Hore

Canon EOS 40D

Poloprofesionálna rada digitálnych zrkadloviek je veľmi náročným segmentom. Užívatelia už nie sú žiadni začiatočníci, majú niekedy vysoké nároky a nezriedka svojské maniére.
Každý z nich kúpou takéhoto prístroja očakáva dokonalú obrazovú kvalitu, výborné ovládanie, kvalitné materiály a pokročilé funkcie. Aj z dôvodu silnej konkurencie v tejto triede nie je miesto na výhovorky a slabosť.

 


Canon dlho v tomto segmente neobmedzene vládol a určoval pravidlá. Konkurencia však nespí a na trh prichádzajú modely, ktoré by mohli privodiť vládcov pád.
Pred 18 mesiacmi si ešte Canon mohol dovoliť uviesť na trh nástupcu obľúbeného modelu 20D s minimálnymi zmenami a vylepšeniami. Dnes by mu to už neprešlo a nástupca 30D-čka je preto nabitý novinkami.

 


Veľká časť z nich má pôvod v profesionálnych modeloch a zmeny majú viesť k ešte lepšej obrazovej kvalite a ovládaniu prístroja. Mnohých užívatelov 20D (možno aj 30D) bude zaujímať, či nový Canon EOS 40D stojí za výmenu. Na konci tejto recenzie v tom snáď budú mať jasnejšie...

Novinky:


- 10 Mpx CMOS senzor
- DIGIC III. – nový obrazový procesor
- 14-bitový A/D prevodník
- Integrovaný čistiaci systém
- Live View snímanie
- Rýchlejšie kontinuálne snímanie a väčší buffer
- Väčší a jasnejší hľadáčik
- Vymeniteľné matnice
- Rýchlejší a tichší mechanizmus zrkadla
- 9 krížových senzorov AF
- Signalizácia zvolenej citlivosti ISO v hľadáčiku aj na displeji
- AF-ON tlačidlo
- Bezdrôtový vysielač a grip v jednom
- Utesnené dvierka batérie a karty proti vplyvom počasia
- Nové MENU po vzore profi modelov
- Väčší LCD displej
- 3 vlastné režimy na otočnom voliči

 

 

 

Dizajn a ergonómia

 

Minimalistický dizajn a výborná ergonómia zdobili už predchodcov nového modelu a tak sa nemožno čudovať, že Canon aplikoval v tomto smere na 40D-éčku len málo zmien. Na prednej strane aparátu si ich všimne len veľmi pozorný užívateľ.

 


Okrem kozmeticky prepracovaného krytu vstavaného blesku sa novými tvarmi pýši aj grip, ktorý bol nie len zvýšený, ale pribudol na ňom aj výlisok vytvarovaný pre prst. Úchop tak síce nie je dramaticky zmenený, ale úpravy určite prisievajú k jeho väčšej pohodlnnosti a istote.


Bajonet pre pripevnenie objektívu je štandardný kovový EF-bajonet, na ktorý je okrem objektívov EF možné pripojiť aj EF-S objektívy.

 

 

Viac dizajnových zmien zaznamenala zadná strana prístroja. Vynútil si ich nový rozmernejší LCD displej, ktorý má v tomto prípade veľkosť uhlopiečky 3’’. Dizajnéri tak boli kvôli nedostatku voľného miesta nútení presunúť sériu (pre snímanie menej dôležitých) tlačidiel z ľavého okraja aparátu na spodnú stranu, pod LCD displej.


Niektorým užívateľom sa toto riešenie nezdá práve najšťastnejším z hľadiska rýchleho ovládania prístroja, ale na novú pozíciu tlačidiel si veľmi rýchlo zvyknete a jedná sa naozaj o tlačidlá, ktoré nemajú vplyv na rýchlosť a pohotovosť fotografa pri snímaní (prezeranie obrázkov, mazanie obrázkov, INFO, JUMP a štýl obrazu).

 

LCD displej sa síce oproti displeju 30D zväčšil, jeho rozlíšenie však zostalo na rovnakej úrovni - 230.000 pixlov. Konkurencia sa chváli viac než 3-násobným rozlíšením pri rovnakých rozmeroch a tento fakt je dosť veľkým zaváhaním Canonu. Na kvalite vašich fotografií sa síce väčšie rozlíšenie neprejaví, ale určite by ho každý privítal.


Tlačidlo pre vstup do MENU zostalo v ľavom hornom rohu, kde mu robí spoločnosť trochu nezmyselné tlačidlo pre priamu tlač z aparátu. Výzvy recenzentov aj fotografickej verejnosti na jeho zmenu na programovatelné tlačidlo FUNC už pri modeli EOS 30D, zatial Canon vytrvalo ignoruje.


Dials.jpgPravá čásť pozadia aparátu už toľko zmien nezaznamenala. Stále jej dominuje výrazné koliečko pre pohodlnný pohyb v nastaveniach aparátu. Úspešne mu sekunduje malý “joystick”, pomocou ktorého je možné navyše ovládať aj výber ostriaceho bodu.


K tlačidlám pre palec (AE/FE-lock/viac obrázkov, výber ostriaceho bodu/priblíženie obrázku) predsa len pribudlo jedno nové. Po vzore profesionálneho EOS 1-D je aj menší braček vybavený tlačidlom AF-ON, pre jednoduchšiu a rýchlejšiu kontrolu automatického zaostrovania.

 

Buttons.jpg


Spomenúť musíme aj hľadáčik, ktorý je proti predchodcovi o niečo väčší a jasnejší. Tento fakt určite privíta každý fotograf, rovnako ako možnosť výmeny matnice. Na výber je okrem klasickej (Ef-A) aj matnica s mriežkou (Ef-D) a pre lepšie manuálne ostrenie aj tmavšia Ef-S.


Hľadáčik stále zobrazuje „len“ 95% snímanej scény, ale jeho zväčšenie narástlo z 0,90x na hodnotu 0,95x. Vítanou zmenou, po ktorej bolo tiež dlho volané je permanentné zobrazovanie nastavenej hodnoty ISO v hľadáčiku (aj na stavovom displeji). Trochu roztržitejší fotografi určite privítajú aj upozornenie na zvolený čiernobiely režim.


Systém automatického zaostrovania používa 9 senzorov usporiadaných v podobe diamantu, rovnako ako tomu bolo pri starších modeloch v tejto triede. Novinkou je, že 40D má všetky tieto senzory krížového typu, to znamená, že sú citlivé na horizontálne aj vertikálne detaily, pri použití objektívov so svetelnosťou minimálne F5.6.

Aby sa už nikto nemohol stažovať na problémy so zaostrovaním, tak stredový senzor má ešte vyššiu citlivosť pri použití objektívov so svetelnosťou minimálne F2.8 (senzor je citlivý aj na detaily v uhle 45˚).


Pri správnom zaostrení použitý zaostrovací bod krátko preblikne na červeno a ak máte v MENU povolené zvuky, tak vás upozorní aj slabým pípnutím. Rovnakú signalizáciu očakávajte aj pri servo ostrení, kedy pri zachytení fokusu zaostrovací bod blikne a následne ďalej sleduje pohybujúci sa objekt bez signalizácie.

 

 

Top.jpg


Vrchná strana prístroja tiež zaznamenala niekoľko zmien. Pocítia ich najmä majitelia zrkadloviek EOS 30D a EOS 20D. Pri snahe o zmenu nastavenia citlivosti a ďalších parametrov pomocou pridelených tlačidiel v oblasti stavového displeja im určitý čas potrvá, kým sa prestanú mýliť. Canon totiž z mne nepochopiteľných dôvodov zamenil funkcie jednotlivých tlačidiel. Možno je teraz zpárovanie jednotlivých funkcií logickejšie. (Je to však len otázka zvyku, po týždni fotenia so 40D som mal problém pri návrate k mojej 20D).

TopLCD.jpgAko už bolo spomínané, po novom sa nastavená hodnota ISO permanentne zobrazuje aj na stavovom displeji, ktorý (vďaka bohu) zatiaľ nezmizol z tela tejto zrkadlovky ako je to pri iných modeloch.

Určite zaujmú aj tri nové ikony na otočnom voliči režimu snímania. Jedná sa o tri programovateľné užívateľské režimy, pre ktoré je možné uložiť do pamäťe nie len nastavenie základných parametrov a funkcií, ale aj tie, ktoré sú skryté hlboko v MENU užívateľských funkcií. Pre aktivovanie predsklopenia zrkadla vám tak stačí jedno otočenie koliečkom.

 

 

 

VolicOtoc.jpgFlash.jpg


Vstavaný blesk, ktorý tu má tiež svoje stále miesto zostal bezo zmien. Je schopný pracovať v režime E-TTL II (počíta teda vzdialenosť objektívu pri určovaní sily záblesku), jeho smerné číslo je 13 a spolupracuje s uzávierkou do rýchlosti 1/250 sek.


Canon stále nevybavil aparát samostatnou pomocnou lampu autofokusu a ten si tak musí pomáhať strobo-zábleskami vstavaného blesku.

 

 

BottomBW.jpg


Spodná strana prístroja je skoro bez zmien. Novinkou je len konektor pre pripojenie bezdrôtového vysielača skombinovaného s vertikálnym gripom (WFT-E3/E3A).

Batéria zostala rovnaká ako pri predchodcoch, teda výborná BP-511A (1390 mAh, 7,4V), ktorá zaručuje dostatočnú výdrž aj v náročných podmienkach.

 

 

GripBack.jpgGripFrontSide.jpg

Bočné strany sú už tradične vyhradené pre krytku slotu pamäťovej karty CF a na druhej strane majú svoje miesto konektory. Tie sú tentoraz usporiadané v pároch a ich gumové krytky sú oddelené a otvárajú sa samostatne.

V jednom páre nájdeme PC terminál a konektor pre pripojenie diaľkového ovládania a v druhom zas Video výstup a USB port.

 

 

SideCFsBW.jpgSideConnsBW.jpg


Zaujímavosťou je utesnenie dvierok batérie a karty CF proti vplyvom počasia. Jedná sa o penové tesnenie, ktoré ochráni pred prachom a možno aj striekajúcou vodou, ale určite nedosahuje parametre utesnenia profi modelov. EOS 40D nemá ani plne utesnené tlačidlá a vstavaný blesk.

Sánky pre pripojenie externého blesku už tesnenie po vzore profi bratov majú (podobne ako blesk Speedlite 580EX II.).


Materiály použité pri stavbe tohto aparátu znesú aj tú najtvrdšiu kritiku. Prístroj pôsobí robustne a odolne s primeranou váhou a výbornou ergonómiou. Nikde sa nič neprehýba ani neškrípe a človek má pocit, že ak mu aj fotoaparát pár krát vypadne z ruky a doplachtí na kamene kdesi pod Gerlachom, tak sa mu nič nestane (tento dojem som si žiaľ neoveril).
Istotu úchopu a kvalitu ergonómie a ovládania som mal možnosť otestovať v rôznych krkolomných situáciách a vždy obstála na výbornú.

 

 

V praxi

 

V tejto časti recenzie sa venujeme zvyčajne rýchlostným schopnostiam fotoaparátu a keďže Canon EOS 40D má v tejto oblasti čo povedať, dáme mu teda slovo...


Čas od zapnutia aparátu je takmer nemerateľný. To, či je to desatina sekundy, alebo pätnástina nehrá rolu, aparát je jednoducho okamžite pripravený do akcie.
Prvý záber po zapnutí urobíte za štvrť sekundu a po ďalšej sekunde si ho už môžete prezerať na LCD displeji (pozor na prezeranie RAW snímkov, zobrazí sa vám iba náhľad a podľa neho by som napr. ostrosť nehodnotil).
Na svedomí to má všetko nový procesor DIGIC III, ktorý priniesol nie len zrýchlenie operácií a zlepšenie (alebo skor zachovanie) obrazovej kvality, ale sprístupnil aj nové funkcie.


Parametrom, ktorý najviac zaujímal užívateľov pri predstavení bola rýchlosť kontinuálneho snímania. Canon na papieri uvádza hodnotu 6,5 obrázkov za sekundu (fps), čo sa v iných testoch nepotvrdilo a dosť prekvapil fakt, že rýchlosť kontinuálneho snímania postupne klesá s predžujúcim sa časom uzávierky.

 

 

Delfin.jpg Delfin3.jpg Prsia5.jpg
Dobre zaostrené, škoda orezu rúk Centrálny bod je najcitlivejší, kompozícii však veľmi nepomáha Pri fotení plávania to nemá autofokus vôbec ľahké

 

Mohlo by sa zdať, že rozdiel medzi 5 fps (30D, 20D) a 6,3 fps nebude výrazný, ale pravda je, že je to cítiť a najmä je to vidieť na fotografiách. Platí to prevažne pre športovú fotografiu, kde je tento parameter veľmi dôležitý a vyššia frekvencia snímania v spolupráci s kvalitnejším a rýchlejším autofokusom tu prináša svoje ovocie.

 

 

 

Back_1.jpg GolfSvetlo.jpg Iskry.jpg
Servo stíha zaostrovať aj rýchlo unikajúce objekty, Canon 70-200/2.8L, 1/320, f2.8, ISO 200 Dobré svetlo a farby robia fotku, ale výborne sekunduje aj Canon 40D, Canon 70-200/2.8L, 1/2000, f3.2, ISO 200 Dôležité je zachytiť rozhodujúci moment. Vysoká frekvencia snímania to umožňuje, Canon 70-200/2.8L, 1/125, f2.8, ISO 800


Pri tejto frekvencii snímania by ste vyrovnávaciu pamäť (buffer) 30D-čka zaplnili v pribehu pár sekúnd. EOS 40D je schopný s touto paľbou fotografovať viac než 11 sekúnd, vďaka zväčšenému bufferu na 75 obrázkov (v JPEG). Po zaplnení klesne rýchlosť snímania na stále použiteľné 3 fps.
So snímaním do RAWu to už taká paľba nie je. Aparát síce sníma rovnako rýchlo, ale spomalí po dosiahnutí 19 obrázkov a rýchlosť klesne na 1 fps.


Pre ilustráciu toho, čo všetko sa dá stihnúť nafotiť (a o čo sa dá prísť) pri tejto frekvencii uvediem niekoľko sekvencií z rôznych športových oblastí.

 

 

 

Znak4.jpg Znak5.jpg Znak6.jpg
Bývalá znakárka v akcii Canon EF 70-200/2.8L 1/1000, f2.8, ISO 100
StaryGolf2.jpg StaryGolf3.jpg StaryGolf4.jpg
Staručký Ford ako za mladých čias Canon EF 70-200/2.8L 1/4000, f2.8, ISO 200
Uram2.jpg Uram3.jpg Uram4.jpg
Marek po nevydarenej akcii Canon EF 70-200/2.8L 1/500, f3.5, ISO 800


Už s modelom EOS 30D sa Canon rozhodol opustiť dovtedy používané voliteľné parametre obrazu a miesto nich dal užívateľom na výber tzv. štýly obrazu (Picture Styles). Okrem prednastavených, pre snímanie najbežnejších scén, sú k dispozícii aj 3 užívateľské štýly, ktoré si môže každý užívateľ nastaviť podľa ľubovôle.


Výrazne upraviť sa dajú aj niektoré obrazové parametre prednastavených štýlov (ostrosť, kontrast, saturácia a farebný tón). Jednotlivé štýly sa od seba nelíšia len v týchto parametroch, ale najmä rozdielnym priebehom kontrastovej krivky a odlišným farebným gamutom.


Pre užívateľov, ktorí svoje obrázky následne upravujú v PC sa hodí štýl Neutral, prípadne Faithful. Kto sa veľmi úprave obrázkov v PC nevenuje, siahne po nastavení Standard, Portrait či Landscape.
K dispozícii je tiež režim čiernobieleho snímania, pri ktorom je možné použiť aj širokú paletu filtrov.


LiveView.jpgTohtoročnou novinkou takmer u každej predstavenej digitálnej zrkadlovky je funkcia snímania za pomoci živého náhľadu na LCD displej (Live View). Canon nezostáva pozadu a preto je touto funkciou vybavené aj 40D-čko.


Nová funkcia poteší najmä širšiu verejnosť zvyknutú na fotografovanie s kompaktnými fotoaparátmi, ale nájde uplatnenie aj pri serióznej fotografickej práci. Komponovanie záberu pomocou LCD displeja, ktorý zobrazuje 100% snímanej scény je určite jednoduchšie, najmä pri použití statívu. Rovnako tak vítaná je možnosť náhľadu na scénu so simulovanými nastaveniami.

Viem si predstaviť užívateľov špecializujúcich sa na MACRO, ako za pomoci tejto funkcie snímajú bez problémov v náročných podmienkach a v diskusiách nedajú dopustiť na možnosť zaostrovania pri niekoľkonásobnom zväčšení obrazu (5, 10x).


Keby sa Canonu podarilo doriešiť systém automatického zaostrovania pri použití Live View, určite by som túto funkciu ospevoval aj ja. Pre akčné fotografovanie je však táto funkcia nepoužiteľná. Pri snahe o automatické ostrenie (stlačením AF-ON) totiž musí aparát najprv spustiť zrkadlo a zaostriť klasicky cez objektív, čo sa na LCD prejaví zatemnením obrazu a následne dôjde k sklopeniu zrkadla a otvoreniu uzávierky.


Celý proces trvá príliš dlho a obraz na čas stratíte spod kontroly. Konkurenčné značky už majú funkčné automatické zaostrovanie prostredníctvom detekcie kontrastu po vzore kompaktných aparátov a nevidím dôvod na to, aby ho nemal aj Canon (pravdepodobne ho vidia konštruktéri v Canone).

MenuStd.jpg
Spomenúť musíme aj nové MENU prístroja. To je prevzaté z profesionálnej jedničkovej rady a je teda rozdelené na viac stránok s menším obsahom, v ktorých už nie je nutné neprehľadne „scrollovať“. Stránky sú pekne farebne rozlíšené a dobre rozdelené je napríklad aj menu vlastných funkcií (Custom Functions, 24 v 4 skupinách).
Vyberať stránky a pohybovať sa v nich môžete jednoducho pomocou joisticku, prípadne do ovládania zapojiť aj otočné koliesko.

 

 

 

MenuResol.jpgMenuCF.jpgMenuMy.jpg


Dobrou pomockou je aj tzv. Moje MENU, ktoré je poslednou stránkou MENU. Sem si môžete navoliť ktorúkoľvek položku MENU a dostať ju tak z jej hlbokého úkrytu bližšie k povrchu, čo sa prejaví na rýchlosti a pohodlnnosti ovládania.

 

 

Obrazová kvalita

 

Technicky kvalitnú fotografiu má na svädomí najmä kvalitný objektív a pri digitálnej fotografii aj rovnako dobrý obrazový senzor.


Model EOS 40D disponuje senzorom s rovnakými parametrami, aké má senzor v lacnejšom EOS 400D (10,1 Mpx, rozmery). Podľa výstupov je však jasné, že CMOS v 40D musel prejsť určitými úpravami, keďže obrázky z neho majú nižšiu úroveň šumu a fotoaparát je schopný pracovať s vyšším dynamickým rozsahom.

 

 

 

Divadlo27mm.jpg Divadlo80mm.jpg
27mm, Tamron 17-50/2.8 80mm, Tamron 17-50/2.8


Fotografie obsahujú množstvo aj tých najjemnejších detailov čo je pre Canon typické a typické je aj to, že kresba je akoby slabo mäkká (angličtina má na to to pravé slovo – smooth). Niekto im môže vyčítať nedostatok tej oku lahodiacej dravej ostrosti, ale kto potrebuje agresívnu ostrosť na úkor jemnej prirodzenosti, tak si kúpi inú značku aparátu.

 

 

 

BambiClose.jpg ZltaBambi.jpg OboyTop.jpg Zvolen1.jpg
Canon 70-200/2.8L, 1/800, f2.8, ISO 100 Tamron 17-50/2.8, 1/60, f8.0, ISO 100 Tamron 17-50/2.8, 1/30, f2.8, ISO 400 Canon 70-200/2.8L, 1/400, f3.2, ISO 800


Ťažko sa k tejto téme hladajú slová, pretože je to skôr o pocitoch. Tie sú pri fotografiách z tohto prístroja len príjemné aj vďaka neutrálnemu a prirodzenému farebnému podaniu.

 

 

 

Listie.jpg Kastiel2.jpg Alej1.jpg Ignis.jpg
Tamron 17-50/2.8, 1/250, f2.8, ISO 100 Tamron 17-50/2.8, 1/400, f8.0, ISO 100 Tamron 17-50/2.8, 1/100, f8.0, ISO 100 Canon 70-200/2.8L, 1/3200, f3.2, ISO 200


Čo sa týka makro snímania, tak fotoaparát v tejto oblasti uspokojí určite každého. Množstvo detailov a výborné výstupy aj pri vyšších citlivostiach sú zárukou spokojnosti. Pre naozaj presné zaostrenie sa ako výborná pomocka osvedčilo snímanie za pomoci Live View s 5 až 10-násobným zväčšením. Samozrejmosťou pri kvalitných makro-fotkách je použitie na to určeného objektívu.

 

 

Makro1.jpg Macro3.jpg Macro2.jpg

Makro zábery nasnímané na štúdiovej scéne s objektívom Canon EF 100mm F2.8 Macro


Fotoaparát produkuje kvalitné obrázky bez zvýšenej úrovne šumu aj pri nočnom snímaní a dlhej expozícii.
Tzv. Hot Pixels budete na obrázkoch hľadať márne a keby sa vám predsa len podarilo nejaký nájsť (o čom pochybujem), pri ďalšom snímaní stačí použiť funkciu redukcie šumu pri snímaní s dlhými časmi.

 

 

 

Brana.jpg Cintak.jpg DivadloTT.jpg PortretFlash.jpg
Tamron 17-50/2.8, 6 sek., f6.3, ISO 100 Tamron 17-50/2.8, 1/8, f2.8, ISO 3200, z ruky Tamron 17-50/2.8, 1/2, f6.3, ISO 100 Tamron 17-50/2.8, 1/2, f6.3, ISO 100, manual exp.


Vďaka širokému dynamickému rozsahu je aprát vhodný aj na použitie pri fotografovaní svadieb a podobných scén s potrebou kvalitného prekreslenia svetlých častí obrazu. Fotoaparát je nadôvažok vybavený aj funkciou priority svetlých tónov, ktorá prináša ešte skoro jeden expozičný stupeň vo svetlách naviac. Je vidieť, že tento model nie je parametrami a funkciami zameraný len na jednu disciplínu fotografie, ale je to skutočný viacbojár.

 

 

HTPoff.jpg HTPon.jpg
Highlite Tone Priority OFF Highlite Tone Priority ON

 

 

HTPsmall.jpg

Aj keď nie je účinok funkcie dobre viditeľný na štúdiovej

scéne, v svetlých detailoch badať zlepšenie

 

 

Zvýšenie dynamického rozsahu má zdá sa na svedomí nový 14-bitový A/D prevodník. Zlepšenie je badateľné najmä v tmavých partiách obrazu.


Automatické vyváženie bielej funguje prevažne bezchybne a jediným problémom preň sú umelé podmienky žiarovkového osvetlenia. V prípade, problémov s automatickým vyvážením však môžete využiť manuálne nastavenie bielej prípadne nastaviť teplotu osvetlenia v kelvinoch.


CMOS senzory od Canonu boli vždy známe nižšou úrovňou šumu v porovnaní s konkurenciou. Keďže sa zvýšil počet pixlov nového snímača, dalo sa očakávať, že sa to na úrovni šumu prejaví.

 

 

100.jpg 200.jpg 400.jpg
ISO 100 ISO 200 ISO 400
800.jpg 1600.jpg 3200.jpg
ISO 800 ISO 1600 ISO 3200
BW.jpg OrangeFilter.jpg Sepia.jpg
BW ISO 100 BW oranžový filter BW sepia

 

 

 

ISOsmall.jpg

Porovnanie úrovňe šumu

pri rôznych citlivostiach ISO (100-3200)

 


Potešiteľnou správou je, že hodnoty ISO 1600 a 3200 zostávajú naďalej bez problémov použiteľné, lebo úroveň šumu zostala takmer nezmenená proti predchodcom (EOS 30D, 20D). Je tu tiež možnosť aktivovania funkcie zvýšenej redukcie šumu pri vyšších citlivostiach. Dochádza tak k ešte výraznejšiemu úbytku farebného šumu (chroma noise) pri súčasnom zachovaní „jasového“ šumu (luminance noise). Deje sa tak na úkor mierneho obmedzenia veľkosti bufferu pre kontinuálne snímanie.

 

HISNRoff.jpg HISNRon.jpg
High ISO Noise Reduction OFF High ISO Noise Reduction ON

 

 

 

HISNRbig2_1.jpg

 

Pri použití redukcie šumu je vidiťeľný jeho malý úbytok,

potešiteľné je zachovanie detailov

 


Veľmi jemný nárast je badateľný, ale šum má znovu akoby mierne pozmenenú štruktúru a nie je žiadnou prekážkou. Canonu sa s týmto modelom stále darí udržať ten správny pomer medzi úrovňou šumu, jeho odstraňovaním a zachovaním čo najväčšieho množstva detailov.

 

 

Záver

 

Canon bol v segmente poloprofesionálnych zrkadloviek vždy silný, o čom svedčí množstvo predaných 10, 20 a 30D-éčiek.
Každá nová zrkadlovka sa tu očakáva s napätím a diskutuje sa o nej mesiace dopredu. Keď sa napokon objavila 40-ka, všetci boli nadšení a celkom pochopiteľne, pretože je to naozaj výborný fotoaparát.
Keď následne prišla konkurencia so svojimi modelmi, ľuďom sa parametre Canonu zdali odrazu nedostatočné. Fotoaparát sa pri tom vôbec za tú krátku dobu nezmenil. Jeho výkon sa neznížil a má jednu nespornú výhodu proti konkurencii – už niekoľko mesiacov si ho môžete aj kúpiť a fotiť s ním.


Obrazová kvalita je výborná, rovnako ako stavba a ovládanie. Funkčne je na tom prístroj tiež dobre a má všetko, čo od neho môže náročný užívateľ očakávať.


Je to podľa môjho názoru ideálny aparát pre športových fotografov. Jeho parametre nás o tom presviedčajú už na papieri a vlastná skúsenosť mi to len potvrdzuje.


Fotil som s Canonom EOS 40D rally v snehovej fujavici, plávanie s aparátom len pár centimetrov nad hladinou, hokej zo 4 rady zvolenského štadióna alebo aj lozenie po strome 8 metrov nad zemou.
Na fotoaparát som sa mohol vždy spoľahnúť a aj keď aj on má svoje hranice, sú posunuté sakra ďaleko.


Keby bolo tesnenie proti vplyvom počasia kvalitnejšie a na všetkých potrebných miestach, dalo by sa hovoriť o dokonalom nástroji športového fotografa.


Takto mi len zostáva zodpovedať otázku z úvodu... Podľa mňa sa ten upgrade (aj z 30D) jednoznačne vyplatí.

 

 

Zhrnutie:

 

+ zachovaná nízka úroveň šumu pri vyšších citlivostiach napriek nárastu rozlíšenia
+ výborné rozlíšenie, dostatočná ostrosť a množstvo detailov v obraze
+ kvalitné materiály a vypracovanie s výbornou ergonómiou a ovládaním
+ rýchlostné parametre, kontinuálne snímanie
+ kvalitnejší systém automatického zaostrovania, 9 krížových senzorov
+ 14-bitový A/D prevodník prináša väčší dynamický rozsah
+ funkcia priority svetlých tónov ešte zlepšuje DR
+ funkcia redukcie šumu pri použití vyššj citlivosti ISO
+ zaostrovanie s pomocou zväčšenia pri Live View
+ väčší a jasnejší hľadáčik s vymeniteľnými matnicami
+ tichší a jemnejší chod zrkadla
+ prehľadnejšie MENU

 

- nedostatočné utesnenie proti vplyvom počasia a len na niektorých častiach prístroja
- pomalé automatické zaostrovanie pri Live View, bez detekcie kontrastu
- automatické vyváženie bielej pri žiarovkovom osvetlení
- nutnosť vyklopenia blesku pri použití pomocnej lampy AF
- tlačidlo priamej tlače nemá veľa práce a stále nie je programovateľné

 

 

Obrazová galéria:

 

Stojka.jpg Kastiel3_1.jpg Hovi.jpg Jump.jpg ObuvaSa.jpg
Tamron 17-50/2.8, 1/100, f2.8, ISO 400 Tamron 17-50/2.8, 1/400, f8.0, ISO 100 Hovi cez plexisklo, Canon 70-200/2.8L, 1/640, f2.8, ISO 800 Tamron 17-50/2.8, 1/125, f8.0, ISO 100 Canon 70-200/2.8L, 1/640, f2.8, ISO 100

 

 

Alej2.jpg Drive.jpg Kapus2.jpg
Tamron 17-50/2.8, 1/100, f8.0, ISO 100 Canon EF-S 10-22/3.5-4.5, 1/25, f4.5, ISO 200 Canon 70-200/2.8L, 1/400, f3.5, ISO 800

 

 

BambiStrom.jpg Strela.jpg Snezi.jpg Kvapky.jpg
Tamron 17-50/2.8, 1/60, f8.0, ISO 100 Canon 70-200/2.8L, 1/640, f3.5, ISO 800 Tamron 17-50/2.8, 1/250, f3.5, ISO 400 Canon 70-200/2.8L, 1/1000, f2.8, ISO 100

 

 

Lancia.jpg Steps.jpg VysmiatyKraul.jpg
Canon 70-200/2.8L, 1/1600, f3.2, ISO 200 Tamron 17-50/2.8, 1/50, f2.8, ISO 100 Canon 70-200/2.8L, 1/400,f2.8, ISO 100

 

 

Subaru1.jpg VKonaroch.jpg Porsche2.jpg
Canon 70-200/2.8L, 1/800, f2.8, ISO 100 Tamron 17-50/2.8, 1/50, f2.8, ISO 400 Canon EF-S 10-22/3.5-4.5, 1/160, f5.6, ISO 200

 

 

 

Autormi fotografií sú Erik Toček, Richard Trabalka a Andrea Zetochová.

Použité boli objektívy Canon EF 70-200/2.8L, Canon EF-S 10-22/3.5-4.5, Canon EF 100/2.8 Macro a Tamron SP AF 17-50/2.8

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
ovca
2007-11-20 08:07:34
Skvelý článok a este lepšie fotky. gratulujem!
 
Cohen
2007-11-20 14:32:43
počkám taký rok a kúpim ju (ak nebude niečo novšie)
 
oboy
2007-11-20 14:53:36
V tejto triede za rok nic novsie od Canonu nebude. Klasicky cyklus predstavovania novych modelov sa drzi na 18 mesiacoch. Na jar 2008 by ale mala prist EOS 450D, alebo inak oznaceny nastupca 400D. Nepredpokladam ale, ze by sa 40D vyrazne priblizil.
 
bear
2007-11-21 12:16:11
Okrem 450D sa ocakava este aj mladsi bracek pre 5D, ale tam bude cena oproti 40D mozno aj dvojnasobna.
 
aape
2007-11-21 15:13:48
Vynikajuco urobeny clanok .
 
bobo01
2007-11-21 17:14:51
Recenziu považujem za veľmi slušnú. Bol som veľmi zvedavý ako bude tento fotoaparát hodnotený. Pred rokom som vážne uvažoval, že zmením značku a odídem od Minolty a najhorúcejším kandidátom bol Canon. Dnes mám Sony A700 a som rád. Technické parametre sú veľmi dobré až na niekoľko prekvapojúcich detailov. Osobne si myslím, že 10 mpx je dostačujúce rozlíšenie a 12 mpx na A700 je aj moc. Bol som zvedaví na foto v 100% zväčšení a tu som ostal trochu prekvapený. S objektívom rovnakých kvalít (70-200/2,8) mám fotky pri 100% zväčšení ostrejšie, čo sa prejaví aj pri zmenšovaní. Jedine, kde som našiel podobnú ostrosť bola na statickom testovacom obrázku pri ISO 100. Nepredpokladám, že toto je spôsobené skutočnosťou, že je to nový fotoaparát, keď testujúci fotí 20D, čo je veľmi príbuzné telo. Nechcem týmto dehonestovať 40D a Canon a oslavovať A700, ale rád ba som upozornil na fakt, že Canon sa dnes už nedá v poloprofi triede jednoznačne pasovať za kráľa, čo určite naďalej platí v profi triede.
 
maros
2007-11-21 17:44:23
velmi slusna recenzia, paci sa mi aj obsahovo aj dizajnovo, konecne mame na Slovensku kvalitny fotoportal. Zabery su fantasticke a som rad ze je moznost nahladu v plnom rozliseni, to najlepsie povie o kvalite stroja. Vdaka za recenziu !
 
oboy
2007-11-21 17:45:30
Aj v recenzii pisem, ze ostrost nie je vo fotografii vsetko a pristup jednotlivych brandov k ostrosti sa lisi. Tu su nadovazok vsetky fotky bez akychkolvek uprav.
 
slavmiro
2007-11-22 13:23:51
Co sa tyka rychlosti, na webe som videl informaciu ze je to pre Canon 40D rychlost 2,5 FPS pri RAWe. Ono to zrejme bude 14bit spracovanim. Neda sa to prepnut na 12 bit? Lebo novy Nikon D300 ma tiez 6 fps (8 fps s grip+ vykonnejsi aku) ale len pri 12bit RAWe. Pri 14bit to klesne na tiez 2.5fps. Na to si treba dat asi bacha a volit podla zanru: krajinka/portret/pletovky/atd.= 14bit, sport/reportaz/atd.=12bit.

Nebude v tomto pes zakopany, co sa tyka poznamky ohladom klesajucej rychlosti snimania?
 
oboy
2007-11-22 15:50:56
Nie, 40D foti aj do RAWu s frekvenciou cez 6 fps pri 14-bit spracovani (tak ako moja 20D foti do RAWu 5 fps). Nie je tam ziadny prepinac na 12-bit (nepotrebuje ho). K spomaleniu kontinualneho snimania dojde u kazdeho aparatu po zaplneni bufferu. Ked sa vyprazdni, fotak je znovu schopny fotit maximalnou rychlostou. Pri RAWe spomali viac, lebo sa jedna o vacsie subory.
 
Jozefko
2007-11-23 11:58:57
musi to byt sqely fotak !!!
 
immortal20
2007-12-20 12:00:20
skvela recenzia chcel by som sa opytat ci sa oplati pre zaciatocnika ako som ja na fotenie aj s optikou EF-S 17-85 f/4-5.6 IS ? predcalen cena je 50tisic a premyslam nad 450kou sice neviem aka bude co bude ale tento sa mi zda az moc dobry pre mna ... hlavne by som sa chcel opytat aku optiku by ste mi doporucili na bezne fotenie street pripadne oslavy alebo landscape ? pls immortal@pobox.sk DAKUJEM !!!
 
oboy
2007-12-20 12:35:24
@immortal20: EF-S 17-85 by som nedoporucoval nikomu (slabe IQ).
Ak mate v plane venovat sa fotografovaniu ako hobby, tak casom dokazete vyuzit, co vam moze dat 40D. So 450D, casom dosiahnete jej hranu a to nehovorim o uzivatelskom komforte. Ak nie ste limitovany financiami, tak zoberte 40D.
Na bezne fotenie by som doporucil Tamron 17-50/2.8 alebo Sigmu 18-50/2.8 EX Macro. Bude sa dat aj so setakom, ale ak na to mate, tak zoberte Canon 17-55/2.8.
Na street vsak zrkadlovka velmi nie je.
 
bear
2007-12-20 13:00:39
Aj novy set objektiv 18-55 IS ma lepsi obrazako 17-85 IS a za polovicnu cenu.
 
immortal20
2007-12-24 09:45:54
dakujem vsetkym za rady
 
VirtualGuide
2008-01-15 10:06:59
Chlapi, vynikajúci stroj, používam ho od októbra, nafotených cca 10 000 fotiek. Vrelo odporúčam!
 
bear
2008-01-18 09:25:11
Je to moj horuci kandidat na upgrade. Da sa tlacitko picture style naviazat na nejaku inu funkciu? Fotim len do RAW, takze ako take nema asi velmi vyznam, ak sa nebude dat prepapovat.
 
IvanHolic
2008-01-23 18:11:42
Pekná mašinka. Kto mi ho kúpi?:)
 
Alx
2008-01-24 12:30:25
Zdravim, menim aparat, a mam ponuku na 30D, za 40D by som musel dat o 13 000 Sk viac, tak sa chcem spytat, ci sa to za ten rozdiel oplati.
Dakujem
 
bear
2008-01-24 12:35:32
Alx: ako pre koho. Ak fotis casto zo stativu, alebo makro, tak LiveView umoznuje zaostrit ovela presnejsie. Krizove AF senzory a lepsi hladacik tiez potesia. Uz ma svrbi prst na odoslanie objednavky:-)
 
Alx
2008-01-24 12:57:42
No zo stativu vobec a makro tiez vobec. Skor ma zaujima ci je to zlepsenie AF extra badatelne od 30D, ci to za tych 13000 stoji :)
 
bear
2008-01-24 13:20:08
Co sme s erikom testovali AF servo na pohyblivy ciel boli tam troska (rozdiel mohol byt aj v ramci chyby merania) lepsie vysledky ako pri 20D (30D sme na porovnanie nemali). Jediny podstatny rozdiel by mal byt, ze by sa mal kazdy bod chytit na vertikalny aj horizontalny kontrast co je o dost pohodlnejsie, ze na to nemusis davat pozor. Oproti mojej 350D ten rozdiel bol podstatne vacsi.
 
pe3k
2008-03-16 09:45:46
Zdravim Vas!
co dodat?? snad ze ste to spravili fakt dobre.. a docela lutujem ze dnes som prvy krat na vasich strankach :( .. podobne recenzie som vzdy hladat bud to na anglicky pisanych strankach alebo v cesku.. no dnes som sa presvadcil ze aj my slovaci vieme nieco spravit dobre!!!! takze skvela praca
 
vavrik
2008-03-18 01:16:13
Keď nestranný čitateľ (mal by byť tak trochu
znalý fototechniky) porovná recenzie na Canon
EOS 40D uverejnené v časopisoch Digi Revue 11/2007 a,
Digi foto 11-12/2007 s tu uverejnenou recenziou objektívne musí uznať, že najvyššiu odbornú úroveň má táto v ephotu. A navyše je napísaná i peknou a spisovnou slovenčinou na rozdiel od tej v Digi Revue.
 
bear
2008-03-23 18:49:59
cena 40D isla tento tyzden dole o 10% a s cash back 5000SK je to teraz super kupa, este keby bol ten wifi grip bol za rozumnejsiu cenu.
 
mtto
2008-04-02 18:38:02
Pol roka som cakal kedy sa 450d dostane do obchodov, ale po zlacneni 40d som zacal vazne vahat. Je to skvela kupa. Teraz som uz takmer pevne rozhodnuty kupit 40d. Jedine v com sa neviem rozhodnut je objektiv. Uvazujem nad velmi popularnym Tamronom 17-50 f2.8 a Canonom 17-85 IS USM. Na 17-85 ma laka komfort USM a IS, u Tamronu sa bojim toho ze vychytam horsi kus. Cital som na roznych forach, ze kvalita Tamronu sa lisi kus od kusu. Asi mi neostava nic ine ako navstivit klasicky kamenny obchod a vyskusat oba objektivy "nazivo".
 
bear
2008-04-02 18:54:48
Myslim, ze aj horsi kus tamronu nebude na tom opticky horsie ako 17-85. Tichsie USM je fajn, ale rychlost v tomto rozsahu ho az tak velmi nepotrebujes (na sport je to kratke ohnisko). IS v 17-85 je starsia generacia (max 8x cas z ruky). Co sa tyka tamronu vacsina ludi co poznam je spokojna. Niekde som cital, ze su 2 verzie "made in japan"(lepsia) a "assembled in china". Vsetci co poznam maju verziu made in japan. Na tamrone mi skor vadi, ze nema manualne doostrovanie pri aktivnom AF a zoom je naopak, oproti canon/sigma objektivom.
 
jolo
2008-05-14 19:55:16
Ahojte, potreboval by som poradit. Rozmyslam medzi Nikonom D80 s objektivom 18-200mm a Canonom 40D so setakom 17-85mm. Pouzivat to budem na vsetko (ludia, akcie(karnevale, oslavy), priroda...) a v blizkej dobe nemam v plane kupovat objektivy. Co je lepsia kupa? dik
 
bear
2008-05-14 20:11:23
Canon 40D je modernejsi (mensi sum pri vyssich ISO, velmi dobry autofocus). Co sa objektivov tyka, 18-200, ani 17-85 nie su nic moc (18-200 ma prilis velky rozsah, co si vyzaduje kompromisy v kvalite a 17-85 nie je velmi podareny objektiv). Nehovorim, ze sa s tymi objektivmi nedaju spravit pekne obrazky, ale dobry vykon maju len pri pricloneni. Vacsina z toho co si napisal, ze budes fotit je pri slabsom svetle, skor by som odporucal svetelnejsi objektiv (napriklad Tamron 17-50/2.8 je lacnejsi ako Canon 17-85 a lepsi). Tamron zozenies aj na Nikon. Ak budes potrebovat obcas tele objektiv, aj najlacnejsi Canon EF-S 55-250 IS (cca 8500sk), alebo Nikon AF-S 55-200/4-5.6G DX VR (cca 10500sk).
 
yo3hi
2008-05-15 13:12:17
ten koniec ma pobavil :)
 
jolo
2008-05-23 14:44:14
Ahojte, mam k 40D (ktoru som si nakoniec kupil) jednu otazku. Neviete ci sa tam da bulb pouzit tak, ze ho zapnem stlacenim, potom pustim a on snima. A az chcem koniec tak opat stlacim a ono sa to pusti. Lebo drzat to stlacene napr. 10 min sa mi nechce. Alebo treba kupit dialkovu spust??? Dik
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2008-05-23 15:42:54
Potrbujes kablovu spust, ktora ma aretaciu. RS-80E3 alebo TC-83E3 (programovatelna a LCD).
 
marco_polo96
2008-06-26 12:23:47
Ahojte. Mám 40D a potreboval by som poradiť ohľadne objektívu Canon 24-105. Údajne nie je vhodný pre 40D. Čo vy na to?
 
bear
2008-06-26 14:13:26
24-105/4L je vyborny objektiv, mozno si pocul zle hlasy na 28-105, ale to je uplne ina trieda (horsi ako set objektiv)
 
pedro88
2008-07-03 11:26:33
Cawte. Dlho som rozmyslal medzi canonom 40d a 450d. Nakoniec som sa rozhodol pre 40-ku. Teraz mam vsak este dilemu s objektivmi. potreboval by som poradit medzi (canon 17-85 f/4-5,6 IS USM) a (canon 28-135 F3,5-5,6 IS USM) resp. ak doporucujete nieco ine... Neskor planujem dokupit este (canon 70-300 F/4-5,6 IS USM) Dakujem
 
oboy
2008-07-03 15:42:54
Pedro, k 40-ke nekupuj ani jeden z tych objektivov. 17-85 je slaby opticky a 28-135 je zas na crop 1,6x malo siroky. Na tvojom mieste by som ako zakladak volil Tamron SP 17-50/2.8 alebo ak si priplatis tak Canon 17-55/2.8
 
radoo
2008-07-04 00:16:10
Pedro, mna prehovoril kamos na 17-40 a potom som si dokupil aj ten 28-135. Uplna spokojnost.
 
pedro88
2008-07-04 01:36:38
no tak na canon 17-55/2,8 nemam. ale ten tamron vyzera lakavo, len by ma zaujimalo ci by mi tam nechybalo IS alebo USM - co poviete?
a co znamena ze 17-85 je slaby opticky? Oboy Ty si ich tak jednoznacne oba odpisal:) fakt je to tak zle?
 
bear
2008-07-04 07:06:59
17-85 ma nadpriemerne geometricke skreslenie, chromaticke chyby a ostrost tiez nie je nic moc, svetelnost ma tiez len na urovni zakladneho objektivu. Ten tamron zaostruje relativne rychlo a svetelnost 2.8 pomoze vykompenzovat absenciu IS a umozni presnejsie zaostrovanie.
28-135 je uz pomerne stary objektiv s prvoj generaciou IS.
 
oboy
2008-07-04 08:34:58
Pedro, 17-85 je notoricky zname nie dobre sklo.
28-135 by som ti v pohode doporucil, keby si mal 5D a nie 40D.
Na veci ako IS a USM sa velmi neupinaj. V istych situaciach pomozu, ale dobra fotka vznikne aj bez nich.
 
pedro88
2008-07-04 10:43:45
Dakujem za rady páni. Vyzera to ze ste ma prehovorili a vezmem Tamron:)
dufam ze druhi objektív(canon 70-300 F/4-5,6 IS USM)nie je na tom tiez tak zle. vyuzival by som ho hlavne na sport a prirodu-zvierata...
 
vlado...
2008-07-04 12:50:30
Čavte.Ja som sa tiež rozhodol pre 40-ku a Tamron SP 17-50/2.8. Len by som poprosil poradiť o tele objektiv. Fotiť budem hlavne zver vo volnej prírode z posedu. Čiže toho svetla tam až tak moc niekedy nebude :-(( Mám dilemu medzi Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM , alebo SIGMA 80-400mm f/4,5-5,6 DG EX OS,ktorý by bol lepší? Alebo čo by ste mi poradili, je ešte niečo, tak okolo 50 000SK a bolo by to vhodné na moje fotenie? Díky moc...
 
bear
2008-07-04 13:13:57
Taketo otazky su skor do fora. Jednoznacne radsej canon 100-400 ako sigmu 80-400. Kvalitativne lepsia volba by mohlo byt 300/4L IS a s TC 1.4x by to bolo 420/5.6.
 
oboy
2008-07-04 14:05:34
Pedro: Budem ta musiet sklamat aj v pripade 70-300. Je to dobre sklo, ale vo volnej prirode sa zacina s ohniskom niekde na 400mm. Na sport je zas idealne 70-200/2.8L.
To, co radi bear (EF 300/4.0L + 1.4TC) je podla mna idealna zostava pre amatera co do kvality/ceny. Rosta Stach si ju pochvaloval. Pre neho to bol samozrejme doplnok k 500/4.0L.
 
vlado...
2008-07-08 17:29:02
Ďakujem za radu... Priznám sa, že nad takouto možnosťou som neuvažoval a zdá sa mi naozaj, najoptimalnejšia, čo do kvalita/cena/fin.možnosti.. Len jedna vec ma stále odráža a to je, že tie kvalitné objektivy od canonu sú biele... Robiť pohyb s niečim bielym v prítomnosti zvery, je pohroma... Je nejaké čierne sklo na canon, čo by bolo ozaj kvalitné-nehlučné a malo by asnoň tých 400mm???
(..sorry že píšem sem a nie do fóra, polepším sa :-))
 
bear
2008-07-08 17:37:50
existuju na tie objektivy neoprenove navleky v roznych farbach (aj maskacove)
 
vlado...
2008-07-08 18:05:44
To fakt???
A to by sa kde dalo zohnať? To by bolo super... Problém by bol vyriešený, najlepšie, ako by môhol byť...
Canon je canon... :-))
 
Firemann9
2008-07-08 23:33:45
pozri napr..http://www.oehling.cz/inshop/ochranna-aquatech/aquatech-ss-300-camouflage-[id-247064].html
to su sice ochranne puzdra do zleho pocasia ale v lese by sa ti mohlo hodit aj ako ochrana pred dazdom napr.
 
Albedo
2008-07-16 08:53:11
Recenzia je dobre napisana :-). Jedno, co by som ale vytkol je, ze demonstrovane obrazky nie su dost ostre. Nieje to sposobene telom (nakolko tento pristroj vlastnim a viem, ze obraz podava cisty a krystalovo ostry), ale pouzitymi objektivmi a predovsetkym pouzitymi clonami v tychto obrazkoch. Trosku skoda :-(
 
kubko19
2008-07-26 23:18:56
Ahoj, co vravite na 40d + objektivy Tamron 28-80mm f/3.5-5.6 a 70-300mm f/4-5.6 Di LD Macro? za cca 1200$..dakujem za odpoved
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2008-07-26 23:21:55
Take "shity" na taky fotak? To je tak na stary filmovy EOS 3000.
 
bear
2008-07-27 09:18:42
kubko19: ak nemozes dat viac za objektivy, tak si radsej kup lacnejsi 400D/1000D, ale kup lepsie objektivy.
 
kubko19
2008-07-27 13:55:04
nuz mne ako zaciatocnikovi v tejto oblasti fotenia nedoslo ze su to "shity"..prechadzam z kompaktov(Canon SD 700IS) na zrkadlovky..no a kedze by som nerad za 3-4 roky zacal byt obmedzovany technikou (telo) tak by som rad isiel do 40D.. dalsia alternativa by mohla byt EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM, prip. EF-S 17-85mm f/4-5.6, len posledny spominany je uz dost za moznostami.. fotim hlavne krajinky a makro.. dik za info
 
bear
2008-07-27 14:14:38
prehladaj si tu diskusne fora, ohladne objektivov pre canon sa tu toho uz napisalo vela. Svetelnostou objektivu budes obmedzovany viac ako fotoaparatom. Samozrejme su veci ktore ma 40D lepsie ako 400D, ale 400D s dobrym objektivom spravi lepsie obrazky ako 40D s podpriemernym objektivom.
 
vitacit
2008-07-28 22:23:09
zdravim. chcem sa posunut do vyssieho levelu fotografovania a po zenite a dvoch canonoch (powershot s50 a s1 is) som sa rozhodol prejst k digitalnym zrkadlovkam. nie som ziaden tazky profik, len skor pokrocily amater, ktoreho fotenie a technika fotenia bavia a chce sa tomu venovat trosku hlbsie (ako hobby a pasia). prechadzam fotoweby dlhsiu dobu a po tom vsetkom co som precital sa mi zacinaju pacit nikony. a prave tu smeruje moja otazka-nikon d80 alebo d40 ? s peniazkami az taky problem nie je. mal som moznost drzat obidve masiny v ruke a velmi sa mi pozdavaju. je medzi nimi az tak velky rozdiel ? je rozumne zaplatit menej za d40/d40x a usetrene peniaze vrazit do lepsich skiel alebo ist k d80, ktora vyzera byt o nieco vylepsena ? ak teda d40/d40x, ktore objektivy by sa hodili, ak mam zaujem skor o makro, detaily, ludi z blizka ? dakujem za kazdu odpoved.
 
steparik
2008-12-22 07:02:40
Vedel by mi prosim, niekto poradit zo skusenosti pre aky z tychto troch aparatov sa rozhodnut?
SONY DSLR-A700, NIKON D90 a CANON EOS 40D.
Prestupujem z ultrazoomu Lumix FZ5, nakolko som viackrat narazil na hranice jeho moznosti, recenzie mam preluskane, ale netrufam si to kvalifikovane rozlusknut. Dakujem.
 
Kamil Škvarka
2008-12-31 16:58:50
Ja mam Canon 50D,ten je podla mna na prvom mieste. A radsej 50D ako 40D!!!
 
gloryman
2009-05-17 22:35:54
noooo zajtra mam šancu kupit canon 40d so zarukou telo za 500 EURO.....podla recenzii a inych zdrjov je to dost dobry fotoaparat.....mam SONY a200 a chcel som sony a700,ale kedze su za rovnaku cenu rozhodnem sa pre 40d,lebo vyzera byt omnoho lepsi
 
pillerk
2010-04-13 08:55:04
príspevok od: gloryman
noooo zajtra mam šancu kupit canon 40d so zarukou telo za 500 EURO.....podla recenzii a inych zdrjov je to dost dobry fotoaparat.....mam SONY a200 a chcel som sony a700,ale kedze su za rovnaku cenu rozhodnem sa pre 40d,lebo vyzera byt omnoho lepsi
Predám CANON 40D v záruke s objektívmy 18-55 IS a 55-250 IS.
 
gloryman
2010-04-13 16:54:26
príspevok od: Kamil Škvarka
Ja mam Canon 50D,ten je podla mna na prvom mieste. A radsej 50D ako 40D!!!
vdaka no prispevok je dost starý a ja uz som mal aj 40D ale kupil som za super cenu 20D a je to vyborny fotak...pre mna lepsi ako 40D...dikes
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované