Fórum » Spracovanie fotografie

Upravovanie fotiek

Sakuke
Sakuke 2012-08-31 20:18:21+02
som fotograf amatér a už viacej krát mi bolo povedané že mám príliš tmavé/svetlé/preexponované a neviem ešte aké fotky .. neviete mi poradiť nejaký jednoduchý program ľahký na ovládanie v ktorom by som takéto veci dokázala upraviť/odstrániť? ďakujem

combat113
2012-09-01 14:46:21+02
Pre začiatok doporučujem Zoner 14, je lacný jednoduchý asi aj v slovenčine. Potom neskôr Adobe Lightroom, ten v poslednom čase zlacnel...

kaFOtka
2012-09-01 14:47:34+02
príspevok od: combat113
mám jedného kamoš fotografa a tiež mi hovoril že RAW je pre tých čo nevedia fotiť, lebo tam si zachrániš kož ak niečo zbabreš. On fotí aj svadby , má svoju stránku a fotí veselo do JPG.
no daj link na tu stranku..

Dushanco
2012-09-01 14:48:46+02
príspevok od: combat113
mám jedného kamoš fotografa a tiež mi hovoril že RAW je pre tých čo nevedia fotiť, lebo tam si zachrániš kož ak niečo zbabreš. On fotí aj svadby , má svoju stránku a fotí veselo do JPG.
ak zatial tvoj kamos neodhalil na co ine je dobry RAW, tak je velka odvaha nazyvat ho fotografom

Azimut
2012-09-01 20:24:07+02
príspevok od: Dushanco
ak zatial tvoj kamos neodhalil na co ine je dobry RAW, tak je velka odvaha nazyvat ho fotografom
Nerátam sa medzi fotografov,som turista ktorý si robí obrázky z túr ,ale pred dvoma mesiacami som bol dokonca svadobný fotograf /!/, keď mi dcéra oznámila, že budem fotiť jej svadbu. Tak som fotil. Do JPG+DNG,ale použil som len JPG.

tomas.hlavco
2012-09-01 21:26:13+02
tiez som mal na svadbe fotografa co fotil len do JPG, doteraz lutujem ze som mu za to zaplatil .. nefotit do RAW portretovky, produktovky, krajiny (dajme tomu ze niekomu na reportaz JPG staci) je obrovska neprofesionalita a neznalost postprocesu ...

sachmo
2012-09-01 21:50:08+02
príspevok od: Azimut