Hore

Bazilika sv. Mikuláša

Je skoré ráno 5. mája 2009. Budík nekompromisne zvoní o 05:00 hod. a ja vstávam na ďalšie ranné fotenie. Rýchly pohľad z okna dáva tušiť, že východ Slnka bude síce pekný, ale obloha je beznádejne prázdna. Ani stopa po jedinom obláčiku, ktorý by dodal drámu prázdnemu modrému nebu. Nevzdávam to, rýchlo zbalím veci a ako zvyčajne, bez raňajok opúšťam dom.

Nie celkom istý, čo a kde chcem fotografovať, zamierim na svoju obľúbenú lokalitu priamo v historickom centre Trnavy, ku bazilike Sv. Mikuláša. Tento krásny, pôvodne gotický, kostol fotografujem už takmer dva roky a s fotografií vzniká celkom zaujímavý dokument.

Jednou z mnohých výziev pri fotografovaní toho istého objektu je nájsť nový uhol pohľadu, niečo zaujímavé, kompozíciu, ktorá tu doteraz nebola, fotografiu, akú som ešte z tohto veľmi často fotografovaného miesta nevidel, hru svetla, ktorá by daný záber oživila a spravila ho niečím zaujímavým. Jedným z takýchto pohľadov je aj fotografovanie od Kapitulskej ulice, teda pohľad viac-menej od juhu.

Pár minút sa potulujem po ulici, hľadám to správne miesto a v hlave si ujasňujem kompozíciu, ktorú by som chcel. Idea sa pomaly začína rodiť, v predstavivosti dostáva jasné kontúry, už len nájsť ten správny bod. Zámer je nasledovný: pohľad na kostol ponad koruny krásne jarne zelených stromov, s teplým ranným slnkom opierajúcim sa do veží chrámu.

Statív na mieste, Nikon D200 pevne prichytený, Tokina 28-70 mm F 2.8 ATX Pro nastavená na ohnisko 70 mm (105 mm prepočítané na 35mm formát), dvojbublinková vodováha, káblová samospúšť. Ide sa na to.

05:57, 1/2s., F16, ISO 100, bez filtrácie. 

Záber je zhruba taký, aký chcem, treba doladiť ešte niekoľko detailov skôr, ako bude optimálne svetlo a na zmeny nebude čas. Kompozícia si vyžaduje minimálne zmeny, odstránenie rušivých prvkov najmä v rohoch fotografie. Jediné, čo scéne naozaj chýba, je trocha drámy na oblohe, čisto modré nebo málokedy dodá scéne šťavu, najmä ak je komponovaná tak, ako tento záber, ktorý si doslova pýta biele „barančeky" na oblohe.

06:04, 1/2s., F16, ISO 100, s použitím polarizačného filtra.

Modrú beznádej skúšam mierne ovplyvniť použitím polarizačného filtra, ale…

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
slavmiro
2009-07-13 14:19:30
dost nadsadene dramaticky opis udalosti fotenia. Kompo mohlo byt mozno ine, kde by sa toho ukazalo trochu viac. Zda sa mi ze veza pada trochu dopredu, vodovaha stativu je jedna vec a perspektiva objektu druha. Za vyse 1/2 hodiny fotenia (5:57-6:33) by mohol byt aj lepsi vysledok, mozno tou zmenou stanoviska, podla mna.
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-07-13 15:37:42
príspevok od: slavmiro
dost nadsadene dramaticky opis udalosti fotenia. Kompo mohlo byt mozno ine, kde by sa toho ukazalo trochu viac. Zda sa mi ze veza pada trochu dopredu, vodovaha stativu je jedna vec a perspektiva objektu druha. Za vyse 1/2 hodiny fotenia (5:57-6:33) by mohol byt aj lepsi vysledok, mozno tou zmenou stanoviska, podla mna.
... hmmm, lahko sa kritizuje, tazsie sa vymysla. Toto nie je fotoskola, toto je PRIBEH fotografie, ktory moze napisat ktokolvek a akokolvek. Nejde len o fotku ako taku ale aj o farbisty opis situacie. Zabil s tym kopec casu, nieco vytvoril a nemusel. Pre mna poriadna pridana hodnota!!!
A rada by som si precitala aj Tvoj pribeh, mas kopec dobrych fotiek, tak namiesto hodnotenia, pridaj raz ten svoj...
 
slavmiro
2009-07-13 16:16:01
Mas dobry postreh, autor zabil kopec casu a pomenovanie farbisty opis situacie sedi tiez, len to vysledne foto samotne nejak zaostava. Poriadnu pridanu hodnotu ja v tom nevidim. Netreba sa vzdy tlapkat po pleci, aky sme vsetci frajeri. Alebo ano?

Dal som a davam tomuto webu dost, mam tu doteraz pat prispevkov podobneho rozsahu, asi si si doteraz nevsimla. Prikladam odkazy:
http://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/blogy/interkamera-2008-brno/
http://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/fotoreporty/koncert-anety-langerovej/
http://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/fotoreporty/lietajuci-cirkus/
http://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/fotoreporty/cirkus-salto/
http://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/fotoreporty/damy_v_bielom/
 
juraj-jakubik
2009-07-13 16:48:19
Ahoj Slavmíro, ďakujem za zastavenie. Výsledná fotografia nie je tá najlepšia akú som za dva roky v okolí tohoto kostola odfotil, napriek tomu ju mám veľmi rád, zapadá do portfólia ostatných. Možno aj práve kvôli príbehu, ktorý sa s ňou spája: zlý, nejasný začiatok, dobrý koniec, kus šťastia. A s tým som sa chcel s ostatnými podeliť: že fotografovanie je o čakaní, trpezlivosti, jasnej predstave od začiatku akú fotografiu chcem dosiahnuť, aj keď výsledok sa nemusí dostaviť alebo byť presne podľa predstáv. Možno aj preto sa táto sekcia volá príbeh fotografie a nie foto dňa/týždňa/mesiaca.
 
julo kotus
2009-07-13 16:54:56
Súhlas, nejde o výstavku najlepšej fotografie, ale o zmenu oproti začiatočnej fotke a tu ju je vidieť, aj keď to nie je najlepšia Jurajova fotka (to všetci vieme) :)
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-07-13 18:22:54
... ja som nespomenula rubriku blogy ani fotoreporty, spomenula som rubriku Pribeh fotografie ... v pripade, ze by som posudzovala kazdu svoju fotku, predpokladam, ze podla Tvojich kriterii by nepresla ani jedna, prdlajs by som sa naucila, napriek tomu ze pisem do rubriky fotoskola a Photopoint a napriek tomu ze moje fotky sa isto Tvojim nevyrovnaju, aj tak si myslim, ze cela moja robota zmysel ma, lebo ma niekam posuva. To iste si myslim o Jurajovom prispevku. Nie, nikto tu necaka nejake tlapkania po pleci, aj ked niekedy dobre padne, ale co ocakavam je koment pisany so srdcom cloveka a nie stroja. Ale to je nas komunikacny problem odveky .-)
 
chuzthu
2009-07-14 00:17:53
tento prispevok som vobec nepochopil, ani fotku. divne svetlo, nepekny riedky strom... pritom kostol je velmi fotogenicky takmer zo vsetkych stran, mam ho velmi rad, dokonca prave jeho fotografia bola prva, ktoru som sa na ephoto odvazil pridat, ale toto? nehnevajte sa, zaujimavejsie pribehy sa daju podla mna napisat. urcite to bolo velmi prijemne rano, ktore bolo tiez popudom k napisaniu clanku, no dojem z toho rana tu slovom ani obrazom sprostredkovany nie je
 
L.U.B.O
2009-07-14 01:38:50
moj pohlad
 
juraj-jakubik
2009-07-14 09:57:09
príspevok od: chuzthu
tento prispevok som vobec nepochopil, ani fotku. divne svetlo, nepekny riedky strom... pritom kostol je velmi fotogenicky takmer zo vsetkych stran, mam ho velmi rad, dokonca prave jeho fotografia bola prva, ktoru som sa na ephoto odvazil pridat, ale toto? nehnevajte sa, zaujimavejsie pribehy sa daju podla mna napisat. urcite to bolo velmi prijemne rano, ktore bolo tiez popudom k napisaniu clanku, no dojem z toho rana tu slovom ani obrazom sprostredkovany nie je
Ahoj Chuzthu. ďakujem za názor, beriem si ho k srdcu. Tento nezvyčajný uhoľ pohľadu som si zvolil práve z dôvodov, ktoré spomínaš: kostol je fotogenický zo všetkých strán a často fotografovaný. Článok bol napísaný z dôvodov, ktoré pekne napísal Julo Kotus: ide o zmenu oproti začiatku fotenia a v tom je ten príbeh: pozri si prvú a poslednú fotku a príbeh uvidíš. Tu nejde o to, či je táto fotografia hodná groša. Táto sekcia nie je fotkou dňa/týždňa/mesiaca a nie je to ani photopoint, kde je cieľom oboznámiť ľudí s miestom a ukázať ho čo možno najviac.
 
juraj-jakubik
2009-07-14 10:04:01
príspevok od: L.U.B.O
moj pohlad
Ahoj Lubo, dovolím si oponovať. Toto nie je tvoj pohľad, je to pohľad miliónkrát fotografovaný inými ľuďmi a vyzerá to tak, že nás čaká ešte milión úplne rovnakých záberov. Nie je to chyba fotografa ale miesta: toto je jednoducho pohľad čo sa naskytne každému, kto prichádza ku kostolu od západu a preto si to každý cvakne. Na tvojom zábere sa mi páči, že tam nie je ´klišé´ modrá obloha a ostré letné Slnko, tlmené svetlo robí farby pre mňa peknými a obloha dodáva drámu.
 
slavmiro
2009-07-14 10:05:45
príspevok od: chuzthu
tento prispevok som vobec nepochopil, ani fotku. divne svetlo, nepekny riedky strom... pritom kostol je velmi fotogenicky takmer zo vsetkych stran, mam ho velmi rad, dokonca prave jeho fotografia bola prva, ktoru som sa na ephoto odvazil pridat, ale toto? nehnevajte sa, zaujimavejsie pribehy sa daju podla mna napisat. urcite to bolo velmi prijemne rano, ktore bolo tiez popudom k napisaniu clanku, no dojem z toho rana tu slovom ani obrazom sprostredkovany nie je
vdaka za nazor. Je lahko priklonit sa k nadsenemu kolektivu okolo portalu, o to viac si cenim ze je niekto dalsi schopny byt v nazorovej opozicii, neberte to prosim v pejorativnom vyzname. Pispevok je aj podla mna velmi slaby.
 
slavmiro
2009-07-14 10:13:23
príspevok od: zuzuliena
... ja som nespomenula rubriku blogy ani fotoreporty, spomenula som rubriku Pribeh fotografie ... v pripade, ze by som posudzovala kazdu svoju fotku, predpokladam, ze podla Tvojich kriterii by nepresla ani jedna, prdlajs by som sa naucila, napriek tomu ze pisem do rubriky fotoskola a Photopoint a napriek tomu ze moje fotky sa isto Tvojim nevyrovnaju, aj tak si myslim, ze cela moja robota zmysel ma, lebo ma niekam posuva. To iste si myslim o Jurajovom prispevku. Nie, nikto tu necaka nejake tlapkania po pleci, aj ked niekedy dobre padne, ale co ocakavam je koment pisany so srdcom cloveka a nie stroja. Ale to je nas komunikacny problem odveky .-)
pribeh tejto fotografie je zaradeny v skupine Fotoskola, ked uz si sa pustila do vyznamu slovicok. Mozno v mojom fotoreporte je viac informacii s vacsou vahou, ale to je na polemiku. Rozhodne su texty podporene fotografiamy ktore mnohe presli sitom sutazi a redakcii printovych fotocasopisov.
Pozname vela fotografii co maju ovela silnejsie pribehy, su o tom cele knizky (NGS atd.). Kedze toto je dost profesionalne spravovany fotoserver, som zvyknuty na clanky urcitej urovne. Nic proti Jurajovi, urobil/napisal najlepsie ako vtedy vedel. Formalne je to OK, fotoobsahovo je to slabsie. To je moj subjektivny nazor.
 
slavmiro
2009-07-14 10:23:41
V tvojom profile som sa docital: Dňa 09 júna 2009 som zmazal celú svoju galériu. Začíname odznova. Fotky nepovoľujem bodovať. Fotografia nie je súťaž.

-preco?
 
juraj-jakubik
2009-07-14 10:24:04
Ahoj Slavmíro: ´...nic proti Jurajovi, urobil/napisal najlepsie ako vtedy vedel. Formalne je to OK, fotoobsahovo je to slabsie. To je moj subjektivny nazor....´ ďakujem za takéto vyjadrenie, takto podanú kritiku beriem a veľmi si ju cením. Sľubujem polepšenie sa :-)))
 
martin.jakubik
2009-07-14 10:52:39
Autor tu pekne jasne a zrozumitelne opisal cestu tvorenia fotografie. podla mna prave v tom je rozdiel :spravit fotografiu a vytvorit fotografiu. spravit fotografiu je prist na miesto, stlacit spust a ist dalej - je jedno ze fotka je technicky dokonala. tvorit fotografiu si vyzaduje urcity proces, skumanie odlisnosti a prave o tento popis tu autorovi islo.
 
zuzuliena
externý redaktor 2009-07-14 11:01:06
... ok, beriem, avsak kopec tých profesionalov s perfektnymi pribehmi sem nebudu pisat kazdy den, pretoze casovo nestihaju. A ani financne si nepomozu. Urcite radsej vydaju knihu vo svojom mene. Cize nebude tu tak zivo. Nikdy sa napriklad moj clanok nebude rovnat clanku Karola Srnca a ani tym Tvojim. Nevolam sa Karol Srnec a ani Slavmiro. Kazdy pridava nieco, co je vlastne jemu. Nie som technicky zalozeny jedinec a neviem ani tak pisat. Ale fotenie ma bavi a tesim sa z neho a ked pisem blog, photopoint, ci nieco na tuto stranku, robim to s radostou. A myslim, ze to je pripad vsetkych externistov, cize aj Jurajov. Aj ked to niekedy vobec nie je profi uroven. Mozes si povedat, ze som precitlivela na slovka. Asi hej, pracovne som stravila x rokov na rokovaniach v Parizi a asi sa tam na mna nalepili tie zvlastne rokovacie pravidla, kedy sa kritika podava jemnou formou s podakovanim a navrhom, ako by to mozno bolo lepsie. Ale nikdy sa nepovie len, ze je nieco zle. Kazdy si tam vazi pracu toho druheho. A kazdy si uvedomuje tu Tvoju velmi pekne sformulovanu vetu - robil najlepsie ako v danej chvili vedel. A to je to, co mi tu v niektorych a niekedy aj v Tvojom pripade chyba. Nevadi mi kritika, vadi mi sposob. Nechcem sa s Tebou hadat, si sikovny a mas pekne veci ale niekedy tu vystupujes ako superclovek - napr. ´dal a davam tomuto portalu vela´. A tento portal Ti nedava nic? Lebo vzdy vsetko funguje obojstranne.
 
slavmiro
2009-07-14 11:14:28
príspevok od: zuzuliena
... ok, beriem, avsak kopec tých profesionalov s perfektnymi pribehmi sem nebudu pisat kazdy den, pretoze casovo nestihaju. A ani financne si nepomozu. Urcite radsej vydaju knihu vo svojom mene. Cize nebude tu tak zivo. Nikdy sa napriklad moj clanok nebude rovnat clanku Karola Srnca a ani tym Tvojim. Nevolam sa Karol Srnec a ani Slavmiro. Kazdy pridava nieco, co je vlastne jemu. Nie som technicky zalozeny jedinec a neviem ani tak pisat. Ale fotenie ma bavi a tesim sa z neho a ked pisem blog, photopoint, ci nieco na tuto stranku, robim to s radostou. A myslim, ze to je pripad vsetkych externistov, cize aj Jurajov. Aj ked to niekedy vobec nie je profi uroven. Mozes si povedat, ze som precitlivela na slovka. Asi hej, pracovne som stravila x rokov na rokovaniach v Parizi a asi sa tam na mna nalepili tie zvlastne rokovacie pravidla, kedy sa kritika podava jemnou formou s podakovanim a navrhom, ako by to mozno bolo lepsie. Ale nikdy sa nepovie len, ze je nieco zle. Kazdy si tam vazi pracu toho druheho. A kazdy si uvedomuje tu Tvoju velmi pekne sformulovanu vetu - robil najlepsie ako v danej chvili vedel. A to je to, co mi tu v niektorych a niekedy aj v Tvojom pripade chyba. Nevadi mi kritika, vadi mi sposob. Nechcem sa s Tebou hadat, si sikovny a mas pekne veci ale niekedy tu vystupujes ako superclovek - napr. ´dal a davam tomuto portalu vela´. A tento portal Ti nedava nic? Lebo vzdy vsetko funguje obojstranne.
vypozoroval som za ostatne tyzdne jeden fenomen: i drobna kritika sa tu v komentoch pomaly ale iste ospravedlnuje a kto da body 6-7-7, tak este za tu 6ku poprosi autora na zaver komentu o prepacenie. Komenty a menne oslovenia sa pisu v zdrobneninach (jemnucko, trosicku, mozno kusocek atd.) a ked je foto divne/slabe, ale autor je tu popularny, tak sa casto odvolava aspon na super pocity/spomenieky co v divakovi zanechalo to foto. Vsetko v prijemnom a pohodom duchu ´ja tebe - ty mne´.
V mojich prispevkoch je otvorena kritika i pochvala, niekedy podana diplomaticky, niekedy menej. Pozri, ked je pod publikovanou fotografiou 10x koment ´PEKNE, PACI SA MI´ a ja tam vidim urcity nedostatok (potencionalny priestor pre autorove zlepsenie nabuduce) tak to pomenujem. Nebudem chodit okolo horucej kase. To nie je moj styl.
 
tibren
2009-07-14 14:27:16
cau juraj, clanok som si s radostou precital, lebo som zhodou okolnosti v poslednej dobe ten kostol tiez viackrat fotil. mas pravdu, je tazke ho odfotit stylom ktory nie je okukany...

na tychto fotkach je prave vidno, ako sa rano menia svetelne podmienky z minuty na minutu. je jasne, ze kazdemu sa tie fotky nemusia pacit, na pohladnicu to urcite neni. ale ako nazorny priklad su postacujuce.

 
zuzuliena
externý redaktor 2009-07-14 16:51:37
Slavmiro,
teraz si asi trochu nerozumieme ... pod pojmom sposob, nemam na mysli poklonkovanie ani pchanie sa niekomu do zadku s cielom ziskat od neho spatne body. Tiez nehodnotim samymi sedmickami, pravda je, ze nebodujem pre mna nezaujimave fotky a mozno som dokopy za celu eru dala najnizsiu hodnotu 5. Som za kritiku, ked si precitas izzinove alebo oboyove komenty k mojim fotkam, pisu mi co by prerobili a ked konkretne izzinovi napisem, ze nerozumiem, tak mi fotku prerobi sam a posle s popisom, aby som videla, co odo mna chcel ... aj Tebe som po Tvojom poslednom komente napisala, ze kludne skritizuj (kompo), skusim prerobit, ale odpoved som uz nedostala. Pises, ze ked je tam 10x koment pekne paci sa mi, a Tebe sa nepaci napises to. To je ok, ale pravda sa da povedat natvrdo, co moze sposobit, ze toho cloveka odrovnas a viac sa fotaku nechyti, alebo ju mozes povedat priatelsky, s nejakym humornym komentom - vtedy toho cloveka naladis aby sa zlepsoval. Myslim, ze to druhe je dovod naco vobec koment pisat. Dohodnime sa, Ty mas svoj styl, pravdepodobne ho nezmenis, ok, ja si zas niekedy neodpustim svoj koment a sme si kvit. Rozmyslala som, preco sme ako pes a macka - to co Ty chces od druhych vo fotkach - kvalitu, ja chcem v komunikacii - sposoby, v tomto pripade mas Ty navrch, sme na fotoporali a nie na komunikacnom kurze.
 
Slavo Jancisin
2009-07-14 20:22:28
to čakanie a hľadanie poznám aj ja ... za jednou fotkou som chodil a hľadal iný pohľad ako ten, ktorí všetci poznajú, viac ako rok a nakoniec som ju našiel, ale stále nie som celkom spokojný ... toho roku som si dokonca naplánoval dovolenku v čase kedy je najpravdepodobnejšie, že mi to výjde ... :)))

je to dobrý ´pohľad´ ako sa rodia fotky a nie cvaky
001 leto 2007
002 jar 2009
niekde mám aj zimu 2007/2008, ale nechce sa mi hľadať ... bola tu aj u mňa v galérii
 
Slavo Jancisin
2009-07-14 20:26:32
tak hodilo mi to opačne
001 je jar 2009
002 je leto 2007

a to ešte tohto roku ma tam ´prepadli´ indiánskí domorodci (rómovia), ale našťastie nevedeli, akú hodnotu mal obsah batohu a tak, keď zistili, že len fotím hrad, tak odišli ... ale vtedy mi nebolo všetko jedno ...
 
Strhak
2009-07-14 21:12:05
príspevok od: Slavo Jancisin
tak hodilo mi to opačne
001 je jar 2009
002 je leto 2007

a to ešte tohto roku ma tam ´prepadli´ indiánskí domorodci (rómovia), ale našťastie nevedeli, akú hodnotu mal obsah batohu a tak, keď zistili, že len fotím hrad, tak odišli ... ale vtedy mi nebolo všetko jedno ...
Stretol si sa s domorodcami, som myslel že už žijú len v rezerváciách a oni takto volne po prériách sa potulujú, skalp si teda nezobrali :-))
 
juraj-jakubik
2009-07-14 22:36:57
Ahoj Slafco, ďakujem za názor. Vystihol si to presne: fotka sa tvorí dlhodobo, ak autor naozaj chce ukázať niečo viac ako len cvak, štandardný a veľakrát opakovaný pohľad. Je to ľahké? Nie je. Ide to rýchlo? Nejde. Chce to čas, trpezlivosť, vieru, ochotu obetovať sa, vytrvalosť, premárnené vstávanie alebo večerné bdenie. A nie ten najnovší objektív s tým najsamsuper telom. Jeden známy svetový krajinársky fotograf na otázku akú použil uzávierku pri danej fotografií odpovedal: ´33 rokov a 1/8 sekundy´. To vystihuje všetko.

K hľadaniu toho tvojho záberu želám veľa šťastia, aj keď v prípade krajinárskej fotografie by som nehovoril o šťastí, ako sa hovorí ´šťastie praje tomu kto ho pokúša´. A páči sa mi tvoje spojenie ´čakanie a hľadanie´ to je krásne povedané.
 
slavmiro
2009-07-16 15:15:16
este sa vratim k samotnej foto, pre mna z tohoto zaberu nie je uplne jasne ci sa fotil strom alebo veze kostola. Su to dva vyrazne objekty v zabere, keby domninoval vyraznejsie jeden, bol by ten zaber citatelnejsi pre mna. To je snad vsetko. Dobre svetlo vam!
 
crazymofo
2009-07-21 17:34:55
príspevok od: L.U.B.O
moj pohlad
moj pohlad :)
 
2laak
2009-09-05 22:37:28
Pri zbeznom zhliadnuti fotiek som si povedal: aka nuda. Po precitani clanku, ktory z fotky spravil riadne video ( :-) ) si to uz nemyslim. Do ulic Trnavy musim vyrazit aj ja, vdaka za inspiraciu.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2009-09-09 19:16:46
príspevok od: slavmiro
este sa vratim k samotnej foto, pre mna z tohoto zaberu nie je uplne jasne ci sa fotil strom alebo veze kostola. Su to dva vyrazne objekty v zabere, keby domninoval vyraznejsie jeden, bol by ten zaber citatelnejsi pre mna. To je snad vsetko. Dobre svetlo vam!
Sorry, nerád podporujem Slavmira, kritika tohto clanku, ale mám tú potrebu. Na jeho smútok sa za to dokonca ospravedlňujem, lebo si uvedomujem, že autora tento článok stál veľa práce a času. Ale faktom je, že so Slavmirom súhlasím napriek tomu, že som si prečítal všetko včítane diskusie aj obhajoby voči jeho kritike.

Chápem snahu o iný netradičný pohľad uhol, ale nové netradičné si predsa nepredstavujeme ako súčasné výrazné zníženie kvality a impactu? Naopak. Ak umelec prinesie niečo nové, netradičné, spravidla nad tým všetci híkajú... Tu výsledná fotografia je opisovaná ako skvelá, autorom priam vymodlená. Na mňa žiaľ tiež neurobila dojem a súhlasím s veľmi nevhodnou kompozíciou, ktorá mi pocitovo neprináša to, čo autor opisuje.

Áno, na fotografiách vidno postupne milimeter po milimetri nejaké malé zlepšenie, ale skoro celý evidentný a podstatný dojem vyplýva hlavne a skor iba z ´nástupu´ mrakov... to však nie je prínosom autora a tiež nie je extra prínosom ani pre úplných nováčikov a začiatočníkov. V čakaní na mraky postrádam pridanú hodnotu, ostatné vylepšenia sú veľmi málo zreteľné.

Oceňujem snahu a venovaný čas autora, žiaľ asi nezvolil na demonštráciu to orechové, čo by presvedčilo vätšinu divákov o svojej produktivite a efektívnosti investovaného času a čo by dostatočne demonštrovalo cieľ. Teda prinieslo výraznú zmenu výslednej fotografie vďaka vplyvu a zásahu autora.

Verím že autora neznechutím, ale naopak, vybudím jeho ego na ďalší článok kde mu bude ku cti všetko čo tu bolo vytknuté ;-)))
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia