Hore

Nikon D3x

O Nikone D3x sme už prednedávnom písali. Konečne sa nám, vďaka priateľom, ktorí si ho zakúpili, tento prístroj dostal na redakčný test.

 

Keďže obaja fotografujeme Nikonmi, nenechali sme si ujsť príležitosť a postupne sme si ho v priebehu dvoch týždňov vyskúšali - Karol aj ja.

 

Dizajn

 

Nikon D3x je stavbou tela dvojča Nikonu D3, ktorý sme svojho času tiež testovali. Od D3 ho odlišuje len iné označenie - jedno „x" naviac.

 

 

Telo z magnéziovej zliatiny s vytesnenými ovládacími prvkami proti prachu a stekajúcej vode vám umožní fotografovať aj v menej priaznivom prostredí a počasí. S vytesneným objektívom profesionálnej rady si fotografovanie nemusíte odoprieť ani za silného dažďa. Alebo sa s ním rovno môžete osprchovať, keď sa vrátite z fotografovania v prašnom prostredí. :) Nikon D3x je dokonca odolný aj voči elektromagnetickému žiareniu.

 

 

Šasi je vyhotovené zo zliatiny horčíka a je odolné voči vonkajším vplyvom prostredia.

 

 

Usporiadanie ovládacích prvkov je obvyklé pre profesionálnu radu Nikonov. Ani Nikon, ani iný výrobca len tak ľahko usporiadanie prvkov nezmení, keďže je rokmi a profesionálmi overené. Jeho zachovanie je pre výrobcu dôležité. Aby si fotografi denne pracujúci s prístrojom nemuseli nanovo zvykať, keď si kúpia nový model.

 

Všetky tlačidlá a ovládače majú správny odpor. Jediné veľmi exponované a jemné štvorsmerové tlačidlo má pre istotu zámok, ktorý zabráni jeho náhodnému a nechcenému stlačeniu. Menej exponovaný ovládač merania svetla má tiež zámok a zamknúť si môžete dokonca aj zadné koliesko na ovládanie clony.

 

Opäť je veľmi potešiteľné, že Nikon volí analógové ovládanie najdôležitejších a najviac používaných funkcií. To je spomínaný prípad ovládača merania svetla a podobne ovládača spôsobu ostrenia. Stačí jediný rýchly pohľad a fotograf vie, aké spôsoby má zvolené.

 

 

Tri často používané funkcie, ktoré má Nikon u rady 100 na vrchnej strane tela - zmena citlivosti ISO, voľba rozlíšenia a vyváženie bielej - má D3x na zadnej stene pod druhým, informačným displejom. Meranie svetla je naopak posunuté na hornú stranu aparátu.

 

Na zadnej strane nájdete navyše aj tlačidlo mikrofónu, mikrofón a reproduktor. K svojím fotografiám tak budete môcť pripojiť akýkoľvek komentár, ktorým môžete obrázok pomenovať. Alebo si môžete jednoducho nahrať okolnosti, za ktorých ste fotografiu vyhotovili.

 

 

Hľadáčik D3-ky je krásny. Je veľký a veľmi jasný a umožňuje pohodlné snímanie a ručné ostrenie aj pri slabšom osvetlení. Roletka v hľadáčiku, v prípade potreby, zamedzí parazitnému svetlu vniknúť do fotoaparátu a ovplyvniť expozíciu pri dlhých časoch závierky.

 

 

Dva sloty na CF karty umožňujú používať druhú kartu, keď sa prvá zaplní. Môžete ju však používať aj ako zálohu - aparát ukladá na obe karty to isté. Prípadne môžete na jednu ukladať fotografie vo formáte JPG a na druhú v RAW.

 

Displej

 

Nikon D3x disponuje krásnym 3 palcovým LSC displejom s rozlíšením 920 000 obrazových bodov, na ktorom nie je problém kontroly správneho zaostrenia objektu po vyfotografovaní alebo pred ním pomocou Live View.

 

 

Na prvý pohľad je Nikon D3x totožný s Nikonom D3. Aké sú teda rozdiely medzi dvoma modelmi?

 

Odpoveď je jasná - Nikon D3x ponúka takmer dvojnásobné rozlíšenie v porovnaní s modelom Nikon D3.

V špecifikáciách prístroja je uvedených 24,5 efektívnych megapixelov. Neviem, odkiaľ pochádza tento údaj. Asi vznikol zvláštnym zaokrúhlením skutočného rozlíšenia, ktoré je 24 385 536 pixelov. Teda 24,385536 Mpx. Pravdivejší údaj by bol teda 24,4 Mpx. Nikon nejako zabudol na tých vyše 100 000 pixelov. Nič to však nemení na tom, že Nikon D3x (spolu so Sony Alpha 900) je momentálne zrkadlovkou s najvyšším rozlíšením. Je zaujímavé, že pri rovnakom rozlíšení obrázka si Sony píše číslo pre efektívne Mpx dokonca 24,6! Páni z marketingu, zobuďte sa!

 

  

Pripojiteľnosť

 

Ako správny profesionálny fotoaparát môžete D3x pripojiť takmer k hocičomu. Samozrejmosťou je USB slot, HDMI, AV výstup a konektor na sieťové napájanie. Tieto komunikačné sloty nájdete pod gumeným krytom na ľavej strane fotoaparátu (z pohľadu fotografa). Vpredu pod deleným krytom sa nachádza PC terminál na odpaľovanie bleskov a pinový konektor na pripojenie káblovej spúšte alebo externej GPS jednotky. Nedá mi, aby som si nerypol do stratégie Nikonu. Keď zaplatím o 2300 EUR viac oproti modelu D3, očakával by som okrem zväčšenia rozlíšenia snímača aj vylepšenie v inej oblasti. V cene by sa patrilo mať vstavaný GPS logger. Zvlášť, keď ho už má aj ich pokročilý kompakt - Coolpix P6000.

 

 

V praxi

 

Kontinuálne snímanie

 

Keďže procesor musí prenášať dvojnásobok dát, je logické, že rýchlosť aparátu pri kontinuálnom snímaní klesla. Aj tak však môžete s Nikon D3x fotografovať v sekvenčnom snímaní takmer 5obr./s v plnom rozlíšení. Vzhľadom na to, že D3x nie je určená pre športových ani reportážnych fotografov, je to postačujúca rýchlosť. Tí môžu stále siahnuť po D3-ke, s ktorou dosiahnu rýchlosť snímania až 9obr./s. Vysoké rozlíšenie prístroja D3x a jeho pomalšie kontinuálne snímanie oproti D3 ho predurčuje na prácu v štúdiu. Využijú ho však aj krajinári, ktorí potrebujú kvantum informácií, aby dokázali zachytiť členitú krajinu plnú detailov. S D3x môžete smelo fotografovať nielen na billboardy ale aj na veľké plagáty a zväčšeniny, na ktoré sa bude pozorovateľ pozerať zblízka. Konečne teda nastal čas, keď sa ani krajinár nebude báť vystaviť fotografie z digitálneho fotoaparátu.

 

Ak by ste však predsa chceli núdzovo využiť D3x aj na veľmi rýchle snímanie športu, môžete ho prepnúť do režimu DX a zvýšiť rýchlosť snímania až na 7 obr./s. Na rozdiel od D3 máte u D3x aj v DX režime k dispozícii 10,47 Mpx. Je to slušné rozlíšenie aj na zväčšeniny.

 

Časy oneskorenia

 

O oneskorení sa nedá veľmi hovoriť. Fotoaparát je po zapnutí ihneď pripravený fotografovať. Robustný Multi-Cam 3500 FX je naozaj veľmi rýchly a nenechá vás čakať ani o zlomok sekundy dlhšie, ako by ste chceli. Rýchlosť automatického ostrenia je samozrejme závislá aj od použitých objektívov. Nové objektívy s AF-S motormi sú nielen tiché, ale aj extrémne rýchle na D3x. Rozdiel je cítiť aj v porovnaní s veľmi rýchlym Nikonom D300, ktorý má Multi-Cam 3500 DX zaostrovací systém a teda by mal byť rovnako rýchly ako D3x. Ako aj v prípade D3, aj pri D3x musím konštatovať, že výkon FX verzie Multi-Cam 3500 je ešte o niečo lepší a AF je svižnejší. Oneskorenie spúšte po zaostrení nemá zmysel merať, je neciteľné a čudovali by sme sa, keby to bolo inak.

 

Live view - snímanie pomocou náhľadu na displeji

 

Nikon poskytuje dva spôsoby snímania Live view. Jeden pre snímanie „z ruky" a druhý pre snímanie zo statívu. Rozdiel je v spôsobe zaostrovania.

 

Prvý spôsob zaostruje presne tak, ako to zrkadlové fotoaparáty bežne robia. Keďže sa pri snímaní pomocou živého náhľadu zrkadlo vyklopí do hornej polohy, aby odkrylo senzor, zakryje matnicu aj senzory zaostrovania. Pre zaostrenie pomocou týchto klasických senzorov musí aparát znova sklopiť zrkadlo, zaostriť a potom ho znova vyklopí a poskytne živý náhľad na scénu. Ak spúšť dotlačíme na doraz, fotoaparát nasníma záber a sklopí zrkadlo.

Ak chceme aj nasledujúci snímok urobiť pomocou Live view, musíme ďalším stlačením opäť vyklopiť zrkadlo a získať živý náhľad.

 

Druhý spôsob Live view snímania vynecháva jedno sklopenie zrkadla pre zaostrenie pomocou klasických AF senzorov. Namiesto toho, v druhom režime Live view, aparát s vyklopeným zrkadlom pri stlačení tlačidla AF-ON zaostruje pomocou detekcie kontrastu priamo na snímacom senzore tak, ako sme na to zvyknutí u kompaktov.

 

V tomto režime je o jedno sklopenie zrkadla menej a môžete si pre zaostrenie AF vybrať akékoľvek miesto na displeji (čiže vo fotografovanej schéme) aj v extrémnych okrajoch a rohoch scény. 

 
Na druhej strane je toto zaostrenie v porovnaní so zaostrovaním pomocou klasických senzorov AF citeľne pomalšie. Zaostrovanie v Live view „zo statívu" je tak nakoniec pomalšie, ako u kompaktných fotoaparátov.

 

Najväčšou výhodou Live view režimov snímania ostáva možnosť až 10-násobného priblíženia scény a pohodlného, rýchleho a presného manuálneho zaostrenia objektívu na akúkoľvek oblasť v obraze.

 

Virtuálny horizont

 

Vodováha, libela alebo tak podobne by sa dala nazvať táto funkcia, ktorú si môžete aktivovať. Funkcia vám umožní nastaviť prístroj vodorovne s povrchom zeme. Sklon fotoaparátu a jeho zmeny môžete sledovať na zadnom veľkom VGA displeji. Po aktivovaní funkcie sa na ňom objaví zameriavač so znázornením skutočného horizontu a s ryskou pre správne nastavenie horizontu. Keď dosiahnete správnu (vodorovnú) polohu, farba rysky sa zmení zo žltej na zelenú.

 

  

Obrazová kvalita

 

Obrazová kvalita D3x je podľa očakávania výborná. 24,385 Mpx robí svoje. Procesor odvádza podobne dobrú prácu so spracovaním detailov zachytených senzorom. Už detaily zachytené v súbore JPG dokážu ohromiť pozorovateľa. Zdá sa, že Nikon D3x má slabší Anti-Aliasing filter, (filter potláčajúci interferencie vzorov s podobnou alebo vyššou frekvenciou kontrastných rozdielov, ako je frekvencia pixelov snímača) čo sa priaznivo prejavuje na ostrosti detailov. Na druhej strane môže skôr dôjsť k interferencii jemných štruktúr - pri fotografovaní textílií, vzorcov... Počas testu sa mi to však nestalo ani raz. Teda ani raz tak, aby som to zistil.

 

JPG a NEF (RAW)

 

Fotografia v súbore JPG je dostatočne detailná na to, aby ste z nej mohli tlačiť obrovské zväčšeniny. Procesor aparátu sa stará dokonca aj o to, aby odstránil chromatickú aberáciu (fialové a iné farebné kontúry kontrastných predmetov), vinetáciu a mám taký dojem, že potláča aj skreslenie objektívu.

 

Dátový objem komprimovaného JPG je približne 10Mb. NEF (RAW formát Nikonu) má 50Mb! Kompresia je pri pozornom skúmaní JPG súboru badateľná, no obraz i tak spĺňa prísne kritéria na ostrosť a prekreslenie detailov.

 

Ak vyfotografujete krajinu dobrým objektívom, rozlíšenie a množstvo detailov, ktoré pomocou NEF zachytíte, je ohromujúce. Podľa mňa porovnateľné s tým, čo dokáže zachytiť najjemnejší kinofilm - Fujifilm Velvia 50. Samozrejme, ten môžeme naskenovať aj na vyššie rozlíšenie Pochybujem však, že zachytí viac informácii.

 

JPG súbor je plný detailov,
no až v porovnaní s obrazom z
NEF formátu zistíme,
že má ešte rezervy.
JPG a NEF - porovnanie - na prvý pohľad je viditeľné väčšie
množstvo detailov, záchrana svetiel a ostrejšie hrany

JPG z NEF.
Fotografovanie do NEF síce
radikálnym spôsobom zvyšuje
nároky na výkon počítača a miesto

na diskoch, ale umožňuje korekciu

expozície a zachytí väčšie

množstvo detailov.

JPG fotografie vyvolané z NEF pri portrétoch sa "musí" retušovať,

úroveň detailov je príliš vysoká :) Tieto portréty sú upravené

zjemňujúcou maskou. Na obočí a riasach je však odstránená,

aby ste si mohli bližšie pozrieť ohromné rozlíšenie a ostrosť.
Pri týchto obrázkoch boli použité dva blesky - Nikon SB800 a
SB900 diaľkovo odpálené pomocou IR odpaľovača SU800.
Predný blesk svietil cez biely difúzny dáždnik.

 

Pri portrétoch je dokonalé zachytenie detailov diskutabilné. Zvlášť, keď chcete zachytiť tú krajšiu polovicu našej zemegule. Prepáčte, tieto fotografia sú trochu retušovaná, ale nechcite odo mňa, aby som tu dal neretušovanú fotografiu manželky nafotenú do NEF! ;) Detaily sú tak podrobné a ostré, že sa to nebude páčiť ani vašej polovičke. :) Pri 100% prehliadaní máte dojem, že si tvár fotografovaného prezeráte pod mikroskopom!

 

Do NEF formátu tada nemusíte fotografovať každý deň. Zvlášť, keď nechcete investovať čas do vyvolávania fotografií v PC alebo prostriedky do „diskových priestorov". Aj keď v redakcii disponujeme veľmi dobrým počítačovým vybavením, spracovanie NEF-ov si nejaký ten čas vyžiadalo.

 

Do NEF formátu odporúčam fotografovať vtedy, ak fotografujete na veľké aplikácie, na ktoré sa bude pozerať zblízka alebo pri veľmi kontrastných scénach. JPG má totiž v základnom nastavení dosť vysoký kontrast, ktorý môže spôsobiť stratu kresby hlavne vo svetlách. NEF umožní zachytiť o dosť väčší dynamický rozsah. Kresbu tak získate vo svetlách aj tam, kde už by bola v JPG súbore nenávratne stratená.

 

Buďte však pripravení, že investícia do takého fotoaparátu spôsobí ďalšie investície do vášho harvérového vybavenia. Budete potrebovať lepší procesor, veľa operačnej pamäte a pevné disky na uloženie veľkých fotografií.

 

Vľavo: vypnutý D-Lightning, zapnutý zachráni svetlá a zachytí aj množstvo detailov v tmavých častiach obrazu.

 

Ak nechcete aj tak fotografovať do NEF, môžete si aktivovať funkciu A - Active D-Lightning. Táto funkcia však skôr zachraňuje svetlá. Jej najlepšia účinnosť sa prejaví pri kladnej korekcii expozície, pomocou ktorej vytiahneme tiene a Active D-Lightning zachráni svetlá.

  

Farby

 

Podanie farieb je výborné. Ak zvolíte vyváženie bielej podľa prednastavených hodnôt, farby majú väčšinou príjemný teplý nádych. Je stále lepšie, ako keby tiahli do studených odtieňov. Teplé farby sú na pohľad príjemnejšie ako studené. Samozrejme, najlepšie vyvážite bielu na neutrálnu šedú tabuľku.

 

Sýtosť farieb je zarážajúca. Podobná, akú sme konštatovali u Nikonu D3. S D3 drží krok až do citlivosti ISO1600. Nad touto hodnotou citlivosti už dochádza k jemnej desaturácii farieb.

 

ISO 250 je plné farieb napriek tomu, že fotografie zďaleka neboli

vyhotovené v atraktívnom počasí. Obe fotografie boli vyfotené

v režime "Vivid" ako aj väčšina ostatných -

pre nepriaznivé zamračené počasie.

ISO 1600 - zvýšením saturácie

zatraktívnite fotografiu aj

pri vysokých citlivostiach a

nedostatku svetla.

 

Aj tu však máte možnosť zasiahnuť úpravou saturácie a kontrastu vo fotoaparáte. Jednoducho tak „dáte šťavu" fotografiám vyhotoveným pri vyšších citlivostiach ISO bez nutnosti zdĺhavých úprav v PC. Celkovo si fotoaparát môžete prispôsobiť podľa svojho gusta a uložiť si celé profily pre snímanie v tej - ktorej situácii.

 

Čo sa týka kontroly obrazu v jednotlivých režimoch snímania, nastaviť si môžete farebné podanie, kontrast, jas, saturáciu alebo doostrenie.

 

Šum

 

Šum je v digitálnej fotografii zvláštna kategória. Keď väčšina ľudí fotografovala na film, plakali sme, že zrní. Najlepšie materiály boli tie, ktoré mali jemné zrno. Teraz máme pomocou pokročilej technológii komerčne použiteľné ISO 1600 a v niekoľkých prípadoch aj 3200. No začínajú sa dvíhať hlasy, že tie digitálne fotografie sú akési „moc umelé", hladké, že im chýba aspoň nejaká jemná štruktúra. Nuž, je to ako v móde.

 

Nikon D3x poskytuje skvelý výstup na nižších citlivostiach ISO. Smelo môžete komerčne fotografovať na ISO 800. Pri ISO 1600 už za konkurenciou z vlastného tábora trochu zaostáva - Nikon D3 a D700. Avšak treba povedať, že šum u D3x je v prvom rade o zrnení, ktoré začneme viac vnímať pri spomínanej citlivosti.

 

ISO 500 ISO 400 ISO 1600
 

Zrnenie je príjemné, nevytvára farebné zhluky, na aké sme u digitálov zvyknutí. Monochromatický šum tak pri vyšších citlivostiach ISO pripomína film. A to je dobré! Samozrejme firmvér aparátu sa snaží so šumom bojovať a je to na detailoch fotografií aj vidieť. Nikon D3x si však vedie vynikajúco v porovnaní s každou priamou konkurenciou od susedov a na tomto poli ho porazia iba stroje vlastnej značky. Celkom logicky preto, že na rovnako veľkom senzore majú polovicu pixelov, ako ich väčší brat. Na jeden pixel tak môžu zachytiť viac svetla, vyprodukovať silnejší a čistejší signál pre A-D prevodník. No a vzhľadom na to, pre koho je fotoaparát určený (štúdioví, reklamní fotografi, krajinári...) spĺňa najprísnejšie kritéria na množstvo a vzhľad šumu a potlačenie detailov pri vyšších citlivostiach ISO.

 

ISO 800 ISO 1000 ISO 100

 

Pravdu povediac, pri vyhodnocovaní obrázkov ma viac iritoval prach na snímači fotoaparátu. D3x stále nemá samočistiaci systém, ktorý nachádzame v základných zrkadlovkách! Ak si kúpim fotoaparát s takým rozlíšením, chcem tlačiť veľké fotografie, som profesionál a nemám čas na retuš prachu na snímači ani na mesačné či dvojtýždňové návštevy servisu.

 

 

Záver

 

Ťažko napísať, pre koho je a pre koho nie je tento fotoaparát určený. Ak nedisponujete potrebnými financiami, tak to nie je fotoaparát pre vás. :( Ak veľmi často fotografujete na ISO 1600 a viac, budete spokojnejší s D3 alebo D700. Ak fotografujete šport, D3 bude lepšou voľbou. Vo všetkých ostatných prípadoch je D3x fotoaparátom, ktorý vás ohúri tak, ako sa mu to podarilo v našom prípade. Reklamní fotografisti v ňom nájdu každodenného pomocníka, ktorý im umožní bezproblémovú tlač na veľké aplikácie. Krajinkári sa nemusia báť bližšieho pohľadu na ich fotografie. Odteraz majú dostatočné množstvo detailov aj na výstavné printy. Ak ste pokročilým fotografom a chcete sa posunúť aj technikou a technickou kvalitou vašich fotografií, D3x vás posunie. Počítajte ale s tým, že pravdepodobne okrem prístroja budete musieť investovať aj do počítačového vybavenia, ktoré zvládne spracovať a uložiť obrovské množstvo dát. Tomuto množstvu dát zodpovedá aj množstvo informácií. Ja si na záver trúfnem povedať, že D3x patrí medzi DSLR, ktoré ponúkajú výstup s najväčším množstvom detailov momentálne na trhu, ak nie najväčší. Platí to samozrejme pre DSLR so senzorom do veľkosti kinofilmového políčka.

 

Plusy:

 

   +  rozlíšenie, množstvo zachytených detailov hlavne v NEF formáte

   +  profesionálna stavba a konštrukcia fotoaparátu, vytesnenie proti stekajúcej vode a prachu

   +  dva sloty pre CF karty s rôznym ukladaním

   +  veľký a jasný hľadáčik
   +  kvalitný displej s vysokým rozlíšením
   +  množstvo užívateľských nastavení s možnosťou uloženia do pamäte
   +  rýchle operačné časy, bezchybné ostrenie, jemné doladenie AF (ani raz som ho nepotreboval)

   +  výborný dynamický rozsah, zvlášť pri fotení do NEF
   +  automatické odstraňovanie vád objektívov - aberácie, vinetácie

   +  príťažlivé podanie farieb

   +  spoľahlivé meranie svetla a stanovenie expozície aj v náročných svetelných podmienkach
   +  výdrž batérií

 

Mínusy:

 

   -  cena
   -  chybný údaj o skutočnom rozlíšení, akékoľvek znejasňovanie a utajenie detailov je pri tej cene neetické a komické

   -  kontinuálne snímanie - ja viem, som náročný, ale za fotoaparát platím takmer toľko ako za menšie auto, tak by som
      tých 8-9 obr./s tam chcel jednoducho mať, aby ho mohli použiť aj športoví fotografisti
   -  automatické odstránenie prachu zo senzora.

 

O automatickom odstránení prachu zo senzora sa písalo v médiách veľa, o tom aké je to náročné... D700 ho má napriek tomu že je FF. Viem, že nemá 100% hľadáčik, ale zároveň D3x stojí o 3500 € viac. Stojí o 2300 € viac ako Nikon D3 - identický fotoaparát s menším rozlíšením. Ak chce Nikon od fotografov, aby zaplatili o takúto sumu viac, nestačí vymeniť senzor vo fotoaparáte. Je potrebné investovať do realizácie užitočných vlastností, ktoré majú aj nižšie modely. So svojou D300 som ešte ani raz nebol v servise na čistenie snímača. D3x sme museli nechať vyčistiť po dvojtýždňovom teste v redakcii. Pri profi práci a častej výmene objektívov to nie je sranda. Preto Nikon, prosím, pouvažujte nad riešením. Nejde o prostriedky, ide o čas, aby profesionáli, ktorí zaplatili za prístroj takmer cenu auta, nemuseli chodiť do servisu tak často, ako chodíme autom tankovať palivo!


PS: Nič to však nemení na tom, že D3x je k dnešnému dňu na vrchole rebríčka DSLR v zmysle obrazovej kvality.

  

Galéria fotografií (Julo Kotus)

 

Príjemné tonality farieb v zamračenom počasí. Pri nastavení fotoaparátu na "Vivid" s nimi už nebudete

mať žiadnu prácu v počítači

ISO 1600, večer po západe slnka. Šumí to? Áno, je tam šum, ale skúste si tieto súbory zmenšiť napríklad

na rozlíšenie 12 Mpx a budete prekvapení, že nie ste ďaleko od kráľov vysokej citlivosti Nikona D3 a D700.

 

Galéria fotografií (Karol Srnec)
 

Všimnite si obrovské množstvo detailov a detailných štruktúr

v špinavých hodinách a v jemných chĺpkoch kvetiny!

 

ISO 100 ISO 200 ISO 400
ISO 800 ISO 1600 ISO 3200

Testovacie fotografie na našej

scéne boli vyhotovené v NEF

formáte prevedené do JPG

súboru pomocou Nicon Capture

NX2 softvéru. WB - žiarovka ak

nie je uvedené inak.

 

Automatické vyváženie bielej

(v tomto prípade biedne)

Vyváženie bielej na

prednastavenú hodnotu

"žiarovka" - výborné

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
pe3k
2009-04-09 09:53:02
no co pekna hracka :)
 
pe3k
2009-04-09 09:54:18
ale chyba mi video :( video povie viac ako 3 stranky textu :)
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2009-04-09 11:12:58
Otakej hračke môžem len snívat =D
 
webfotos
2009-04-09 12:08:51
Co dodat? Pekna recenzia aj pekne a kvalitne snimky. Mam kamarata v UK, ktory vlastnil Canon 1D Mark IIn a 1D Mark III, ale ked otestoval kvality Nikonu, cele svoje Canon vybavenie ( a nebolo ho malo ) predal a presiel na Nikon D3 a D3x, plus objektivy ... Nevie si vynachvalit kvalitny a rychly AF aj v kontinualnom snimani a mnozstvo detailov.
 
vlasto13
2009-04-09 12:11:54
po dlhej dobe nejaka recenzia :) a dobre spravena ;)
dufam ze sa uz chystaju recenzie na ine fotaky....
ved vieme ake :D
 
trojuholnik
2009-04-09 12:15:42
keby som mal peniaze tiez by som presiel z canonu na nikon. nie na tento ale D700.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-04-09 12:16:15
Pripravujeme Olympus E-30, Nikon D90 a Canon EOS 5D Mark II.
 
julo kotus
2009-04-09 12:44:32
príspevok od: pe3k
ale chyba mi video :( video povie viac ako 3 stranky textu :)
S videami budeme pokračovať, záleží však aj na spolupráci s firmami. Chceme to robiť ešte lepšie, absolvovali sme preto kurz strihania :)
 
drecpy©photo
2009-04-09 12:54:56
Prešiel som postupne radou foťákov, spomeniem iba digitály - prvý bol Olympus c920, potom sony DSC 717, Sony DSC 828. Keď som sa rozhodoval pre zrkadlovku, mal som možnosť skúšať Canon 10D. Nakoniec, aj podľa podľa rád kamarátov, som sa rozhodol pre Nikon D200, ten bol po roku vymenený za D300 a ten po roku za D700 - to je foťák ´ z inej galaxie´. K tomu všetko FX sklá. Môžem povedať, že keď ja neurobím chybu, tak foťák nie. Využívam ho pre jeho rýchlosť snímania v športovej fotografii a vysokú citlivosť čipu na fotenie v slabých svetelných podmienkach / jazz/. Som s ním maximálne spokojný a dúfam, že mi dlho vydrží. / a nepodľahnem znova chtíču k výmene za nový model/
Záverom by som si dovolil popriať všetkým dobré svetlo hlavne tam, kde ho najviac potrebujeme - v srdci.
 
bear
2009-04-09 14:08:04
To, ze nema oprasovanie senzoru je sice nevyhoda, ale o to jednoduchsie bude prerobit ho na IR spektrum:-)
 
slavik74
2009-04-09 14:12:18
putavo napisana recenzia, klobuk dole.
Ked vidim tu plet v nef tak ozaj by mohol byt vhodny aj pre dermatologov :)
O kvalitach aparatu je zbytocne pochybovat ale za 6500EUR by take muchy mat ozaj nemusel. No potom by uz nemali do buducnosti co vylepsit...
 
julo kotus
2009-04-09 14:12:51
príspevok od: bear
To, ze nema oprasovanie senzoru je sice nevyhoda, ale o to jednoduchsie bude prerobit ho na IR spektrum:-)
asi si ho pre to kúpim, aby som ho rozobral a vyhodil odtiaľ IR filter :)
 
zdenoxl
2009-04-09 14:19:35
Klobuk dole, ten detail oka s tym odrazom dazdnika fakt nema chybu, to rozlisenie je brutalne! Len ma tak isto zaraza, ze stroju takejto kvality a ceny chybaju niektore funkcie lacnejsich bratov. Kupim si Lexus a nebudem mat posilovac riadenia a klimu...?
 
julo kotus
2009-04-09 14:45:46
príspevok od: zdenoxl
Klobuk dole, ten detail oka s tym odrazom dazdnika fakt nema chybu, to rozlisenie je brutalne! Len ma tak isto zaraza, ze stroju takejto kvality a ceny chybaju niektore funkcie lacnejsich bratov. Kupim si Lexus a nebudem mat posilovac riadenia a klimu...?
Dobré porovnanie :)
 
zola
2009-04-09 15:19:41
Zaujimava recenzia, podstatne bolo povedane, dost na tom, ze je to stroj pre profikov. Cena, ale tiez vaha (1.2kg) su znacne. Clovek, co sa tym nezivy si to pravdepodobne nekupi. Velmi by ma zaujimala (verim, ze nie iba mna) recenzia Canonu EOS 5D Mark II a jeho porovnanie s Nikonom D700. Presnejsie, Vas sposob recenzie, ktory ide rovno ku podstate a verdikt nezahmlieva mnozstvom testov.
 
julo kotus
2009-04-09 15:29:42
príspevok od: zola
Zaujimava recenzia, podstatne bolo povedane, dost na tom, ze je to stroj pre profikov. Cena, ale tiez vaha (1.2kg) su znacne. Clovek, co sa tym nezivy si to pravdepodobne nekupi. Velmi by ma zaujimala (verim, ze nie iba mna) recenzia Canonu EOS 5D Mark II a jeho porovnanie s Nikonom D700. Presnejsie, Vas sposob recenzie, ktory ide rovno ku podstate a verdikt nezahmlieva mnozstvom testov.
1. D3x, ktorý sme mali v teste bol požičaný od nášho kamaráta, ktorý sa fotografiou neživí a je iba jeho koníčkom :), často je to tak, že si taký fotoaparát kúpia ľudia, ktorí sú fanúšikovia až fanatici a majú dostatočné množstvo prostriedkov zarobených inou výnosnou činnosťou.
2. 5D II budeme testovať, Nikon so zápožičkami fotoaparátov neponáhľa, už niekoľko mesiacov sa snažíme dostať D700. Aj D3x sme mali zapožičaný od priateľov. Bohužiaľ...
 
zola
2009-04-09 15:50:42
Dakujem za odpoved a tesim sa na dalsiu recenziu. Obcas sa na portaloch alebo diskusnych forach tvrdi, ze nie je dolezity fotak, ale iba talent atd. Nie je to cela pravda. Ak je niekto fanatik tak ho takyto dokonaly stroj, akym D3x nepochybne je, dostane na uplne iny level...
 
Kusko
2009-04-09 18:54:37
Skvele fotky, neskutocne detaily. Ak by mali autori chut otestovat moju mesacnu D700 a slubit mi, ze budu k nej velmi velmi ohladuplni, rad im ju na test pre ephoto.sk poziciam. Staci sa ozvat.
 
pe3k
2009-04-09 19:25:38
príspevok od: julo kotus
S videami budeme pokračovať, záleží však aj na spolupráci s firmami. Chceme to robiť ešte lepšie, absolvovali sme preto kurz strihania :)
super;) tak teda vela stastia :)
 
sunajn
2009-04-10 03:49:23
Fajn. Ja si počkám na D3xxL. Tá už bude mať všetko.:)
 
2009-04-10 11:33:28
ad minusy a poznamka na zaver:
- za necele 4 roky, som vlastnil celkovo uz 5 D-SLR, menil som objektivy aj v dazdi, v prasnom prostredi a doteraz som nepotreboval nechat senzor cistit. neviem, kde ste to testovali vy, alebo ako, ale vsetci vieme, ze na poriadnu spinu je akekolvek oklepavanie senzoru kratke a treba to nechat vycistit profesionalne.
- D3x je ATELIERNY FOTOAPARAT! preto sa 8-9fps neda ocakavat. pokial je clovek v produktoch Nikon zbehly, vie, ze D3 je reportazny fotoaparat a D3x atelierny. konkurencny Canon 1Ds ma taktiez 5fps.
- cena je uplne legitimna. Canon 1Ds Mark III stoji v USA $7000, Nikon D3x $8000. porovnatelny stredoformat zacina este vyssie.

poprosim nabuduce porovnavat s konkurenciou v tej ktorej triede a nehladat zlaty gral. inak mat D3x ako ´hracku´ dost nechapem, ale taktiez nechapem kupu Ferrari na do Bratislavskych ulic...
 
jake
2009-04-11 12:24:39
je to vcelku dobry fotka, ale myslim, ze nikon naozaj za tie peniaze mohol doplnit cistenie senzoru, gps a wifi k tomu,.. inac paradox je, ze za tie peniaze sa da kupit napr. Canon 5D MII aj s troma spickovymi objektivmi na pracu do studia - skratka tato masinka je nekomleptna, technicky by bolo ju treba podoplnat o trochu luxuxu a kto na nu vymyslal cenu tiez nebol kompletny - D700 mi pasuje viac (a nejde len o rozlisenie senzoru)
 
2009-04-11 16:41:37
príspevok od: jake
je to vcelku dobry fotka, ale myslim, ze nikon naozaj za tie peniaze mohol doplnit cistenie senzoru, gps a wifi k tomu,.. inac paradox je, ze za tie peniaze sa da kupit napr. Canon 5D MII aj s troma spickovymi objektivmi na pracu do studia - skratka tato masinka je nekomleptna, technicky by bolo ju treba podoplnat o trochu luxuxu a kto na nu vymyslal cenu tiez nebol kompletny - D700 mi pasuje viac (a nejde len o rozlisenie senzoru)
ach jo, chlapec, dalsia z tvojich peral.

D700 sa NEDA porovnavat s D3x. dokonca ani s D3! ale preco si kupi profik radsej 1 D3x, nez 3 D700? lebo to mnozstvo detailov nema ziaden iny fotoaparat medzi D-SLR!!! moze sa o nom snivat ako D700, tak Canon 5D Mark II a aj Canon 1Ds Mark III. chapes?!?

pokial sa vam cena nepaci, je to len z 1 dovodu: nemate na to! budes nadavat na to, ze lexus ls 460h stoji cez 100.000Euro a podla teba mal byt za polovicu, lebo nema hento, tamto, taky dzindzik, taky povrch?!? preco kurnik nerespektujete u fotakov to, co inde ano! je to high end. konkuruje stredoformatovym strojom od Mamiya, Haselblad, nie nejakej D60!

ja byt profik, ktory potrebuje velkoformatovu tlac, vobec nerozmyslam nad cenou. v zahranici uz tym duplom nie. preco? lebo sa mi ta investicia vrati v podobe spokojnych zakaznikov!!!
 
jake
2009-04-11 18:49:58
trochu si sa sekol afkaa, nemusis davat taketo rozumy ... isiel som si po D3x k nemenovanemu predajcovi kde som ho mal objednany (a povodne som ho slubil aj karolovi srncovi, ze im ho na tyzden poziciam na recenziu) ale kym som dorazil za tyzden pon neskor kvoli chorobe (a to bol u nikonu uz zajednany), tak nikon dvihol cenu o 1200,-eur a to ma nasralo uz z principu, chapes ze niekedy nejde o peniaze? proste ma vytocilo ze nas ma nikon za dojne kravy a toto sa nerobi tak odvtedy mam averziu k tomuto fotaku (hoci pred tym som bol pevne rozhodnuty ze ho chcem)... KASLEM NAN HO! moze byt trikrat najlepsi na svete, to si radsej kupim hasselblad s kompletnou vybavou alebo sa vratim do canonu ... ale kedze som momentalne nikonista tak zvazujem, ze si pockam a uvidim nech to nesijem tak za horuca a najviac sa tesim, ze ked pojdem do prahy na konferenciu nikonu tak tym kurvam sikmookym vynadam tak, ze to este v zivote nezazili, no co si myslia ti zltohlavci nedonoseni! ... princip je princip a tak serem na D3X!!!
 
inkvizitor
2009-04-11 22:26:53
ja su se svou D3xX velice spokojen, protoze na detaily jsem expert a ty potrebuji ke sve praci
 
inkvizitor
2009-04-11 22:55:43
ja jsem profesionalni fotograf a fotim na Hasselblad H50, s tim se zadnej nikon nemuze srovnavat ani nahodou !!!, taky mam D3X a D3, jak pisu nize jenomze ta proste nestaci ... mas fakt divnej koment clovece
 
2009-04-11 23:22:08
príspevok od: inkvizitor
ja jsem profesionalni fotograf a fotim na Hasselblad H50, s tim se zadnej nikon nemuze srovnavat ani nahodou !!!, taky mam D3X a D3, jak pisu nize jenomze ta proste nestaci ... mas fakt divnej koment clovece
50tka od Hasselbladu je to najdrahsie, co sa da standardne kupit (inak cca $30.000). sam vies, ze som H3D2-50 nemal na mysli.

s Mamiya DL28 + 28mpix Leaf Aptus2 sa uz celkom zrovnavat da, pripadne H2D, ktora ma 22mpix. preco ju zrovnavat? po a) kvoli cene, po b) kvoli rozliseniu. skus sa zamysliet nad tym ;)
 
inkvizitor
2009-04-11 23:35:38
s Mamiyou jsem nikdy nefotil a ani nechci, ... nechapu proc pises o cene, tyhle fotaky se nedaji kupovat kdyz premyslis kolik co stoji, ponevaz by si je asi nikto nekoupil ... proste foto z H50 a D3X je obrovskej rozdil, to proste srovnavat ani nejde .. tady de spis o komplexni dojem kdyz udelas foto tak 80x120cm a podivas se na to, barevne podani a detail z H50 je uplne na jine urovni ... nad tvou otazkou nemuzu premyslet, proc taky? ... nikdy sem nic nesrovnaval ale beru to co potrebuji k praci a co davam svym klientum - a to jsou prevazne agentury a filmove spolecnosti kde bys neuspel s nicim jinym ... ale kdyz mluvime o nikonech, tak vice fotim s D3 kdyz se dela venku, hlavne kvuli ISO a sumu, atelier je jenom H50 a nekdy D3X, protoze ta zatezuje pocitace mnohem mene nez 150 MB foto Hasselbladu - jestli si to ovsem muzu dovolit a klient neni tak narocny
 
2009-04-11 23:44:26
príspevok od: inkvizitor
s Mamiyou jsem nikdy nefotil a ani nechci, ... nechapu proc pises o cene, tyhle fotaky se nedaji kupovat kdyz premyslis kolik co stoji, ponevaz by si je asi nikto nekoupil ... proste foto z H50 a D3X je obrovskej rozdil, to proste srovnavat ani nejde .. tady de spis o komplexni dojem kdyz udelas foto tak 80x120cm a podivas se na to, barevne podani a detail z H50 je uplne na jine urovni ... nad tvou otazkou nemuzu premyslet, proc taky? ... nikdy sem nic nesrovnaval ale beru to co potrebuji k praci a co davam svym klientum - a to jsou prevazne agentury a filmove spolecnosti kde bys neuspel s nicim jinym ... ale kdyz mluvime o nikonech, tak vice fotim s D3 kdyz se dela venku, hlavne kvuli ISO a sumu, atelier je jenom H50 a nekdy D3X, protoze ta zatezuje pocitace mnohem mene nez 150 MB foto Hasselbladu - jestli si to ovsem muzu dovolit a klient neni tak narocny
ale cena je tiez podstatny faktor. pokial nemas zakaznikov, ktori ti zaplatia nakup draheho fotaku, alebo penazi, ze nevies, co s nimi, tak si proste nekupis. ja by som si tiez kupil H3D2-50 + 5-6 objektivov, keby som vedel, ze sa mi investicia do roku vrati a bavilo ma fotit v atelieri. ale aj dnes som zistil, ze to proste na mna nie je (teakove stolicky, stoly, lehatka atd uz nechcem ani vidiet).
a porovnava kazdy, kto nieco kupuje ;)
 
inkvizitor
2009-04-11 23:55:07
dlouho jsem fotil s nikonama D100, pote D200, D300 az jsem dosel do takoveho stadia, ze mne zajima jen provedeni (rozumej TK a Impakt) a s klienty se to nejak doresilo a tak s financemi po par letech jiz problem neni ... vyber si svou cestu a delej to s dusi, pote se uspech zarucene dostavi a hlavne nepremyslej o budoucnu, to taky prijde samo ... jenom v jednom s tebou castecne mohu souhlasit - zacatek je tezkej pro kazdyho ale kdyz uz mas jmeno a praci, co te presentuje tak proste o penezich neuvazujes, ten problem definitivne skoncil ... srovnavas jenom v prvnim stadiu, pote te to nezajima protoze jsi tim prosel a penize si te uz najdou
 
mato.draho
2009-04-12 10:46:52
príspevok od:
50tka od Hasselbladu je to najdrahsie, co sa da standardne kupit (inak cca $30.000). sam vies, ze som H3D2-50 nemal na mysli.

s Mamiya DL28 + 28mpix Leaf Aptus2 sa uz celkom zrovnavat da, pripadne H2D, ktora ma 22mpix. preco ju zrovnavat? po a) kvoli cene, po b) kvoli rozliseniu. skus sa zamysliet nad tym ;)
Zaujimave... Takze potom aj 21.1MP 5D MkII moze uplne logicky konkurovat 22MP H2D aj napriek tomu, ze ´o takom mnozstve detailov, ako ma D3x, sa jej moze iba snivat´. Ci nie?
A to uz nehovorim o porovnavani ´A, kvoli cene´, kde MkII je sice o 13% pixelov chudobnejsia, avsak o rovne 2/3 lacnejsia nez D3x ($2700 vs. $8000), a zaroven nestoji ani desatinu toho, co stala H2D po uvedeni na trh :)
 
2009-04-12 11:09:39
ambicie mat moze, ale zlyha prave pri mnozstve detailov, ktore su pre pracu v atelieri podstatne ;)
 
mato.draho
2009-04-12 11:21:22
príspevok od:
ambicie mat moze, ale zlyha prave pri mnozstve detailov, ktore su pre pracu v atelieri podstatne ;)
Definuj to ´mnozstvo detailov´, ak ma byt tato diskusia vecna ;)
 
IO-NR
2009-04-12 12:10:09
V mnozstve detailov (ciarocky na terciku:))) je taky drasticky rozdiel, ako na papiery,...tj. 21 vs. 24Mpx... tento rozdielik sa ale zmensuje s rastucim ISO a od 1600 uz je opacny - v prospech 5D MkII.... vo vsetkom ostatnom (ak neratam video) je ale D3x jednoznacne lepsi,....ci to stoji za cenovy rozdiel nech zvazi kazdy sam....
Clanok je super a kvalita fotiek uzasna,...slintam:) Skoda, ze som sportak a potrebujem viac FPS a vyssie ISO, oklepavac prachu a podobne nepodstatne drobnosti...
 
julo kotus
2009-04-12 12:51:13
-Za necelé 4 roky som vlastnil a fotil každodenne asi 8-9 DSLR; služobne na Canon (jednodková rada a 5-ková) a vo voľnom čase Nikon (stovková rada) a na každej som mal problém s prachom okrem Nikonu D300. Stačí trochu zacloniť čo sa pri produktovej fotke a častokrát reklamnej fotografii robí a podobne pri krajine (cieľové žánre D3x). Na bežný prach na senzore je oklepávanie prachu super!
- Viem, že je Nikon D3x ateliérny fotoaparát, a myslím, že som to v recenzii jasne napísal! V mínusoch som povedal, že by som si prial rýchlejšie snímanie, aby mohli fotoaparát a jeho vynikajúce rozlíšenie používať aj športoví fotografi. Je to môj názor a prianie.
- Cena len za výmenu snímača sa mi nezdá byť korektná (Alpha 900 má to isté rozlíšenie a pri nízkych citlivostiach podobnú úroveň detailov a jej cena je úplne inde. Jasné, nedá sa ovládaním a ergonómiou porovnať, ale pýtať si za výmenu senzora 2300€ sa mi nezdá byť tiež korektné), povedal by som, že by bola, ak by prístroj mohli využívať športovci, ak by mal GPS pre krajinkárov a čistenie senzora. Za tým si stojím. :) Fotografické príslušenstvo a prístroje sú neskutočne predražené. V baumaxe kúpim sadu kovových skrutkovačov za 1,50€, prečo 5g plastový výlisok na objektív, nazvaný slnečná clona stojí 5€? Také sú jeho výrobné náklady? Technológia?
 
2009-04-12 13:46:41
AD prach - vzdy sa snazim menit objektiv tak, aby bol fotak dole bajonetom + raz za cas prefuknem balonikom a aj pri F8 sa mi dari nemat skoro ziaden prach na snimaci. inak refernecna fotografia prachu velmi pomaha, ak mas prach a nemas cas ho odstranovat ;) mozno mam len stastie...

preco vo ´vyrobnych nakladoch´ vsetci vidia len to, co sa drzia v ruke?!? nieco ako vyskum a vyvoj nic nehovoria? nieco ako pracovali sme tolko a tolko na tom, aby nas senzor bol o tolko lepsi, nez co doda Sony, upravili sme prevodnik, vyvinuli procesor, ... vyrobne naklady su najmensia polozka z toho, co sa zaplati za fotak. ale ked myslis, skoc do predajne aut a povedz im, ze vyrobne naklady na Audi A8 su tak do 20.000Euro, ze im este zaplatis 5.000Euro za platy zamestnancov, dan a 2.000E za to, ze ti ho predaju ;) :-D :-D :-D
 
julo kotus
2009-04-12 17:24:44
Myslím, že o tom, čo je prach na senzore ma poučovať nemusíš, ani o tom, ako si mám meniť objektívy. O cenovej politike sa baviť po tomto Tvojom príspevku odmietam. Písal som o cene za slnečnú clonu. Aký potrebujeme vývoj a výskum, aby sme vyrobili slnečnú clonu? A to mi ešte nezobralo jednotku v predchádzajúcom príspevku. Hociaká slnečná clona sa predáva za 15-30€. Ja jednoducho za ten cenový rozdiel oproti D3 ten výskum a vývoj nevidím!!! Vyslovil som, že by som túto cenu za D3x plne rešpektoval, keby tento prístroj mal to, čo má už D90 (čistenie senzora) alebo kompakt za 500 EUR - P6000 (GPS). Tento názor mi nikto nezoberie a nehovor mi nič o vývoji, tieto veci sú v oveľa lacnejších aparátoch. Značky by mohli len trochu pozornejšie počúvať hlas ľudu.
 
2009-04-12 17:51:40
príspevok od: julo kotus
Myslím, že o tom, čo je prach na senzore ma poučovať nemusíš, ani o tom, ako si mám meniť objektívy. O cenovej politike sa baviť po tomto Tvojom príspevku odmietam. Písal som o cene za slnečnú clonu. Aký potrebujeme vývoj a výskum, aby sme vyrobili slnečnú clonu? A to mi ešte nezobralo jednotku v predchádzajúcom príspevku. Hociaká slnečná clona sa predáva za 15-30€. Ja jednoducho za ten cenový rozdiel oproti D3 ten výskum a vývoj nevidím!!! Vyslovil som, že by som túto cenu za D3x plne rešpektoval, keby tento prístroj mal to, čo má už D90 (čistenie senzora) alebo kompakt za 500 EUR - P6000 (GPS). Tento názor mi nikto nezoberie a nehovor mi nič o vývoji, tieto veci sú v oveľa lacnejších aparátoch. Značky by mohli len trochu pozornejšie počúvať hlas ľudu.
je to tvoj nazor, tak ako je moj nazor ten, ze tento stroj nie je pre ´lud´, ale pre velmi uzku komunitu profesionalov, ktory si ho kupia, ak ho budu potrebovat, jedno aka je cena.
ad slnecna clona - som si nevsimol, sorry, ale tiez to mozem, ak uz spominam auta, prirovnat k pneumatikam. co je na pneumatike o rozmere 16´ a 205mm sirke za 100E vsak guma je lacna ;) vzdy je moznost nekupit original, resp. menej kvalitnu clonu (pneumatiku). je len na uzivatelovi, ako si vyberie. ak by boli ceny vysoko, nik ich nekupoval, tak by ceny museli klesnut.
 
IO-NR
2009-04-12 19:37:48
suhlasim s Julom, ze cistenie senzora D3x mal mat (mozno si /zial/ nechavaju nieco do buducna).... Cena sa mi nezda byt taka zla v porovnani s EOS 1Ds MkIII,...v SR je na nete Nikon dokonca lacnejsi....viacej sa mi zda byt predrazeny 1Ds (hlavne v porov. s 5DMkII)....
 
anton julény
2009-04-13 19:05:34
príspevok od: julo kotus
Myslím, že o tom, čo je prach na senzore ma poučovať nemusíš, ani o tom, ako si mám meniť objektívy. O cenovej politike sa baviť po tomto Tvojom príspevku odmietam. Písal som o cene za slnečnú clonu. Aký potrebujeme vývoj a výskum, aby sme vyrobili slnečnú clonu? A to mi ešte nezobralo jednotku v predchádzajúcom príspevku. Hociaká slnečná clona sa predáva za 15-30€. Ja jednoducho za ten cenový rozdiel oproti D3 ten výskum a vývoj nevidím!!! Vyslovil som, že by som túto cenu za D3x plne rešpektoval, keby tento prístroj mal to, čo má už D90 (čistenie senzora) alebo kompakt za 500 EUR - P6000 (GPS). Tento názor mi nikto nezoberie a nehovor mi nič o vývoji, tieto veci sú v oveľa lacnejších aparátoch. Značky by mohli len trochu pozornejšie počúvať hlas ľudu.
Ak je D3x ateliérny foťák, tak zmysel využitia GPS by bol asi v tom, ako sa dostať do ateliéru. Predpokladám, že rýchlosť snímania krát množstvo dát a kvalita spracovania je konštanta, preto asi orezali všetky funkcie, ktoré nie sú potrebné a maximalizovali funkcie na spracovanie obrazu (podobne je to aj s cenou, objektív s 1.2 je asi 10x drahší ako 1.8, tu je ten vzťah skoro exponenciálny).
 
julo kotus
2009-04-13 22:17:14
príspevok od: anton julény
Ak je D3x ateliérny foťák, tak zmysel využitia GPS by bol asi v tom, ako sa dostať do ateliéru. Predpokladám, že rýchlosť snímania krát množstvo dát a kvalita spracovania je konštanta, preto asi orezali všetky funkcie, ktoré nie sú potrebné a maximalizovali funkcie na spracovanie obrazu (podobne je to aj s cenou, objektív s 1.2 je asi 10x drahší ako 1.8, tu je ten vzťah skoro exponenciálny).
Presne tak, navigácia do ateliéru je veľmi potrebná! V recenzii som aspoň dvakrát spomenul, že D3x je svojim rozlíšením a kvalitou určený (vhodný) pre krajinárskych fotografov, pre ktorých je GPS logger požehnaním. Treba si prečítať celú recenziu.
 
slavik74
2009-04-14 10:36:43
zaujimam sa o fototechniku kratko na to, aby som mohol hodnotit opravnenost ceny. Chybajuce funkcie tam podla mna nie su iba preto, aby ich nastupca D3x uz mal a aby vznikol dovod na jeho kupu. Keby uz teraz dali vsetko, nemali by co vylepsit. Toto uz velmi dlho pozorujem pri mobiloch (najprv bud EDGE alebo GPRS, potom bud ´kvalitny´ fotak, alebo reprodukcia hudby, teraz bud dobry display alebo RAMka), stale z idealu niecozoberu, aby bol dovod po roku kupovat novy. osobne sa mi to tiez nepaci, vyrobcovia maju zrejme iny nazor a ten zakaznicky ich zial zaujima iba okrajovo. kedze sa taketo neuplne novinky predavaju, nemaju ani dovod menit svoju filozofiu predaja.
 
E-Peter
2009-04-17 09:32:15
s tou D700 by si mohli Nikonisti svihnut a pozicat vam ju :) uz som sa rozhodol si ho kupit (teraz zhanam prostriedky :D)ale rad by som si precital aj recenziu od vas :)
 
arnie175
2009-04-17 23:33:05
ak ste ochotní pricestovať do Skalice v meste vám požičiam D700 na testovacie fotky ale nie do bratislavy.peťo
 
jake
2009-04-18 14:42:03
príspevok od: E-Peter
s tou D700 by si mohli Nikonisti svihnut a pozicat vam ju :) uz som sa rozhodol si ho kupit (teraz zhanam prostriedky :D)ale rad by som si precital aj recenziu od vas :)
neviem, preco kazdy caka na dalsiu a dalsiu recenziu, D700 je spickovy aparat bez chyb, ohromujuca obrazova kvalita aj pre extremnych iSO - ale z vlastnej skusenosti by som doplnil: vyber si najprv objektivy, spocitaj kolko zostane a potom telo - d700 odhali hned vady optiky, full frame si pyta spickove skla a min. zaklad je podla mna nikorry: 14-24, 24-70 a 70-200 plus ak treba dlhsie sklo tak telekonvertor 1,7x TCII (na zaciatok) - vsetko AFS so svetelnostou f2,8 - s tym sa da v podstate nafotit vsetko ale stoja kazdy pomaly tolko a viac co sme telo d700-ka, k tomu nejake pevne skla - atd ... skratka chcem tym povedat, ze tak kvalitny fotoaparat nie je najvacsia investicia, podstatne narocnejsie je to s optikou a tu sa oplati brat Nikon - nemozes sa potom vyhovarat, ze fotak co objektiv je zly ked nevyjde fotka, nic lepsieho totiz dnes na trhu nie je - ale do 10.000,- sa zmestis so spickovou vybavou postacujucou ako zaklad do buducna (bez superteleobjektivov)
 
E-Peter
2009-04-19 21:07:58
príspevok od: jake
neviem, preco kazdy caka na dalsiu a dalsiu recenziu, D700 je spickovy aparat bez chyb, ohromujuca obrazova kvalita aj pre extremnych iSO - ale z vlastnej skusenosti by som doplnil: vyber si najprv objektivy, spocitaj kolko zostane a potom telo - d700 odhali hned vady optiky, full frame si pyta spickove skla a min. zaklad je podla mna nikorry: 14-24, 24-70 a 70-200 plus ak treba dlhsie sklo tak telekonvertor 1,7x TCII (na zaciatok) - vsetko AFS so svetelnostou f2,8 - s tym sa da v podstate nafotit vsetko ale stoja kazdy pomaly tolko a viac co sme telo d700-ka, k tomu nejake pevne skla - atd ... skratka chcem tym povedat, ze tak kvalitny fotoaparat nie je najvacsia investicia, podstatne narocnejsie je to s optikou a tu sa oplati brat Nikon - nemozes sa potom vyhovarat, ze fotak co objektiv je zly ked nevyjde fotka, nic lepsieho totiz dnes na trhu nie je - ale do 10.000,- sa zmestis so spickovou vybavou postacujucou ako zaklad do buducna (bez superteleobjektivov)
ja som si vybral aj objektivy...mam pripravene vsetko co budem potrebovat, ale rad by som si tu proste precital recenziu, pretoze chalani robia perfektnu robotu :)
 
jake
2009-04-19 21:08:54
príspevok od: E-Peter
ja som si vybral aj objektivy...mam pripravene vsetko co budem potrebovat, ale rad by som si tu proste precital recenziu, pretoze chalani robia perfektnu robotu :)
ak sa mozem spytat, co si si vybral za skla k tomu?
 
E-Peter
2009-04-20 08:47:15
príspevok od: jake
ak sa mozem spytat, co si si vybral za skla k tomu?
som rad, ze sa pytas lebo som sa chcel aj tak opytat niekoho skuseneho na nazor :) ..zatial som si vybral len tri, ale casom rozsirim : 1. 24-70 (to bude asi najvyhodnejsi ten kit D700 s 24-70), pevnu 85 F/1,8 a 70-200/2,8 G ED AF-S VR
 
julo kotus
2009-04-20 09:54:24
príspevok od: E-Peter
som rad, ze sa pytas lebo som sa chcel aj tak opytat niekoho skuseneho na nazor :) ..zatial som si vybral len tri, ale casom rozsirim : 1. 24-70 (to bude asi najvyhodnejsi ten kit D700 s 24-70), pevnu 85 F/1,8 a 70-200/2,8 G ED AF-S VR
výborne si si vybral! :) ešte časom 14-24 f2,8 a máš vystarané :)
 
E-Peter
2009-04-20 13:57:24
príspevok od: julo kotus
výborne si si vybral! :) ešte časom 14-24 f2,8 a máš vystarané :)
dik :)...tu som najprv vybral ako prvu ale potom som sa rozhodol pred kit 24-70 s tym ze 14-24 poriesim neskor...teraz ale musim zohnat kupcu na moje olympus skla...tu 300 f/2,8 keby sa mi podarilo vyhodne predat by bolo super ale neviem neviem, ked je este aj kriza :/
 
Fotorekreant
2009-05-14 17:38:29
Super , potešila by ma recenzia NIKONU D90 :)
 
Teva
2009-07-02 22:33:56
Ahojte. Dufam ze recenzia NIKONu D90 bude tak o dva roky ked to bude aktualne ze?!
 
slavmiro
2009-07-03 10:54:45
príspevok od: Teva
Ahojte. Dufam ze recenzia NIKONu D90 bude tak o dva roky ked to bude aktualne ze?!
pozri sa, je tu recencia D300 a D60. D90 chyba ale ked si das dokopy D300 a nieco s D60, tak mas vysledok. D90= na 99% rovnaka obraz. kvalita D300. Plastove prevedenie, zaostrovanie a rozmery podobne D60. Na dpreview mas D90 od A-Z: http://www.dpreview.com/reviews/nikond90/
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2009-07-03 12:13:47
príspevok od: Teva
Ahojte. Dufam ze recenzia NIKONu D90 bude tak o dva roky ked to bude aktualne ze?!
Prave pracujem na teste D90 a D5000. Do dvoch tyzdnov by sme ich mali uverejnit (neslubujem).
 
Cako
ocenenie redakciou 2009-08-15 00:25:32
D3 a D3x mi pride ako EOS 1D a 1Ds :D (samozrejme s markom:) )
 
Jozef96
2010-06-29 14:44:02
poprosil by som tych ktory robia recenzie nikonu aby urobili recenziu Nikon D700 :) dakujem
 
Marcel Rebro
2010-06-29 15:02:39
príspevok od: Jozef96
poprosil by som tych ktory robia recenzie nikonu aby urobili recenziu Nikon D700 :) dakujem
Jožko, keďže dnes nemáš meniny, jednu som Ti protekčne vybavil ...

http://www.dpreview.com/reviews/nikond700/
 
jake
2010-06-29 17:21:49
a kedy bude D700x ? uz by bolo aj nacase, ci?
 
duroslav
2010-06-29 21:58:00
príspevok od: jake
a kedy bude D700x ? uz by bolo aj nacase, ci?
A bude vôbec? A prečo myslíš, že tu na fóre to bude niekto vedieť?
Alebo to mala byť básnická otázka? Len tak, aby reč nestála? Či? :-)
 
jake
2010-06-29 22:16:26
dlho nebol ziaden fotak, len vylepsene stare modely - tak som zvedavy, canon aj sony maju dostupny fotak s velkym rozlisenim, na vyrezy by sa mi veru zisiel - ale mas pravdu, otazka je hlavne aby rec nestala
 
Jozef96
2010-09-10 16:08:41
xD dik
 
Slavco
2011-07-08 20:18:09
uz nikdy tuto znacku..sice lepsie kresli a canon.fotky nie su tak ploche...robi mi to stale hranate kruhy polkruhy aj v rawe.obmedzuje ma to tvorbe.druha zrkadlovka v prdely.na co to je dobre.comercna bublina.radscej analog...
 
Slavco
2011-07-08 20:22:30
aka reklamacia,vsak je to podla iso normy..
...
 
Nico 1
2011-07-09 02:17:21
príspevok od: Karol Srnec
Pripravujeme Olympus E-30, Nikon D90 a Canon EOS 5D Mark II.
Tak na toto sa fakt teším!!!!!
 
tomis.ales
2011-07-10 19:19:15
príspevok od: Slavco
uz nikdy tuto znacku..sice lepsie kresli a canon.fotky nie su tak ploche...robi mi to stale hranate kruhy polkruhy aj v rawe.obmedzuje ma to tvorbe.druha zrkadlovka v prdely.na co to je dobre.comercna bublina.radscej analog...
Ty kokso, tebe rozumiet je umenie. Citujem:"sice lepsie kresli a canon" ??? "hranate kruhy polkruhy"??? Ploche fotky?
Tvoj druhy prispevok je uz uplne mimo.
Ako pozeram na vlakno, ty uz mas druhy Nikon D3x? Tak to gratulujem. A vitaj na Ephote.

P.S. Preber sa.
 
titinius
2011-07-10 21:13:19
fotografisti ? : ) nie fotografi ? len sa pytam
 
dodo_bb
2011-07-11 10:39:34
príspevok od: titinius
fotografisti ? : ) nie fotografi ? len sa pytam
Fotografi fotografujú a fotografisti fotografistujú, ešte sú fotografici, tí fotografikujú
 
titinius
2011-07-11 11:40:59
príspevok od: dodo_bb
Fotografi fotografujú a fotografisti fotografistujú, ešte sú fotografici, tí fotografikujú
aha uz rozumiem
 
hombreee
2011-07-11 11:49:28
príspevok od: jake
dlho nebol ziaden fotak, len vylepsene stare modely - tak som zvedavy, canon aj sony maju dostupny fotak s velkym rozlisenim, na vyrezy by sa mi veru zisiel - ale mas pravdu, otazka je hlavne aby rec nestala
V auguste by mali byt predstavene D4 a D400.
 
tomis.ales
2011-07-11 12:55:14
príspevok od: hombreee
V auguste by mali byt predstavene D4 a D400.
Hej, ale toto pocuvam uz dva roky. Ja cakam na nastupcu D700. O nom uz hovoril ujo od Nikonu na Nikon Day v BA pred par mesiacmi. A vobec nespominal D400. Tak neviem. Inac, ide to z nich(Canon a Nikon) jak z chpatej deky.
 
hombreee
2011-07-11 13:04:54
príspevok od: tomis.ales
Hej, ale toto pocuvam uz dva roky. Ja cakam na nastupcu D700. O nom uz hovoril ujo od Nikonu na Nikon Day v BA pred par mesiacmi. A vobec nespominal D400. Tak neviem. Inac, ide to z nich(Canon a Nikon) jak z chpatej deky.
Tak urcite, ci to je pravda vedia len v Nikone a asi aj to len par ludi. Cerpam samozrejme z:

http://nikonrumors.com/2011/06/27/nikon-d4-and-d400-in-august-d700-replacement-still-in-the-air.aspx/
 
puntos
2011-08-02 23:12:16
príspevok od: hombreee
V auguste by mali byt predstavene D4 a D400.
a tiež budú mať snímače od sony ???
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia