Hore

Kam zmizli ultrazoomy?

Kam zmizli ultrazoomy? Chce ešte niekto kompakty? Prečo všetci prechádzajú na Full Frame? Koľko Canoňákov predalo v bazáre celú svoju zostavu?

Takéto a iné otázky sa mi vynárajú v hlave, keď tak sledujem dianie na našom portáli. Keď sa ohliadnem rok dva dozadu, čo nie je tak dávno, zisťujem, že všetko bolo akési iné. Akoby všetci poskočili vo vybavení technikou o level vyššie.

Kedysi sa bežne riešilo vo fóre, ktorý ultrazoom je lepší, alebo či ultrazoom alebo zrkadlovka. Keď dnes založí niekto novú tému o ultrazoomoch, je to pomaly rarita a väčšine sa zdá, že to sem už nepatrí. Zrkadlovky dobili trh s fotoaparátmi pre zanietených fotografov (česť výnimkám).

Téma o kompaktoch je takmer tabu, takisto správa o novinkách. Pokiaľ sa nejedná o špičkový Canon alebo Panasonic, nájdeme v komentároch len fóriky.

Zaujímavé veci sa dejú v bazáre. Všimli ste si, koľko inzerátov je typu "predávam, prechádzam na Full Frame"? Zanedlho budem mať najhoršiu zostavu na ePhote! :)

Zároveň som si všimol, že užívatelia, ktorí hrdo držali vlajku menej rozšírených značiek, ba priam boli ich propagátori, prešli na C-čko alebo N-ko. Veru, veľmi zaujímavé.

A čo vy, tiež ste v poslednom čase zaregistrovali niečo zvláštne?

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
zuzuliena
externý redaktor 2010-02-15 09:04:26
... uhmmm, zaregistrovala som upadok poctu dobrych fotiek a namiesto toho narast debat o vyhovujucej technike ... a este som zaregistrovala super spravu, ze nam Kuzminova vyhrala zlatu medajlu :-) a horsiu spravu - hokejistky prehrali 18:0. Tak do skoreho zaregistrovania sa v hocijakej teme :-).
 
genchi146
2010-02-15 10:50:44
Sam som presiel na full frame, no nejde mi o to zapajat sa do debat a porovnavat kto ma lepsiu techniku. Zostal som pri Sony a to som ani nemal v Sony prislusenstve investovanych vela penazi. Islo mi o to ze dobry fotak mi pomoze zminimalizovat mnozstvo ´odpadu´ pri foteni, a tiez o to, aby som nemusel odrieknut fotenie len kvoli nedovere vo vlastny aparat a tiez zminimalizoval mnozstvo postprodukcie na vyslednych foto.

Bohuzial doba je taka ze nie kazdy, kto si kupuje drahy a dobry fotak ma sklony k fotografovaniu. Nedavno som prave spoznal cloveka co si kupil D90 lebo ho vraj bavi fotit, no nema ani sajnu o tom ako funguje clona, ISO atd.
Je to asi touto dobou, kedy si clovek ktory cely rok nevytiahne paty z mesta, kupi velky offroad.

A zaregistroval som to ze galeria sa zacina naplnat cvakmi namiesto fotografii, co je dost naskodu.
 
misodk
2010-02-15 10:55:00
príspevok od: zuzuliena
... uhmmm, zaregistrovala som upadok poctu dobrych fotiek a namiesto toho narast debat o vyhovujucej technike ... a este som zaregistrovala super spravu, ze nam Kuzminova vyhrala zlatu medajlu :-) a horsiu spravu - hokejistky prehrali 18:0. Tak do skoreho zaregistrovania sa v hocijakej teme :-).
.. tak tak, obcas to vyznieva, ze spravna technika to zachrani vsetko a nahradi oko a rozum fotografa..
tento vikend som stravil v Prahe a vidiet kompakt bola rarita. naopak casty ukaz bol par drziaci sa za ruku, pricom obaja zalubenci mali na krku hadam aj 2-kilovu zrkadlovu vybavu :)
 
misodk
2010-02-15 11:06:10
Co sa tyka ultrazoomov, ich problem je v tom, ze boli precenovane a ludia si mysleli, ze to ma lepsi vystup ako kompakt. Akoze mala zrkadlovka, pravda vysla najavo, ze je to velky kompakt..
Co sa tyka menej rozsirenych znaciek, hlasim sa hrdo k Olympusu, ukamenujte ma.. :).
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-02-15 11:22:44
príspevok od: misodk
Co sa tyka ultrazoomov, ich problem je v tom, ze boli precenovane a ludia si mysleli, ze to ma lepsi vystup ako kompakt. Akoze mala zrkadlovka, pravda vysla najavo, ze je to velky kompakt..
Co sa tyka menej rozsirenych znaciek, hlasim sa hrdo k Olympusu, ukamenujte ma.. :).
Dnes som si vsimol, v galerii, ze nam narastol pocet Olympusakov. Zda sa, ze postupne, aj s prichodom Micro 4/3 fotakov a aj vdaka mizkym cenam, celkovy odpor voci 4/3 systemu opada.
 
FilipMino
2010-02-15 11:26:04
príspevok od: Karol Srnec
Dnes som si vsimol, v galerii, ze nam narastol pocet Olympusakov. Zda sa, ze postupne, aj s prichodom Micro 4/3 fotakov a aj vdaka mizkym cenam, celkovy odpor voci 4/3 systemu opada.
je to zlé?? pokiaľ je pekná, vydarená fotka tak je jedno čím to bolo fotené....Canonom, Nikonom...a dokonca aj Olympusom
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-02-15 11:28:07
príspevok od: FilipMino
je to zlé?? pokiaľ je pekná, vydarená fotka tak je jedno čím to bolo fotené....Canonom, Nikonom...a dokonca aj Olympusom
Ak si pozries moje recenzie Olympusov, uvidis, ze voci tejto znacke nemam zabrany a viem, ze sa s nimi da pekne nafotit, ak ich nezenies niekam, kam nepatria.
 
misodk
2010-02-15 11:56:05
príspevok od: Karol Srnec
Dnes som si vsimol, v galerii, ze nam narastol pocet Olympusakov. Zda sa, ze postupne, aj s prichodom Micro 4/3 fotakov a aj vdaka mizkym cenam, celkovy odpor voci 4/3 systemu opada.
No urcite mas pravdu v tom, ze je to aj vdaka nizkym cenam. E420 a 520 su najlacnejsie zrkadlovky. Tiez som mal cenovy strop, no vo vybere bol aj C, N a S. Zobral som Olympus, kedze sa mi vtedy najviac pacil jeho vystup, teda fotografie. Cim viac s nim fotim, tym viac ma to bavi a aj ked by som mohol, nemam zatial potrebu ist k inej znacke.
Pravda, ze ak je fotka pekna, je jedno cim bola urobena..
 
IceDive1
2010-02-15 11:59:27
príspevok od: misodk
No urcite mas pravdu v tom, ze je to aj vdaka nizkym cenam. E420 a 520 su najlacnejsie zrkadlovky. Tiez som mal cenovy strop, no vo vybere bol aj C, N a S. Zobral som Olympus, kedze sa mi vtedy najviac pacil jeho vystup, teda fotografie. Cim viac s nim fotim, tym viac ma to bavi a aj ked by som mohol, nemam zatial potrebu ist k inej znacke.
Pravda, ze ak je fotka pekna, je jedno cim bola urobena..
Nic proti olympusu a nie som ziadny ´znackofil´ ale ma zaujala veta ´Zobral som Olympus, kedze sa mi vtedy najviac pacil jeho vystup´. Si to vazne porovnaval?
 
misodk
2010-02-15 12:12:37
Jasne, ako uplny amater, ktory cosi tusil o clone, case a ISO som presiel XY recenzii a kukol zopar fotiek z fotoportalov. Kedze Olympus mal vtedy pre mna z porovnavanych pristrojov najkrajsie farbicky a fotky, zobral som ten :))). V tom porovnani nemusis vidiet nic hlbokomyselne.
Po roku, by som mal na vyber fotaku uz ine kriteria, ale spätne voci tomu, ze som kupil Olympus nemam vaznejsie vyhrady..
 
Fotograf77
2010-02-15 13:11:04
Zial, v tejto konzumnej spolocnosti je to proste normalne, hrnut sa za drahsimi fotakmi, vyssej kategorie, FullFrame, .... reklama nam perfektne masiruje nase slepe a neme mozgy...

Cize hodnota fotovybavy stupa, zial musim sa spytat, stupa aj kvalita fotografii?
Viete vyuzit tuto techniku?
:-)
 
JanoP
2010-02-15 13:24:24
Vzdy som zastaval nazor. ´Cim drahsi fotak, tym lepsi fotograf!´
;o)
 
julo kotus
2010-02-15 14:02:12
príspevok od: Fotograf77
Zial, v tejto konzumnej spolocnosti je to proste normalne, hrnut sa za drahsimi fotakmi, vyssej kategorie, FullFrame, .... reklama nam perfektne masiruje nase slepe a neme mozgy...

Cize hodnota fotovybavy stupa, zial musim sa spytat, stupa aj kvalita fotografii?
Viete vyuzit tuto techniku?
:-)
Bohužiaľ nie, fotoaparát nerobí fotografiu, ale človek, ktorý sa cez neho pozerá na svet. Musím súhlasiť, že kvalita fotografií sa veľmi neposunula a niektorí jedinci možno robia technicky dokonalejšie fotky, ale fotka samozrejme nie je iba vecou technickej kvality ale aj vkusu, kompozície, obsahu... A tam nám drahá technika nepomáha :)
 
quaq
2010-02-15 14:23:46
príspevok od: zuzuliena
... uhmmm, zaregistrovala som upadok poctu dobrych fotiek a namiesto toho narast debat o vyhovujucej technike ... a este som zaregistrovala super spravu, ze nam Kuzminova vyhrala zlatu medajlu :-) a horsiu spravu - hokejistky prehrali 18:0. Tak do skoreho zaregistrovania sa v hocijakej teme :-).
o vsetkym musim suhlasit s niecim bohuzial a s niecim bohuvdaka
 
zuzuliena
externý redaktor 2010-02-15 15:07:23
príspevok od: quaq
o vsetkym musim suhlasit s niecim bohuzial a s niecim bohuvdaka
vivat Kuzminova :-)
 
stoli
2010-02-15 15:07:55
Súhlasím že nezaleží na technike ale na oku fotografa.Videl som fotky robene ultrazoomom ktore robil fotograf ktory fotí 40 rokov.A sú krásne ciže nie technika ale oko je dôlezité.
 
jake
2010-02-15 15:21:20
tuzba fotit dobre sa prejavuje aj v chceni mat co najlepsiu techniku, cena zakladnej zrkadlovky je uz pomaly ako vykonny kvalitny ultrazoom. Navyse napr. taky nikon D5000 s 18-200 je vlastne nahrada ultrazoomu a produkuje to dobre fotky. Preto je u kazdeho na zvazenie co kupovat. Kto chce fotit seriozne asi uz nebude riesit ultrazoom, kto sporadicky tak to stoji za zvazenie.
 
TTL
2010-02-15 15:53:52
Nuz, pred 5 rokmi stala rozumna zrkadlovka 40 000 Sk s nestabilizovanym objektivom eq. 28 - 80 mm f/3,5 - 5,6, a ultrazoom 18 000 Sk so stabilizovanym objektivom 35 - 420 mm f/2,8 - 3,7 (!!) a 8 MPx na senzoroe 1/1,8´ (!!).

Dnes sa za 500 eur da kupit zrkadlovka s dvoma stabilizovanymi objektivmi eq. 28 - 300 mm. Alebo za 400 eur ultazoom s mega rozsahom, ale f/2,8 - 5,6, a minimalne 10 MPx na senzoroe v lepsom pripade 1/2,3´. A obvykle s horsou kvalitou obrazu nez starsie kompakty ci ultrazoomy.

A slusna pouzita zrkadlovka sa da kupit uz za 200 eur.

Keby vyrobcovia vedeli urobit slusny EVF fotak alebo kompakt, povedzme so senzorom velkosti 4/3 a slusnym objektivom aspon f/3,5 v celom rozsahu, stalo by to za rec. Ale takto...
 
lu_boss
2010-02-15 16:43:27
Bez ambicie polemizovat co robi dobru fotku, na margo dostupnosti techniky - obcas mam pocit ako keby sme sa chceli smiat z ludi, ktori maju na krku velku a drahu zrkadlovku - ´dnes to ma kazdy, lebo je to v mode´. Ako keby bol niekto so zrkadlovkou jeden zo stada. Tak ludia maju zrkadlovky, no a ? Keby sa to tak masovo neprodukovalo/nepredavalo, tazko by sme si aj my kupili dobry fotoaparat za relativne slusnu cenu. Skratka a jasne - vezieme sa tejto modnej vlne vsetci.
A uprimne, brani niekto niekomu nechat si stary fotoaparat ? :-)
 
lacoslav
2010-02-15 17:26:59
príspevok od: TTL
Nuz, pred 5 rokmi stala rozumna zrkadlovka 40 000 Sk s nestabilizovanym objektivom eq. 28 - 80 mm f/3,5 - 5,6, a ultrazoom 18 000 Sk so stabilizovanym objektivom 35 - 420 mm f/2,8 - 3,7 (!!) a 8 MPx na senzoroe 1/1,8´ (!!).

Dnes sa za 500 eur da kupit zrkadlovka s dvoma stabilizovanymi objektivmi eq. 28 - 300 mm. Alebo za 400 eur ultazoom s mega rozsahom, ale f/2,8 - 5,6, a minimalne 10 MPx na senzoroe v lepsom pripade 1/2,3´. A obvykle s horsou kvalitou obrazu nez starsie kompakty ci ultrazoomy.

A slusna pouzita zrkadlovka sa da kupit uz za 200 eur.

Keby vyrobcovia vedeli urobit slusny EVF fotak alebo kompakt, povedzme so senzorom velkosti 4/3 a slusnym objektivom aspon f/3,5 v celom rozsahu, stalo by to za rec. Ale takto...
K poslednému odstavcu: nie sú už tu? Ešte tá cena...
 
misodk
2010-02-15 17:43:13
príspevok od: lacoslav
K poslednému odstavcu: nie sú už tu? Ešte tá cena...
a svetelnost...
 
paldixy
2010-02-15 18:12:25
Som rád,že sa prestalo už brýzgať na Olympusy.resp.reakcie na ich vlastníkov sú miernejšie.Prognózy typu zániku Olympusu sa asi ukázali ako veštenie z krištáľovej gule.Olympus tu je a bude.Je to aj otázka samozrejme ceny.Aj slušné objektívy sa už dajú zohnať.Pripájam sa k tým,ktorí tvrdia,že veľa fotoamatérov/česť výnimkam/ už len cvaká.
 
AndrejPN
2010-02-15 19:14:59
Neviem... asi sa naozaj doba zmenila. Keď mňa fotenie pred 3 rokmi začalo ´akútne´ priťahovať, rozmýšlal som trošku, či vymením kompakt za zrkadlo alebo ultrazoom. Otvorene poviem - na zrkadlovku som si netrúfal, povedal som si, že sa najprv naučím fotiť s ultráčom a možno časom uvidíme... fotenie ma chytilo, po roku mi ultrazoom už nestačil, výhodne som ho predal a kúpil DSLR. Ale sú ľudia, a nie je ich málo, čo prejdú od fotenia mobilom rovno k zrkadlovkám a ani len netušia, čo vôbec držia v rukách. Je to výsledkom marketingu, ničoho iného. Ľudí za to viniť netreba. Tí, čo k foteniu niečo cítia si to vedia triezvejšie spočítať, tí čo nie sa riadia podľa najväčšieho bilboardu v meste...
 
wayne
2010-02-15 19:41:22
príspevok od: misodk
a svetelnost...
vsetko bude http://43rumors.com/ft5-hot-new-noktor-hyperprime-lens-50mm-f0-95-for-microfourthirds/ :)
 
misodk
2010-02-15 20:34:04
príspevok od: wayne
vsetko bude http://43rumors.com/ft5-hot-new-noktor-hyperprime-lens-50mm-f0-95-for-microfourthirds/ :)
tak to je riadna diera :), ale manualne ostrenie to zabija..
 
seifi
2010-02-15 21:20:13
Kto na čo má a hlavne sa cíti, tak nech si len kúpi a začne. Začínali sme Zenitmi, merali svetlo expozimetrami, všetko nastavovali ručne. Vyvolávali sa filmy a fotky. Čo to bolo jednoduchšie ako dnes ? Prečo ba sme nemohli začať rovno zrkadlovkou ? Ľudia si dnes kúpia bavoráky a jazdia bez toho, aby začínali na Fiate 600. Nemám na lepší, tak urobím z núdze cnosť a vyhlásim tých s lepšími foťákmi za ´fotografov´. Ja nevidím vôbec dôvod začínať ´povinne´ kompaktmi. Myslím si, že to vôbec v ničom nepomôže. Skôr naopak, predĺži proces.
 
seifi
2010-02-15 21:27:08
Vrátil som sa ešte k príspevku AndrejaPN. Takže tí čo niečo k foteniu cítia si to vedia spočítať. No a tí, čo ste proces neabsolvoval, a kúpili si rovno zrkadlovku, tak ste podľahli bilboardom. Veru tak. Je dobre mať v takýchto veciach jasno. Život je jednoduchší.
 
Dodo PO
2010-02-15 21:53:40
Keď som pred cca dvomi rokmi kupoval kompakt (tu hľadaný), myslel som si, že mám vystaráno na dlhú dobu (zoom, manuál nastavovanie, atď.). Minulý rok som objavil ePhoto a zrazu je všetko ináč. Chodiť sem, je véééľmi nákazlivé. Vnútorný boj je obrovský: reálne potreby, kontra byť „IN“. Niekedy sa hovorilo: keď na zemiaky, tak všetci. Uvidíme, zatiaľ sa snažím vyťažiť z toho čo mám maximum. Momentálne je kopec iných povinností.
 
Strhak
2010-02-15 22:00:34
hlavne je to celé omyl. To že na tomto serveri nie sme fanúšikmi UZ ešte neznamená že sa nepredávajú. Predávajú sa stále len proste zrkadlovky išli tak dole s cenou že už sú hodne rozšírené a preto sa s nimi toľko na ulici stretávame. Povedzme si na rovinu, keď niekto fotí s kompaktom na ulici moc si ho nevšímame, no keď má v ruke zrkadlovku hneť sa pozeráme akú? Akú značku? Aký model? Čo za sklo? V skutočnosti sa stále viacej predáva kompaktov a UZ ako zrkadloviek. Počty nepustia. Veľa ľudí odsudzuje automatiku, že načo je prečo ju tam dávajú, prečo ju vôbec vyrábajú. Problém je v tom že nepoznáte potreby väčšiny spotrebiteľov. Keď som jednému pánovi povedal že na nových Canonoch ( kompaktoch ) už vôbec sa nemusí nič nastavovať, sa tak potešil a takých ľudí je podstatne viacej ako nás ktorý o tom ´´prekliatom´´ mode nechceme ani počuť.
PS. viete s čím fotím rodinné oslavy doma??? S kompaktom a na automatike a rozhodne sa za to nehanbím. Kompakt je na to fajn, nemusím sa venovať foteniu ale zábave
 
Strhak
2010-02-15 22:05:12
všetko je o prioritách, dakto chce byť cool a dakomu to za to nestojí. Potom sú tu ľudia čo tú techniku aj reálne využijú a povedzme si po pravde je len veľmi mizivé percento čo ju fakt využije naplno. Ja sa sám medzi nich neradím :-)
 
pavel
2010-02-16 06:01:01
Osobne som prešiel za posledných 40 rokov Od Coriny cez Smenu, Zenit, Praktiku, Fuji Finepix ku Canonu. Vymenil som kompakt, (inak výborný) za zrkadlovku len z toho dôvodu, že to bola výzva ku tvorivosti a stupienok vyššie na mojej fotoceste. Domnievam sa, že to je prirodzený a logický postup každého komu fotografia učarovala. Neodsudzujem tých, ktorí sa zastavili na tom čo im vyhovuje, a to isté čakám od tých, ktorí ma stretnú na ulici so zrkadlovkou na krku... Mám známych, ktorí dodnes fotia so zenitom... alebo kompaktom veľkosti mydla, a ich fotky sú dobré...

Treba si však uvedomiť, že dnešné zrkadlo v spojení s dobrou optikou dáva možnosti, ktoré iné prístroje nemajú. Skúste vyfotiť kompaktom hlavu jeleňa ktorý je od Vás 200 metrov... ;-) Pekný deň prajem ...
 
sese
2010-02-16 07:31:23
Ja svoj mobil využívam na 10 percent a to je ,,stará,, nokia. Môj fotoaparát je z druhej ruky je to Canon 300D a mám ho 5 rokov. Dovolím si povedať, źe ho stále neviem využiť na 100 percent. Nakoľko nepatrím k meničom techniky kúpila dokúpila som si iba ,,lepšie,, sklo ako som mala. Na ,,moje,,fotenie mám až moc dobrú techniku a nemienim ju meniť. Ale však ephoto si môže blahoželať, pokiaľ sú všetky nové objednávky cez Váš shop :))) Nech žije konzumná spoločnosť :)
 
rbr69
2010-02-16 07:50:34
To, aku ma niekto techniku, nevypoveda o jeho tvorbe, ak niekoho vidim so super vybavou vypoveda len o tom, ze na to ma alebo ze je zanieteny technokrat v tejto oblasti, vypovednou hodnotou je len ich tvorba. Tak ako niekto lesti doma pre image 5000€ bicykel a jazdi po meste, tak je to aj s mnohymi fotoamatermi. Pokles cien entry level zrkadloviek a reklamna kampan ovplyvnila fotoamaterske fora natolko, ze uplny zaciatocnik siaha hned po zrkadlovke, kde mu uz az tak nerozhoduje cena. Ze so setakom nevyfoti tiez hlavu jelena na 200m mu je jedno, mnohokrat zostane kupeny produkt so setakom lezat v skrini, ale z pohladu predaja zrkadloviek a statistiky je to uspech. Zacinajuci nevedia definovat co budu fotit, ako casovo sa chcu venovat fotografii, ale vedia, ze chcu zrkadlovku, lebo si precitali technokraticke fora. Nech si kazdy kupuje na co ma, hlavne aby to uzil ;-)
 
slavik74
2010-02-16 08:09:48
dobru fotku robi technika az v 2.rade - v 1.rade je fotograf, postproces, spravny ´colormanagement´a tlaciaren.
Ale za urcitych podmienok sa stane ze aj ked vsetko co je v 1.rade je bezchybne tak to bez toho 2.radu na dobru fotku nestaci :)
 
sksk8
2010-02-16 11:14:12
taakze vlastnim ultrazoom olympus sp 590 uz, mozno zanieteni si potrpia na inych znackach ale ja som vysostne spokojny....kvalita je na vysokej urovni...casom urcite porozmyslam o kupe zrkadla ale uztko mi postaci na velmi dlhy cas:)
 
misodk
2010-02-16 12:24:38
príspevok od: sksk8
taakze vlastnim ultrazoom olympus sp 590 uz, mozno zanieteni si potrpia na inych znackach ale ja som vysostne spokojny....kvalita je na vysokej urovni...casom urcite porozmyslam o kupe zrkadla ale uztko mi postaci na velmi dlhy cas:)
nic v zlom a nechcem ti ani kazit nadsenie, ale je sranda, ze presno to iste som si hovoril aj ja, ked som objednaval UZ Panasonic.. ze to budem mat uz na dlho :). ked mi dosiel, nejak sa mi to nezdalo (fotky) a za necele dva mesiace som objednaval znova......
 
kralik_j
2010-02-16 13:14:06
presne ako pisal P. Strhak. Zrkadlovky su cenovo velmi dostupne a su napadne na uzivatelovi a to dava pocit vaznosti :/

Ja som bez rozmyslania kupil dslr olympus, ktory mi po 3 rokoch uz absolutne nestacil takmer vo vsetkom.
Stacili obrazove vystupy kamosov inych znaciek, a velmi exluzivna cena a som uz i ja FF. Myslim ze mu davam zabrat podobne ako staremu olympusu, dokonca este viac.
Kompact je fajn a je dobre ho doplnat k dslr.

Kedysi ma lakalo kupit si zrkadlo so set. objektivom a nechapal som ponuky preco telo(alebo ine komponenty) sa predava zvlast.
Dnes uz nato pozeram inak a som rad ze je na vyber.
V pripade kompatku ci ultrazoomu by som bol velmi viazany, resp. moja variabilita by bola znacne obmedzena :/
 
slavmiro
2010-02-16 15:51:27
anon-ano, uplne najhorsie je mat spickovy FF a sediet v robote, ked treba fotit.. :)
 
slavmiro
2010-02-16 16:14:19
Karol, asi sme vsetci zaregistrovali ze nie je ziadna umera medzi poctom vlastnikov kvalitnejsich aparatov a poctom dobrych fotiek, bohuzial. Ja uz som ani moc nemal dilemu, ci mam ist do FF, lebo co momentalne ziskam? -Asi jedno EV. Za jedno EV mam dat 3k EUR? No way, za obdobny obnos som rozsiril moje dopravne prostriedky o solidne vodne priblizovadlo. To ma dostane tam, kde sa nedostane ani hasselblad.. ;) Podla mna, treba investovat uz nie do obmeny techniky (kazde 2-4 roky), ale skor do prilezitosti. To je moj pohlad a moj recept. Dobre svetlo all! :)
 
dodo_bb
2010-02-16 20:55:52
príspevok od: slavmiro
Karol, asi sme vsetci zaregistrovali ze nie je ziadna umera medzi poctom vlastnikov kvalitnejsich aparatov a poctom dobrych fotiek, bohuzial. Ja uz som ani moc nemal dilemu, ci mam ist do FF, lebo co momentalne ziskam? -Asi jedno EV. Za jedno EV mam dat 3k EUR? No way, za obdobny obnos som rozsiril moje dopravne prostriedky o solidne vodne priblizovadlo. To ma dostane tam, kde sa nedostane ani hasselblad.. ;) Podla mna, treba investovat uz nie do obmeny techniky (kazde 2-4 roky), ale skor do prilezitosti. To je moj pohlad a moj recept. Dobre svetlo all! :)
Už sa snažím podľa neho variť aj ja - dobrý recept a chutné výsledky :-))))
 
misodk
2010-02-16 21:05:35
príspevok od: slavmiro
Karol, asi sme vsetci zaregistrovali ze nie je ziadna umera medzi poctom vlastnikov kvalitnejsich aparatov a poctom dobrych fotiek, bohuzial. Ja uz som ani moc nemal dilemu, ci mam ist do FF, lebo co momentalne ziskam? -Asi jedno EV. Za jedno EV mam dat 3k EUR? No way, za obdobny obnos som rozsiril moje dopravne prostriedky o solidne vodne priblizovadlo. To ma dostane tam, kde sa nedostane ani hasselblad.. ;) Podla mna, treba investovat uz nie do obmeny techniky (kazde 2-4 roky), ale skor do prilezitosti. To je moj pohlad a moj recept. Dobre svetlo all! :)
mudro !
 
kralik_j
2010-02-16 21:19:09
príspevok od: slavmiro
Karol, asi sme vsetci zaregistrovali ze nie je ziadna umera medzi poctom vlastnikov kvalitnejsich aparatov a poctom dobrych fotiek, bohuzial. Ja uz som ani moc nemal dilemu, ci mam ist do FF, lebo co momentalne ziskam? -Asi jedno EV. Za jedno EV mam dat 3k EUR? No way, za obdobny obnos som rozsiril moje dopravne prostriedky o solidne vodne priblizovadlo. To ma dostane tam, kde sa nedostane ani hasselblad.. ;) Podla mna, treba investovat uz nie do obmeny techniky (kazde 2-4 roky), ale skor do prilezitosti. To je moj pohlad a moj recept. Dobre svetlo all! :)
nemohol si to lepsie ani vystihnut, posetrit kym sa da a vrazit peniaze do super vyletu s vela nametmi na fotenie, zazitkami atd
 
Ferdo
2010-02-16 22:34:25
Rukami pri mojom vyvoji mi preslel kompakt, ultrazoom, entry-level aps-c, mid-level aps-c a nakoniec fullframe. Pri vymene APS-C za FF som zaroven znacku, a nielen koli 1EV.., tych EV tam bolo viac..okrem inych tiez velmi podstatnych veci ktore pre mna niesu len modnou zalezitostou ale skutocne mi pri fotografovani pomohli.

Preto slavmirov argument je len jedna stranka veci, pri porovnani napr. D300 vs. D700 celkom opodstatnena :)
 
lu_boss
2010-02-16 23:12:34
príspevok od: slavmiro
anon-ano, uplne najhorsie je mat spickovy FF a sediet v robote, ked treba fotit.. :)
...ked nebudem sediet v robote, mozem ho rovno predat, aby bolo na zelene nenazrane kravy, ludovo oznacovane ako zlozenky :-)
 
kepa
2010-02-16 23:17:45
Ja som presiel opacnym procesom .. od DSLR ku kompaktu. Prestalo ma bavit vlacit napr. na lyze ruksak so zrkadlovkou. A vsetky tie motivove programy, video a kopa inych vymozenosti mi skor vadi. Na kolko % sa vyuzivaju moznosti zrkadloviek a digitalnych aparatov vseobecne?
 
lu_boss
2010-02-16 23:27:35
príspevok od: slavmiro
Karol, asi sme vsetci zaregistrovali ze nie je ziadna umera medzi poctom vlastnikov kvalitnejsich aparatov a poctom dobrych fotiek, bohuzial. Ja uz som ani moc nemal dilemu, ci mam ist do FF, lebo co momentalne ziskam? -Asi jedno EV. Za jedno EV mam dat 3k EUR? No way, za obdobny obnos som rozsiril moje dopravne prostriedky o solidne vodne priblizovadlo. To ma dostane tam, kde sa nedostane ani hasselblad.. ;) Podla mna, treba investovat uz nie do obmeny techniky (kazde 2-4 roky), ale skor do prilezitosti. To je moj pohlad a moj recept. Dobre svetlo all! :)
Miro, ano - od urcitej rady fotoaparatov je pridana hodnota, za dane prachy relativne mala. Ja som na FF skocil zo 400D, jednak pre radost z konicka a potom z politiky voci samemu sebe - ja si po sezone kupujem nieco za odmenu, muklujem takmer styri mesiace takmer den-noc, tak nech je motivacia :-) Teraz som si slubil blesk 580, a ten novy makrac 100.
Ale to som odbehol od podstaty - suhlasim s Tvojim nazorom, ze aj za prilezitost dobre nafotit treba nieco obetovat (hoci aj peniaze), mna k FF viedli tieto veci (okrem samoodmeny): 1. praca bez crop faktora, 2. lahsia praca s hlbkou ostrosti, 3. odolne a kvalitnejsie telo, 4. slusny vystup z vysokeho ISA (a tu zisk rozhodne presiahol 1 EV).
Inak - o Japoncoch sa hovori, ze su narodom fotografov a kvetin, maju vasen pre fotenie a pre pestovanie rastlin, ale nepredpokladam, ze by vdaka tomu boli v priemere lepsi fotografi, ako povedzme ... my :-)
A dufam, ze na priblizovadlo ma niekedy zoberies :-)
 
sksk8
2010-02-16 23:50:08
príspevok od: misodk
nic v zlom a nechcem ti ani kazit nadsenie, ale je sranda, ze presno to iste som si hovoril aj ja, ked som objednaval UZ Panasonic.. ze to budem mat uz na dlho :). ked mi dosiel, nejak sa mi to nezdalo (fotky) a za necele dva mesiace som objednaval znova......
uz ho mam dlhsie ako dva mesiace a este ma to nepreslo takze len tolko:) ale ako hovorim mne na to co fotim mi to staci...a urcite je to rozdiel fotit digitalom co ma prehany snimac s neviem kolko milionmi pixelov pricom svetelnost mala zoom skoro ziadny..no ved chapes ma proste...zrkadlovku som si nemohol dovolit tak som sa aspon priblizil k tomu:)
 
michal.4x4
2010-02-17 08:47:25
Olympus mju300 digital -> Canon Powershot S3 IS -> Canon EOS 40D (+ 18-55, 12-24, 70-200). To je moja cesta fotografickou výbavou. Ultrazoom mi poslúžil veľmi dobrea keďže som bol lenivý učiť sa čokoľvek o fotografovaní a moje fotky vznikali metódou pokus-omyl. Clona, ISO a kopec celkom neznámych výrazov - nič z toho mi nedávalo veľký zmysel a myslel som že na fotenie automobilových súťaží to ani nepotrebujem. Chcel som však technicky lepšie fotky a prešiel som na Canon. Bolo to náhle rozhodnutie a konanie a keď som zistil že za tie isté peniaze som mohol mať ja viac bolo už neskoro plakať nad rozliatym mliekom. Telo ležalo v skrini, o objektívoch som nemal ani páru a tak som začal trochu zisťovať čo to vlastne mám doma. V súčasnosti z možností zrkadlovku využívam len málo a ešte dlho potrvá kým ju zvládnem aspoň slušne. Hlavným dôvodom jej malého užívania je moja slabá kreativita (a PP nezvládam vôbec) a vysoká hmotnosť. Keď idem z rodinkou na víkendovú prechádzku, tak vláčiť cca 6 kg výbavy proti cca 1 kg ultrazoomu je rozdiel. Hoci má zrkadlovka automatiku tak moja žena zostáva verná ultrazoomu, ktorý už ako-tak zvláda. U nás má teda ultrazoom stále svoje miesto, zrkadlovka si ho ešte len získava. Každopádne je to trošku nákladný špás...
 
misodk
2010-02-17 09:03:14
príspevok od: sksk8
uz ho mam dlhsie ako dva mesiace a este ma to nepreslo takze len tolko:) ale ako hovorim mne na to co fotim mi to staci...a urcite je to rozdiel fotit digitalom co ma prehany snimac s neviem kolko milionmi pixelov pricom svetelnost mala zoom skoro ziadny..no ved chapes ma proste...zrkadlovku som si nemohol dovolit tak som sa aspon priblizil k tomu:)
jasne, ze ta chapem. kazdy pozadujeme od fototechniky nieco ine. ta je dolezita, no stale je najdolezitejsia chut fotit..
 
vorec
2010-02-17 10:32:22
Z klasického cvakátka Point and Shoot, keď som o nejakých parametroch nemal ani šajn, som na prelome 2006/07 po dlhom výbere presedlal na EVF-ku Fujinu a musím povedať že vtedy to bol skvelý výber. Po prvotnom zmagorení z tých nastavení som sa celkom zorientoval a posledný rok si môžem povedať že áno dorástol som na zrkadlo. Koniec koncov xy ľudí mi to povedalo, že prečo si nekúpim a načo stále fotím s tou Fujinou, ale v prevažnej miere to boli len narážky na technický limit/kvalitu, kde sám viem že z mašiny tlačím maximum, resp. som na hranici jej technických možností. Aj tak sa mi do zrkadla akosi nechce, nie že by som ho nevyužil, ale nie je to pre mňa taká akútna otázka že by som ju musel operatívne riešiť a okrem toho som z kategórie čakateľ. A koniec koncov otázky k tk znesiem čiže až tak mi to žily netrhá. Sečteno podtrženo, na daný stroj som s výkonom spokojný a jediné čo mi na ňom chýba ku šťastiu je dlhá expozícia (režim bulb) a nemožnosť nejakej remote control.
 
sksk8
2010-02-18 10:53:49
príspevok od: misodk
jasne, ze ta chapem. kazdy pozadujeme od fototechniky nieco ine. ta je dolezita, no stale je najdolezitejsia chut fotit..
preto mame na trhu tolko rozlicnych pristrojov aby clovek prisiel na svoje gusto...aa to si vystihol uplne presne:) najdolezitejsia je chut fotit a uzivat si to:)
 
vlados
2010-02-18 13:41:41
príspevok od: sksk8
uz ho mam dlhsie ako dva mesiace a este ma to nepreslo takze len tolko:) ale ako hovorim mne na to co fotim mi to staci...a urcite je to rozdiel fotit digitalom co ma prehany snimac s neviem kolko milionmi pixelov pricom svetelnost mala zoom skoro ziadny..no ved chapes ma proste...zrkadlovku som si nemohol dovolit tak som sa aspon priblizil k tomu:)
Trosku nechapem, UZ je predsa kompakt s velkostou zrkadla, takze aj Tvoje UZ ma malicky snimac s neviem kolko megapix. A svetelnost tiez isto nemas ohurujucu. Mimochodom ja mam tiez len kompakt so skoro ziadnym zoomom, ale zatial mi stacil na kazdu prilezitost. V kazdom pripade Ti prajem dobre svetlo, super namety a vela dobrych fotiek. To vlastne zelam vsetkym fotonadsencom.
 
sksk8
2010-02-18 18:11:08
príspevok od: vlados
Trosku nechapem, UZ je predsa kompakt s velkostou zrkadla, takze aj Tvoje UZ ma malicky snimac s neviem kolko megapix. A svetelnost tiez isto nemas ohurujucu. Mimochodom ja mam tiez len kompakt so skoro ziadnym zoomom, ale zatial mi stacil na kazdu prilezitost. V kazdom pripade Ti prajem dobre svetlo, super namety a vela dobrych fotiek. To vlastne zelam vsetkym fotonadsencom.
noo lenze je trosku rozdiel kompakt o velkosti mobilu kde nenapchas tak vela ako do uztka ktore je urcite parametrami a vlastnostami o niekolko levelov vyssie....ono to mas nieco medzi zrkadlom a kompaktom...pre tych co chcu fotit niecim kvalitnejsim lenze nemamu desattisice sk na zrkadlo...a je rozdiel kompakt so skoro ziadnym zoomom a 26 x:D na tuto temu sa da strasne dlho polemizovat..tak kaslem nato:D a aj tebe prajem vela skvelych napadov a inspiracie:)
 
vlados
2010-02-18 21:19:01
príspevok od: sksk8
noo lenze je trosku rozdiel kompakt o velkosti mobilu kde nenapchas tak vela ako do uztka ktore je urcite parametrami a vlastnostami o niekolko levelov vyssie....ono to mas nieco medzi zrkadlom a kompaktom...pre tych co chcu fotit niecim kvalitnejsim lenze nemamu desattisice sk na zrkadlo...a je rozdiel kompakt so skoro ziadnym zoomom a 26 x:D na tuto temu sa da strasne dlho polemizovat..tak kaslem nato:D a aj tebe prajem vela skvelych napadov a inspiracie:)
Vazeny priatel, mam kompakt o velkosti mobilu a keby toto nebolo len polemizovanie, tak sa hadam aj urazim.-)))
 
sksk8
2010-02-21 09:36:28
príspevok od: vlados
Vazeny priatel, mam kompakt o velkosti mobilu a keby toto nebolo len polemizovanie, tak sa hadam aj urazim.-)))
gg nic osobne ale uuuurcite je rozdiel kompakt a uz:)
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia