Nový SnapBridge 2.0

Prakticky v každej recenzii zrkadlovky Nikon som medzi mínusy uviedol aplikáciu SnapBridge. Nič na tom nezmenilo ani pridanie Bluetooth komunikácie. SnapBridge je aplikácia pre komunikáciu chytrého zariadenia s fotoaparátom. Dnes je to úplná samozrejmosť u všetkých značiek.

Nikon vyrába skvelé fotoaparáty, ale za SnapBridge by sa mal hanbiť. Fotografi od aplikácie pre ovládania fotoaparátu očakávajú pokročilé funkcie. SnapBridge fungoval len ako hlúpa spúšť a to aj na najvyšších modeloch fotoaparátov.

Čo bolo to bolo, najnovšia verzia konečne dospela do použiteľnej aplikácie. Je samozrejme tiež zdarma a môžete si ju nainštalovať z obchodov AppStore a Google Play. Konečne modul diaľkového ovládania fotoaparátu umožňuje pokročilé nastavenie expozičných parametrov.

Aplikáciu SnapBridge si môžete zdarma stiahnuť z AppStore a Google Play.

SnapBridge naplno využijete s fotoaparátmi, ktoré okrem WiFi majú aj Bluetooth. Ten sa využíva pre prenos fotografií z fotoaparátu do chytrého zariadenia. Ďalej sa používa na prenášanie dát o GPS a aktuálnom čase do fotoaparátu. WiFi sa používa pre ovládanie fotoaparátu. Pri prvom spárovaní odporúčam nebyť pripojený k domácemu internetu, vyhnete sa potencionálnym problémom pri pripojení mobilu k WiFi spotu telefónu. To však platí všeobecne aj u aplikácii iných výrobcov fotoaparátov.

Ešte prv, ako začnete s párovaním fotoaparátu a chytrého zariadenia, nainštalujte do fotoaparátu najnovší firmvér, ak ho tam ešte nemáte. Stiahnuť ho môžete zo stránky podpory.

Prvé párovanie začnite z fotoaparátu. Ja som aplikáciu skúšal v spojení s Nikonom D500, kde je položka "Pripojiť k chytrému zariadeniu" v servisnom menu (symbol kľúča na matice).  Ak máte chytré zariadenie s NFC, môžete ho použiť, ale až keď vás fotoaparát vyzve. Párovanie prebieha cez WiFi a až po ňom sa spojazdní aj Bluetooth.

Pri párovaní môžete použiť NFC, ak ho má váš fotoaparát i chytré zariadenie.

Po úspešnom prepojení môžete nastaviť aplikáciu. Ak chcete publikovať fotografie na internete, určite využijete možnosť sťahovania fotografií z fotoaparátu. Môžete tak urobiť v rozlíšení 2 Mpx, alebo v plnom rozlíšení. Niektorí využijú aj možnosť automatického nahrávania fotografií do zariadenia. Tu ale treba počítať so zvýšenou spotrebou energie fotoaparátu aj chytrého zariadenia. Naviac zasielanie väčšieho množstva fotografií môže trvať hodiny. Odporúčam radšej nahrávať len vybrané fotografie.

Úvodná obrazovka aplikácie, kde si zvolíte, či chcete stiahnuť fotografie, diaľkovo ovládať fotoaparát alebo využiť služby cloudovej služby Image Space.

Vľavo fotografie vo fotoaparáte, vpravo stiahnuté do mobilu.

Ak používate cloudovú službu Nikon Image Space, môžete nastaviť automatické nahrávanie. V prípade 2Mpx fotografíi nie je kapacita limitovaná. V aplikácii môžete nastaviť pridanie hashtagov #nikon a #snapbridge a vodoznaku, ktorý môže obsahovať údaje z exifu, logo SnapBridge, čas a dátum, popisok, alebo copyright fotografa.

Priamo z aplikácie môžete automaticky nahrať fotografie na cloud Image Space.

Dostávame sa k tomu, prečo po čase opäť o SnapBridge píšeme. Konečne je z neho plnohodnotná aplikácia pre diaľkové ovládanie fotoaparátu so živým náhľadom a možnosťou nastavenia expozičných parametrov. Priamo v aplikácii môžete meniť expozičný program a nastavovať čas, clonu, citlivosť ISO, vyváženie bielej a korekciu expozície. Dotykom môžete vybrať, kam má fotoaparát zaostriť. Nechýba samospúšť.

Hlavné expozičné parametre môžete konečne nastavovať priamo v aplikácii.

Podporovaná je obrazovka orientovaná vertikálne aj horizontálne.

A to je všetko. Konečne je aplikácia SnapBrige plnohodnotnou a zodpovedajúcou funkcionalite vynikajúcich fotoaparátov Nikon.

https://www.nikon.sk/sk_SK/product/software/snapbridge

Komentáre

xherics
2017-12-12 09:52:02
Prve spustenie a pridanie fotoaparatu bolo OK, hodinu aj fungovalo bez problemov.

Po vypnuti fotaka a novom zapnuti sa uz ale fotak do aplikacie neprihlasil, stale len sa snazil, aplikacia na telefone zamrznuta. Nepomohlo ani vypnutie aplikacie, force-close aplikacie a ani restart telefonu.

Dalsie spustenie aplikacie uz mozne nebolo, po otvoreni ostala aplikacia zamrznuta na startovacej obrazovke.

Jedna sa o Android verziu 7 na HTC10. Skusane aj na HTC Nexus 5, vysledok rovnaky.

Po odinstalovani a nainstalovani som musel opat prejst sprievodcom, ale rovnako appka zamrzla, ked som ju druhykrat otvaral.

Myslel som, ze to uz bude ok.

landov
2017-12-12 12:35:49
U mna na D500+Oneplus3 (Android 8) funguje vsetko na 100%. Konecne !

xherics
2017-12-12 14:24:07
príspevok od: landov
U mna na D500+Oneplus3 (Android 8) funguje vsetko na 100%. Konecne !
Aj ked druhykrat spustite aplikaciu?

landov
2017-12-12 15:47:39
príspevok od: xherics
Aj ked druhykrat spustite aplikaciu?
ano , vcera som to zase skusal. Ide to vyborne a na 100%.

xherics
2017-12-12 20:54:19
príspevok od: landov
ano , vcera som to zase skusal. Ide to vyborne a na 100%.
Tak skusim este raz, ja mam D850, tam to mozno este nie je celkom vyladene.

pp84
2017-12-12 21:18:59
Ja mam smolu, D750 nie je podporovaná . Škoda že apka je len na najnovšie modely nikonu, ale hádam sa to zmení pri aktualizácií.

Jerry C.
2017-12-14 23:44:10
príspevok od: xherics
Prve spustenie a pridanie fotoaparatu bolo OK, hodinu aj fungovalo bez problemov.

Po vypnuti fotaka a novom zapnuti sa uz ale fotak do aplikacie neprihlasil, stale len sa snazil, aplikacia na telefone zamrznuta. Nepomohlo ani vypnutie aplikacie, force-close aplikacie a ani restart telefonu.

Dalsie spustenie aplikacie uz mozne nebolo, po otvoreni ostala aplikacia zamrznuta na startovacej obrazovke.

Jedna sa o Android verziu 7 na HTC10. Skusane aj na HTC Nexus 5, vysledok rovnaky.

Po odinstalovani a nainstalovani som musel opat prejst sprievodcom, ale rovnako appka zamrzla, ked som ju druhykrat otvaral.

Myslel som, ze to uz bude ok.
tiež som snapbridge stiahol,ale používanie to bola jedno veľké trápenie ,pri každom zábere nanovo spájanie telefónu s foťákom atď.jedným slovom hrôza ...nechápem prečo nemá D500 možnosť aj IR diaľkovej spúšte /ako som mal na foťákoch sedmičkovej rady/ ...možno skúsim túto novú verziu ...

xherics
2017-12-15 09:04:30
príspevok od: Jerry C.
tiež som snapbridge stiahol,ale používanie to bola jedno veľké trápenie ,pri každom zábere nanovo spájanie telefónu s foťákom atď.jedným slovom hrôza ...nechápem prečo nemá D500 možnosť aj IR diaľkovej spúšte /ako som mal na foťákoch sedmičkovej rady/ ...možno skúsim túto novú verziu ...
Len preto nema IR, aby si musel kupit Nikon WR-R10 WR-T10 WR-A10 dialkovy set, za 200€ a pouzival pridavny modul Ale toto plati aj pre D850...

duroslav
2017-12-15 22:26:32
príspevok od: pp84
Ja mam smolu, D750 nie je podporovaná . Škoda že apka je len na najnovšie modely nikonu, ale hádam sa to zmení pri aktualizácií.
Však na D750 máš wifi a v kombinácii s napr. appkou qDslrDasboard to funguje veľmi dobre

fatality
2017-12-16 01:02:08
príspevok od: xherics
Len preto nema IR, aby si musel kupit Nikon WR-R10 WR-T10 WR-A10 dialkovy set, za 200€ a pouzival pridavny modul Ale toto plati aj pre D850...
fhu..to vsetky nove nikony nemaju IR ovladanie? som myslel,ze iba d5600ka..to je dost pruser/trapas..

xherics
2017-12-16 09:37:38
príspevok od: fatality
fhu..to vsetky nove nikony nemaju IR ovladanie? som myslel,ze iba d5600ka..to je dost pruser/trapas..
D850 IR nema, musel som si kupit aj spominany set, ked mi fotak dosiel, SnapBridge bol este v starej verzii, kde to vobec neslo pouzivat.

Na dialkove ovladanie d850 sa moze pouzivat bud starsia kablova spust (z D800/D810), alebo SnapBridge, ci Nikon WR set.

Mam taky pocit, ze toto je novy standard pre nikon fotaky.

xherics
2017-12-16 09:39:24
No, vcera som este raz otestoval SnapBridge 2 s mojim D850, mal som rovnaky vysledok.

Tak som vyresetoval telefon do vyrobnych nastaveni, nakolko uz rok aj pol som pouzival bez resetu, a po tomto snapbridge funguje bez problemov.

fatality
2017-12-16 12:06:37
príspevok od: xherics
D850 IR nema, musel som si kupit aj spominany set, ked mi fotak dosiel, SnapBridge bol este v starej verzii, kde to vobec neslo pouzivat.

Na dialkove ovladanie d850 sa moze pouzivat bud starsia kablova spust (z D800/D810), alebo SnapBridge, ci Nikon WR set.

Mam taky pocit, ze toto je novy standard pre nikon fotaky.
tak to je (aspon pre mna) krok spat..nic z tej trojky(snapbridge,kablovka,wr set) nieje take prakticke,ako to mini ir ovladanie,co nikon pouzival na (pred)poslednych modeloch..

Goriot
2018-07-15 18:04:15
Dobrý deň priatelia.
Po ôsmich rokoch som si kúpil nový fotoaparát, opäť päť tisícku (5600), lebo mne vyhovuje jej sklopný display a na lepší ani nemám. No a keďže tento fotoaparát nemá IR senzor, prešiel som na ovládanie mobilom, teda chcel som prejsť.
Jedným okom sledujem Francúzsko 2 : 1 Chorvátsko a druhým monitor, ale po trojdňovej tortúre so spojazdnením SnapBridge musím dať svoje skúsenosti.
Asi po piatich neúspešných pokusoch o spojazdnenie som navštívil stránky youtubu a prezrel asi desať videí a aj tak moja "inštalácia" skončila stále v bode, keď som potvrdil párovaci kód a mobil zamrzol.
Tak som to vzdal a obrátil sa na firmu Nikon a tá ma dosť sklamala, lebo neodpovedala na moje otázky, iba mi poslala link na youtube a to dokonca na iný fotoaparát ako mám ja.
Moja tortúra pokračovala aj na druhý deň, to som už dal mobil do továrenských nastavení a aj tak sa spárovanie stále končilo zamrznutím mobilu. Párovanie som skúšal aj na manželkinom mobile a výsledok ten istý.
Takže som navštívil stránky priatela Googla a po prečítaní nespočetného množstva príspevkov som skúsil jednu radu a to cestu do prírody (kde nebol v blízkosti žiaden signál WiFi) a konečne sa spárovanie podarilo a to hneď na prvý krát. Možno som nemusel nikam chodiť a iba sa stačilo odpojiť od wifi-ny, ale ani v jednom návode či videu to nieje spomenuté.