Hore

Fotostĺpček 1/2024

Vitajte v novom roku. Ten starý som končil nezdarom (nič tragické). Napokon som miesto fotoaparátu prevetral telefón.

Z archívu: Dym

Dlhé zimné večery si väčšinou krátim tým, že v archíve robím poriadok. Do večných lovíšť idú pravidelne tisíce fotografií. Občas však musím zahnať hlad po fotení. Jedným z vďačných motívov, ideálnych pre zimné večery, je dym z vonnej tyčinky. Fotografoval som ho aj v roku 2015. Mal som vtedy k dispozícii Olympus OM-D E-M10 s objektívom M.Zuiko 12-40/2,8 PRO. 














Fotoškola: Fotografujeme dym

Posledná fotografia roku 2023

Pred koncom roka som sa rozhodol ísť do mesta a nacvakať pár nočných záberov počas modrej hodinky, možno aj nejaký západ slnka. Do batohu som dal fotoaparát s teleobjektívom, diaľkovú spúšť, filter ND8 a statív. Bolo poloblačno, pomerne teplo, takmer bezvetrie. Podmienky ideálne. Ešte som si zistil, kedy zapadá slnko. Do mesta som dorazil, keď začala zlatá hodinka. Rozhodol som sa fotografovať spod mostu SNP, je odtiaľ výhľad na hrad, River park, Staré mesto i nový dowtown. Ako som sa blížil k môjmu fotopointu, všimol som si ako sa od Rakúska, korytom Dunaja, valí hustá hmla. Tá sa začala šplhať na hradný kopec a o chvíľu bolo vidno už len hradné vežičky. Napokon zmizli aj tie a bolo po fotení. Snáď to nebude signalizovať, ako sa mi bude dariť v roku 2024.


Blackie

Nie, nie je to meno psa, i keď by mohlo. Blackie je názov aplikácie pre iPhony a a slúži pre snímanie a editovanie čiernobielych záberov. Využívať môžete niekoľko simulácií, čo vidíte na displeji, to dostanete. Ja bežne aj na telefóne snímam do RAW, ale občas si rád oddýchnem práve s nejakou podobnou aplikáciou, ktorá produkuje hotové fotografie a inšpiruje ma tým, čo vidím na displeji. Tak tomu bolo aj teraz, po frustrácii s hmlou skazeného nočného fotografovania. Urobil som si okruh Starým mestom, od fontány Družba, okolo Prezidentského paláca, po Michalskej, až k Prioru. Krásne slnečné počasie prialo vysokokontrastným záberom, podľa čoho som aj vybral simuláciu v appke.































Overené i neoverené správy

  • V Japonsku stiahli z predaja Panasonic Lumix S1R. Zaujímavosťou je, že Panasonic práve zaregistroval v Číne nový špičkový model. To by mohol byť Panasonic Lumix S1R Mark II. Predpokladá sa, že by mohol mať 612 Mpx snímač s fázovou detekciou a 8K video.
  • Canon si nechal patentovať fotoaparát, ktorý by mohol byť Canon V100 alebo V10 Mark II.
  • Viltrox AF27mm F1.2 Pro je teraz k dispozícii pre Sony a Nikon.
  • Tamron pracuje na viacerých objektívoch, zoznam zahŕňa 15-28mm F2.8, 24-70mm F4 a 24-50mm F2.
  • Sigma si nechala patentovať niekoľko objektívov: 65mm f/1.4 DG DN, 60-700mm f/4.5-7.4, 50-500mm f/4.5-6.5 a 50-135mm f/2.8 DC DN (APS-C).
  • Objektív Canon RF 35mm f/1.2L USM sa údajne predstaví v prvej polovici roka 2024. 
  • Objektív Viltrox 56 mm F1,2 Pro s automatickým zaostrovaním je pripravovaný pre bezzrkadlovky so snímačom obrazu veľkosti APS-C. Ohlásenie objektívu je naplánované na rok 2024. Objektív Viltrox AF 56mm F1.7 XF bude k dispozícii s bajonetmi Fujifilm X, Sony E a Nikon Z. V najbližších dňoch spoločnosť Viltrox oznámi aj nový objektív AF 27 mm f/1,2 pre bajonet Nikon Z a Sony E.
  • Populárna a vynikajúca aplikácia na úpravu fotografií s otvoreným zdrojovým kódom Darktable bola aktualizovaná na verziu 4.6.0 , ktorá do aplikácie pridala množstvo dôležitých funkcií. Darktable je k dispozícii pre macOS, Windows a Linux.

Novinky

LAOWA FF II 10mm F2.8

LAOWA predstavila prvý 10 mm full-frame objektív Zero-D pre bajonet Nikon Z a Sony E-mount s automatickým zaostrovaním. Zvyšné objektívy radu Zero-D budú túto technológiu automatického zaostrovania obsahovať už čoskoro. Objektív bude k dispozíci aj s bajonetmi Canon RF a Sigma/Leica/Panasonic L, ale len s manuálnym zaostrovaním. Hmotnosť objektívu je len 420 gramov. Poteší možnosť nasadenia filtrov s priemerom 77 mm. Najkratšia zaostrovacia vzdialenosť je 12 cm. Cena je približne 780 USD.




Farebne kódované fotografické a video filtre MAVEN

Na Kickstarteri prebieha druhá kampaň výrobcu magnetických filtrov Maven. Predstavených je 17 nových filtrov. Medzi najzaujímavejšie patria kombinované POL+ND filtre. Nové filtre sú dostupné vo veľkostiach 67, 72, 77 a 82 mm, pričom ďalšie veľkosti budú dostupné tento rok na základe dopytu.



https://www.kickstarter.com/projects/michaelthemaven/maven-color-coded-photography-and-videography-filters-wave-2

Inšpirácia

Marc McGee: Opätovná úprava ZLÝCH snímok pomocou LIGHTROOM - po 6 rokoch!

Pomocou masiek v programe Lightroom vylepšuje staré snímky pomocou tmavých tónov, kontrastu a farebnej gradácie.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
gytheio
2024-01-02 14:55:35
Na mojom mobile sa da nastavit uhol zobrazenia tak aby neboli tie fotografie zdeformovane. Karol ty si majster v deformovani fotografii, uz vela krat si sem dal take fotografie.
 
tyto
2024-01-03 09:43:50
príspevok od: gytheio
Na mojom mobile sa da nastavit uhol zobrazenia tak aby neboli tie fotografie zdeformovane. Karol ty si majster v deformovani fotografii, uz vela krat si sem dal take fotografie.
Mne sa tak zda ze ty uz mas zdeformovany cely svoj pohlad na svet...
Daj si novorocne predsavzatie...ked nenapisem nieco pozitivne, nejdem pisat vobec...alebo tak nejak.
Ked budes hladat pozitivne veci, zlepsi sa ti zivot...
 
gytheio
2024-01-03 10:23:06
príspevok od: tyto
Mne sa tak zda ze ty uz mas zdeformovany cely svoj pohlad na svet...
Daj si novorocne predsavzatie...ked nenapisem nieco pozitivne, nejdem pisat vobec...alebo tak nejak.
Ked budes hladat pozitivne veci, zlepsi sa ti zivot...
Ty by si mohol konecne akceptovat to, ze sa sem moze pisat aj kritika, nepride ti, ze by som mal zdeformovany cely svet keby som sem pisal iba pozitiva? Je mi uplne jedno ako fotis ty alebo Karol, ale ked je tu zdeformovana fotografia tak napisem, ze je zdeformovana, tie fotografie su katastrofalne nebudem tu robit, ze to nevidim.
Su tu stovky odkazov na videa o fotografii, techniky... ani v jednom nie su zdeformovane fotografie.
 
adamac
2024-01-03 11:22:07
veľmi pekné čb mobilovky...
 
JohnB
2024-01-03 11:41:46
príspevok od: gytheio
Ty by si mohol konecne akceptovat to, ze sa sem moze pisat aj kritika, nepride ti, ze by som mal zdeformovany cely svet keby som sem pisal iba pozitiva? Je mi uplne jedno ako fotis ty alebo Karol, ale ked je tu zdeformovana fotografia tak napisem, ze je zdeformovana, tie fotografie su katastrofalne nebudem tu robit, ze to nevidim.
Su tu stovky odkazov na videa o fotografii, techniky... ani v jednom nie su zdeformovane fotografie.
ktorá konkrétne fotka je zdeformovaná?
 
tyto
2024-01-03 11:55:44
príspevok od: gytheio
Ty by si mohol konecne akceptovat to, ze sa sem moze pisat aj kritika, nepride ti, ze by som mal zdeformovany cely svet keby som sem pisal iba pozitiva? Je mi uplne jedno ako fotis ty alebo Karol, ale ked je tu zdeformovana fotografia tak napisem, ze je zdeformovana, tie fotografie su katastrofalne nebudem tu robit, ze to nevidim.
Su tu stovky odkazov na videa o fotografii, techniky... ani v jednom nie su zdeformovane fotografie.
Suhlasim s tym ze kritika sa pisat moze, lenze kritika ma tiez svoju strukturu a techniku, bez nich je to iba obycajne frflanie A samozrejme tiez je plno prikladov na internete...
 
gytheio
2024-01-03 12:52:45
príspevok od: tyto
Suhlasim s tym ze kritika sa pisat moze, lenze kritika ma tiez svoju strukturu a techniku, bez nich je to iba obycajne frflanie A samozrejme tiez je plno prikladov na internete...
Nejak mi nepride, ze kritika musi mat nejake pravidla strukturu techniku... Ked v stredoveku malovali obrazy, vtedy museli dodrzovat nejake pravidla, lebo vsetky vyzerali na jedno kopyto. Keby umelci stareho Rima alebo antickeho Grecka videli ake obrazy sa dnes maluju zhrozili by sa. Fotografia je tvoriva vec, kazdy kto ju robi podla nejakych pravidiel je nezaujimavy, tvorivost je to co obchadza vsetky tie poucky a pravidla... preco by kritika mala byt ina?
 
tyto
2024-01-03 13:13:25
príspevok od: gytheio
Nejak mi nepride, ze kritika musi mat nejake pravidla strukturu techniku... Ked v stredoveku malovali obrazy, vtedy museli dodrzovat nejake pravidla, lebo vsetky vyzerali na jedno kopyto. Keby umelci stareho Rima alebo antickeho Grecka videli ake obrazy sa dnes maluju zhrozili by sa. Fotografia je tvoriva vec, kazdy kto ju robi podla nejakych pravidiel je nezaujimavy, tvorivost je to co obchadza vsetky tie poucky a pravidla... preco by kritika mala byt ina?
Tak potom k comu bol tvoj komentar k tej deformacii?
 
gytheio
2024-01-03 13:22:23
príspevok od: tyto
Tak potom k comu bol tvoj komentar k tej deformacii?
To mi uslo tie deformovane fotografie je nejaky novy trend? Nova technika? No ale vyzera to dost amatersky, potom sa moc nesnazil, ako by mu to bolo uplne jedno.
 
tyto
2024-01-03 14:15:07
príspevok od: gytheio
To mi uslo tie deformovane fotografie je nejaky novy trend? Nova technika? No ale vyzera to dost amatersky, potom sa moc nesnazil, ako by mu to bolo uplne jedno.
Ok, ale vies to nejak konkretizovat, lebo ja ako amater co sa v arichitekturnej fotografii vobec nevyzna, som si nic vyrazne nevsimol...za mna su to skvele fotky a Karol dokazuje len to ze staci mat otvorene oci a najdes peknu kompoziciu aj vo vsednych veciach.
A preto si myslim, ze aj kritika ako aj fotografia a vsetko ostatne ma mat svoje pravidla, aby sa samozrwjme mohli porusovat.
 
gytheio
2024-01-03 14:24:56
príspevok od: tyto
Ok, ale vies to nejak konkretizovat, lebo ja ako amater co sa v arichitekturnej fotografii vobec nevyzna, som si nic vyrazne nevsimol...za mna su to skvele fotky a Karol dokazuje len to ze staci mat otvorene oci a najdes peknu kompoziciu aj vo vsednych veciach.
A preto si myslim, ze aj kritika ako aj fotografia a vsetko ostatne ma mat svoje pravidla, aby sa samozrwjme mohli porusovat.
krici to z tej samej prvej fotografie

pravda je, ze ked to nevidis, je zbytocne sa o tom dalej bavit
 
tyto
2024-01-03 16:29:46
Aha...no uznavam je to trocha natiahnute. Ale na to ze to je z mobilu a este cez nejaku appku to je naozaj zanedbatelne. Je to clanok a nie sutaz
Da sa povedat ze kvoli tomu zbytocne drat klavesnicu... a to som sa ti snazil vysvetlit...
 
jozef84
2024-01-03 16:34:57
príspevok od: gytheio
krici to z tej samej prvej fotografie

pravda je, ze ked to nevidis, je zbytocne sa o tom dalej bavit
Vraví ti niečo slovo konštruktívna kritika? Ak už niečo vypotíš, tak by to malo mať aspoň nejakú výpovednú hodnotu. Ale z tvojej "kritiky" nič konkrétne sa nedá vydedukovať. Len to, že ti nie je Karol sympatický. Karolové fotky sú OK a ty si nič merateľné k tomu nepovedal. Drístaš, vymýšľaš si a ohováraš ako vždy. Nesiahaš Karolovi ani po členky. Keď si zoberiem tvoje portfólio a Karolovo, tak tvoje patrí skoro celé do koša. A to by si mal urobiť, ak ťa niekto má brať vážne. Lebo po tvojom tvrdení si človek povie aha odborník, pozriem si jeho fotky a ľaľa ho ... čo je v portfóliu? Nič. Reči, reči, a nič len reči. Mal si radšej písať rozprávky. To by ti išlo lepšie ako fotenie.
 
gytheio
2024-01-03 16:44:12
príspevok od: tyto
Aha...no uznavam je to trocha natiahnute. Ale na to ze to je z mobilu a este cez nejaku appku to je naozaj zanedbatelne. Je to clanok a nie sutaz
Da sa povedat ze kvoli tomu zbytocne drat klavesnicu... a to som sa ti snazil vysvetlit...
Nemalo by to byt jedno ci je to clanok alebo sutaz?
Pozri ked vam to nevadi, je to uplne v poriadku, ale ked niekto na to upozorni... nemalo by to byt tiez v poriadku?
 
gytheio
2024-01-04 08:29:28
príspevok od: jozef84
Vraví ti niečo slovo konštruktívna kritika? Ak už niečo vypotíš, tak by to malo mať aspoň nejakú výpovednú hodnotu. Ale z tvojej "kritiky" nič konkrétne sa nedá vydedukovať. Len to, že ti nie je Karol sympatický. Karolové fotky sú OK a ty si nič merateľné k tomu nepovedal. Drístaš, vymýšľaš si a ohováraš ako vždy. Nesiahaš Karolovi ani po členky. Keď si zoberiem tvoje portfólio a Karolovo, tak tvoje patrí skoro celé do koša. A to by si mal urobiť, ak ťa niekto má brať vážne. Lebo po tvojom tvrdení si človek povie aha odborník, pozriem si jeho fotky a ľaľa ho ... čo je v portfóliu? Nič. Reči, reči, a nič len reči. Mal si radšej písať rozprávky. To by ti išlo lepšie ako fotenie.
Smeracka nula, co bolo konstruktivne na tom ked si tu urazal zeny na fotografiach?

Ako za komunizmu, kritika neprijatelna.. smejdi
 
JohnB
2024-01-04 14:55:03
príspevok od: gytheio
Smeracka nula, co bolo konstruktivne na tom ked si tu urazal zeny na fotografiach?

Ako za komunizmu, kritika neprijatelna.. smejdi
práve tvoja reakcia je ako za komunizmu neochota akceptovať to, že som urobil chybu, neochota akceptovať to, že som neprimerane vyjadril svoj názor, lebo Ó veľký Gytheio na neho nik nemôže siahnuť lebo bude smerácka nula a šmejd malému chlapcovi zobrali hračku a teraz sa nám tu hnevá
 
gytheio
2024-01-04 15:39:23
príspevok od: JohnB
práve tvoja reakcia je ako za komunizmu neochota akceptovať to, že som urobil chybu, neochota akceptovať to, že som neprimerane vyjadril svoj názor, lebo Ó veľký Gytheio na neho nik nemôže siahnuť lebo bude smerácka nula a šmejd malému chlapcovi zobrali hračku a teraz sa nám tu hnevá
urobil som nejaku chybu ked som napisal, ze niekto sem dava deformovane fotografie alebo som urobil chybu ked som napisal, ze Karol sem dava deformovane fotografie? chces ma tu presviedcat, ze musim akceptovat to, ze som spravil chybu ked som napisal, ze niekto sem dava deformovane fotografie alebo to, ze Karol sem dava deformovane fotografie? kto si ty? dalsi falosny profil? pozri kto ta olajkoval sudruhu.
 
JohnB
2024-01-04 16:15:32
príspevok od: gytheio
urobil som nejaku chybu ked som napisal, ze niekto sem dava deformovane fotografie alebo som urobil chybu ked som napisal, ze Karol sem dava deformovane fotografie? chces ma tu presviedcat, ze musim akceptovat to, ze som spravil chybu ked som napisal, ze niekto sem dava deformovane fotografie alebo to, ze Karol sem dava deformovane fotografie? kto si ty? dalsi falosny profil? pozri kto ta olajkoval sudruhu.
nie, ja ťa o ničom nepresviedčam podávanie konštruktívnej kritiky má svoje pravidlá a tie by sa na verejnej stránke zišlo dodržať, ale veď jasné, každému ako je po chuti, len sa potom nediv, že ťa tu hejtujú ľudia a máš negatívne ohlasy na svoje komentáre a o fejkovom profile by som sa radšej bavil pri tvojej adrese
 
gytheio
2024-01-04 16:46:28
príspevok od: JohnB
nie, ja ťa o ničom nepresviedčam podávanie konštruktívnej kritiky má svoje pravidlá a tie by sa na verejnej stránke zišlo dodržať, ale veď jasné, každému ako je po chuti, len sa potom nediv, že ťa tu hejtujú ľudia a máš negatívne ohlasy na svoje komentáre a o fejkovom profile by som sa radšej bavil pri tvojej adrese
tak sa teba opytam, co bolo konstruktivne na tom ked jozef84 urazal zeny na fotografiach? preco si vyberas iba to co tebe vyhovuje? cital si ten koment na ktory si reagoval?
a dam ti este jednu otazku, co bolo nekonstruktivne na tom, ked som napisal, ze Karol sem dava deformovane fotografie? akym postupom som na to mal ist aby to tu tie falosne profily pochopili?
vobec nejde o to co som napisal, ide o to, ze smejdom to dlho nevydrzalo, jozef84 mi zvykol pisat na sukromnu postu aby som posluchal, inac ma nahlasi adminovy....
sudruhu ja tu nemam falosny profil ani som nikdy nemal, mam tu fotografie na rozdiel od teba, mal som x krat zmazany profil prave pre take nuly ake su v tejto debate, jedine v com su dobri je bonzovanie.
 
jozef84
2024-01-04 16:59:52
príspevok od: gytheio
Smeracka nula, co bolo konstruktivne na tom ked si tu urazal zeny na fotografiach?

Ako za komunizmu, kritika neprijatelna.. smejdi
Mal by si si prečítať knižku o Ferdovi mravcovi. Tam je jedna taká figúrka ako ty - volá sa chrobák Truhlík. Všade bol, všetko videl, všetko najlepšie vie.
 
gytheio
2024-01-04 17:01:01
Co je vas vobec do toho, ked napisem, ze sem dal Karol uz po xty krat zdeformovane fotografie? Mozete napisat, ze vam sa nezdaju zdeformovane a hotovo sudruhovia.
Clovek ktory sa o zenach a detoch na fotografiach vyjadruje, ze su to prostitutky pise o konstruktivnej kritike... a smejdi ako inac pritakavaju, falosne profily a nuly, vzdy ti isti smejdi
 
gytheio
2024-01-04 17:04:25
príspevok od: jozef84
Mal by si si prečítať knižku o Ferdovi mravcovi. Tam je jedna taká figúrka ako ty - volá sa chrobák Truhlík. Všade bol, všetko videl, všetko najlepšie vie.
blbe, vzdy lepsie ako vzdy a vsade vyvolavat hadky a urazat ludi
 
jozef84
2024-01-04 17:53:52
príspevok od: gytheio
blbe, vzdy lepsie ako vzdy a vsade vyvolavat hadky a urazat ludi
Jediný kto tu stále uráža všetkých, vrátane admina, si ty. Si skrátka v kolektíve obľúbený...
 
gytheio
2024-01-04 18:09:05
príspevok od: jozef84
Jediný kto tu stále uráža všetkých, vrátane admina, si ty. Si skrátka v kolektíve obľúbený...
paladin ty par falosnych profilov a niekolko dalsich smejdov? kolektiv smejdov? Ani jedna hadka ktora tu bola za minuly rok nebola bez vas, kazdu jednu vyvolal ten vas kolektiv smejdov...
 
jozef84
2024-01-04 19:45:08
príspevok od: gytheio
paladin ty par falosnych profilov a niekolko dalsich smejdov? kolektiv smejdov? Ani jedna hadka ktora tu bola za minuly rok nebola bez vas, kazdu jednu vyvolal ten vas kolektiv smejdov...
Skrátka všetci sú šmejdi, len ty si taký anjelik, ktorému každý ubližuje...ty chúďatko nedocenené, ktorému nikto nerozumie a nikto ho nemá rád.
 
gytheio
2024-01-04 20:03:30
príspevok od: jozef84
Skrátka všetci sú šmejdi, len ty si taký anjelik, ktorému každý ubližuje...ty chúďatko nedocenené, ktorému nikto nerozumie a nikto ho nemá rád.
je vas tu asi tucet nul smejdov bonzakov a bluznite, ze vy ste vsetci a vobec sa necitm ako nedocenene chudatko, nevypisujem tu na sukromnu postu a do redakcie, nikdy som na nikoho nebonzoval a uz vobec nenazyvam zeny prostitutkami
 
jozef84
2024-01-04 20:53:14
príspevok od: gytheio
je vas tu asi tucet nul smejdov bonzakov a bluznite, ze vy ste vsetci a vobec sa necitm ako nedocenene chudatko, nevypisujem tu na sukromnu postu a do redakcie, nikdy som na nikoho nebonzoval a uz vobec nenazyvam zeny prostitutkami
Ty si skrátka svätec. Mal si ísť za farára. Teba je tu škoda.
 
gytheio
2024-01-04 21:18:18
príspevok od: jozef84
Ty si skrátka svätec. Mal si ísť za farára. Teba je tu škoda.
vzdy lepsie ako bonzak a udavac
 
roka222
2024-01-05 07:29:58
Karol. Veľmi pekné fotky .
 
tyto
2024-01-05 11:54:43
príspevok od: gytheio
Co je vas vobec do toho, ked napisem, ze sem dal Karol uz po xty krat zdeformovane fotografie? Mozete napisat, ze vam sa nezdaju zdeformovane a hotovo sudruhovia.
Clovek ktory sa o zenach a detoch na fotografiach vyjadruje, ze su to prostitutky pise o konstruktivnej kritike... a smejdi ako inac pritakavaju, falosne profily a nuly, vzdy ti isti smejdi
je nas do toho vela, lebo je to verejny priestor a aj vo verejnom priestore su nejake pravidla.
myslim ze nikto nie je zvedavy na taketo emotivne vylevy...

Aj diskusia a kritika maju svoje pravidla, a obe su na to aby dakomu pomohli. Ci uz autorovi alebo komukolvek kto to bude citat.

cize pis len to co niekomu pomoze a nikoho neurazi

a ked mas potrebu to zo seba dostat pisanim tak si zaloz dennicek, mozno raz vydas knihu...
 
gytheio
2024-01-05 12:22:07
príspevok od: tyto
je nas do toho vela, lebo je to verejny priestor a aj vo verejnom priestore su nejake pravidla.
myslim ze nikto nie je zvedavy na taketo emotivne vylevy...

Aj diskusia a kritika maju svoje pravidla, a obe su na to aby dakomu pomohli. Ci uz autorovi alebo komukolvek kto to bude citat.

cize pis len to co niekomu pomoze a nikoho neurazi

a ked mas potrebu to zo seba dostat pisanim tak si zaloz dennicek, mozno raz vydas knihu...
Vies ty vobec co je to emotivny vylev? Koho som urazil ked som napisal, ze je to zdeformovane?

Akurat tak miestnych smejdov Uz by mi tu niekto mohol napisat ake pravidla som porusil, mate plne reci ako sa ma pisat konstruktivna kritika ale ktore pravidla som porusil napisat neviete. Neurazil som nikoho, je to obycajna jednoducha kritika.. okrem toho je to fotografia v clanku a nie fotografia na kritiku.
 
gytheio
2024-01-05 12:37:44
príspevok od: tyto
je nas do toho vela, lebo je to verejny priestor a aj vo verejnom priestore su nejake pravidla.
myslim ze nikto nie je zvedavy na taketo emotivne vylevy...

Aj diskusia a kritika maju svoje pravidla, a obe su na to aby dakomu pomohli. Ci uz autorovi alebo komukolvek kto to bude citat.

cize pis len to co niekomu pomoze a nikoho neurazi

a ked mas potrebu to zo seba dostat pisanim tak si zaloz dennicek, mozno raz vydas knihu...
a ked uz budes pisat tak nezabudni napisat co je konstruktivne na kometkaroch ked tu urazaju zeny na fotografiach.. to si bol ticho tutimuti, ked napisem, ze Karol ma zdeformovanu fotografiu, to uz je cez ciaru.. daj sa liecit
 
tyto
2024-01-05 13:15:33
príspevok od: gytheio
Vies ty vobec co je to emotivny vylev? Koho som urazil ked som napisal, ze je to zdeformovane?

Akurat tak miestnych smejdov Uz by mi tu niekto mohol napisat ake pravidla som porusil, mate plne reci ako sa ma pisat konstruktivna kritika ale ktore pravidla som porusil napisat neviete. Neurazil som nikoho, je to obycajna jednoducha kritika.. okrem toho je to fotografia v clanku a nie fotografia na kritiku.
pravidla si neporusil, ale svojou "jednoduchou kritikou" si ani nikomu nepomohol. Bola uplne zbytocna...
A keby si si zobral moju radu k srdcu a hladal pozitivne veci tak ti ta deformacia tak nekole oci ale vsimol by si si tie zaujimave kompozicie ako ja.

...co sa tyka urazania zien na tvojich fotografiach, tak ziadne som nepostrehol. Pravdepodobne preto, lebo ako som pisal, "emotivne vylevy" (ospravedlnujem sa za ten vyraz, ale vzdy sa nechas vyhecovat a potom vsetkych dookola urazas ako teraz) nemam chut citat...
 
gytheio
2024-01-05 13:30:42
príspevok od: tyto
pravidla si neporusil, ale svojou "jednoduchou kritikou" si ani nikomu nepomohol. Bola uplne zbytocna...
A keby si si zobral moju radu k srdcu a hladal pozitivne veci tak ti ta deformacia tak nekole oci ale vsimol by si si tie zaujimave kompozicie ako ja.

...co sa tyka urazania zien na tvojich fotografiach, tak ziadne som nepostrehol. Pravdepodobne preto, lebo ako som pisal, "emotivne vylevy" (ospravedlnujem sa za ten vyraz, ale vzdy sa nechas vyhecovat a potom vsetkych dookola urazas ako teraz) nemam chut citat...
Pripomeniem ti ako sme my dvaja prisli do kontaktu. Karol sem dal nejake fotografie z Olympusu, boli prehnane presaturovane a ja som napisal v tom zmysle na ne kritiku. Ty si na mna vybehol urazkami banerami.. to bola cela kopa hnoja co si tu na mna napisal, TO BOL EMOTIVNY VYLEV V TVOJOM PODANI. Pripomeniem, nikoho som neurazal.
To sa tykalo hlavne toho druheho odseku, nikoho som neurazal ani ziadne emotivne vylevy neboli, iba som sa opytal kedy konecne ukaze tie svadobne fotografie a on na to zacal, ze keby fotil prostitutky ako ja, vedel by fotografovat.
Nepostrehol si ani raz, ze sa tu pisalo o prostitutkach, pritom minimalne 10 debat tu o tom bolo, ale napisem raz o Karolovej zdeformovanej fotografii a hned chytis signal Tomu sa hovori konstruktivny smejd
 
tyto
2024-01-05 14:12:14
príspevok od: gytheio
Pripomeniem ti ako sme my dvaja prisli do kontaktu. Karol sem dal nejake fotografie z Olympusu, boli prehnane presaturovane a ja som napisal v tom zmysle na ne kritiku. Ty si na mna vybehol urazkami banerami.. to bola cela kopa hnoja co si tu na mna napisal, TO BOL EMOTIVNY VYLEV V TVOJOM PODANI. Pripomeniem, nikoho som neurazal.
To sa tykalo hlavne toho druheho odseku, nikoho som neurazal ani ziadne emotivne vylevy neboli, iba som sa opytal kedy konecne ukaze tie svadobne fotografie a on na to zacal, ze keby fotil prostitutky ako ja, vedel by fotografovat.
Nepostrehol si ani raz, ze sa tu pisalo o prostitutkach, pritom minimalne 10 debat tu o tom bolo, ale napisem raz o Karolovej zdeformovanej fotografii a hned chytis signal Tomu sa hovori konstruktivny smejd
viem ze sme tu mali nejaky spor, ale ja si naozaj nepamatam podrobnosti. Ale jedno viem na sto percent, hned som sa ospravedlnil a ukoncil som komunikaciu.

To je ten rozdiel medzi nami... ja sa snazim vhlave nenosit negativne veci.


"Suum cuique. Každému, co jeho jest." — Marcus Tullius Cicero
 
gytheio
2024-01-05 14:38:11
príspevok od: tyto
viem ze sme tu mali nejaky spor, ale ja si naozaj nepamatam podrobnosti. Ale jedno viem na sto percent, hned som sa ospravedlnil a ukoncil som komunikaciu.

To je ten rozdiel medzi nami... ja sa snazim vhlave nenosit negativne veci.


"Suum cuique. Každému, co jeho jest." — Marcus Tullius Cicero
Ja zase mam velmi dobru pamat, ten spor medzi nami nebol jediny a nikdy som ho nezacal ja je pravda, ze si sa ospravedlnil ale nikdy nie mne za to, ze si mi nadaval.

Mozno nenosis v hlave negativne veci, len ti obcas v nej rupne.
 
tyto
2024-01-05 15:12:24
príspevok od: gytheio
Ja zase mam velmi dobru pamat, ten spor medzi nami nebol jediny a nikdy som ho nezacal ja je pravda, ze si sa ospravedlnil ale nikdy nie mne za to, ze si mi nadaval.

Mozno nenosis v hlave negativne veci, len ti obcas v nej rupne.
Dalsi rozdiel...ja sa snazim komunikovat a ty riesis spor.

A ano ruplo mi v hlave. Ale neviem ci preto ze sa tu s tebou stale vybavujem, alebo preto, ze sa ti tymto ospravedlnujem za vsetko zle, co som ti kedy napisal.
 
gytheio
2024-01-05 15:33:41
príspevok od: tyto
Dalsi rozdiel...ja sa snazim komunikovat a ty riesis spor.

A ano ruplo mi v hlave. Ale neviem ci preto ze sa tu s tebou stale vybavujem, alebo preto, ze sa ti tymto ospravedlnujem za vsetko zle, co som ti kedy napisal.
Ma to byt z tvojej strany omluva?
 
tyto
2024-01-05 16:17:53
príspevok od: gytheio
Ma to byt z tvojej strany omluva?
Poznas pribeh o dvoch vlkoch? Ktoreho budes krmit ten ti narastie...
 
Paladin25
2024-01-05 16:18:28
príspevok od: gytheio
Pripomeniem ti ako sme my dvaja prisli do kontaktu. Karol sem dal nejake fotografie z Olympusu, boli prehnane presaturovane a ja som napisal v tom zmysle na ne kritiku. Ty si na mna vybehol urazkami banerami.. to bola cela kopa hnoja co si tu na mna napisal, TO BOL EMOTIVNY VYLEV V TVOJOM PODANI. Pripomeniem, nikoho som neurazal.
To sa tykalo hlavne toho druheho odseku, nikoho som neurazal ani ziadne emotivne vylevy neboli, iba som sa opytal kedy konecne ukaze tie svadobne fotografie a on na to zacal, ze keby fotil prostitutky ako ja, vedel by fotografovat.
Nepostrehol si ani raz, ze sa tu pisalo o prostitutkach, pritom minimalne 10 debat tu o tom bolo, ale napisem raz o Karolovej zdeformovanej fotografii a hned chytis signal Tomu sa hovori konstruktivny smejd
Bludy - nezmysli a klamstvá... na viac žiaľ nemáš.

Keď bezomňa nevieš žiť ukážeš ten príspevok, kde som ti napísal že fotíš prostitútky?

Odpoviem ti NEUKAZES, lebo neexistuje.

Žiaľ ja viem zasa si v tejto diskusii v spore s koľkým 2-3 užívateľmi? A zasa je to len ich chyba.

Na teba platí len jedno: "Všetci sú blázni. Len JA som lietadlo."

Bohužiaľ nevieš sa vyjadrovať, nerozumieš textu a ešte sa zo seba snažiš spraviť foto-guru (všetko viem, všade som bol všetkému rozumiem) a potom sem postuješ, fotky ktoré žiaľ nesedia s tvojimi rečami...
 
gytheio
2024-01-05 16:18:44
príspevok od: tyto
Poznas pribeh o dvoch vlkoch? Ktoreho budes krmit ten ti narastie...
To bolo velmi pozitivne🙂
 
Monda
2024-01-21 12:28:10
Dobrý deň,   som ovdovená kresťanka bez detí a mám rakovinu pľúc. Momentálne som v nemocnici a podľa toho, čo hovoria lekári, mi neostáva veľa dní života, pretože rakovina je už smrteľná. Peniaze, ktoré mám na bankovom účte, chcem teda pred smrťou darovať osobe alebo rodine v núdzi. Ide o sumu 650 000 €. Viem, že moju správu nebudete brať vážne, ale dovoľte mi povedať vám, že je to niečo veľmi, veľmi vážne a skutočné. V prípade záujmu mi prosím odpovedzte na email: mondalaura6@gmail.com
 
gytheio
2024-01-21 17:49:50
Podla mna je to montaz, pri expozicii 1/160 by tie vtaky aj vetron boli rozmaznute.. okrem toho ked fotis nieco na oblohe s takym dlhym casom, nebude to take zretelne.
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/690349/ciernenabielom-zivot-nad-napatim/?s=critics

mohol by si prilozit original.
 
Marcel Rebro
2024-01-25 15:28:21
príspevok od: Monda
Dobrý deň,   som ovdovená kresťanka bez detí a mám rakovinu pľúc. Momentálne som v nemocnici a podľa toho, čo hovoria lekári, mi neostáva veľa dní života, pretože rakovina je už smrteľná. Peniaze, ktoré mám na bankovom účte, chcem teda pred smrťou darovať osobe alebo rodine v núdzi. Ide o sumu 650 000 €. Viem, že moju správu nebudete brať vážne, ale dovoľte mi povedať vám, že je to niečo veľmi, veľmi vážne a skutočné. V prípade záujmu mi prosím odpovedzte na email: mondalaura6@gmail.com
https://www.donio.sk/sirotam-na-ukrajine

Ďakujem
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia