Hore

Jesenné novinky Sony

Pár týždňov po Photokine predstavilo Sony dva zaujímavé fotoaparáty. Prvým je kompakt s 1” snímačom RX100 piatej generácie. Druhým je APS-C bezzrkadlovka A6500.

Sony CyberShot RX100 V

Už piata generácia obľúbeného kompaktu pokračuje vo vytýčenej línii. Rovnako ako u predchodcov, je tu použitý 1” snímač s rozlíšením 20,1 Mpx. Snímač je však novej generácie. Tiež je vrstvený ako u modelu RX100 IV, pribudlo však na ňom 315 AF senzorov s fázovou detekciou.

Objektív je rovnaký ako u predchodcu, rovnako aj hľadáčik a displej. Zrýchlila sa snímková frekvencia z 16 až na 24 obr./s., výrazne sa zväčšila veľkosť buffera, ktorý teraz pojme až 150 fotografií JPG+RAW. Fanúšikov videa poteší S-Log2/S-Gamut. Mínusom je znížená výdrž fotoaparátu na jedno nabitie, je to len 220 záberov.

Špecifikácia:

Snímač: 1” Stacked CMOS 20,1 Mpx s 315 AF senzormi
Procesor: BIONZ X
Citlivosť: ISO 125 -12 800
Objektív: ZEISS® Vario-Sonnar T* 24-70 (135EQ)/1,8-2,8
Najkratší čas: 1/32 000 s
EVF: 2 360 000 bodov
Displej: 3” výklopný, 1 229 000 bodov
Video: XAVC S codec, 4K 30p Full HD, Slow Motion
WiFi: áno s NFC
Hmotnosť: 299 g
Rozmery: 102 x 58 x 41mm
Predpokladaná MOC: 1.200,-€

http://www.sony.com/electronics/cyber-shot-compact-cameras/dsc-rx100m5

Sony A6500

Vrcholný model s APS-C snímačom prináša 5-osú stabilizáciu pohybom snímača a dotykový displej. Účinnosť stabilizácie je až 5 stupňov. Dotykový displej zlepšuje ovládanie fotoaparátu, najmä výber zaostrovacích bodov. Fotoaparát vychádza zo svojho predchodcu. 24 Mpx CMOS snímač je rýchlejší a má zabudovaných 425 AF senzorov z fázovou detekciou.

Telo je vyhotovené z horčíkovej zliatiny a utesnené proti prachu a vode. Zvýšila sa vyrovnávacia pamäť, do tej sa teraz zmestí 300 fotografií vo formáte JPG, alebo 100 fotografií RAW+JPG. Rovnako ako u predchodcu, video má rozlíšenie 4K s frekvenciou 30 FPS. Pri Full HD rozlíšení je to až120 FPS. Zmenené bolo užívateľské menu. Novinkou je použitie Bluetooth rozhrania pre prepojenie s chytrými zariadeniami.

Špecifikácia:

Snímač: APS-C Exmor CMOS 24,2 Mpx s 425 AF senzormi a 5-osou stabilizáciou obrazu
Procesor: BIONZ X
Citlivosť: ISO 100-51200
Snímková frekvencia: 11 obr./s.
Hľadáčik: XGA OLED
Displej 3” s dotykovým ovládaním
Video: XAVAC S/AVCHD, 4K, Full HD, Slow a Quick Motion, S-Log2 a S-Log3
WiFI: áno s NFC
Hmotnosť: 453 g
Rozmery: 120.0 mm x 66.9 mm x 53.3 mm
Predpokladaná MOC: 1.700,-€

http://www.sony.com/electronics/interchangeable-lens-cameras/ilce-6500

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
netmouse
2016-10-07 10:32:20
ja nevravim, ze RX100 su zle ale ta cena ... mne osobne tato katogoria spada pocitovo do financneho rozsahu 500-800€
 
landov
2016-10-07 11:37:15
Ti sa zblaznili, za cenu A6500 mozem mat Nikon D500.
 
JanoB
2016-10-07 12:38:45
No darmo, CSC už nie sú hračky ale tvrdá konkurencia k DSLR , výbava - technická špecifikácie A6500 je špičková , myslím že sa nájde vo svete veľa záujemcov ktorým cena nebude prekážať. Mne osobne to tiež príde veľa. Cena u RX100 je podľa mňa tiež premrštená, ale keďže v kategórii 1" snímačov ostatný výrobcovia neponúkajú rovnako dobre vybavený kompakt, tak si Sony môže robiť s cenou čo chce ...pokiaľ to zákazníci akceptujú a zdá sa že áno.
 
MagickVamp
2016-10-07 13:07:16
príspevok od: JanoB
No darmo, CSC už nie sú hračky ale tvrdá konkurencia k DSLR , výbava - technická špecifikácie A6500 je špičková , myslím že sa nájde vo svete veľa záujemcov ktorým cena nebude prekážať. Mne osobne to tiež príde veľa. Cena u RX100 je podľa mňa tiež premrštená, ale keďže v kategórii 1" snímačov ostatný výrobcovia neponúkajú rovnako dobre vybavený kompakt, tak si Sony môže robiť s cenou čo chce ...pokiaľ to zákazníci akceptujú a zdá sa že áno.
V podstate ano A6500 ma o 2FPS viac ako Canon M5, obaja maju 5 osu stabilizaciu, vystup bude takmer na chlp rovnaky, ostrenie tiez. Ale A6500 ma uz aj 4K video, stoji to za 600 eurovy rozdiel? Tomu kto nutne chce 4K asi ano, ale ak chce niekto primarne fotit tak asi nie.

RX100 V medzi fotakmi s jedno palcovymi cipmy zrejme nema konkurenciu po vsetkych strankach, takze zas si mozu pytat kolko chcu, ale v porovnani s konkurenciou zas je to len o prioritach ci to co ponuka RX100 V stoji za dvojnasobnu cenu. Na to podla mna bud musi byt clovek velmi bohaty a chce TOP bez ohladu na cenu, alebo nerozumie tomu co znamena 1 palcovy cip a mysli si ze za tu cenu kupuje vreckovu zrkadlovku fotiacu v kazdom svetle zrovnatelne ako napriklad Nikon D7200.
 
netmouse
2016-10-07 13:07:38
príspevok od: JanoB
No darmo, CSC už nie sú hračky ale tvrdá konkurencia k DSLR , výbava - technická špecifikácie A6500 je špičková , myslím že sa nájde vo svete veľa záujemcov ktorým cena nebude prekážať. Mne osobne to tiež príde veľa. Cena u RX100 je podľa mňa tiež premrštená, ale keďže v kategórii 1" snímačov ostatný výrobcovia neponúkajú rovnako dobre vybavený kompakt, tak si Sony môže robiť s cenou čo chce ...pokiaľ to zákazníci akceptujú a zdá sa že áno.
jasne a preto stoji Sony A7 az neskutocnych 1030€ ... a to dostanem FF
 
IO-NR
2016-10-07 13:22:17
RX100V opat chyba dotykovy displej,... u A6500 si okrem lepsieho gripu z A7II mohli pozicat aj predne koliesko na ovladanie, lebo mat dve je fajn, no to by nesmeli byt obe vzadu. Este upravit najkratsi cas uzavierky na 1/8000s, tak aj cenu za APSC fotoaparat obhaja. Inak je to asi prilis drahe....
 
Jaiub
2016-10-07 14:09:29
Predpokladana cena RX100V: 1200€. V to moze dufat len clovek co otom nema ani paru, ved RX100IV stoji cca 1100-1250€.... A nakolko sa predpokladala cena RX10III okolo 1700€, a predajna je 1800-2100€, takze RX100V bude tak v priemere 1400+.... Za kompakt dakujem pekne, to uz ja s prvou rx100 vidim väcsi vyznam v upgrade na prvu RX10 koli zoomu....
 
fair_play
2016-10-07 14:25:51
príspevok od: Jaiub
Predpokladana cena RX100V: 1200€. V to moze dufat len clovek co otom nema ani paru, ved RX100IV stoji cca 1100-1250€.... A nakolko sa predpokladala cena RX10III okolo 1700€, a predajna je 1800-2100€, takze RX100V bude tak v priemere 1400+.... Za kompakt dakujem pekne, to uz ja s prvou rx100 vidim väcsi vyznam v upgrade na prvu RX10 koli zoomu....
neviem kde si pozeral, ale ja som našiel RX100 mIV od 999€ (slovenske obchody). Cena je samozrejme premrštená riadne a mIII mi príde pomerom cena/kvalita asi najlepšia. Tú sa chystám kúpiť, nech mám niečo malé do vrecka. Niektorí si stále chvália aj mII, že je super za tú cenu. Tiež som toho názoru, že každý upgrade, alebo nová verzia by mala ponúknuť niečo nové a zaujimavé pre užívateľa. Nie som si istý či tomu tak je pri mV oproti mIV.
 
netmouse
2016-10-07 14:54:18
príspevok od: Jaiub
Predpokladana cena RX100V: 1200€. V to moze dufat len clovek co otom nema ani paru, ved RX100IV stoji cca 1100-1250€.... A nakolko sa predpokladala cena RX10III okolo 1700€, a predajna je 1800-2100€, takze RX100V bude tak v priemere 1400+.... Za kompakt dakujem pekne, to uz ja s prvou rx100 vidim väcsi vyznam v upgrade na prvu RX10 koli zoomu....
ceny su s vysokou pravdepodobnostou doporucene od vyrobcu ... ved sa jedna o tlacovu spravu nie recenziu
 
Jaiub
2016-10-07 14:56:11
Spravil som hruby priemer, nakolko je z 39 obchodov v 33 nad 1100€ a len v 6 pod... ak to niekoho pohorsuje za zle informacie, hlboko sa ospravedlnujem Nic to nemeni na fakte, ze je to predrazene... Pre mna je najvyhodnejsia M3 koli lepsej svetelnosti na najdlhsom ohnisku...
 
blahoslav J B Art
2016-10-07 16:40:06
cena sa moze zdat vysoka pre niekoho, kto zije z vyplaty ... my, co zijeme z vratiek DPH, peniazov balenych v alobale, provizii z CT-ciek, ci vieme zohnat peniaze vlastnou hlavou ... pre nas to nie je ziadny problem ... aj tak nam to zaplatite vy danovnici 😁
 
Roman Point
2016-10-07 17:59:09
príspevok od: MagickVamp
V podstate ano A6500 ma o 2FPS viac ako Canon M5, obaja maju 5 osu stabilizaciu, vystup bude takmer na chlp rovnaky, ostrenie tiez. Ale A6500 ma uz aj 4K video, stoji to za 600 eurovy rozdiel? Tomu kto nutne chce 4K asi ano, ale ak chce niekto primarne fotit tak asi nie.

RX100 V medzi fotakmi s jedno palcovymi cipmy zrejme nema konkurenciu po vsetkych strankach, takze zas si mozu pytat kolko chcu, ale v porovnani s konkurenciou zas je to len o prioritach ci to co ponuka RX100 V stoji za dvojnasobnu cenu. Na to podla mna bud musi byt clovek velmi bohaty a chce TOP bez ohladu na cenu, alebo nerozumie tomu co znamena 1 palcovy cip a mysli si ze za tu cenu kupuje vreckovu zrkadlovku fotiacu v kazdom svetle zrovnatelne ako napriklad Nikon D7200.
M5 nemá stabilizáciu snimaca aspoň nie v tom zmysle ako Sony. Možno to ošetria novým fw, ale ako poznáme Canon ten si to nechá pre M6
 
MagickVamp
2016-10-07 18:04:23
príspevok od: Roman Point
M5 nemá stabilizáciu snimaca aspoň nie v tom zmysle ako Sony. Možno to ošetria novým fw, ale ako poznáme Canon ten si to nechá pre M6
Ale ma nejaku 5 osu stabilizaciu co som cital. Tak neviem
 
MagickVamp
2016-10-07 18:06:44
príspevok od: netmouse
jasne a preto stoji Sony A7 az neskutocnych 1030€ ... a to dostanem FF
Ale a7 nema 4k video...
 
Roman Point
2016-10-07 21:32:57
príspevok od: MagickVamp
Ale ma nejaku 5 osu stabilizaciu co som cital. Tak neviem
Funguje len pri videu a je to digitálna stabilizácia nie mechanická
 
Jozef Macák
2016-10-08 10:27:08
príspevok od: landov
Ti sa zblaznili, za cenu A6500 mozem mat Nikon D500.
otazka je ze co takeho velkeho dokaze D500 naviac od A6500 ak to takto porovnavas? Pre niektorych ludi A6500 dokaze viac nez D500 (5osa stabilizacia, necropovane 4k, 120fps fullHD, slog3,prvotriedne ostrenie v live-view, polovicny rozmer a vaha...)
Ale inak mas pravdu, je sakramensky predrazena tato A6500...podobne ako D500
 
Roman Point
2016-10-08 11:04:16
príspevok od: Jozef Macák
otazka je ze co takeho velkeho dokaze D500 naviac od A6500 ak to takto porovnavas? Pre niektorych ludi A6500 dokaze viac nez D500 (5osa stabilizacia, necropovane 4k, 120fps fullHD, slog3,prvotriedne ostrenie v live-view, polovicny rozmer a vaha...)
Ale inak mas pravdu, je sakramensky predrazena tato A6500...podobne ako D500
Aj tak radšej D500 - lebo
 
landov
2016-10-08 11:19:16
príspevok od: Jozef Macák
otazka je ze co takeho velkeho dokaze D500 naviac od A6500 ak to takto porovnavas? Pre niektorych ludi A6500 dokaze viac nez D500 (5osa stabilizacia, necropovane 4k, 120fps fullHD, slog3,prvotriedne ostrenie v live-view, polovicny rozmer a vaha...)
Ale inak mas pravdu, je sakramensky predrazena tato A6500...podobne ako D500
uz len AF modul, ktory je rovnaky ako v D5, dava D500 do profi triedy pre sportovych a wildlife fotografov v APSC segmente - o tom sa moze A6500 iba snivat.
Osobne mi je 4k, 120fps fullHD ukradnute - co mam zatial stvrtu zrkadlovku, tak som nenatocil ani jedno video
 
JohnNewton
2016-10-08 12:15:37
príspevok od: landov
uz len AF modul, ktory je rovnaky ako v D5, dava D500 do profi triedy pre sportovych a wildlife fotografov v APSC segmente - o tom sa moze A6500 iba snivat.
Osobne mi je 4k, 120fps fullHD ukradnute - co mam zatial stvrtu zrkadlovku, tak som nenatocil ani jedno video
No čo je Tebe jedno je pre iného dôležitá vec. Ak Ťa video nezaujíma tak pre Teba je zrkadlo. Samozrejme aj to 4K sa dá riešiť lacnejšie ako za túto cenu.
 
JohnNewton
2016-10-08 12:22:38
príspevok od: blahoslav J B Art
cena sa moze zdat vysoka pre niekoho, kto zije z vyplaty ... my, co zijeme z vratiek DPH, peniazov balenych v alobale, provizii z CT-ciek, ci vieme zohnat peniaze vlastnou hlavou ... pre nas to nie je ziadny problem ... aj tak nam to zaplatite vy danovnici 😁
Len sa nerob, nedávno si mal v merku stredoformát
 
RasťoS
2016-10-08 13:33:47
príspevok od: Jozef Macák
otazka je ze co takeho velkeho dokaze D500 naviac od A6500 ak to takto porovnavas? Pre niektorych ludi A6500 dokaze viac nez D500 (5osa stabilizacia, necropovane 4k, 120fps fullHD, slog3,prvotriedne ostrenie v live-view, polovicny rozmer a vaha...)
Ale inak mas pravdu, je sakramensky predrazena tato A6500...podobne ako D500
Trošku tomu chýba nadhľad. Aj mobil má niektoré funkcie a parametre na ktoré sa D500 nechytá, to ale nieje vôbec podstatné. Dnes sú už foťáky také vymakané, že väčšina žánrov sa dá, na najvyššej úrovni fotiť aj aparátom za 500€. Ale sú žánre, kde sa začínajú ukazovať výhody profesionálnych tiel, a za to sa potom platí.
Ale jasné, treba aj foťáky pre sponzorov, ktorých pomer cena-výkon netrápi .
 
JohnNewton
2016-10-08 18:36:34
príspevok od: RasťoS
Trošku tomu chýba nadhľad. Aj mobil má niektoré funkcie a parametre na ktoré sa D500 nechytá, to ale nieje vôbec podstatné. Dnes sú už foťáky také vymakané, že väčšina žánrov sa dá, na najvyššej úrovni fotiť aj aparátom za 500€. Ale sú žánre, kde sa začínajú ukazovať výhody profesionálnych tiel, a za to sa potom platí.
Ale jasné, treba aj foťáky pre sponzorov, ktorých pomer cena-výkon netrápi .
Tak je, nakoniec môžeme cenu D500 porovnávať s FF Pentax K1, tiež má pár vychitávok čo Nikon nemá . Bude to vždy o osobných preferenciách, ktoré rozhodnú.
 
Roman Point
2016-10-08 23:08:12
príspevok od: JohnNewton
No čo je Tebe jedno je pre iného dôležitá vec. Ak Ťa video nezaujíma tak pre Teba je zrkadlo. Samozrejme aj to 4K sa dá riešiť lacnejšie ako za túto cenu.
Ja mám v mobile možnosť nakrúcať 4k video a nikdy som ho nepoužil. Ale ak to má znamenať že je môj mobil lepší ako D500 tak som rád btw. Tiež fotim do raw, 16,4mpx snimac o veľkosti polovice zrnka piesku, špeciálny IR senzor ktorý zaručuje reálne farby a zaostrovanie v totálnej tme. Zaotruje to lepšie než na 6D stredový bod
 
acton
2016-10-09 08:58:43
pre vacsinu ludi na tomto webe je riesenie specifikacii fotoaparatov vacsie hobby ako samotna fotografia.
 
JohnNewton
2016-10-09 10:48:09
príspevok od: JohnNewton
Tak je, nakoniec môžeme cenu D500 porovnávať s FF Pentax K1, tiež má pár vychitávok čo Nikon nemá . Bude to vždy o osobných preferenciách, ktoré rozhodnú.
Landov niekede som sa pomýlil ? Lebo cena je tu približne rovnaká

 
matpi
2016-10-09 13:15:25
V sony co sa tyka pomeru cena/uzitkova hodnota stratili sudnost uz davno, nanestastie ich nasleduju aj dalsi vyrobcovia csc.
 
izzino
2016-10-09 14:34:19
Každý jeden výrobca ktorý dnes prichádza s technikou má ceny závratne. Lebo sme boli zvyknutý na niečo iné, žial ten vývoj a náročnosť užívatela stále rastie a rastie a to sa odzrkadluje v cene. Ak ste na svetovom trhu v predaji CSC číslo jeden, nemusíte dávať cenu takú akú má váš predchadzajúci model, nakoľko ten je stále v predaji. A práve tu ta finančná variabilita je medzi RX100 1 až 5. Aj tá jednotka je stále skvelým profi kompaktom. Každý z nich má svoje pre a proti. 2 má sánky na použitie odpalovaču, trojka ma preklopný dispej na selfie, atd ... a od toho sa samozrejme až po 5ku odvíja cena. A je presne na užívateľlovi, koľko je ochotný a prečo minúť penazí. Ja som bol v brazílskych favelách nesmierne vdačný za veľkosť a následný výstup práve s RX100. Neviem si predstaviť tzm vybrať zrkadlovku a napríklad 70-200 či iný lepší zoom. Asi by som moc toho nenafotil.
Druhá vec je, ze mi tu na SK sa ťažko pozeráme na ceny, ktoré sú určené pre EU. Či už pri platoch alebo fotografických zákazkach sa cena pohybuje rádovo úplne niekde inde. A z toho samozrejme vyplýva aj cena.
Dalšim rozdielom pri porovnaní zrkadlovka a CSC je jednoznačne váha. Každý kto si skúsil denne nosenie csc a denne nosenie zrkadlovky, Vám to potvrdí. To csc-čko sa naozaj vždy dá pribaliť do hoc akej tašky. A pri dnešnom vývoji pravidiel v leteckom turizme, je pre mňa neocenitelným faktom rozdiel každých 100g.
Vtedy prichádza tá otázka či som ochotný toľko zaplatiť a prečo som ochotný toľko zaplatiť. Ale samozrejme každý máme svoje preferencie.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2016-10-09 15:04:09
Cenu noviniek prudko zvysuje novy typ snimaca vrstveny s pamatami. Toto nove riesenie prinasa vysoku rychlost citania dat zo snimaca. Je to vidno, ako oproti predchodcom stupli parametre serioveho snimania. Otazne je, naco to uzivatelovi vobec je? Naco je mi na RX100 neviemkolko zaberov za sekundu? Naco mi je na fotaku typu A6500 300 zaberov v rade? Nanic! Vyuzije to jeden z 1000 majitelov, ktory si mysli ze je to profi sportovy fotak. Ostatni zbytocne trpia navysenim ceny.
 
Marek Vančo
2016-10-09 15:11:50
príspevok od: acton
pre vacsinu ludi na tomto webe je riesenie specifikacii fotoaparatov vacsie hobby ako samotna fotografia.
To je tak vo všetkých hobby. V rybárčine, v modelárstve, v radioamatérstve, v jachtárstve, v záhradníctve.
Je to trošku aj prirodzené, ľudia sa vždy zaujímali o techniku, náradie atď. Veď čo už budeme stále opakovať to isté okolo kompozície, umeleckého cítenia atď. Aj tak nakoniec skonštatujeme, že každý to vidí inak, a nekonečné úvahy čo je umenie a čo už nie je.
Podľa mňa riešenie špecifíkácii fotoaparátov, uváhy o technických riešeniach, funkcií, a ich technických princípov patrí do foto hobby. A to je dobré.

Neviem ale či je to väčšina... je mnoho fotografov a fotografiek aj tu na portáli, ktorí robia pekné fotografie a technika ich vôbec nezaujíma a ani ich nikdy zaujímať nebude. Nie sú technické typy. Nechajú si poradiť ľuďmi, ktorých koníček je práve tá špecifikácia fotoaparátov, ich fungovanie atď. Kúpia si a potom už len fotia. Obyčajne ich fotoaparát neobmedzuje, veď to všetci hovoríte, že už sú technické limity dosť široké.

Nakoniec cesta môže byť pre niekoho ten koníček. Ako aj pre rybára, to samotné chytenie ryby je už len to posledné, o čo mu ani nejako špeciálne nejde. Hodí ju naspäť do vody a cestou domov sa ešte zastaví v supermarkete a kúpi si mrazené ryby na večeru...

Strávil príjemný čas pri vode, porozprával sa tam s kamarátom rybárom o nových typoch háčikov, udiciach prípadne akú rybu naposledy chytil, či nechytil....
Ale veď to je len dobré nie?

Chápem však aj Tvoj pohľad na vec, že je ľahké spadnúť do snobstva, kde ide o to kto má väčší objektív, fotoaparát. (Pri CSC to ale nehrozí, tam ide o to kto má menší )...
 
acton
2016-10-09 15:29:49
priznam sa patrim tiez do skupiny fotografov ktorych vobec nezaujima specifikacia, kedysi som sa o to zaujimal ale casom mi canon bezkonkurencne poskituje to co potrebujem a aj ked si kupim novy model vobec nebudem pozerat na specifikaciu lebo viem, ze ma vsetko co potrebujem, ale mal som jeden cas aj nikon... nebolo to ono ja stale skusam nove techniky a tam nikon zadrhaval...
nove techniky, to som mal na mysli ked som pisal ten koment, ludi tu viac zaujima o to kto ma ake iso ako to, ze existuju nove techniky, v zahranici to ide neporovnatelne rychlejsie ten vyvoj vo fotografii, techniky a vsetko ostatne okolo fotografie, to je to co som mal na mysli...
aj tento web je ovela viac o novych fotoaparatoch, diskusiach o nicom... nie su tu skoro ziadne clanky o zaujimavych technikach.
viem, ze je to tu o peniazoch a nie o tom co fotografon naozaj treba.
 
JohnNewton
2016-10-09 16:47:30
príspevok od: acton
priznam sa patrim tiez do skupiny fotografov ktorych vobec nezaujima specifikacia, kedysi som sa o to zaujimal ale casom mi canon bezkonkurencne poskituje to co potrebujem a aj ked si kupim novy model vobec nebudem pozerat na specifikaciu lebo viem, ze ma vsetko co potrebujem, ale mal som jeden cas aj nikon... nebolo to ono ja stale skusam nove techniky a tam nikon zadrhaval...
nove techniky, to som mal na mysli ked som pisal ten koment, ludi tu viac zaujima o to kto ma ake iso ako to, ze existuju nove techniky, v zahranici to ide neporovnatelne rychlejsie ten vyvoj vo fotografii, techniky a vsetko ostatne okolo fotografie, to je to co som mal na mysli...
aj tento web je ovela viac o novych fotoaparatoch, diskusiach o nicom... nie su tu skoro ziadne clanky o zaujimavych technikach.
viem, ze je to tu o peniazoch a nie o tom co fotografon naozaj treba.
Svätá pravda, všetci sme nejakí Amen.
 
landov
2016-10-09 17:49:08
príspevok od: JohnNewton
Landov niekede som sa pomýlil ? Lebo cena je tu približne rovnaká

"uz len AF modul, ktory je rovnaky ako v D5, dava D500 do profi triedy pre sportovych a wildlife fotografov v APSC segmente - o tom sa moze A6500 iba snivat."

Plati tu detto (u pentaxu snad aj viac). A porovnavame snad cenu modelu APSC, ci ? To som mohol rovno porovnavat aj FF Nikon D750 kde bude rozdiel este priepastnejsi, ale tam ten AF modul tiez nie je ziaden zazrak!
 
vlados
2016-10-09 17:52:39
príspevok od: acton
priznam sa patrim tiez do skupiny fotografov ktorych vobec nezaujima specifikacia, kedysi som sa o to zaujimal ale casom mi canon bezkonkurencne poskituje to co potrebujem a aj ked si kupim novy model vobec nebudem pozerat na specifikaciu lebo viem, ze ma vsetko co potrebujem, ale mal som jeden cas aj nikon... nebolo to ono ja stale skusam nove techniky a tam nikon zadrhaval...
nove techniky, to som mal na mysli ked som pisal ten koment, ludi tu viac zaujima o to kto ma ake iso ako to, ze existuju nove techniky, v zahranici to ide neporovnatelne rychlejsie ten vyvoj vo fotografii, techniky a vsetko ostatne okolo fotografie, to je to co som mal na mysli...
aj tento web je ovela viac o novych fotoaparatoch, diskusiach o nicom... nie su tu skoro ziadne clanky o zaujimavych technikach.
viem, ze je to tu o peniazoch a nie o tom co fotografon naozaj treba.
Jj, tie ceske a slovenske fotoaparaty su beznadejne zastarale.
 
landov
2016-10-09 17:56:13
príspevok od: izzino
Každý jeden výrobca ktorý dnes prichádza s technikou má ceny závratne. Lebo sme boli zvyknutý na niečo iné, žial ten vývoj a náročnosť užívatela stále rastie a rastie a to sa odzrkadluje v cene. Ak ste na svetovom trhu v predaji CSC číslo jeden, nemusíte dávať cenu takú akú má váš predchadzajúci model, nakoľko ten je stále v predaji. A práve tu ta finančná variabilita je medzi RX100 1 až 5. Aj tá jednotka je stále skvelým profi kompaktom. Každý z nich má svoje pre a proti. 2 má sánky na použitie odpalovaču, trojka ma preklopný dispej na selfie, atd ... a od toho sa samozrejme až po 5ku odvíja cena. A je presne na užívateľlovi, koľko je ochotný a prečo minúť penazí. Ja som bol v brazílskych favelách nesmierne vdačný za veľkosť a následný výstup práve s RX100. Neviem si predstaviť tzm vybrať zrkadlovku a napríklad 70-200 či iný lepší zoom. Asi by som moc toho nenafotil.
Druhá vec je, ze mi tu na SK sa ťažko pozeráme na ceny, ktoré sú určené pre EU. Či už pri platoch alebo fotografických zákazkach sa cena pohybuje rádovo úplne niekde inde. A z toho samozrejme vyplýva aj cena.
Dalšim rozdielom pri porovnaní zrkadlovka a CSC je jednoznačne váha. Každý kto si skúsil denne nosenie csc a denne nosenie zrkadlovky, Vám to potvrdí. To csc-čko sa naozaj vždy dá pribaliť do hoc akej tašky. A pri dnešnom vývoji pravidiel v leteckom turizme, je pre mňa neocenitelným faktom rozdiel každých 100g.
Vtedy prichádza tá otázka či som ochotný toľko zaplatiť a prečo som ochotný toľko zaplatiť. Ale samozrejme každý máme svoje preferencie.
No, tu ti budem oponovat. Mam aj Fuji x100s, co je krasny kusok retra, ALE: beriem ho naozaj iba na street alebo na vylet s rodinou, ked mi je jedno, ci ho vobec vytiahnem z brasne , alebo nie. Inac nemam ziaden problem stverat sa po horach so zrkadlom - mne to stoji zato.
 
JohnNewton
2016-10-09 18:26:58
príspevok od: landov
"uz len AF modul, ktory je rovnaky ako v D5, dava D500 do profi triedy pre sportovych a wildlife fotografov v APSC segmente - o tom sa moze A6500 iba snivat."

Plati tu detto (u pentaxu snad aj viac). A porovnavame snad cenu modelu APSC, ci ? To som mohol rovno porovnavat aj FF Nikon D750 kde bude rozdiel este priepastnejsi, ale tam ten AF modul tiez nie je ziaden zazrak!
Ja viem , ale nie každý je športový fotograf . Preto rozhodujú priority. Už S 6300 úspešne držala krok s Canonom 80 D v AFC. Veľa fotoaparátov sa cenovo pohybuje medzi 1700-2000 €. Ale majú niekedy diametrálne rozdielne použitie.
 
MLandscapes
2016-10-09 18:49:30
príspevok od: Karol Srnec
Cenu noviniek prudko zvysuje novy typ snimaca vrstveny s pamatami. Toto nove riesenie prinasa vysoku rychlost citania dat zo snimaca. Je to vidno, ako oproti predchodcom stupli parametre serioveho snimania. Otazne je, naco to uzivatelovi vobec je? Naco je mi na RX100 neviemkolko zaberov za sekundu? Naco mi je na fotaku typu A6500 300 zaberov v rade? Nanic! Vyuzije to jeden z 1000 majitelov, ktory si mysli ze je to profi sportovy fotak. Ostatni zbytocne trpia navysenim ceny.
Rolling shutter pri natacani videa bol jednym z najvacsich zaporov na ake sa stazovali ako majitelia tak aj rozne recenzie. Vysoka rychlost citania dat by ho mala vyrazne redukovat takze da sa povedat ze sony v tomto velmi promtne pocuvlo ziadosti svojich zakaznikov (tatiez co sa tyka IBIS). Efekt bol velmi vyrazny pri natacani videa z ruky preto si myslim ze hoc nevedome, tak tento upgrade vyuzije aj vela (bohatych) amaterov ktory s nim budu tocit video.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2016-10-09 18:57:10
príspevok od: MLandscapes
Rolling shutter pri natacani videa bol jednym z najvacsich zaporov na ake sa stazovali ako majitelia tak aj rozne recenzie. Vysoka rychlost citania dat by ho mala vyrazne redukovat takze da sa povedat ze sony v tomto velmi promtne pocuvlo ziadosti svojich zakaznikov (tatiez co sa tyka IBIS). Efekt bol velmi vyrazny pri natacani videa z ruky preto si myslim ze hoc nevedome, tak tento upgrade vyuzije aj vela (bohatych) amaterov ktory s nim budu tocit video.
Ako sam vidis, ocenia to uzivatelia doplnkovej funkcie fotoapartu. Je super, co dnes fotaky s videom dokazu a je super, ze vedia tak dobre tocit video. Ale mne pride trochu chore, ked niekto vylepsuje a vylepsuje a vylepsuje video vo fotaku, miesto toho aby tym, co chcu tocit vyrobili za rovnaku cenu ergonomicky optimalizovanu kameru.
Sony tu ma svoje NX kamery o ktorych ale uz ani nie je pocut. Canon ma tiez kamery vychadzajuce z fotakov, ale ja som snad nazivo nevidel ziadnu. Niekde nieco robia nespravne.
Je nacase, aby sa kamery odlucili od fotoaparatov, aby tak lepsie vyhoveli svojim uzivatelom. A6500 by mohla kludne stat do 1000€. Zaroven mohla vyt predstavena kamera postavena na jej zaklade, ktora by bola drahsia, prtoze by musela mat vykonnejsi harware.
 
JohnNewton
2016-10-09 19:23:36
príspevok od: Karol Srnec
Ako sam vidis, ocenia to uzivatelia doplnkovej funkcie fotoapartu. Je super, co dnes fotaky s videom dokazu a je super, ze vedia tak dobre tocit video. Ale mne pride trochu chore, ked niekto vylepsuje a vylepsuje a vylepsuje video vo fotaku, miesto toho aby tym, co chcu tocit vyrobili za rovnaku cenu ergonomicky optimalizovanu kameru.
Sony tu ma svoje NX kamery o ktorych ale uz ani nie je pocut. Canon ma tiez kamery vychadzajuce z fotakov, ale ja som snad nazivo nevidel ziadnu. Niekde nieco robia nespravne.
Je nacase, aby sa kamery odlucili od fotoaparatov, aby tak lepsie vyhoveli svojim uzivatelom. A6500 by mohla kludne stat do 1000€. Zaroven mohla vyt predstavena kamera postavena na jej zaklade, ktora by bola drahsia, prtoze by musela mat vykonnejsi harware.
Ja považujem za komfortné, že to ide urobiť jedným prístrojom. Z akcie alebo dovolenky donesiem aj foto aj video. Pred tým som mal na krku kameru a fotoaparát, s úplne rozdielnym ovládaním. Žiadna radosť to prehadzovať. A tlak na 4k video priniesol tlak aj na výkonnejšie obrazové procesory z ktorých profitujú aj mnohé funkcie nových fotoaparátov. (sériové snímanie, ostrenie na tvár alebo oko atď..) Myslím, že rozdeľovať sa to bude už iba v profi triede, kamery za tisíce a desaťtisíce €. Nakoniec, konzervatívne orientovaní fotografi si majú tiež z čoho vybrať.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2016-10-09 19:50:33
príspevok od: JohnNewton
Ja považujem za komfortné, že to ide urobiť jedným prístrojom. Z akcie alebo dovolenky donesiem aj foto aj video. Pred tým som mal na krku kameru a fotoaparát, s úplne rozdielnym ovládaním. Žiadna radosť to prehadzovať. A tlak na 4k video priniesol tlak aj na výkonnejšie obrazové procesory z ktorých profitujú aj mnohé funkcie nových fotoaparátov. (sériové snímanie, ostrenie na tvár alebo oko atď..) Myslím, že rozdeľovať sa to bude už iba v profi triede, kamery za tisíce a desaťtisíce €. Nakoniec, konzervatívne orientovaní fotografi si majú tiež z čoho vybrať.
Ja nechcem aby sa videov vo fotaku zrusilo. Je ti super funkcia a tiez ocenujem, ze mozem fotit aj tocit jednym zariadenim. Ja tu hovorim po uzivatekloch, ktory si taketo pristroje kupuju primarne ako videokameru.
 
Mattus1990
2016-10-09 20:39:33
a presne toto je niečo mne ako majiteľovi a6000 začína vadiť. Sony pchá to tejto serie viac technologií(*IBIS samozrejme beriem všetkými desiatimi) ktoré vylepšujú video(už z diskusií a blogov pocit, že čo nenátáča v 4K že brak) na čom narastá cena. video je pre mňa naozaj len doplnová funkcia ktorú využijem raz za rok. skôr by som uvítal kedy sa séria a6xxx rozdelila podobne ako a7x a uživateľ si vybral čo je preňho prioritou.

V tejto situácii aby som nevedel či mam ísť do a6500 ktorá je super ale má funkcie ktoré nevyužijem alebo ísť do a7ii na ktorú menám ff sklá.
 
mirrrec
2016-10-09 23:20:38
Z clanku: Zrýchlila sa snímková frekvencia z 16 až na 24 obr./s., výrazne sa zväčšila veľkosť buffera, ktorý teraz pojme až 150 fotografií JPG+RAW. Fanúšikov videa poteší S-Log2/S-Gamut. Mínusom je znížená výdrž fotoaparátu na jedno nabitie, je to len 220 záberov.

Cize ak zaplnem seriovku tak za cca 20 sekund vybijem baterku ?
 
fatality
2016-10-09 23:55:47
príspevok od: landov
No, tu ti budem oponovat. Mam aj Fuji x100s, co je krasny kusok retra, ALE: beriem ho naozaj iba na street alebo na vylet s rodinou, ked mi je jedno, ci ho vobec vytiahnem z brasne , alebo nie. Inac nemam ziaden problem stverat sa po horach so zrkadlom - mne to stoji zato.
tu slo skor o to,ze zrkadlovku by si vo favele vytiahol 2x..prvy a posledny.. ..kdezto taka rx100 vyzera ako maly a tympadom lacny kompakt a je nizsaia sanca,ze uputas nejake "zivly".. ..
 
izzino
2016-10-10 01:05:36
príspevok od: mirrrec
Z clanku: Zrýchlila sa snímková frekvencia z 16 až na 24 obr./s., výrazne sa zväčšila veľkosť buffera, ktorý teraz pojme až 150 fotografií JPG+RAW. Fanúšikov videa poteší S-Log2/S-Gamut. Mínusom je znížená výdrž fotoaparátu na jedno nabitie, je to len 220 záberov.

Cize ak zaplnem seriovku tak za cca 20 sekund vybijem baterku ?
prave ze pri seriovych zaberoch tam toho nacvakas kopec. Ten pocet sa vypocitava tak, ze sa zapne fotak, naostri a vypne.
 
netmouse
2016-10-10 07:55:30
príspevok od: JohnNewton
Ja považujem za komfortné, že to ide urobiť jedným prístrojom. Z akcie alebo dovolenky donesiem aj foto aj video. Pred tým som mal na krku kameru a fotoaparát, s úplne rozdielnym ovládaním. Žiadna radosť to prehadzovať. A tlak na 4k video priniesol tlak aj na výkonnejšie obrazové procesory z ktorých profitujú aj mnohé funkcie nových fotoaparátov. (sériové snímanie, ostrenie na tvár alebo oko atď..) Myslím, že rozdeľovať sa to bude už iba v profi triede, kamery za tisíce a desaťtisíce €. Nakoniec, konzervatívne orientovaní fotografi si majú tiež z čoho vybrať.
dovolim si ta trocha poupravit ... denesies foto a video ... lebo naraz fotit a natacat ti asi nepojde ...
 
netmouse
2016-10-10 07:56:54
príspevok od: fatality
tu slo skor o to,ze zrkadlovku by si vo favele vytiahol 2x..prvy a posledny.. ..kdezto taka rx100 vyzera ako maly a tympadom lacny kompakt a je nizsaia sanca,ze uputas nejake "zivly".. ..
vo favele je podla mna jedno ci vytiahnes kompakt alebo zrkadlo ...
 
netmouse
2016-10-10 08:06:30
príspevok od: MagickVamp
Ale a7 nema 4k video...
ale a7 je fotoaparat nie kamera.
Osobne rozlisenie 4k je pre rodinny album dost prehnane mam kameru s FullHD a uplne staci. tak isto nebudem kupovat Canon s 50Mpix na rodinne foto ked mi realne staci 16MPix v APS-C, i to si povedzme je prehnane
 
JohnNewton
2016-10-10 08:31:21
príspevok od: netmouse
dovolim si ta trocha poupravit ... denesies foto a video ... lebo naraz fotit a natacat ti asi nepojde ...
Ale prechod z jedného na druhé je len otázkou toho ktoré tlačítko stlačím , a nie prehadzovanie dvoch prístrojov. A extrakcia foto 8 Mpx z 4K videa je tiež občas použiteľná. Väčšinou nepotrebujem mať ten istý okamih na videu aj na foto. Niekedy prinesie 5 min videa nepomerne viacej info ako 300 fotografií. Často robím video a na konci je slide show z fotografií.
 
JohnNewton
2016-10-10 12:58:34
príspevok od: JohnNewton
Ale prechod z jedného na druhé je len otázkou toho ktoré tlačítko stlačím , a nie prehadzovanie dvoch prístrojov. A extrakcia foto 8 Mpx z 4K videa je tiež občas použiteľná. Väčšinou nepotrebujem mať ten istý okamih na videu aj na foto. Niekedy prinesie 5 min videa nepomerne viacej info ako 300 fotografií. Často robím video a na konci je slide show z fotografií.
Foto zo 4K videa

 
Marek Vančo
2016-10-10 19:07:53
príspevok od: JohnNewton
Foto zo 4K videa

This image failed to load.
 
JohnNewton
2016-10-10 19:41:57
príspevok od: Marek Vančo
This image failed to load.
Chyba nie je na moje strane. V poslednom čase štandard na ephoto.
 
MagickVamp
2016-10-11 08:02:18
príspevok od: netmouse
ale a7 je fotoaparat nie kamera.
Osobne rozlisenie 4k je pre rodinny album dost prehnane mam kameru s FullHD a uplne staci. tak isto nebudem kupovat Canon s 50Mpix na rodinne foto ked mi realne staci 16MPix v APS-C, i to si povedzme je prehnane
Ja sa nehadam, mam rovnaky nazor na vec, len som napisal preco to tolko stoji. Preto mi vobec nevadi ze M5 netoci 4K ak to znamena ze stoji o 600 Eur menej, uvital by som keby to netocilo video vobec ak by to stalo o dalsich 600Eur menej. ,-)

Z A6500 mam pocit ze si to kupia skor ludia ktori primarne tocia video a obcas chcu nieco odfotit a chcu usetrit na vahe.

 
Marek Vančo
2016-10-11 21:12:12
príspevok od: JohnNewton
Chyba nie je na moje strane. V poslednom čase štandard na ephoto.
Už to ide zobraziť.
Parádička... veď z toho sa dá už tlačiť aj fotka. Na A5!
fakt že 4K môže byť niekedy použiteľné aj na fotky!
 
Roman Point
2016-10-12 04:12:28
príspevok od: Marek Vančo
Už to ide zobraziť.
Parádička... veď z toho sa dá už tlačiť aj fotka. Na A5!
fakt že 4K môže byť niekedy použiteľné aj na fotky!
A4 z toho úplne bez problémov vytlačiš a myslím že aj formát A3. Na foto/obraz sa nepozeras ako na monitor s pár cm vzdialenosti..
 
JohnNewton
2016-10-12 06:46:18
príspevok od: Marek Vančo
Už to ide zobraziť.
Parádička... veď z toho sa dá už tlačiť aj fotka. Na A5!
fakt že 4K môže byť niekedy použiteľné aj na fotky!
Z pôvodnej kľudne A4, táto je už zmenšená z 8Mpx na 2 Mpx. Nie že by to bolo to isté ako priama foto, ale keď si trebárs natočíš detičky na 4K tak pár foto z toho do rodinného albumu to znesie. No a z 25 snímkov za sec. sa už dá nejaký okamih vybrať.
 
netmouse
2016-10-12 09:19:45
príspevok od: JohnNewton
Z pôvodnej kľudne A4, táto je už zmenšená z 8Mpx na 2 Mpx. Nie že by to bolo to isté ako priama foto, ale keď si trebárs natočíš detičky na 4K tak pár foto z toho do rodinného albumu to znesie. No a z 25 snímkov za sec. sa už dá nejaký okamih vybrať.
ano v prvom pripade za 1200€ a v druhom 1700+objektiv ... to urcite je iba na "foto z toho do rodinneho albumu to znesie" za to mam 4K videokameru + CSC s 2xobjektiv este ostanu €-ce aj na paar detskych oslav
 
JohnNewton
2016-10-12 09:43:05
príspevok od: netmouse
ano v prvom pripade za 1200€ a v druhom 1700+objektiv ... to urcite je iba na "foto z toho do rodinneho albumu to znesie" za to mam 4K videokameru + CSC s 2xobjektiv este ostanu €-ce aj na paar detskych oslav
To je fotoaparátu za 650 €
 
netmouse
2016-10-12 10:45:22
príspevok od: JohnNewton
To je fotoaparátu za 650 €
tomu sa hovori premostenie tvojho komentu a temy pod ktorej si to pisal
ze su aj lacnejsie riesenia ako ponuka Sony
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia