Hore

Canon predstavuje 3 nové objektívy RF pre amatérov aj profesionálov

Canon predstavuje tri nové objektívy RF, ktoré nadšeným amatérom aj profesionálom prinášajú inováciu a nové koncepty.
  • RF 24-105mm F2.8L IS USM Z – ideálna voľba pre hybridné pracovné postupy
  • Adaptéry Power Zoom PZ-E2 a PZ-E2B – ponúkajú plynulé a profesionálne ovládanie objektívu RF 24-105mm F2.8L IS USM Z
  • RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM – kompaktný a ľahký ultraširokouhlý objektív s premenlivou ohniskovou vzdialenosťou
  • RF 200-800mm F6.3-9 IS USM – teleobjektív s premenlivou ohniskovou vzdialenosťou s najdlhším dosahom pre bajonet RF

Spoločnosť Canon Europe dnes oznámila uvedenie troch objektívov RF a dvoch nových adaptérov pre motorom ovládaný zoom, ktoré fotografom a filmmakerom všetkých úrovní ponúkajú širokú škálu funkcií a rozširujú ich kreatívne možnosti.

Dokonalý hybridný objektív s dvoma voliteľnými adaptérmi pre motorový zoom

Objektív RF 24-105mm F2.8L IS USM Z predstavuje významný míľnik v technológii objektívov, na ktorý čakalo mnoho fotografov a kameramanov. Tento objektív typu „všetko v jednom“ vlastne nahrádza niekoľko objektívov – možno ho používať na televízne vysielanie, natáčanie filmov aj ako štandardný fotografický objektív radu RF. Predstavuje teda skutočne univerzálnu koncepciu objektívu. Ide o prvý objektív radu RF s premenlivou ohniskovou vzdialenosťou, ktorý kombinuje špeciálny krúžok na ovládanie clony s funkciou servopohonu prostredníctvom voliteľných adaptérov pre motorový zoom.

Bol navrhnutý tak, aby uspokojil zvýšený dopyt v komunite profesionálnych tvorcov po hybridnom obsahu zahŕňajúcom statické snímky aj video. Profesionálny objektív s bohatými funkciami sa skvele hodí na natáčanie správ, dokumentov, korporátnych videí, svadieb, udalostí i obsahu na sociálne médiá.

Objektív RF 24-105mm F2.8L IS USM Z kombinuje praktickosť a široký rozsah ohniskových vzdialeností objektívu RF 24-105mm F4L IS USM s kreativitou a schopnosťou pracovať za slabého osvetlenia objektívu RF 24-70mm F2.8L IS USM - takže pri hľadaní dokonalého obrazu už nie je potrebné voliť medzi týmito dvoma parametrami. Objektív disponuje optickou stabilizáciou obrazu s výkonnosťou až 5,5 EV pre bezkonkurenčnú kvalitu obrazu (a až 8 EV v kombinácii so stabilizáciou obrazu integrovanou v tele fotoaparátu [1]), čo predstavuje extrémnu stabilitu pre natáčanie z ruky a vysokú kvalitu obrazu pri fotografovaní v dynamických situáciách , ako sú svadby alebo udalosti. Plynulé ovládanie clony krúžkom (pre video) umožňuje jemnú kontrolu nad zmenou expozície - to všetko v kombinácii s 11-lamelovou clonou pre nádherný bokeh.

Nový model vypĺňa medzeru na trhu hybridných objektívov a ponúka profesionálnym fotografom kvalitu, ktorú potrebujú pre statické snímky aj videá.

Kľúčové vlastnosti a funkcie objektívu RF 24-105mm F2.8L IS USM Z:

  • Vynikajúca kvalita obrazu a utesnenie proti poveternostným vplyvom zvyšujúca odolnosť – a tiež ostré snímky s vysokým kontrastom vďaka štyrom UD šošovkám na korekciu chromatickej vady.
  • Profesionálne elektronické parfokálne ostrenie a potlačenie zmeny ohniska pri zaostrovaní (focus breathing) zachovávajú konzistentné zorné pole pri natáčaní filmov.
  • Interná transfokácia znamená, že sa dĺžka objektívu pri zmene ohniska nemení, čo je praktické pre rigovanie, odolnosť proti poveternostným vplyvom a tiež plynulejší chod.
  • Plynulý chod krúžku clony s 32 krokmi medzi jednotlivými clonovými číslami (bez cvaknutia) a uvoľňovacím prepínačom do režimu „Auto“.


Funkcia objektívu RF 24-105mm F2.8L IS USM Z je možné ďalej rozšíriť pomocou novo uvedených adaptérov pre zoom s motorovým pohonom, ktoré ponúkajú filmárom väčšiu flexibilitu. Adaptéry s motorovým zoomom umožňujú plynulý zoom a diaľkové ovládanie prostredníctvom aplikácie Camera Connect alebo EOS Utility od spoločnosti Canon.

Adaptér pre motorový zoom PZ-E2B je navyše vybavený 20-kolíkovým konektorom pre diaľkové ovládanie zoomu/ostrenia, ktorý umožňuje pripojenie kompatibilného príslušenstva pre zoom/ostrenie pre použitie v štúdiu alebo veľkokapacitnom produkčnom prostredí – a je dokonca kompatibilný s gripom Zoom Servo Grip ZSG-C10 od spoločnosti Canon.

Kľúčové vlastnosti funkcie adaptérov PZ-E2 a PZ-E2B pre zoom s motorovým pohonom:

  • Ergonomický úchop pre pohodlné používanie pri nasadení na objektív.
  • Voliteľný externý napájací zdroj USB-C pre dlhšie snímanie a rýchlejšie zoomovanie.
  • Široké tlačidlá ovládania zoomu pre plynulú transfokáciu.
  • Otočný volič rýchlosti zoomu pre ovládanie výkonu transfokácie.
  • Adaptér pre motorový zoom PZ-E2B je vybavený 20 kolíkovým konektorom pre diaľkové ovládanie, ktorý je kompatibilný s príslušenstvom Canon pre transfokáciu/ostrenie a gripom, a tiež diaľkovým ovládaním cez sieť IP v prostredí s viacerými kompatibilnými fotoaparátmi, ktoré podporujú protokol XC od spoločnosti Canon

Najkompaktnejší a najľahší ultraširokouhlý objektív s premenlivou ohniskovou vzdialenosťou

RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM je ultraširokouhlý objektív pre fotografovanie aj natáčanie navrhnutý pre fotoaparáty formátu APS-C radu EOS R. S rozsahom ohniskových vzdialeností 10–18 mm je ideálny pre milovníkov cestovania, krajiny, panorám miest a vlogovanie.

Objektív ponúka vynikajúcu stabilizáciu obrazu – optickú stabilizáciu s výkonom až 4 EV a až 6 EV v kombinácii so vstavanou stabilizáciou obrazu v tele fotoaparátu [2]. Fotografi a tvorcovia videí môžu fotografovať a natáčať z ruky s istotou, a to aj za zlých svetelných podmienok. V kombinácii s digitálnym IS pri filmovaní je ideálny pre tvorcov obsahu bez statívu, ktorí potrebujú širokouhlý záber na zachytenie širšieho kontextu.

S hmotnosťou iba 150 g je tento neuveriteľne malý a ľahký objektív dokonalým spoločníkom na cesty. Tvorcovia už nemusia robiť kompromisy, pretože tento objektív je skvelý ako pre fotografie, tak aj pre video. Ponúka vynikajúcu kvalitu obrazu aj výkon a je ideálny pre ľahké zhotovovanie úžasných ultraširokouhlých snímok.

Kľúčové vlastnosti a funkcie objektívu RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM:

  • Kompaktná a ľahká konštrukcia
  • Ideálne pre cestovanie, krajinu a vlogovanie
  • Optická stabilizácia obrazu až 4 EV alebo až 6 EV v kombinácii so vstavanou stabilizáciou obrazu v tele fotoaparátu
  • Výborne sa hodí k fotoaparátom so snímačom APS-C, ako sú EOS R10, EOS R50 a EOS R7
  • Vynikajúca kvalita obrazu a flexibilita

Teleobjektív so zoomom s najdlhším dosahom

RF 200-800mm F6.3-9 IS USM je superteleobjektív so zoomom pre plný formát, ktorý prináša revolúciu do sveta fotografovania divokej prírody a športu. S neuveriteľným maximálnym dosahom ohniskovej vzdialenosti teleobjektívu 800 mm v porovnaní s maximom 600 mm pri iných objektívoch, ktoré sú v súčasnej dobe na trhu, sa jedná o teleobjektív so zoomom s najdlhším dosahom pre bajonet RF [3].

Je odolný proti prachu a vode, aby vydržal náročné podmienky a fotografi mohli zhotovovať dych vyrážajúce snímky v akomkoľvek prostredí, vďaka čomu je bezkonkurenčne všestranný.

Tento objektív je určený pre tých, ktorí chcú rozvíjať svoje fotografické možnosti a dosiahnuť nedosiahnuteľné. Dokáže zachytiť dokonalú snímku z akejkoľvek pozície. Stabilizátor obrazu s výkonom 5,5 EV (alebo až 7,5 EV v kombinácii s fotoaparátmi EOS R so vstavanou stabilizáciou obrazu), rýchle automatické ostrenie, rozsah ohniskových vzdialeností a optická konštrukcia poskytujú vysoko kvalitné snímky a videá, zatiaľ čo zoom umožňuje vtiahnuť aj malé objekty priamo do centra diania.

Je ideálnou voľbou pre zapálených fotografov, ktorí chcú posunúť možnosti fotografovania divokej prírody a športu a zachytiť to, čo predtým nebolo možné.

Kľúčové vlastnosti a funkcie objektívu RF 200-800mm F6.3-9 IS USM:

  • Jedinečný super teleobjektív so zoomom pre fotografovanie divokej prírody a športu, ideálna voľba pre amatérov a zapálených fotografov
  • Optická stabilizácia obrazu až 5,5 EV alebo až 7,5 EV v kombinácii so vstavanou stabilizáciou obrazu v tele fotoaparátu [4]
  • Deväťlamelová clona pre nádherné vykreslenie pozadia, vysoko kvalitná optická konštrukcia a rýchle automatické zaostrovanie
  • Odolnosť voči poveternostným vplyvom na použitie v náročných podmienkach


Ďalšie informácie o nových objektívoch Canon nájdete na www.canon.sk.


[1] Až 8 EV s kompatibilnými fotoaparátmi radu EOS R so vstavanou stabilizáciou obrazu (IBIS).
[2] Až 6 EV s kompatibilnými fotoaparátmi radu EOS R so vstavanou stabilizáciou obrazu (IBIS).
[3] Ako výmenný objektív AF pre bezzrkadlovky s plnoformátovým snímačom, ktoré už boli uvedené na trh od 1. novembra 2023. Na základe výskumu spoločnosti Canon.
[4] Až 7,5 EV s kompatibilnými fotoaparátmi radu EOS R so vstavanou stabilizáciou obrazu (IBIS) a pri použití s ohniskovou vzdialenosťou 200 mm.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
MagickVamp
2023-11-03 08:05:17
Nevidel dakto nikede ako sa meni clona ten 200-800 podla ohnisk?

https://cameradecision.com/blog/Canon-RF-200-800mm-F63-9-vs-Sony-FE-200-600-F56-63-G-OSS-vs-Nikon-Z-180-600mm-F56-63-VR-Lenses-Size-And-Feature-Comparison?fbclid=IwAR00gP3FIAErzQx2uFTqHJtAzVpS0tqDiClrnZjlq1yUDYD4VrmW3gAd4pA

Lebo velkost je na to ze ma az 800mm paradna.... Otazka ako je na tom v porovnani s konkurenciu ak clovek zazoomuje len na 600mm ako to ma konkurencia...respektive dokade je clona F6,3 ci F7,1.


RF-S 10-18 taky "must have" na vylety pre mna.
 
xbajnox
2023-11-03 08:50:18
príspevok od: MagickVamp
Nevidel dakto nikede ako sa meni clona ten 200-800 podla ohnisk?

https://cameradecision.com/blog/Canon-RF-200-800mm-F63-9-vs-Sony-FE-200-600-F56-63-G-OSS-vs-Nikon-Z-180-600mm-F56-63-VR-Lenses-Size-And-Feature-Comparison?fbclid=IwAR00gP3FIAErzQx2uFTqHJtAzVpS0tqDiClrnZjlq1yUDYD4VrmW3gAd4pA

Lebo velkost je na to ze ma az 800mm paradna.... Otazka ako je na tom v porovnani s konkurenciu ak clovek zazoomuje len na 600mm ako to ma konkurencia...respektive dokade je clona F6,3 ci F7,1.


RF-S 10-18 taky "must have" na vylety pre mna.
https://youtu.be/y6eWAweVf3Q?si=wW7S9bUQs3B3esUG&t=259

cas 4:19
 
Johnnny
2023-11-03 08:51:25
príspevok od: MagickVamp
Nevidel dakto nikede ako sa meni clona ten 200-800 podla ohnisk?

https://cameradecision.com/blog/Canon-RF-200-800mm-F63-9-vs-Sony-FE-200-600-F56-63-G-OSS-vs-Nikon-Z-180-600mm-F56-63-VR-Lenses-Size-And-Feature-Comparison?fbclid=IwAR00gP3FIAErzQx2uFTqHJtAzVpS0tqDiClrnZjlq1yUDYD4VrmW3gAd4pA

Lebo velkost je na to ze ma az 800mm paradna.... Otazka ako je na tom v porovnani s konkurenciu ak clovek zazoomuje len na 600mm ako to ma konkurencia...respektive dokade je clona F6,3 ci F7,1.


RF-S 10-18 taky "must have" na vylety pre mna.
Imho pri tychto zoomoch sa sa na max clonu dostanes pomerne rychlo a asi by ma prekvapilo ak by to na 600mm bolo nieco ine nez F9. Ale ze by to nejak extra vadilo ...
 
Johnnny
2023-11-03 08:56:20
príspevok od: MagickVamp
Nevidel dakto nikede ako sa meni clona ten 200-800 podla ohnisk?

https://cameradecision.com/blog/Canon-RF-200-800mm-F63-9-vs-Sony-FE-200-600-F56-63-G-OSS-vs-Nikon-Z-180-600mm-F56-63-VR-Lenses-Size-And-Feature-Comparison?fbclid=IwAR00gP3FIAErzQx2uFTqHJtAzVpS0tqDiClrnZjlq1yUDYD4VrmW3gAd4pA

Lebo velkost je na to ze ma az 800mm paradna.... Otazka ako je na tom v porovnani s konkurenciu ak clovek zazoomuje len na 600mm ako to ma konkurencia...respektive dokade je clona F6,3 ci F7,1.


RF-S 10-18 taky "must have" na vylety pre mna.
Tak je to o nieco lepsie: https://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-RF-200-800mm-F6-3-9-IS-USM-Lens.aspx

200mm = f/6.3
300-400mm = f/7.1
500-600mm = f/8.0
800mm = f/9.0
 
quapor
2023-11-03 10:45:21
kolko vazi ta 24-105mm F2.8L ze ma aj pridavnu nozicku...
 
quapor
2023-11-03 10:52:30
napr sony 200-600 mas na 600 6.3, staci menej svetla, alebo vkrocis do lesa a je problem
priclonit ho na 8.0 si moc neviem predstavit, ale 800mm je lakave, na vhodnom mieste a pri dobrom svetle
co nelaka je konstrukcia "pumpa" a jej nasavanie prachu
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2023-11-03 11:07:33
príspevok od: quapor
kolko vazi ta 24-105mm F2.8L ze ma aj pridavnu nozicku...
1430 g
 
gytheio
2023-11-03 11:08:19
príspevok od: quapor
napr sony 200-600 mas na 600 6.3, staci menej svetla, alebo vkrocis do lesa a je problem
priclonit ho na 8.0 si moc neviem predstavit, ale 800mm je lakave, na vhodnom mieste a pri dobrom svetle
co nelaka je konstrukcia "pumpa" a jej nasavanie prachu
Ani to Sony ani ten Canon nie su Lkove objektivy, da sa povedat, ze su to setove objektivy aj ked tak nevyzeraju ale funguju ako setove objektivy.
Jediny Lkovy objektiv je tu 24-105 a to je spica.
 
quapor
2023-11-03 13:58:55
potlačenie zmeny ohniska pri zaostrovaní (focus breathing)
3:11
https://youtu.be/SJT-zmAYCQI?si=x5Ho-wzfLtONF30j
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2023-11-03 16:14:23
Ale i napriek všetkým týmto novinkám sa teším najviac na Canon R1. Ani si neviem predstaviť, čo to bude za pecku, keď už Canon R3 je výborná bezzrkadlovka.
 
matpi
2023-11-03 17:01:00
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
Ale i napriek všetkým týmto novinkám sa teším najviac na Canon R1. Ani si neviem predstaviť, čo to bude za pecku, keď už Canon R3 je výborná bezzrkadlovka.
Bude to R3 s vyssim rozlisenim. Uz R3 malo byt R1 len to v poslednej chvili premenovali, ked zistili specifikaciu Z9. Avsak najviac si to posr...o Sony, ktore zjavne netusi, co s modelom A9 a ako ho odlisit od A1.
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2023-11-03 17:57:36
príspevok od: matpi
Bude to R3 s vyssim rozlisenim. Uz R3 malo byt R1 len to v poslednej chvili premenovali, ked zistili specifikaciu Z9. Avsak najviac si to posr...o Sony, ktore zjavne netusi, co s modelom A9 a ako ho odlisit od A1.
Môže ma Canon R1 len elektronickú uzávierku? Predpokladám, že Canon R1 budem mať aj nahrávanie videí v 8K. V AF asi už nebude čo zlepšovať. Smiech! Tiež ma to napadlo, že prečo ma značka Sony model A9 a zároveň aj A1. Čo som ale pozeral špecifikácie, tak A9 II je na tom v parametroch oproti A1 slabšia. Možnože A9 už nebude mať nástupcu. V dobe, keď na trhu nebola A1 dávala A9 zmysel, ale teraz už asi nie. Vzhľadom k cenovému rozdielu asi majú zmysel oba modely.
 
MagickVamp
2023-11-03 18:07:46
príspevok od: quapor
napr sony 200-600 mas na 600 6.3, staci menej svetla, alebo vkrocis do lesa a je problem
priclonit ho na 8.0 si moc neviem predstavit, ale 800mm je lakave, na vhodnom mieste a pri dobrom svetle
co nelaka je konstrukcia "pumpa" a jej nasavanie prachu
Ja v pohode fotim so 100-500...od cca 460mm tam mam clonu f7,1. Na luke aj v sere relativne fajn, skrz mnozstvo detailov co vie nasat a vybornu stabilizaciu, kedze urzim bez problemov 1/40 a v serii aj 1/20 viem mat ok. Ak viem ze idem vyslovene fotit do tmaveho lesa, tak beriem 70-200f2,8. A tu 200-800 si zas viem predstavit na vyslovene denne fotenie z jednej strane na druhu, vtaky atd. Myslim ze aj 100-500 aj 70-200 je pumpa a nemam stym problem. Skor to ocenujem, lebo inal by ten objektiv musel byt hrozne velky. A ked bude problem, dam vycistit.
 
quapor
2023-11-03 18:25:50
p.s.
pekna ukazka kam sa vykonom posunuli nove tela
https://www.youtube.com/watch?v=hyweoe7QUyg
cas cca 3:40
Canon EOS R1 500/4L F4 ISO 16000 1/50s


ale keby mal tento new RF 200-800mm F6.3-9 IS USM
na 500-600mm = f/8.0
by toho jelena nevidel ani v hladaciku
 
MagickVamp
2023-11-03 20:20:04
príspevok od: quapor
p.s.
pekna ukazka kam sa vykonom posunuli nove tela
https://www.youtube.com/watch?v=hyweoe7QUyg
cas cca 3:40
Canon EOS R1 500/4L F4 ISO 16000 1/50s


ale keby mal tento new RF 200-800mm F6.3-9 IS USM
na 500-600mm = f/8.0
by toho jelena nevidel ani v hladaciku
Jo to som videl...hej to uz je extremna situacia....a pecka jak to odfotilo
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2023-11-04 08:27:59
príspevok od: quapor
p.s.
pekna ukazka kam sa vykonom posunuli nove tela
https://www.youtube.com/watch?v=hyweoe7QUyg
cas cca 3:40
Canon EOS R1 500/4L F4 ISO 16000 1/50s


ale keby mal tento new RF 200-800mm F6.3-9 IS USM
na 500-600mm = f/8.0
by toho jelena nevidel ani v hladaciku
No, za zhoršených svetelných podmienok môže byť objektív po technickej aj optickej kvalite akokoľvek výkonný, ale pre danú situáciu je nepoužiteľný. Všetko nad f/7.1 je už veľa a človek k tomu všetkému prichádza aj o krásny bokeh. Za mňa sú objektívy nad touto hodnotou skôr do počtu, než pre praktické použitie v praxi. To ale neznamená, že sú zbytočné. Recenzie na tento objektív RF 200-800mm F6.3-9 IS USM som videl, ale ani jedna z ných sa neprezentovala za slabého osvetlenia scény. Mňa oslovila táto recenzia:
https://www.youtube.com/watch?v=dFBGjnviXjY
 
gytheio
2023-11-04 11:06:09
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
No, za zhoršených svetelných podmienok môže byť objektív po technickej aj optickej kvalite akokoľvek výkonný, ale pre danú situáciu je nepoužiteľný. Všetko nad f/7.1 je už veľa a človek k tomu všetkému prichádza aj o krásny bokeh. Za mňa sú objektívy nad touto hodnotou skôr do počtu, než pre praktické použitie v praxi. To ale neznamená, že sú zbytočné. Recenzie na tento objektív RF 200-800mm F6.3-9 IS USM som videl, ale ani jedna z ných sa neprezentovala za slabého osvetlenia scény. Mňa oslovila táto recenzia:
https://www.youtube.com/watch?v=dFBGjnviXjY
Vidis ako zase nevies.. toto som fotil ked som sa jedneho dna zobudil a otvoril okno, uvidel som to dal som fotak na monopod nasadil objektiv Sigma 150-600 a cvakol, bola este skoro tma, nie zhorsena viditelnost ale tma. f11, expozicia 1/400, ISO 400 a ohniskova vzdialenost 600mm. Setak by ani nenasiel toho holuba, sakramentsky zalezi aky objektiv pouzivas.
 
gytheio
2023-11-04 11:34:29
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
No, za zhoršených svetelných podmienok môže byť objektív po technickej aj optickej kvalite akokoľvek výkonný, ale pre danú situáciu je nepoužiteľný. Všetko nad f/7.1 je už veľa a človek k tomu všetkému prichádza aj o krásny bokeh. Za mňa sú objektívy nad touto hodnotou skôr do počtu, než pre praktické použitie v praxi. To ale neznamená, že sú zbytočné. Recenzie na tento objektív RF 200-800mm F6.3-9 IS USM som videl, ale ani jedna z ných sa neprezentovala za slabého osvetlenia scény. Mňa oslovila táto recenzia:
https://www.youtube.com/watch?v=dFBGjnviXjY
f11 ISO400 1/500 600MM... pri 600mm ked fotis lietadlo je ako by si fotil F1, bez spickoveho objektivu to takto nikdy neodfotis.
 
MagickVamp
2023-11-04 23:35:27
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
No, za zhoršených svetelných podmienok môže byť objektív po technickej aj optickej kvalite akokoľvek výkonný, ale pre danú situáciu je nepoužiteľný. Všetko nad f/7.1 je už veľa a človek k tomu všetkému prichádza aj o krásny bokeh. Za mňa sú objektívy nad touto hodnotou skôr do počtu, než pre praktické použitie v praxi. To ale neznamená, že sú zbytočné. Recenzie na tento objektív RF 200-800mm F6.3-9 IS USM som videl, ale ani jedna z ných sa neprezentovala za slabého osvetlenia scény. Mňa oslovila táto recenzia:
https://www.youtube.com/watch?v=dFBGjnviXjY
Objektiv ma zmysel ak poskytuje nejaku vyhodu nad inym. V praxi presne viem kde by som tento objektiv nosil a poskytol by mi vyhodu nad vsetkymi 100-400, 100-500 a 150-600vkami. Rovnako ako viem kde by som ho nenosil, tak ako viem, kde nenosit 70-200f2,8 alebo 100-500. Ide o to, ze dokonale univerzalny objektiv na vsetky situacie neexistuje, lebo by bol nesmierne tazky alebo drahy alebo aj aj. Obcas je vyhodnejsie cenovo aj vahovo mat objektivy 2 ako jeden dokonalejsi. Viem si predstavit ist fotit s 200-800 a v batohu mat pribalenu lahucku kompaktnu 70-200f2,8. A ked si vybavim takmer vsetky miesta kde fotim od rana az do tmy..toto kombo by takmer idealne pokrylo to co potrebujem. Mozno ho raz kupim, vidim v nom potencial. Ale zatial sa hrajkam so 100-500.
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2023-11-10 08:54:16
príspevok od: matpi
Bude to R3 s vyssim rozlisenim. Uz R3 malo byt R1 len to v poslednej chvili premenovali, ked zistili specifikaciu Z9. Avsak najviac si to posr...o Sony, ktore zjavne netusi, co s modelom A9 a ako ho odlisit od A1.
Akurát včera som zistil, že Nový Sony A9 tretej generácie je na svete a ponúka globálnu uzávierku. Nevie, aký je Váš názor na to? Možno kvôli tomu by ma nalákali a volil by som ho namiesto Sony A1. Mne príde oproti druhej generácie už omnoho zaujímavejší model. Odkaz na oficiálne video predstavenia nového fotoaparátu:
https://www.youtube.com/watch?v=3gCKcq4THNQ&t=321s
 
matpi
2023-11-10 11:14:46
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
Akurát včera som zistil, že Nový Sony A9 tretej generácie je na svete a ponúka globálnu uzávierku. Nevie, aký je Váš názor na to? Možno kvôli tomu by ma nalákali a volil by som ho namiesto Sony A1. Mne príde oproti druhej generácie už omnoho zaujímavejší model. Odkaz na oficiálne video predstavenia nového fotoaparátu:
https://www.youtube.com/watch?v=3gCKcq4THNQ&t=321s
Na globalnu uzavierku cakal cely fotograficky svet v podstate od prichodu mirrorlessov. Je to revolucna vec, ktora definitivne posiela dalsiu z mechanickych casti, po zrkadle, do minulosti.

Bohuzial, dalsie parametre ako zakladne ISO 250 a 24mp snimac, co je este menej, ako predpovedali rumory, ma uz zo stolicky vobec nezdvihli. Ako sportovy fotograf som si zvykol prepinat do apsc modu namiesto pouzivania teleconverterov. Cropnute fotky z A9 maju iba 10mpx, z A1 je to 21mpx. Takisto vrstveny snimac vyborne eliminuje nedostatky obycajnej elektronickej uzavierky.

Moj zaver je, ze sa potvrdilo, co som hovoril. A1 a A9III su dva v podstate identicke fotoaparaty, o com svedci aj takmer rovnaka cena. Hoci je globalna uzavierka velkym lakadlom, stale si myslim, ze A1 je kvoli 50mpx snimacu lepsia volba.
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2023-11-10 15:03:22
príspevok od: matpi
Na globalnu uzavierku cakal cely fotograficky svet v podstate od prichodu mirrorlessov. Je to revolucna vec, ktora definitivne posiela dalsiu z mechanickych casti, po zrkadle, do minulosti.

Bohuzial, dalsie parametre ako zakladne ISO 250 a 24mp snimac, co je este menej, ako predpovedali rumory, ma uz zo stolicky vobec nezdvihli. Ako sportovy fotograf som si zvykol prepinat do apsc modu namiesto pouzivania teleconverterov. Cropnute fotky z A9 maju iba 10mpx, z A1 je to 21mpx. Takisto vrstveny snimac vyborne eliminuje nedostatky obycajnej elektronickej uzavierky.

Moj zaver je, ze sa potvrdilo, co som hovoril. A1 a A9III su dva v podstate identicke fotoaparaty, o com svedci aj takmer rovnaka cena. Hoci je globalna uzavierka velkym lakadlom, stale si myslim, ze A1 je kvoli 50mpx snimacu lepsia volba.
Asi máte pravdu. Ak by som nemal problém s rozpočtom, padla by voľba na Sony A1. Ja tiež využívam dosť často crop factor a 24 Mpx je v tomto prípade dosť málo. A ešte neviem, či má Sony A9 III aktívnu ochranu snímača, ako má napríklad Nikon Z9/Z8? Čo sa tíka tej globálnej uzávierky, to budú mať neskôr aj základné modely alebo to i naďalej bude výsada len top modelov?
 
matpi
2023-11-10 16:02:47
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
Asi máte pravdu. Ak by som nemal problém s rozpočtom, padla by voľba na Sony A1. Ja tiež využívam dosť často crop factor a 24 Mpx je v tomto prípade dosť málo. A ešte neviem, či má Sony A9 III aktívnu ochranu snímača, ako má napríklad Nikon Z9/Z8? Čo sa tíka tej globálnej uzávierky, to budú mať neskôr aj základné modely alebo to i naďalej bude výsada len top modelov?
To budem iba velmi zhruba spekulovat. U Sony sa hovori o vydani A7SIV, ktora podla mna uz vobec nema vyznam, kedze vyborne video ma A7IV aj A7RV. Pripadne len o nieco drahsia je uz plnohodnotna kamera Sony FX3. Ak by nove S-ko vyslo, tak asi bez GS, kedze je to viac videokamera ako fotak.

Dnes som cital o predstaveni/uvedeni A1II v marci 2024. Ak by to bola pravda a nova A1 by mala GS, A9III by sa hned na zaciatku predaja stala zbytocnou.

Najpravdepodobnejsie teraz Sony pocka ako zareaguju Nikon a Canon. Ich top modely su ale relativne nove, takze podla mna najblizsie 1-2 roky bude A9III jedinym fotakom s GS.
 
djlukas
2023-11-27 20:50:12
príspevok od: gytheio
Ani to Sony ani ten Canon nie su Lkove objektivy, da sa povedat, ze su to setove objektivy aj ked tak nevyzeraju ale funguju ako setove objektivy.
Jediny Lkovy objektiv je tu 24-105 a to je spica.
Sony 200-600 mam a funguje úplne rovnako ako GM skla , pri dnešných snímačoch a softwaroch nie je clona f6,3 žiadnym limitom ani pri slabom svetle. Stačí sa pozrieť čo s tým sklom fotí napríklad Ondro Prosicky.
 
gytheio
2023-11-27 20:58:59
príspevok od: djlukas
Sony 200-600 mam a funguje úplne rovnako ako GM skla , pri dnešných snímačoch a softwaroch nie je clona f6,3 žiadnym limitom ani pri slabom svetle. Stačí sa pozrieť čo s tým sklom fotí napríklad Ondro Prosicky.
S tym, ze su to setove objektivy som to trocha prehnal, su objektivy ktore funguju aj pri f11 a su objektivy s ktorymi fotit na f6,3 je loteria aj pri dnesnych snimacoch. Ked objektiv nema kvalitne skla, nepomoze ani najlepsi snimac.
 
jozef84
2023-11-28 06:47:54
príspevok od: gytheio
S tym, ze su to setove objektivy som to trocha prehnal, su objektivy ktore funguju aj pri f11 a su objektivy s ktorymi fotit na f6,3 je loteria aj pri dnesnych snimacoch. Ked objektiv nema kvalitne skla, nepomoze ani najlepsi snimac.
Napríklad ktoré, aby sme sa poučili...
 
gytheio
2023-11-28 07:27:06
príspevok od: jozef84
Napríklad ktoré, aby sme sa poučili...
ty sa nechavas poucit iba kremelskou ambasadou, opytaj sa tam
 
jozef84
2023-11-28 07:29:50
príspevok od: gytheio
ty sa nechavas poucit iba kremelskou ambasadou, opytaj sa tam
Odporučili mi teba. Vraj všetko vieš najlepšie.
 
gytheio
2023-11-28 07:35:34
príspevok od: jozef84
Odporučili mi teba. Vraj všetko vieš najlepšie.
a samozrejme u teba ma kremelska propaganda vzdy pravdu
 
jozef84
2023-11-28 07:52:31
príspevok od: gytheio
a samozrejme u teba ma kremelska propaganda vzdy pravdu
Takže nevieš ktoré objektívy sú horšie. Zasa si len táral dve na tri. Uživil by si sa ako rozprávkár. Kde bolo, tam bolo...
 
gytheio
2023-11-28 08:06:27
príspevok od: jozef84
Takže nevieš ktoré objektívy sú horšie. Zasa si len táral dve na tri. Uživil by si sa ako rozprávkár. Kde bolo, tam bolo...
si fakt blbec, nerozumies co je napisane
mal som vela aj mam tele zoom objektivy, ja mozem povedat ktore funguju a ktore maju problem a mozem to aj dolozit, ty nemas nic a aj kebyze napisem ktory funguje a ktory nie ty vzdy napises opak, je ti jedno co je spravne... ty si iba smerak z Afriky
 
jozef84
2023-11-28 08:13:46
príspevok od: gytheio
si fakt blbec, nerozumies co je napisane
mal som vela aj mam tele zoom objektivy, ja mozem povedat ktore funguju a ktore maju problem a mozem to aj dolozit, ty nemas nic a aj kebyze napisem ktory funguje a ktory nie ty vzdy napises opak, je ti jedno co je spravne... ty si iba smerak z Afriky
Ja som Canon ešte nevlastnil, takže ak prejdem na Canon, tak sa mi praktické skúsenosti zídu. A ty máš kopec praktických skúseností s užívaním zoom objektívov od značky Canon, ktoré určite prídu vhod užívateľom e-phota. Tak ktorých sa majú užívatelia vyvarovať a ktoré doporučíš? Fakt ma to zaujíma.
 
gytheio
2023-11-28 08:24:58
príspevok od: jozef84
Ja som Canon ešte nevlastnil, takže ak prejdem na Canon, tak sa mi praktické skúsenosti zídu. A ty máš kopec praktických skúseností s užívaním zoom objektívov od značky Canon, ktoré určite prídu vhod užívateľom e-phota. Tak ktorých sa majú užívatelia vyvarovať a ktoré doporučíš? Fakt ma to zaujíma.
vobec nejde iba o Canon, kvalitne a nekvalitne skla su problem vsetkych znaciek
 
jozef84
2023-11-28 08:56:44
príspevok od: gytheio
vobec nejde iba o Canon, kvalitne a nekvalitne skla su problem vsetkych znaciek
Vyzerá, že keď si tu povymieňame názory, tak sa nakotí aj plno spamu s ponukami úverov a kadejakých blbostí. Nie je to tvoja práca?Ale ty vieš asi iba po rusky a nemecky. Nicht wahr?
 
gytheio
2023-11-28 10:27:40
príspevok od: jozef84
Vyzerá, že keď si tu povymieňame názory, tak sa nakotí aj plno spamu s ponukami úverov a kadejakých blbostí. Nie je to tvoja práca?Ale ty vieš asi iba po rusky a nemecky. Nicht wahr?
Minule som tu pisal, ze tie pozicky sa tu objavia vzdy pri tychto debatach, mas nejaky dovod si mysliet, ze to ja? Plus Anglicky.
 
jozef84
2023-11-28 12:20:27
príspevok od: gytheio
Minule som tu pisal, ze tie pozicky sa tu objavia vzdy pri tychto debatach, mas nejaky dovod si mysliet, ze to ja? Plus Anglicky.
Neviem, či vieš anglicky.Možno ti za to platia. Platia? Aj ja chcem.
 
gytheio
2023-11-28 13:09:07
príspevok od: jozef84
Neviem, či vieš anglicky.Možno ti za to platia. Platia? Aj ja chcem.
za co by mi mali platit?
 
gytheio
2023-11-28 13:12:44
príspevok od: jozef84
Neviem, či vieš anglicky.Možno ti za to platia. Platia? Aj ja chcem.
a dohovorim sa aj Grecky
 
jozef84
2023-11-28 13:25:07
príspevok od: gytheio
a dohovorim sa aj Grecky
Hmm. To sa ti zíde. Gréci sú dobre ukecaní. Grécko sa mi veru páčilo. Tam som zabehnul prvý maratón. Gréci vedia presedieť pri jednej káve aj celý deň a kukať, čo sa deje na ulici. A grékyne zdiaľky vyzerajú dobre, ale z blízka veru sú skôr fotogenické, ale pekné moc veru nie. Skrátka majú svoje typické črty. Väčšinou bledé s tmavými skoro čiernymi vlasmi, niektoré dokonca aj fúzami a niektoré aj so zahnutým nosom. Čakal som skôr tmavé ako sú talianky. Ale môžem povedať, že navonok boli veľmi milí. Dokonca som v obchode od nich odkukal jednu vec -cukríky, ktoré mávali pri kase a dávali ako pozornosť deťom.Bolo to milé.
 
gytheio
2023-11-28 13:37:18
príspevok od: jozef84
Hmm. To sa ti zíde. Gréci sú dobre ukecaní. Grécko sa mi veru páčilo. Tam som zabehnul prvý maratón. Gréci vedia presedieť pri jednej káve aj celý deň a kukať, čo sa deje na ulici. A grékyne zdiaľky vyzerajú dobre, ale z blízka veru sú skôr fotogenické, ale pekné moc veru nie. Skrátka majú svoje typické črty. Väčšinou bledé s tmavými skoro čiernymi vlasmi, niektoré dokonca aj fúzami a niektoré aj so zahnutým nosom. Čakal som skôr tmavé ako sú talianky. Ale môžem povedať, že navonok boli veľmi milí. Dokonca som v obchode od nich odkukal jednu vec -cukríky, ktoré mávali pri kase a dávali ako pozornosť deťom.Bolo to milé.
Zil som roky v Grecku pri Sparte na Peloponeze, u nas v kazdej dedine musela byt minimalne jedna krcma a v Grecku kaviarne. Na namestiach v kaviarnach sa kazdy vecer stretne cela dedina vratane deti, su tam schopny rozpravat hadat sa srandovat az do rana. Greci ti daju aj posledne, ked nejak narusis nejake pravidla, odkopnu ta. Nic neberu vazne, Grek ti povie, ze pride za dve hodiny a pride za dva dni, doslovne.
 
jozef84
2023-11-28 14:19:38
príspevok od: gytheio
Zil som roky v Grecku pri Sparte na Peloponeze, u nas v kazdej dedine musela byt minimalne jedna krcma a v Grecku kaviarne. Na namestiach v kaviarnach sa kazdy vecer stretne cela dedina vratane deti, su tam schopny rozpravat hadat sa srandovat az do rana. Greci ti daju aj posledne, ked nejak narusis nejake pravidla, odkopnu ta. Nic neberu vazne, Grek ti povie, ze pride za dve hodiny a pride za dva dni, doslovne.
To si presne vystihol. Na colnici sme čakali 20 hodín pri teplotách 35. Mali to skrátka na saláme. A nielen colníci. Aj tí ich popi v kláštoroch zvyknú dlho vyspávať. Ale príroda je prekrásna.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia