Hore

CeWe Kalendár s lesklým povrchom (update)

Spoločnosť FOTOLAB pravidelne prináša na trh nové produkty. Teraz je to ponuka kalendárov na dva nové povrchy. Odskúšali sme si už Fotoknihu tlačenú digitálnou tlačou s lesklým povrchom a aj na fotopapier. Nové produkty otestujeme v dvoch recenziách. Tou prvou je kalendár s lesklým povrchom. Ja som si vybral najväčší formát. Kalendár je v ponuke vo veľkosti A4 a A3, na výšku aj na šírku.

Zatiaľ len online

Prvý kalendár s motívom čiernobielych infrafotografií som vytvoril priamo cez internetovú stránku. Pokiaľ máte fotografie pripravené, nebude vám tvorba kalendára trvať dlhšie ako 10-15 minút. Všetko ide jednoducho a bezproblémovo. Ja som online objednávku testoval na Mac OS X v prehliadači Safari. Tvorba kalendáru je tak jednoduchá, že ju zvládne aj dieťa. Na výber je niekoľko desiatok šablón. Tie sú ale len minimálne upraviteľné. Editovať môžete prakticky len texty,                  u niektorých šablón je na výber viacero farebných schém.

 

Infrafotografie som si vybral preto, že sa mi čiernobiele fotografie osvedčili už pri knihe o Nepále. Nesklamali ani teraz. Fotografie som vyexportoval z RAW-u do formátu JPG (sRGB) v plnom rozlíšení. Potom stačilo ísť na stránku http://fotosluzba.fotolab.sk/kalendare-s-lesklym-povrchom.html a pustiť sa do tvorby kalendára. K dispozícii máte sprievodcu, ktorý vás vedie krok za krokom.

Výborne je, že si môžete zvoliť, ktorým mesiacom a rokom má kalendár začať. Takto nemusíte čakať na koniec starého     a začiatok nového roka. Kalendár si môžete urobiť kedykoľvek.

Vašou hlavnou úlohou pri tvorbe kalendáru je vybrať fotografie. Ich kvalitu z hľadiska rozlíšenia signalizuje smajlikový semafór. Úpravy fotografii sú minimálne, môžete ich otočiť, posúvať a zoomovať. Počas tvorby kalendára som sa nestretol so žiadným problémom a ani pri objednávke.

Nevýhodou online tvorby je, že si nemôžete uložiť rozpracovaný kalendár. K dispozícii nie je ani funkcia dodatočnej zmeny šablóny. Osobne mi to však neprekážalo. Fotografie môžete mať uložené v online galérii (musíte byť registrovaný) a z nej, či z disku vášho počítača, fotografie rýchlo vložíte do pripraveného layoutu.

Asi najväčšiu výhradu mám k absencii sviatkov a menného kalendára, čo znižuje jeho praktickú funkciu kalendára. Zarazil ma aj príplatok 3,95 € za šablóny s grafickými motívmi. Šablóny sú graficky podpriemerné, nemoderné. Pripomínajú mi šablóny z kancelárskych programov. Osobne by som volil radšej jednoduché šablóny a dôraz kladol na fotografie. Ja som si vybral snáď najjednoduchšiu s čiernym podkladom.

 

Štartovacia obrazovka pre tvorbu kalendára.

 

Výber šablóny.

 

Výber rozvrhnutia fotografií.

 

Nahrávanie fotografií.

 

Možnosti úprav fotografie sú jednoduché.

 

Fotografie jednoducho pretiahnete z albumu na stranu kalendára. Fotografie som nahral vo vysokom rozlíšení, takže sa mi rozsvietil zelený smajlík.

 

Každú stranu som si prekontroloval.

 

Editácia textu.

 

Objednávka kalendáru - nákupný košík

 

Kalendár si možete nechať zaslať poštou, alebo si ho vyzdvihnúť v niektorej zo zberní. Ja som si vybral druhý spôsob, zberňu mám 50 m od domu.

 

Posledný krok objednávky. Nebuďte prekvapení nulovou cenou, v rámci testovania sme obdržali zľavové kódy.

 

Potvrdenie objednávky, ktoré si môžete vytlačiť. Ale nemusíte, potvrdenie vám príde aj emailom.

 

Po odoslaní objednávky mi prišiel potvrdzujúci email a o 6 dní aj email o tom, že mám vyhotovenú zákazku a že si ju môžem o 2-3 dni vyzdvihnúť v zberni. Tak sa aj stalo. Kalendár bol zabalený v elegantnom kartónovom obale. Po jeho vvytiahnutí ma prekvapil povrch. Očakával som laminovanú digitálnu tlač ako v prípade knihy. Tu je povrch menej lesklý (výborne!), ale stále nechá vyniknúť kontrastu fotografii. Príjemnejší je aj tlačový raster. Aj keď sa jedná o digitálnu tlač, veľmi pripomína klasickú tlač, akú poznáme s komerčne predávaných kalendárov tlačených vo vysokých nákladoch. Dojem z tlače je jednoducho veľmi dobrý! Nevýhodou lesklého povrchu a čiernej šablóny sú viditeľné otlačky prstov.

 

 

Kvalitný kartónový obal.

 

 

S titulkou som sa nemohol vyhrať. Ako grafikovi mi to vadilo, ale u druhého testu, ktorý pripravujem si to vynahradím.

 

 

Vybral som si jednoduchú šablónu, ktorá dala vyniknúť fotografiám.

 

Aký by to bol nástenný kalendár, keby sa nedal zavesiť na stenu?

 

Detail krúžkovej väzby.

 

Detail tlačového rastra.

Druhý kalendár som poňal odlišne. Použil som amatérske fotografie a zvolil som pestrejšiu šablónu s detským motívom. Šablóna vyzerá vytlačená o niečo lepšie, ako na monitore. Náročnejších, s väčším estetickým cítením ale neuspokojí.

Záver

Predpokladám, že v novej verzii softvéru MôjCeWe Fotosvet bude pridaná aj táto nová služba. Náročnejším užívateľom to umožní vytvoriť graficky vydarenejšie kalendáre. V súčasnej online tvorbe je len málo šablón, ktoré spĺňajú vyššie estetické nároky, čo je škoda. Lebo kvalita tlače je veľmi dobrá. Mnohým by urobila radosť funkcia pridania sviatkov           a menín.

Kladne hodnotím jednoduchosť, bezproblémovú objednávku a včasnú dodávku. Blíži sa koniec roka a kalendáre bývajú častým darčekom pod vianočný stromček. Vďaka tejto službe nemusíte darovať kalendár s cudzími fotografiami, ale darujete niečo osobnejšieho. Vlastné fotografie, možno nie také dobré ako od profesionálneho fotografa potešia viac. Vďaka 7 dňovej lehote vyhotovenia stíhate Vianoce a ak nie tie, tak Nový rok určite.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
lu_boss
2011-12-09 10:22:10
... ked som bol v juni vo fabrike CEWE, spominali, ze chystaju leskly fotopapier. Na ten som specialne zvedavy (jednali s dodavatelmi).
Inak, kalendare maju divne formaty fotiek, treba na to pamatat vopred, uz pri foteni
 
mirosz
2011-12-09 10:28:39
Dal som nedavno spravit 2 CEWE foto kalendare. Celkom spokojnost, len by mohli popracovat na kalendare v tom zmysle ze tam nie su meniny atd... Bolo by to celkom fajn.
 
BlackWolf
2011-12-09 10:44:32
ja by som len napisal ze firmy ako Nay, DM drogerka aj Fotolab to vsetko davaju tlacit v jednej firme takze treba len popozerat ktory aktualne ponuka najnizsie ceny lebo presne za to iste zaplatite len nieco ine a cez nejaku inu firmu si to objednate. Minuly rok sme objednavali cez Nay toho roku je asi najlacnejsi Fotolab. Objednali sme kalendare pre celu rodinu, boli tam moje a priatelkine fotky. Ku kvalite musim povedat ze celkom v pohode co mi vadi nie su tam meniny a z foto hladiska asi sa moc neseru s vyvazovanim bielej a kalibraciou strojou co mi pride dost prekvapive nakolko sa jedna zrejme o nejaku nemecku firmu co denne vytlaci haldy takychto veci. Proste fotky tahaju v nasom pripade do zeleno zlta... nie je to velka katastrofa a pri niektorych fotkach to vobec nie je badat no pri par kusoch je to doslova zretelnych problem.
 
tHono
2011-12-09 11:19:17
ja mam zase dobre skusenosti s HAPPY FOTO,spokojny som s kvalitou papiera i tlace,len tie mena tam tiez chybaju,rozmer fotky je tam priblizne stvorec,ale da sa natiahnut vyska na ukor textu pod fotkou,treba tiez vystihnut obdobie zlavy a mat pripravene fotky,vyhodou toho ,ze udaje o dnoch v meiaci su na spodnej casti je ta ze poich odstrihnuti mate k dispozicii zopar zviazanych fotiek na prezentaciu,ale to sa da aj u kalendarov z inych fotolabov.
 
bobo222
2011-12-09 11:24:08
Kalendáre robievam už roky - teraz aktuálne s malým synátorom, čo ocenia hlavne babky. Zásada je počkať na akciu kvôli cene.
Plne súhlasím s recenziou, najviac mi chýba možnosť dať tam mená a sviatky. Babky to skrátka chcú komplet! Skúšal som aj A3 aj A4 u happy foto a celkom v pohode. Nebola to nijaká extraclass, ale ako darček rodine stačí. Na reprezentačné účely by som sa ale asi pozrel inam.
 
Martin Kurka
2011-12-09 16:46:36
dával som si tlačit kalendáre A3 panorámu na lesklý papier, môžem len doporučit, ako už bolo spomenuté trošku chýbajú mená a sviatky ale inak na reprezentáciu super.
 
Duduk1
2011-12-09 19:29:19
Ja som si chcel spraviť kalendár do práce,len ma tiež odradila absencia mien.
 
katera
2011-12-09 20:58:54
tak ja som toho roku davala robit kalendar A3 tiez s detmi pre babky v Happy foto a musim povedat ze som sa rovnako ako minuly rok pri fotoknihe sklamala..fotky presaturovane, preteplne ale co mi najviac vadi extremne preexponovane...na niektorych decka nemaju skoro ziadnu kresbu v tvari...bola som prekvapena pretoze tento rok som u nich davala robit fotky a tie boli uplne v poriadku a fakt za babku...fotokniha minuly rok presne ten isty problem ako teraz pri kalendaroch..ale teda cena vlemi prijemna..babkam snad budu kalendare stacit a suhlasim, mohli by tam dat aj mena a sviatky
 
pedro81
2011-12-09 21:56:12
Ja mam dobru skusenost s kalendarom z cewe a mena som riesil cez zoner photo studio kde je moznost vyexportovat si mesiace s menami a cely kalendar si navrhnut podla seba vratane sviatkov.

Tento rok som ale na mena cas nemal tak som skusil kalendar cez firmu graphicsoul. Uvidim ci budem hresit na vianoce ak tlac bude zla.
 
lu_boss
2011-12-09 22:10:46
príspevok od: BlackWolf
ja by som len napisal ze firmy ako Nay, DM drogerka aj Fotolab to vsetko davaju tlacit v jednej firme takze treba len popozerat ktory aktualne ponuka najnizsie ceny lebo presne za to iste zaplatite len nieco ine a cez nejaku inu firmu si to objednate. Minuly rok sme objednavali cez Nay toho roku je asi najlacnejsi Fotolab. Objednali sme kalendare pre celu rodinu, boli tam moje a priatelkine fotky. Ku kvalite musim povedat ze celkom v pohode co mi vadi nie su tam meniny a z foto hladiska asi sa moc neseru s vyvazovanim bielej a kalibraciou strojou co mi pride dost prekvapive nakolko sa jedna zrejme o nejaku nemecku firmu co denne vytlaci haldy takychto veci. Proste fotky tahaju v nasom pripade do zeleno zlta... nie je to velka katastrofa a pri niektorych fotkach to vobec nie je badat no pri par kusoch je to doslova zretelnych problem.
... nay, dmdrogeria... to su zberne miesta pre fotolab. Fotolab je firma, CEWE je znacka.
Maju fabriku pri Prahe akurat na fotopapier sa robi v Nemecku.

Pre ostatnych - upravte si fotky sami, povypinajte automaticke korekcie, ak sa Vam nepaci, reklamujte. Zastupcovia firmy tvrdili, ze reklamacia sa potom urobi takzvanym kontrolovanym procesom - na kazdy krok cumi clovek, ci je to OK, inak to chrlia stroje. Pre predstavu - z chemikali vytazia tonu striebra rocne. Stroje to chrila v tisicoch kusoch za hodinu.
 
lu_boss
2011-12-09 22:11:39
Spresnujem - fotoknihy na fotopapier sa robia v Nemecku, fotky robi Paha,
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-12-10 10:15:35
pekny kalendarik si vytvoril, urcite aj po grafickej stranke bol vhodne vybratý text mesiacov a pekne foto to dokonale doplnaju Pri titulke si už spominal co ti vadilo. Dobrý napad, darovat darcek v podobe nejakej tvorby (konceptu fotiek)
 
sunajn
2011-12-10 11:02:07
Áááách, ešte keby som tak mal nejaké fotky...
 
peppe
2011-12-10 11:03:26
Ja mam zatia dobru skusenost, ale pokial niekto vlastny zdradlovku tak treba tlacit zasadne na produkty na fotopapieri. Ostrost, kontrast a podanie farieb je uplne niekde inde.
Vzhladom na to, ze to je vyslovene nadnarodny koncept, pochybujem, ze by sa pustili do menneho kalendaria. Mozno priestor pre mensie SK firmy ...nechapem, ze konurencia to uz nevyuzila a papagajuje len kopie CEWE.


 
zurino
2011-12-10 11:33:53
Je to prilis drahy vianocny darcek pre starych rodicov (treba minimalne dva, podla poctu starch rodicov) a okrem toho neobsahuje mená ani krestanské sviatky (babky si na to potrpia). Je to polovicate riesenie a preto som sklamany ponukou vsetkych firiem posobiacich na slovenskom aj ceskom trhu. Kolega, si taky kalendar dokaze vyrobit pomocou Photoshopu a InDesignu, problem ma ale s kvalitou a velkostou tlace, o pozadovanom viazani ani nehovoriac. Ja zial nie som taky sikovny a preto som odkazany na ponuky kt. ponukaju firmy ako Fotolab a CEWE. Darmo, slovenské fotolaboratoria su so splnanim individualnych poziadaviek este daleko za opicami. Ale vdaka Bohu aspon za to co je, mohlo by to aj nebyt. Alebo najde sa nejaky sikovny podnikatel kt. vyplni dieru s kalendarmi na trhu?
 
slavmiro
2011-12-10 20:18:14
príspevok od: katera
tak ja som toho roku davala robit kalendar A3 tiez s detmi pre babky v Happy foto a musim povedat ze som sa rovnako ako minuly rok pri fotoknihe sklamala..fotky presaturovane, preteplne ale co mi najviac vadi extremne preexponovane...na niektorych decka nemaju skoro ziadnu kresbu v tvari...bola som prekvapena pretoze tento rok som u nich davala robit fotky a tie boli uplne v poriadku a fakt za babku...fotokniha minuly rok presne ten isty problem ako teraz pri kalendaroch..ale teda cena vlemi prijemna..babkam snad budu kalendare stacit a suhlasim, mohli by tam dat aj mena a sviatky
treba trocha domysliet co robi prevod sRGB pri tlaci na laser CMYK masine, t.j. povodne cerveny kanal je zvyrazneny Magentou, treba jemne ubrat v saturacii pletoviek...
 
slavmiro
2011-12-10 20:21:22
príspevok od: zurino
Je to prilis drahy vianocny darcek pre starych rodicov (treba minimalne dva, podla poctu starch rodicov) a okrem toho neobsahuje mená ani krestanské sviatky (babky si na to potrpia). Je to polovicate riesenie a preto som sklamany ponukou vsetkych firiem posobiacich na slovenskom aj ceskom trhu. Kolega, si taky kalendar dokaze vyrobit pomocou Photoshopu a InDesignu, problem ma ale s kvalitou a velkostou tlace, o pozadovanom viazani ani nehovoriac. Ja zial nie som taky sikovny a preto som odkazany na ponuky kt. ponukaju firmy ako Fotolab a CEWE. Darmo, slovenské fotolaboratoria su so splnanim individualnych poziadaviek este daleko za opicami. Ale vdaka Bohu aspon za to co je, mohlo by to aj nebyt. Alebo najde sa nejaky sikovny podnikatel kt. vyplni dieru s kalendarmi na trhu?
napr. FaxCopy na Bajkalskej disponuje okrem kvalitnej laser masiny blizkej DTP vystupu aj technologiou spiralovej vazby, ale len do sirky 30cm, t.j. A3 nastojato (A4 nalezato). Cena je OK, vyhoda je ze mozno byt priamo pri vyrobe a pripadne korigovat okamzite vystup.
 
zurino
2011-12-10 20:30:21
príspevok od: slavmiro
napr. FaxCopy na Bajkalskej disponuje okrem kvalitnej laser masiny blizkej DTP vystupu aj technologiou spiralovej vazby, ale len do sirky 30cm, t.j. A3 nastojato (A4 nalezato). Cena je OK, vyhoda je ze mozno byt priamo pri vyrobe a pripadne korigovat okamzite vystup.
a kam mam ist ak chcem vazbu A3 nalezato?
 
slavmiro
2011-12-10 21:36:26
príspevok od: zurino
a kam mam ist ak chcem vazbu A3 nalezato?
- tak to neviem.
 
staleusmiaty
2011-12-10 21:55:50
Uz druhy rok som dal robit cewe kalendar na fotopapier,maximalna spokojnost!
Ostrost i podanie farieb su vyborne, vypinam automaticke korekcie.
Tie meniny by boli naozaj super, ale tak starych rodicov potesia hlavne pekne a velke fotky vnuka
 
brehulka
2011-12-10 23:48:05
príspevok od: slavmiro
napr. FaxCopy na Bajkalskej disponuje okrem kvalitnej laser masiny blizkej DTP vystupu aj technologiou spiralovej vazby, ale len do sirky 30cm, t.j. A3 nastojato (A4 nalezato). Cena je OK, vyhoda je ze mozno byt priamo pri vyrobe a pripadne korigovat okamzite vystup.
Vidím, že Vy viete poradiť, tak by som sa chcela spýtať. Tu všetci píšu, že dávajú na kalendár fotečky vnukov pre starých rodičov. Aké fotečky mám dať ja, keď už starých rodičov nemám?
 
inkubbus
2011-12-11 10:37:07
príspevok od: lu_boss
Spresnujem - fotoknihy na fotopapier sa robia v Nemecku, fotky robi Paha,
tak to som bol asi v inej firme vo vyrobnych priestoroch na kopcianskej v BA. kalendare, platna, hrnceky, fotky a neviem co este vsetko robia prave tam.
 
Cako
ocenenie redakciou 2011-12-11 10:58:02
aj ja budem mat kalendar na buduci rok hura
 
Jerry C.
2011-12-11 16:03:03
príspevok od: Cako
aj ja budem mat kalendar na buduci rok hura
dúfam,že na mňa nezabudneš
 
svetlafoto
2011-12-11 16:22:37
príspevok od: inkubbus
tak to som bol asi v inej firme vo vyrobnych priestoroch na kopcianskej v BA. kalendare, platna, hrnceky, fotky a neviem co este vsetko robia prave tam.
bol si v tej istej firme, len laboratorium v BA uz bolo zrusene, teraz sa vsetko vozi z Prahy resp. Nemecka. Na Slovensku je len obchodne zastupenie.
 
Cako
ocenenie redakciou 2011-12-11 17:05:00
príspevok od: Jerry C.
dúfam,že na mňa nezabudneš
uz zajtra si ich idem do BB zobrat, ozaj, nebudes tam okolo obeda?
 
Jerry C.
2011-12-11 17:39:06
príspevok od: Cako
uz zajtra si ich idem do BB zobrat, ozaj, nebudes tam okolo obeda?
no jasné,že budem a dokonca mám zajtra aj cestu do Novej Bane ,cinkni mi ,keď budeš v BB,stretneme sa
 
Cako
ocenenie redakciou 2011-12-11 18:21:48
príspevok od: Jerry C.
no jasné,že budem a dokonca mám zajtra aj cestu do Novej Bane ,cinkni mi ,keď budeš v BB,stretneme sa
no jasne, aspon ale doslova cinknem lebo nemam kredit
 
lu_boss
2011-12-11 20:30:11
príspevok od: inkubbus
tak to som bol asi v inej firme vo vyrobnych priestoroch na kopcianskej v BA. kalendare, platna, hrnceky, fotky a neviem co este vsetko robia prave tam.
Kedy si tam bol ?
 
ordek
2011-12-12 10:11:50
ideu tohto kalendara ako vianocneho darceka som mal uz dlho, ale celkovo mi pri vytvarani a objednavani vadilo viac veci.. najviac asi, ze na stranke maju uvedenu dodaciu lehotu 5 prac. dni (na co som sa spoliehal, pricom som si nechal rezervu 5 prac. dni)... pri sumari objednavky uz to bolo 3 - 15 prac. dni a nasledne mi prisiel potvrdzujuci mail s dodacou lehotou 5 - 15 prac. dni. Dalej nerozumiem preco chyba moznost pridania menin a sviatkov.... co ma dost zarazilo, ze cez ten software je menej moznosti ako vytvorit pekny kalendar... proste vytvorit cez webovy prehliadac.. a tie sablony tiez neboli najlepsie spracovane a to ani tie platene... no uvidime, ked to pride.
 
werdza
2011-12-13 16:03:00
ja mám cewe kalendáre rada, najradšej z ich produktov ale tiež, keď som si dávala pred dvoma rokmi robiť, ako vianočné darčeky, mi tam chýbali meniny.
 
ordek
2011-12-13 16:15:41
Ja este pridavam zaujimave info, ze v nedelu vecer som odoslal objednavku a dnes (utorok) 15:56 poslali mail, ze je to vyhotovene... takze bleskova rychlost.. velmi chvalim
 
tHono
2011-12-14 14:19:21
problem s menami resp.sviatkami je zrejme preto,ze kalendare sa tlacia pre celu strednu europu v Rakusku ,alebo v Nemecku a tak im staci jednotne klise pre vsetky staty okolo.
 
Mondos
2011-12-14 17:03:30
neviete niekto, ci pri tlaceni kalendara sa fotografie este zaostruju?? Alebo ich tlacia bez uprav, teda ako fotografiu poslem tak ju aj vytlacia? (ked si tlacim fotky doma na tlaciarni, tak ich predtym zaostrim, lebo pri tlaci sa vzdy trosku rozpiju... )
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-12-14 17:13:18
príspevok od: Mondos
neviete niekto, ci pri tlaceni kalendara sa fotografie este zaostruju?? Alebo ich tlacia bez uprav, teda ako fotografiu poslem tak ju aj vytlacia? (ked si tlacim fotky doma na tlaciarni, tak ich predtym zaostrim, lebo pri tlaci sa vzdy trosku rozpiju... )
Ak budes robit kalendar cez program Moj Cewe Fotosvet, mozes tam zaskrtnut v nastaveniach ci chces upravy alebo nie.
 
Azimut
2011-12-14 20:03:15
príspevok od: staleusmiaty
Uz druhy rok som dal robit cewe kalendar na fotopapier,maximalna spokojnost!
Ostrost i podanie farieb su vyborne, vypinam automaticke korekcie.
Tie meniny by boli naozaj super, ale tak starych rodicov potesia hlavne pekne a velke fotky vnuka
Predvčerom mi prišla už druhá fotokniha s lesklým povrchom,automatické korekcie nechávam. A ostrosť a podanie farieb sú tiež výborné. Neviem sa vynadívať
 
zurino
2011-12-14 20:13:17
príspevok od: tHono
problem s menami resp.sviatkami je zrejme preto,ze kalendare sa tlacia pre celu strednu europu v Rakusku ,alebo v Nemecku a tak im staci jednotne klise pre vsetky staty okolo.
Som rad, ze takymto sposobom nevyrabaju auta.
 
paulie23
2011-12-14 21:54:06
príspevok od: zurino
a kam mam ist ak chcem vazbu A3 nalezato?
vo FaxCopy nie je problém spraviť A3 naležato s bežnou kovovou väzbou a aj sviatky je možné vyznačiť podľa vlastných požiadaviek...
 
Laco62
2011-12-14 21:54:37
Ja som dal urobiť jeden 12-mesačný kalendár vo Fotolabe na lesklý papier a som veľmi spokojný. Ale tie mená aj mne vadili.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia