko by som chcel. Ale stihol som ho krátko porovnať aj s XF 35/2 R WR.
Fujifilmu sa za pár rokov podarilo vybudovať široké portfólio objektívov pre bezzrkadlovky s bajonetom X. Aj to je príčinou úspechu a popularity medzi užívateľmi. Až donedávna v ňom však chýbal univerzálny zoom strednej triedy. Existujúcemu objektívu 18-135 sa túto pozíciu nepodarilo obsadiť.
Štart systému Z v roku 2018 začal kvalitnými, ale amatérskymi produktami. Tohto roku Nikon pritvrdzuje.
Konečne Olympus vyrobil výkonnejší telekonvertor pre objektívy M.Zuiko.
Spolu s bezzrkadlovkami EOS R a EOS RP som mohol vyskúšať všetky vtedy dostupné objektívy s bajonetom RF. Jedným z nich bol aj RF 50mm F1.2L USM.
Najnovší objektív od Olympusu je veľkorozsahovým transfokátorom kategórie travelzoom.
Canon, Nikon a Panasonic vstúpili do sveta plnoformátových bezzrkadloviek. Väčšina čakala celkové zmenšenie systémov fotoaparátov a objektívov.
Fujifilm má sympatický rad “štamperlíkových” objektívov so slušnou svetelnosťou, kvalitný a pritom kompaktných.
Tento objektív je dôkazom snahy Canonu predstaviť potenciál nového systému EOS R.
Superširokouhlých objektívov nie je na trhu veľa. Sú konštrukčne náročné, pretože treba korigovať veľa optických chýb. Preto ani nie sú lacné.
Plný formát a výkonný superteleobjektív, to sa vám hneď vybavia vysoká cena a veľké ťažké "hebedo".
Nedávno sme zverejnili recenziu objektívu Nikon NIKKOR Z 50 mm f/1,8 S. Teraz tu máme druhý z dvojice pevných skiel, predstavených spolu s fotoaparátmi Z6 a Z7.
To, že Nikon zväčšil priemer bajonetu a výrazne skrátil jeho vzdialenosť od snímača, umožňuje skonštruovať špičkové objektívy, ktoré sa pre F-bajonet skonštruovať nedajú.
Najnovší prírastok do portfólia objektívov s bajonetom X je profesionálny superširokouhlý transfokátor.
Olympusácky teleobjektív M.Zuiko 300/4 PRO výrazne zmenil svet wildlife fotografie a spôsobil, že pozornosť wildliferov pritiahol Micro 4/3 systém.
Tento objektív je nejaký čas na trhu, ale do rúk sa mi dostal až teraz. Predpokladám, že nástupca sa tak skoro neobjaví, oplatí sa preto urobiť plnohodnotnú recenziu. Ja som si ho chcel už dávno vyskúšať.
Dlhý objektív s dlhým názvom. Tretí z radu poloprofesionálnych, stredne svetelných, transfokátorov Leica, navrhnutých pre Micro 4/3 bezzrkadlovky. Zbystriť by mali nielen majitelia Lumixov G, ale aj Olympusáci, takýto objektív Olympus v ponuke zatiaľ nemá.
Jeden z troch malých objektívov, s pevnou ohniskovou dĺžkou a svetelnosťou F2, patrí k veľmi atraktívnej ponuke Fujifilmu. Vpredu zúžený tvar je účelný, má význam pri použití s X-Pro2, pretože menej cloní pri použití priehľadového optického hľadáčika.
Objektív k nám dorazil v peknej krabičke, akú by ste očakávali skôr k hodinkám. V molitanovom lôžku si hovel vákuovo zabalený (!) drobček. Tak toto som ešte nevidel.
Máme tu tretí objektív radu PRO so skvelou svetelnosťou F1,2. Prvým bol záklaďák 25 mm (ekvivalent 50 mm), druhým portréťak 45 mm (ekvivalent 90 mm). Teraz je tu 17 mm mierne širokouhlý objektív, ktorý je uhlom záberu ekvivalentom plnoformátového objektívu 34 mm. Je to typické reportážne ohnisko.
Roky som na svojom Nikone D800E nemal transfokátor štandardného rozsahu. Profesionálne Nikony s rozsahom 24-70 a svetelnosťou F2,8 pre mňa neboli dostatočne kvalitné, aby som bol za ne ochotný vycálovať nemalú sumu.
Olympus má v ponuke originálne príslušenstvo, aké u iného výrobcu nenájdete. Jedná sa skôr o hračky.
Na tento objektív som čakal roky, tajne poškuľujúc na Panasonic podobných parametrov. Keď som sa dozvedel prvé neoverené zvesti, že sa chystajú objektívy so svetelnosťou F1.2, dúfal som, že prvý objektív bude 45-ka.
Predchodca tohto objektívu patril medzi najobľúbenejšie amatérske objektívy od Nikonu. Pomaly ale prestával stačiť novším fotoaparátom s vysokým rozlíšením.
Fujifilm má skvelé portfólio objektívov. Budete možno namietať, že taký Canon a Nikon majú väčšiu ponuku. Kopec objektívov je však zastaralých a veľkú skupinu tvoria lacnejšie objektívy, ktoré kvalitou objektívom Fujinon nemôžu konkurovať.
Ponuka objektívov pre fotoaparát Fujifilm GFX 50s sa nám pekne rozrastá. Krajinkárom a fotografom architektúry doteraz chýbal poriadne širokouhlý objektív. Už je tu! Fujinon GF 23/4 R LM WR je uhlom záberu ekvivalentom plnoformátového superširokouhlého objektívu 18 mm.
Nový portrétny objektív pre zatiaľ prvú stredoformátovú bezzrkadlovku Fujifilm dokazuje, že veci sa dajú robiť poriadne hneď od začiatku, bez zbytočných kompromisov a detských chýb. Jednoducho profesionálne.
Olympus sa rozhodol svoje prvé rybie oko pre M43 fotoaparáty urobiť rovno profesionálne. Doplňuje rad PRO, ktorý má teraz rozsah od 8 do 300 mm.
Svetelný, širokouhlý objektív kvalitnej konštrukcie pre Micro 4/3 fotoaparáty. Uplatnenie nájde najmä v reportážnej fotografii.
Superširokouhlý transfokátor pre M43 fotoaparáty je vítanym prírastkom najmä preto, že má filtrovú obrubu, čo ocenia najmä krajinkári.
Tretia generácia stabilizovanej svetelnej 70-200ky prináša výrazné zlepšenie kresby, najmä v rohoch obrazu. Nikon tak reaguje na potreby majiteľov zrkadloviek s vysokým rozlíšením.
Tamron to s útokom na profi triedu myslí vážne. Tento objektív je pre mnohých profesionálov tým najužitočnejším. Dokáže zaujať aj niečím iným, než len lepšou cenou?
Objektívov pre Sony CSC, kvalitných a za dobrú cenu, je ako šafranu. Tretie značky zatiaľ s ponukou váhajú. O to viac si treba ceniť aktivitu Samyangu.
Portrétny objektív s pridanou hodnotou v podobe kvalitného spracovania, utesnenia proti prachu a vode a optickej stabilizácie obrazu.
Tretí "štamperlík" od Fujifilm je určený pre tých, ktorí dávajú prednosť kompaktnosti a nízkej hmotnosti, pred svetelnosťou a veľmi malou hĺbkou ostrosti. Kvalite spracovania nie je čo vytknúť a to platí aj pre optickú kvalitu.
Keď na trh prišla prvá verzia tohto objektívu, bol to hit. Podarí sa G2 nadviazať na úspech predchodcu? Ľahké to mať nebude, medzičasom pribudla objektívu silná konkurencia.
Najlepší travelzoom objektív na trhu. Vynikajúca optická kvalita, špičková stabilizácia obrazu, ktorá umožňuje fotografovať z ruky aj vtedy, keď všetci ostatní budú musieť použiť statív.
Prvý profesionálny pevný objektív Olympus M.ZUIKO je viac reportážny ako portrétny. Vysoká svetelnosť sa najviac ukazuje pri zlých svetelných podmienkach. Ak hľadáte krásny bokeh, sú tu objektívy, ktoré vám ho poskytnú za nižšiu cenu.
Samochvála niekedy smrdí, nie však v tomto prípade. Nikon prezentuje tento objektív ako svoje najlepšie portrétne sklo a tak tomu aj je. Privítajte nového kráľa.
Za necelých 300€ ťažko nájdete iný makroobjektív, ktorý dokáže to čo tento. Jeho parametre ho však robia menej univerzálnym ako M.Zuiko 60/2,8 Macro.
Kompaktný mierne širokouhlý prime objektív je akýmsi bonusom v ponuke objektívov XF. Fujifilm rozmaznáva svojich priaznivcov a vyrába pre nich, čo im na očiach vidí.
Prvý supertelezoom vyššej triedy pre Micro 4/3 fotoaparáty. Už v prefixe prezradím, že je lepší ako som očakával.
Ďalší vydarený objektív pre fotoaparáty Fujifilm X. Pochváliť musím kvalitné spracovanie, vyvážené optické vlastnosti a účinnú stabilizáciu. Mínusom sú väčšie rozmery a hmotnosť objektívu.
“Setový” objektív pre pokročilé CSC fotoaparáty Fujifilm X poteší lepšou svetelnosťou a zabudovanou stabilizáciou obrazu. Celkovo vyvážený prejav kazí len mäkšia kresba na najdlhšom ohnisku pri otvorenej clone.
Najlepší objektív od Olympusu, aký som testoval. Prakticky bez optických chýb, s vynikajúcou stabilizáciou obrazu. Má však obmedzené využitie.
Výborný prime objektív, posledný do série plnoformátových pevných objektívov so svetelnosťou F1,8.
Nový štandardný transfokátor vyššej triedy je nástupcom takmer legendy AF-S 16-85. Prináša niekoľko konštrukčných vylepšení. Bude lepší aj obrazovou kvalitou?
Prvý “lacný” supertelezoom prichádza na trh v čase, kedy sa tu už silne zabývali Tamron a Sigma. Originál je ale originál. Ak nebude horší, nie je veľmi čo riešiť.
Portrétny objektív s krásnym bokehom stráca body za sférické skreslenie a priemerne rýchle zaostrovanie.
Výborný portrétny objektív, ktorého jediným nedostatkom je absencia automatického zaostrovania.
Portrétny objektív pre fotoaparáty Fujifilm X je prakticky bez chyby a jediné čomu môžem vytknúť, je absencia optickej stabilizácie obrazu.
Dobrých objektívov pre plnoformátové CSC Sony stále nie je dosť. Širokouhlý svetelný ZEISS je veľmi dobrý, ale chýba mu kúsok, aby ste nad ním mohli povedať “WAW”.
Telekonvertor môže pomôcť, keď potrebujte predĺžiť ohniskovú dĺžku objektívu.
Objektív typu rybie oko, pre plnoformátové zrkadlovky a CSC fotoaparáty. My sme vyskúšali verziu pre DSLR Nikon, ktorá disponuje elektronickým prenosom clony.
Superširokouhlý transfokátor pre fotoaparáty a videokamery M43 formátu dokazuje, že si označenie PRO plne zaslúži. Výborná ostrosť, prakticky nulové skreslenie, slušná schopnosť snímať detaily. Máme tu ale aj mínus v podobe citlivosti na bočné svetlo.
ČLÁNKY - aktuálne diskutované