Hore

Novinky Nikon

Spoločnosť Nikon dnes ohlásila niekoľko noviniek. 

COOLPIX W300 

Prežite dobrodružstvá s úplne novým fotoaparátom do každého počasia.

Spoločnosť Nikon dnes predstavuje úplne nový fotoaparát COOLPIX W300 – kompaktný fotoaparát do každého počasia, ktorý sa nezľakne hlbokej vody. Tento jednoducho ovládateľný fotoaparát ideálny pre dobrodruhov je pripravený na snímanie nádherných exteriérov, mesta i všetkého medzi tým.

Fotoaparát COOLPIX W300 jednoducho zachytáva 16-megapixelové fotografie a videosekvencie s rozlíšením 4K/UHD v hĺbke až do 30 m bez vodotesného krytu.1 Tento kompaktný fotoaparát odolný proti prachu, ktorý podáva solídne výkony aj na súši, neprestáva snímať až do teploty –10 °C.2 A jeho telo odolné proti otrasom znesie pády z výšky až 2,4 m.3 Širokouhlý objektív NIKKOR s vysokou svetelnosťou poskytuje používateľom slobodu pri snímaní skvelých záberov akcie pri slabom osvetlení alebo v tmavom prostredí pod vodou. Režim makro umožňuje zachytiť extrémne detailné zábery drobných zázrakov nad hladinou i pod ňou. Podpora systémov GPS/GLONASS/QZS uľahčuje označovanie záberov geografickými značkami a zaznamenávanie trás. A pripojenie pomocou aplikácie SnapBridge umožňuje používateľom synchronizovať fotografie s inteligentným zariadením už počas snímania alebo snímať na diaľku pomocou inteligentného zariadenia.

Ines Bernardesová, product manager, Nikon Europe povedala: „Ak si chcete užiť trochu dobrodružstva, tento kompaktný fotoaparát je pre vás ako stvorený. Vyrazte na cestu s fotoaparátom COOLPIX W300 a môžete zachytiť zábavu v bazéne či krásy, ktoré pozorujete počas šnorchlovania, alebo dokonca môžete zaznamenať svoje ponory počas kurzu potápania v otvorenej vode pre pokročilých. Môžete snímať scenériu zo zadného sedadla džípu alebo filmovať akciu na šikmom svahu bez obáv o svoj fotoaparát. Pripojenie pomocou aplikácie SnapBridge navyše umožňuje okamžite zdieľať vaše zážitky.“

Súhrn hlavných funkcií

Odolná konštrukcia. Odolný výkon. Skutočná sloboda. Vodotesnosť do hĺbky 30 m bez vodotesného krytu.1 Odolnosť proti otrasom pri páde z výšky až 2,4 m.2 Odolnosť proti mrazu až do teploty –10 °C a takisto odolnosť proti prachu.3

Vzrušujúce okamihy. Výnimočné snímky. Citlivý zozadu osvetlený 16-megapixelový snímač CMOS a objektív s vysokou svetelnosťou f/2,8 a 5-násobným optickým priblížením. 10-násobná funkcia Dynamic Fine Zoom4 zdvojnásobuje dosah objektívu, čo umožňuje výrazne priblížiť akciu.

Ukážte viac zo sveta. Záznam videosekvencií s rozlíšením 4K/UHD 30p alebo Full HD (1080p) na súši aj pod vodou. Nová expozičná pamäť umožňuje snímať plynulé videosekvencie pri zmenách svetla, čo je užitočné najmä pri filmovaní pod vodou.

Ostrý a stabilný. Rýchle automatické zaostrovanie a pôsobivá päťosová hybridná stabilizácia obrazu od spoločnosti Nikon umožňuje rýchle, stabilné a presné snímanie – na súši aj pod vodou.

Vie, kam idete. Ukazuje, kde ste boli. Nové tlačidlo Nástroje fotoaparátu okamžite zobrazí na monitore informácie zo systému GPS, počet prejdených krokov a údaje o nadmorskej výške a tlaku vzduchu alebo o hĺbke a tlaku vody.

Jednoduché ovládanie pre životy plné dobrodružstiev. Hlboký grip, veľký monitor a jednoduché ovládanie pod vodou i v rukaviciach.

Svet čaká. Objavujte ho. Statívový závit fotoaparátu je užitočný, keď chcete použiť príslušenstvo, napríklad podvodný blesk Nikon SB-N10, alebo snímať časozberné videosekvencie so statívom.

1 Vodotesnosť: spĺňa testovacie podmienky spoločnosti Nikon zodpovedajúce 8. triede ochrany podľa normy JIS/IEC (IPX8). Približne 60 minút možno snímať v hĺbke do 30 m.
2 Odolnosť proti mrazu a prachu: spĺňa testovacie podmienky spoločnosti Nikon zodpovedajúce 6. triede ochrany podľa normy JIS/IEC (IPX6).
3 Odolnosť proti otrasom: spĺňa testovacie podmienky spoločnosti Nikon podľa štandardu MIL-STD 810F, metóda 516.5 – otrasy (pád na preglejku s hrúbkou 5 cm z výšky 240 cm).
4 Funkcia Dynamic Fine Zoom dokáže priblížiť 2-násobnú vzdialenosť v porovnaní s najdlhším dosahom optického teleobjektívu a súčasne zachovať plné rozlíšenie snímky.

Kompatibilita s aplikáciou SnapBridge

Pripojenia Bluetooth® a Wi-Fi® fotoaparátu sú k dispozícii len pri používaní aplikácie SnapBridge. Pred použitím funkcie SnapBridge s týmto fotoaparátom je potrebné nainštalovať do kompatibilného inteligentného zariadenia aplikáciu Nikon SnapBridge.

Značka a logá Bluetooth® sú registrované obchodné známky, ktoré vlastní spoločnosť Bluetooth SIG, Inc., a akékoľvek použitie týchto známok spoločnosťou Nikon a jej pobočkami je na základe licencie.

Wi-Fi® a logo Wi-Fi Certified sú registrované ochranné známky spoločnosti Wi-Fi Alliance®.

Android a Google Play sú ochranné známky spoločnosti Google Inc.

Širokouhlý. Ultraširokouhlý. Rybie oko. Tri nové objektívy NIKKOR otvárajú nové možnosti.

Spoločnosť Nikon rozširuje svoje portfólio objektívov o prvý objektív NIKKOR formátu FX typu rybie oko so zoomom, svetelný objektív formátu FX s pevnou ohniskovou vzdialenosťou 28 mm a ultraširokouhlý objektív formátu DX so zoomom. Tieto tri objektívy otvárajú zaujímavé možnosti pre fotografov, ktorí chcú rozšíriť priestor a zvýrazniť perspektívy.

Nový objektív AF-S NIKKOR 28 mm f/1,4E ED poskytne fotografom udalostí či svadieb a portrétnym, cestovateľským a krajinným fotografom väčšiu slobodu na vyrozprávanie príbehov. Tento objektív, ktorý je najnovším prírastkom do uznávaného radu objektívov NIKKOR so svetelnosťou f/1,4 od spoločnosti Nikon, poskytuje výnimočnú estetickú kontrolu pri akomkoľvek osvetlení. Pomocou prvého objektívu typu rybie oko so zoomom od spoločnosti Nikon môžu fotografi, ktorí chcú zachytiť extrémne uhly, prejsť od skutočne kruhovej perspektívy k snímke vypĺňajúcej celé obrazové pole. Pokročilá optická konštrukcia  objektívu AF-S FISHEYE NIKKOR 8 – 15 mm zaručuje, že všestrannosť nie je vykúpená stratou kvality. A používatelia objektívov formátu DX pripravení na objavovanie dramatických perspektív ocenia nový objektív AF-P DX NIKKOR 10 – 20 mm VR so zoomom. Tento jednoducho použiteľný, ľahký širokouhlý objektív so zoomom, ktorý je navrhnutý na cesty, ponúka skvelú kvalitu snímok a vynikajúci pomer ceny a výkonu. Je dokonalým spoločníkom agilných digitálnych jednookých zrkadloviek formátu DX s vysokým rozlíšením od spoločnosti Nikon.

Dirk Jasper, Manager of Product Marketing, Nikon BV povedal: „Fotografovanie je pôsobivou formou rozprávania príbehov a široká perspektíva je účinným spôsobom zachytenia jedinečného pohľadu na svet. Do radu objektívov NIKKOR s hrdosťou pridávame tri nové širokouhlé modely. Každý z nich predstavuje nové možnosti – svieže spôsoby rozprávania príbehov s výnimočnou kvalitou snímok, ktorou sú objektívy NIKKOR preslávené.“

AF-S FISHEYE NIKKOR 8 – 15 mm f/3,5 – 4,5E ED. Dva efekty rybieho oka v jednom objektíve. Jednoduchý prechod od 8 mm kruhovej k 15 mm celoplošnej snímke typu rybie oko. Očakávajte skvelé snímky s vysokým rozlíšením ostré od okraja po okraj, dokonca aj pri najmenšom zaclonení (f/3,5). Využívajte výhody minimálnej zaostriteľnej vzdialenosti 0,16 m. Tento objektív sa pýši odolnou konštrukciou odolnou voči prachu a kvapkajúcej vode, ako aj slnečnou clonou kombinovanou s krytom objektívu.

AF-S NIKKOR 28 mm f/1,4E ED. Uskutočnite svoju víziu. Vyrozprávajte príbeh. Podrobnejšie zachyťte každý detail. Využívajte výnimočnú estetickú kontrolu pri akomkoľvek osvetlení a výnimočnú rozlišovaciu schopnosť, a to aj pri snímaní s úplne otvorenou clonou. Najkratšia zaostriteľná vzdialenosť len 0,28 m ponúka väčšiu všestrannosť. Pýši sa konštrukciou odolnou voči prachu a kvapkajúcej vode na spoľahlivé snímanie v náročných poveternostných podmienkach.

AF-P DX NIKKOR 10 – 20 mm f/4,5 – 5,6G VR. Vstúpte do sveta dramatických perspektív. Vďaka rozsahu ohniskovej vzdialenosti 10 – 20 mm a najkratšej zaostriteľnej vzdialenosti 0,22 m môžete jednoducho zachytávať pôsobivé snímky, od rozľahlej oblohy až po detailné zábery vypĺňajúce celé obrazové pole. Stabilizácia obrazu (VR) od spoločnosti Nikon pomáha získať snímky bez rozmazania a ostrejšie zábery pri slabom osvetlení. Krokový motor AF-P umožňuje plynulé, rýchle, takmer nehlučné automatické zaostrovanie, ktoré je ďalšou výhodou pri snímaní videosekvencií. 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Paladin25
2017-05-31 06:49:58
Kua na ten 10-20 som sa tešil ale keď je to AF-P tak to asi nepôjde na D7000 tak ako má
 
juranest
2017-05-31 06:55:19
Uz sa tesim na ephoto recenziu na ten 10-20. Cena vyzera byt fajn za tych $300.
 
marcus_labeo
2017-05-31 08:17:15
príspevok od: juranest
Uz sa tesim na ephoto recenziu na ten 10-20. Cena vyzera byt fajn za tych $300.
Áno, lacný ultraširokáč je fajn, za 310 dolárov/eur je to v kontexte ostatných noviniek Nikonu superlacné (2000 USD/EUR za pevný len mierne širokouhlý objektív je choré) a je to logická reakcia na Canoňácky lacný 10-18mm. Na druhej strane porovnateľná Sigma 10-20/4-5,6 stojí cca. 240 eur a verzia s podstatne lepšou svetelnosťou (konštantnou f3,5) stojí 420 eur.
 
Hakuna Matata
2017-05-31 10:33:45
príspevok od: marcus_labeo
Áno, lacný ultraširokáč je fajn, za 310 dolárov/eur je to v kontexte ostatných noviniek Nikonu superlacné (2000 USD/EUR za pevný len mierne širokouhlý objektív je choré) a je to logická reakcia na Canoňácky lacný 10-18mm. Na druhej strane porovnateľná Sigma 10-20/4-5,6 stojí cca. 240 eur a verzia s podstatne lepšou svetelnosťou (konštantnou f3,5) stojí 420 eur.
Svetelnost pri ultrasirokaci vyuzijes veeelmi sporadicky. Vyzera to skor tak, ze 10-20 bude kanibalizovat iny DX ultrasirokac 10-24, ktory stoji okolo 850,-. Preto z hladiska kvality nepredpokladam za tu cenu ziadne oslnive fotky. 10-24 vlastnim a mimo stredu je pomerne vela blata a to aj pri pricloneni. Ja som skor zvedavy na ten fiš-áj
 
Marcel Rebro
2017-05-31 10:59:15
príspevok od: Hakuna Matata
Svetelnost pri ultrasirokaci vyuzijes veeelmi sporadicky. Vyzera to skor tak, ze 10-20 bude kanibalizovat iny DX ultrasirokac 10-24, ktory stoji okolo 850,-. Preto z hladiska kvality nepredpokladam za tu cenu ziadne oslnive fotky. 10-24 vlastnim a mimo stredu je pomerne vela blata a to aj pri pricloneni. Ja som skor zvedavy na ten fiš-áj
Myslel som že svetelnosť využiješ všade tam, kde je nedostatok svetla. Ale možno sa (véééľmi) mýlim ...
 
yquinox
2017-05-31 12:15:21
príspevok od: juranest
Uz sa tesim na ephoto recenziu na ten 10-20. Cena vyzera byt fajn za tych $300.
... lacny a tmavy plastak... za 450 mas bazarovu tokinu 11-20 f/2,8 ... jedine + asi vaha a rozmery ...
 
landov
2017-05-31 12:47:44
príspevok od: Hakuna Matata
Svetelnost pri ultrasirokaci vyuzijes veeelmi sporadicky. Vyzera to skor tak, ze 10-20 bude kanibalizovat iny DX ultrasirokac 10-24, ktory stoji okolo 850,-. Preto z hladiska kvality nepredpokladam za tu cenu ziadne oslnive fotky. 10-24 vlastnim a mimo stredu je pomerne vela blata a to aj pri pricloneni. Ja som skor zvedavy na ten fiš-áj
10-24 som mal, ale predal som ho. Na 10mm ostril fajn a na dalsie ohniska nie. Neporiesil to ani AF tuning vo fotaku. Tak som ho predal a kupil Samy 10/2,8. No a svetelnost? Ked Samyho zaclonim na 5,6, tak je vsetko ostre ako britva
 
Hakuna Matata
2017-05-31 14:23:37
príspevok od: Marcel Rebro
Myslel som že svetelnosť využiješ všade tam, kde je nedostatok svetla. Ale možno sa (véééľmi) mýlim ...
Nemýliš sa ale nedostatok svetla je väčšinou v interiéri, kde keď fotíš statické zábery, tak obyčajne používaš statív, málokedy je širokáč vhodný na fotenie ľudí alebo produktov (resp. bez statívu), lebo široké ohnisko zvykne lineárne deformovať tváre a tvary. A fotiť v exteriéri pri slabom svetle širokáčom z ruky - to je tiež okrajový žáner. Možno existujú nejaké špecifické témy, kde sa svetelnosť širokáča hodí, ale teda, nespomínam si, kedy by som ľutoval, že moje širokáče sú málo svetlé. 14-24 fx je samozrejme iná liga, ale aj pre ňu platí vyššie uvedené.
 
yquinox
2017-05-31 14:27:04
príspevok od: Hakuna Matata
Nemýliš sa ale nedostatok svetla je väčšinou v interiéri, kde keď fotíš statické zábery, tak obyčajne používaš statív, málokedy je širokáč vhodný na fotenie ľudí alebo produktov (resp. bez statívu), lebo široké ohnisko zvykne lineárne deformovať tváre a tvary. A fotiť v exteriéri pri slabom svetle širokáčom z ruky - to je tiež okrajový žáner. Možno existujú nejaké špecifické témy, kde sa svetelnosť širokáča hodí, ale teda, nespomínam si, kedy by som ľutoval, že moje širokáče sú málo svetlé. 14-24 fx je samozrejme iná liga, ale aj pre ňu platí vyššie uvedené.
... a fotil si uz niekedy nocnu oblohu? s f/4,5 to bude isto malina ...
 
filip.p3k
2017-05-31 14:28:12
príspevok od: Hakuna Matata
Nemýliš sa ale nedostatok svetla je väčšinou v interiéri, kde keď fotíš statické zábery, tak obyčajne používaš statív, málokedy je širokáč vhodný na fotenie ľudí alebo produktov (resp. bez statívu), lebo široké ohnisko zvykne lineárne deformovať tváre a tvary. A fotiť v exteriéri pri slabom svetle širokáčom z ruky - to je tiež okrajový žáner. Možno existujú nejaké špecifické témy, kde sa svetelnosť širokáča hodí, ale teda, nespomínam si, kedy by som ľutoval, že moje širokáče sú málo svetlé. 14-24 fx je samozrejme iná liga, ale aj pre ňu platí vyššie uvedené.
to si si všetko naštudoval na internete? Fotil si niekedy reálne s ohniskom 28? Lebo žeby som v interiéry stále používal statív, to by som sa obesil radšej
 
Hakuna Matata
2017-05-31 14:40:26
príspevok od: filip.p3k
to si si všetko naštudoval na internete? Fotil si niekedy reálne s ohniskom 28? Lebo žeby som v interiéry stále používal statív, to by som sa obesil radšej
čo má spoločné ohnisko 28 s touto témou? Ale teda odpoviem, s pevnou 28 mm som nefotil.
 
peter01852
2017-05-31 14:47:35
príspevok od: Hakuna Matata
Nemýliš sa ale nedostatok svetla je väčšinou v interiéri, kde keď fotíš statické zábery, tak obyčajne používaš statív, málokedy je širokáč vhodný na fotenie ľudí alebo produktov (resp. bez statívu), lebo široké ohnisko zvykne lineárne deformovať tváre a tvary. A fotiť v exteriéri pri slabom svetle širokáčom z ruky - to je tiež okrajový žáner. Možno existujú nejaké špecifické témy, kde sa svetelnosť širokáča hodí, ale teda, nespomínam si, kedy by som ľutoval, že moje širokáče sú málo svetlé. 14-24 fx je samozrejme iná liga, ale aj pre ňu platí vyššie uvedené.
neviem ci je fotenie reportaze zrovna okrajovy zaner, ale ako myslis...prezradim ti tajomstvo, reportaz sa casto foti sirokym ohniskom (menej nez 28 mm ekv.) a svetlo si pri nej moc nenavyberas...ked je svetlo slabe, pomoze len svetelnost, alebo blesk (casto kombinacia oboch)...teoriu mas ale nastudovanu perfektne, sudiac aj podla inych tvojich prispevkov...
 
Hakuna Matata
2017-05-31 14:54:51
príspevok od: yquinox
... a fotil si uz niekedy nocnu oblohu? s f/4,5 to bude isto malina ...
Máš recht, fotenie nočnej oblohy je dobrý príklad, kedy sa vyššia svetelnosť vyžaduje. Lenže seriózne fotenie nočnej oblohy, príp. astrofoto je okrajový žáner. Nemyslím nejaké amatérske romantické cvaky. A na to poslúži napr. mnou uvedená 14-24 2,8. Ja sa na to pozerám tak, že keď si chcem cvaknúť nočnú oblohu raz za rok, nepotrebujem investovať do drahého svetelného širokáča. Ak fotím nočnú oblohu pravidelne (a na úrovni), tak tento článok o novinkách mi žiaľ nepomôže, to potom potrebujem úplne inú výbavičku.
 
juranest
2017-05-31 15:01:45
príspevok od: yquinox
... lacny a tmavy plastak... za 450 mas bazarovu tokinu 11-20 f/2,8 ... jedine + asi vaha a rozmery ...
Nad Tokinou uvazujem...musim este pozriet zopar recenzii. V zivote som fotil zo sirokaca 1x ale velmi sa mi to lubilo takze rozmyslam co na zaciatok.
 
Hakuna Matata
2017-05-31 15:01:52
príspevok od: peter01852
neviem ci je fotenie reportaze zrovna okrajovy zaner, ale ako myslis...prezradim ti tajomstvo, reportaz sa casto foti sirokym ohniskom (menej nez 28 mm ekv.) a svetlo si pri nej moc nenavyberas...ked je svetlo slabe, pomoze len svetelnost, alebo blesk (casto kombinacia oboch)...teoriu mas ale nastudovanu perfektne, sudiac aj podla inych tvojich prispevkov...
Treba čítať s porozumením a ideálne všetko. Okrem iného som napísal, že nikon ponúka 14-24 fx (2,8). Neviem si predstaviť fotiť reportáž s dx 10-20 alebo dx 10-24. Ak fotiš reportáž s 10-24 dx, tak by som si rád pozrel, čo sa Ti s tým sklom podarilo nafotiť.
 
yquinox
2017-05-31 15:03:38
príspevok od: Hakuna Matata
Máš recht, fotenie nočnej oblohy je dobrý príklad, kedy sa vyššia svetelnosť vyžaduje. Lenže seriózne fotenie nočnej oblohy, príp. astrofoto je okrajový žáner. Nemyslím nejaké amatérske romantické cvaky. A na to poslúži napr. mnou uvedená 14-24 2,8. Ja sa na to pozerám tak, že keď si chcem cvaknúť nočnú oblohu raz za rok, nepotrebujem investovať do drahého svetelného širokáča. Ak fotím nočnú oblohu pravidelne (a na úrovni), tak tento článok o novinkách mi žiaľ nepomôže, to potom potrebujem úplne inú výbavičku.
... pointa je v tom, ze za 450 vies zohnat o 3 triedy lepsie sklo ako toto za cca 350 ... a to nehovorim o tom,, ze hladacik bude tmavy a AF sa bude tiez trapit na slabsich telach ... kvalita vyhotovenia je cista bieda - plast dokonca aj bajonet ... k 100. vyrociu by som si predstavoval 10-20 f/2,8 VR ...
 
Hakuna Matata
2017-05-31 15:12:56
príspevok od: yquinox
... pointa je v tom, ze za 450 vies zohnat o 3 triedy lepsie sklo ako toto za cca 350 ... a to nehovorim o tom,, ze hladacik bude tmavy a AF sa bude tiez trapit na slabsich telach ... kvalita vyhotovenia je cista bieda - plast dokonca aj bajonet ... k 100. vyrociu by som si predstavoval 10-20 f/2,8 VR ...
v tom sa ale predsa zhodneme. Preto som napísal, že 10-20 bude skôr kanibalizovať 10-24 a že nečakám žiadny excelentný výstup. Čo sa týka tzv. 100-výročia, tak to je zatiaľ úplná bieda
 
Hakuna Matata
2017-05-31 15:24:04
Práve mi (asi) docvaklo, prečo sa tu všetci do mňa navážate s tou svetelnosťou. Ja stále meliem o dx zoomoch a vy máte zrejme na mysli tú pevnú fx 28 / 1,4...
 
marcus_labeo
2017-05-31 15:25:26
príspevok od: Hakuna Matata
Svetelnost pri ultrasirokaci vyuzijes veeelmi sporadicky. Vyzera to skor tak, ze 10-20 bude kanibalizovat iny DX ultrasirokac 10-24, ktory stoji okolo 850,-. Preto z hladiska kvality nepredpokladam za tu cenu ziadne oslnive fotky. 10-24 vlastnim a mimo stredu je pomerne vela blata a to aj pri pricloneni. Ja som skor zvedavy na ten fiš-áj
Naozaj? No ja svetelnosť pri širokých uhloch využívam často, typicky nočné fotky (hviezdy, polárna žiara); obdobne interiérové zábery, tam je väčšinou málo svetla.
 
Marcel Rebro
2017-05-31 19:53:57
príspevok od: Hakuna Matata
Nemýliš sa ale nedostatok svetla je väčšinou v interiéri, kde keď fotíš statické zábery, tak obyčajne používaš statív, málokedy je širokáč vhodný na fotenie ľudí alebo produktov (resp. bez statívu), lebo široké ohnisko zvykne lineárne deformovať tváre a tvary. A fotiť v exteriéri pri slabom svetle širokáčom z ruky - to je tiež okrajový žáner. Možno existujú nejaké špecifické témy, kde sa svetelnosť širokáča hodí, ale teda, nespomínam si, kedy by som ľutoval, že moje širokáče sú málo svetlé. 14-24 fx je samozrejme iná liga, ale aj pre ňu platí vyššie uvedené.
V interiéri sa nefotia len statické zábery. V interiéry sa bežne fotí taký okrajový žáner že dokument / reportáž. A zblízka, teda širokáčom. Takže svetelnosť sa hodí. Ver mi.

Inak čo sa použitia širokáčov týka - panuje hlavne medzi začínajúcimi fotografmi dosť nesprávny názor, že širokáč je určený hlavne na fotenie krajiny. A pritom naozaj špičkoví krajinkári používajú úplne bežne teleobjektív. Resp. miesto použitia širokáča zábery skladajú.
 
Marcel Rebro
2017-05-31 20:34:35
príspevok od: Hakuna Matata
Nemýliš sa ale nedostatok svetla je väčšinou v interiéri, kde keď fotíš statické zábery, tak obyčajne používaš statív, málokedy je širokáč vhodný na fotenie ľudí alebo produktov (resp. bez statívu), lebo široké ohnisko zvykne lineárne deformovať tváre a tvary. A fotiť v exteriéri pri slabom svetle širokáčom z ruky - to je tiež okrajový žáner. Možno existujú nejaké špecifické témy, kde sa svetelnosť širokáča hodí, ale teda, nespomínam si, kedy by som ľutoval, že moje širokáče sú málo svetlé. 14-24 fx je samozrejme iná liga, ale aj pre ňu platí vyššie uvedené.
A ešte k foteniu ľudí širokáčom :

http://marcel.rebro.sk/main.php?act=scan&dir=public/055_bali

... komplet nafotené Panasonicom 7-14mm (eq 14-28mm)
 
Hakuna Matata
2017-05-31 23:00:01
príspevok od: Marcel Rebro
V interiéri sa nefotia len statické zábery. V interiéry sa bežne fotí taký okrajový žáner že dokument / reportáž. A zblízka, teda širokáčom. Takže svetelnosť sa hodí. Ver mi.

Inak čo sa použitia širokáčov týka - panuje hlavne medzi začínajúcimi fotografmi dosť nesprávny názor, že širokáč je určený hlavne na fotenie krajiny. A pritom naozaj špičkoví krajinkári používajú úplne bežne teleobjektív. Resp. miesto použitia širokáča zábery skladajú.
Marcel, rozumieme si, len ja som v mojich príspevkoch mal na mysli dx zoomy (10-24 f 3,5 + táto nová 10-20 f 4,5 a samozrejme bez bleskov), preto som nechápal, čo s nimi všetci chcú riešiť pri fotení v interiéri a prečo riešite svetelnosť. Novinku 28 1,4 som úplne vypustil z myšlienkových pochodov.
 
DenisBede
2017-06-01 09:32:14
príspevok od: Hakuna Matata
Marcel, rozumieme si, len ja som v mojich príspevkoch mal na mysli dx zoomy (10-24 f 3,5 + táto nová 10-20 f 4,5 a samozrejme bez bleskov), preto som nechápal, čo s nimi všetci chcú riešiť pri fotení v interiéri a prečo riešite svetelnosť. Novinku 28 1,4 som úplne vypustil z myšlienkových pochodov.
Súhlasím s Marcelom, svetelnosť a širokáče idú krásne dokopy, mám 20ku f/1.8 a v interiéri by som si bez nej neškrtol... fotenie všetkého - od svadby v kostole, cez rôzne spoločenské akcie až po interiéry pamiatok... neviem čomu na tom nerozumieš.
Na druhej strane čomu ja nerozumiem, je, načo je Nikonu 28ka f/1.4, keď majú 24ku f/1.4... je tu dopyt po iných sklách, som zvedavý ako sa im toto bude predávať...
 
WildSammy
2017-06-01 18:20:52
príspevok od: DenisBede
Súhlasím s Marcelom, svetelnosť a širokáče idú krásne dokopy, mám 20ku f/1.8 a v interiéri by som si bez nej neškrtol... fotenie všetkého - od svadby v kostole, cez rôzne spoločenské akcie až po interiéry pamiatok... neviem čomu na tom nerozumieš.
Na druhej strane čomu ja nerozumiem, je, načo je Nikonu 28ka f/1.4, keď majú 24ku f/1.4... je tu dopyt po iných sklách, som zvedavý ako sa im toto bude predávať...
28mm ma mensie skreslenie, tak koli tomu..
 
Marcel Rebro
2017-06-02 18:02:13
príspevok od: WildSammy
28mm ma mensie skreslenie, tak koli tomu..
Ja používam 24, 35 a 85 (90). 28čka je (pre mňa) taká ani ryba ani rak ... podobne 50ka
 
WildSammy
2017-06-02 18:12:23
príspevok od: Marcel Rebro
Ja používam 24, 35 a 85 (90). 28čka je (pre mňa) taká ani ryba ani rak ... podobne 50ka
Moje naj su 35, 58 a 85mm
 
Jubi
2017-06-02 19:20:33
príspevok od: WildSammy
Moje naj su 35, 58 a 85mm
moje naj sú: 14, 20, 24, 35, 50, 58, 85, 105, 135, 200
 
WildSammy
2017-06-02 19:55:03
príspevok od: Jubi
moje naj sú: 14, 20, 24, 35, 50, 58, 85, 105, 135, 200
tak to už hej
 
Marcel Rebro
2017-06-02 22:40:04
príspevok od: Jubi
moje naj sú: 14, 20, 24, 35, 50, 58, 85, 105, 135, 200
To všetko nosíš so sebou? Na fúriku?
 
Jubi
2017-06-03 10:37:28
príspevok od: Marcel Rebro
To všetko nosíš so sebou? Na fúriku?
A to som začínal s Panasonic Lumix LX2
 
Marcel Rebro
2017-06-03 13:04:01
príspevok od: Jubi
A to som začínal s Panasonic Lumix LX2
Ja som začínal s fúrikom. Teraz mám RX100.
 
Jubi
2017-06-03 14:58:22
príspevok od: Marcel Rebro
Ja som začínal s fúrikom. Teraz mám RX100.
Práve zháňam niečo pohotové a aj vodotesné ale neviem nájsť , fúrik zostane už len na biznis
 
Marcel Rebro
2017-06-03 19:04:58
príspevok od: Jubi
Práve zháňam niečo pohotové a aj vodotesné ale neviem nájsť , fúrik zostane už len na biznis
Oly TG5 je asi najlepšia voľba. Alebo RX100 + UW housing.
 
Jubi
2017-06-04 00:30:58
príspevok od: Marcel Rebro
Oly TG5 je asi najlepšia voľba. Alebo RX100 + UW housing.
skor asi ten oly, nechce sa mi paprať s puzdrom. Aké muchy má ten olympus?
 
DenisBede
2017-06-04 14:01:56
príspevok od: Marcel Rebro
Ja používam 24, 35 a 85 (90). 28čka je (pre mňa) taká ani ryba ani rak ... podobne 50ka
Presne toto som mal namysli - ani ryba ani rak,
no Nikon ho ponúka tak či tak...
 
Marcel Rebro
2017-06-04 16:20:27
príspevok od: Jubi
skor asi ten oly, nechce sa mi paprať s puzdrom. Aké muchy má ten olympus?
Malý snímač? Je to novinka. Už sa naň vrhli tuto :

http://www.imaging-resource.com/news/2017/06/02/olympus-tg-5-field-test-part-1
 
Jubi
2017-06-04 17:03:15
príspevok od: Marcel Rebro
Malý snímač? Je to novinka. Už sa naň vrhli tuto :

http://www.imaging-resource.com/news/2017/06/02/olympus-tg-5-field-test-part-1
no už som to preštudoval a neverím že ten Olympus urobí lepšiu foto ako RX100 takže som zasa nenašiel na trhu to čo hľadám
 
Marcel Rebro
2017-06-04 17:30:49
príspevok od: Jubi
no už som to preštudoval a neverím že ten Olympus urobí lepšiu foto ako RX100 takže som zasa nenašiel na trhu to čo hľadám
Neurobí. Ale je vodotesný bez housingu. Ja na rafting používam RX100 III s housingom od Nauticam. Ten je vodotesný do 100m a mám tak zároveň záložný UW setup.
 
Jubi
2017-06-04 17:32:24
príspevok od: Marcel Rebro
Neurobí. Ale je vodotesný bez housingu. Ja na rafting používam RX100 III s housingom od Nauticam. Ten je vodotesný do 100m a mám tak zároveň záložný UW setup.
to bude ale trocha financne uz asi niekde cez tisicku
 
Marcel Rebro
2017-06-04 17:36:37
príspevok od: Jubi
to bude ale trocha financne uz asi niekde cez tisicku
Áno. Ale ako píšem mám to ako zálohu k "veľkému" setupu od Nauticam. Keď potrebujem, prehodím len housing a ostatná výbava (ramená, blesky) ostáva.
 
fatality
2017-06-04 18:38:30
príspevok od: Jubi
no už som to preštudoval a neverím že ten Olympus urobí lepšiu foto ako RX100 takže som zasa nenašiel na trhu to čo hľadám
a asi ani nenajdes..☺..vodeodolny a narazuvzdorny jednopalec,ktoremu by sa nevysuvala optika,bola svetla a s dobrym rozsahom,neexistuje..a ak by aj existoval,pod tisicku by urcite nestal..
 
Marcel Rebro
2017-06-04 19:32:46
príspevok od: fatality
a asi ani nenajdes..☺..vodeodolny a narazuvzdorny jednopalec,ktoremu by sa nevysuvala optika,bola svetla a s dobrym rozsahom,neexistuje..a ak by aj existoval,pod tisicku by urcite nestal..
Nikon taký vyrobil. V tej jednopalcovej sérii. Len mal ten problém že zatekal.
 
fatality
2017-06-04 20:44:45
príspevok od: Marcel Rebro
Nikon taký vyrobil. V tej jednopalcovej sérii. Len mal ten problém že zatekal.
myslis v Nikon 1?
 
Jubi
2017-06-04 21:34:57
príspevok od: Marcel Rebro
Nikon taký vyrobil. V tej jednopalcovej sérii. Len mal ten problém že zatekal.
ktorý myslíš?
 
Marcel Rebro
2017-06-05 06:59:16
príspevok od: Jubi
ktorý myslíš?
Nikon 1 AW1
 
Marcel Rebro
2017-06-05 06:59:29
príspevok od: fatality
myslis v Nikon 1?
Áno model AW1
 
fatality
2017-06-05 08:42:17
príspevok od: Marcel Rebro
Áno model AW1
hej,uz som ho nasiel..nuz skoda a trapas,ze zatekal..aj ked s tym nie moc dobrym 14 mpix snimacom a 3,5-5,6 objektivom by aj tak asi dieru do sveta nespravil..
 
Marcel Rebro
2017-06-05 08:43:45
príspevok od: fatality
hej,uz som ho nasiel..nuz skoda a trapas,ze zatekal..aj ked s tym nie moc dobrym 14 mpix snimacom a 3,5-5,6 objektivom by aj tak asi dieru do sveta nespravil..
Mišo Linder (bear) počas písania recenzie tuším utopil dva kusy ...
 
Jubi
2017-06-05 09:39:12
príspevok od: Marcel Rebro
Mišo Linder (bear) počas písania recenzie tuším utopil dva kusy ...
a za ďalšie , je to na objektívy takže to bude zavadzať, takže opäť sme nenašli
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované