Presnejšie sa tento autokrosový areál nachádza na rozhraní okresov Prievidza a Partizánske, medzi obcami Oslany a Horná Ves.
GPS: 48°36'52.8"N
18°28'48.65"E
Vstupné: 5,00 €
Parkovanie: zahrnuté v cene vstupného
užitočný link: http://www.wrcecko.sk/
Areál poznám už 2 roky. Za túto dobu prešiel pomerne veľkými zmenami - rozhodne k lepšiemu. Neustále sa zlepšuje atraktívnosť trate. Pôvodne rovinatý kvázi-ovál výrazne zmenil svoju plošnú aj výškovú konfiguráciu. Areál trate je z jednej strany ohraničený kaskádovou tribúnou pod parkoviskom (pozdĺž hlavnej cesty). Na náprotivnej strane sa nachádza depo s tribúnou pre mechanikov. Po ľavej strane je situovaný štart, zázemie organizátora a riaditeľstva trate, komentátorské stanovisko a divácka tribúna spolu s príjazdovou cestou k štartovacej ploche.
Dĺžka trate: 1000m
Šírka štartu: 20m
Max. šírka trate: 28m
Min. šírka trate: 20m
Prevýšenie: 4m
Podklad: 30% šotolina
70% hlina
Mapa areálu: http://www.wrcecko.sk/areal-a-trat/
V areáli sa jazdí Autokros Grande Slovakia (http://www.wrcecko.sk/autokros-grande-slovakia/) a Slovenský Autokrosový Pohár (http://www.wrcecko.sk/slovensky-pohar/). Okrem toho sa organizujú aj mimoriadne podujatia, ako napríklad: preteky žien, stíhacie preteky a preteky v cúvaní. Mimo toho existuje možnosť zakúpiť si jazdy na sedadle spolujazdca vo vozidlách WRCéčka... alebo vyskúšať si trať na vlastnej koži.
V areáli bol počas každej mojej návštevy k dispozícii „pevný“ bufet v blízkosti depa a stánky s rýchlym občerstvením a hračkami na zabavenie dobiedzajúcich detí na parkovisku. Pre návštevníkov sú zriadené a udržiavané mobilné chemické toalety (tzv. TOI TOI).
...ako bolo teraz?
Účastníci: Peter Briatka (PaPi); Ján Briatka (Ballky)
Dátum: 30.10.2011
Čas: 9:30 – 16:00
Počasie: prevažne zamračené
Teplota: 8-12 °C
Telo: Nikon D300s; Nikon D5000;
Objektív: Nikkor 16-85 mm; Nikkor 70-300 mm; Samyang 8 mm;
Iné: Monopod; Káblová spúšť; CPL filter; Nikon SB 900
Nuž, do Oslian sme prišli ráno počas registrácie jazdcov. Od usporiadateľa sme vyfasovali oficiálne reflexné vesty a hor sa do boja...
Program nebol nijako zvlášť komplikovaný na zapamätanie. Navyše keby sme aj pozabudli, komentátor (Alexander Štefuca) by nás rýchlo vniesol do obrazu. Medzi 10-tou a 12-tou boli na programe 2 merané rozjazdy pre každú kategóriu – niečo ako kvalifikácia. Počas tejto časti sme párkrát prešli depo, spravili pár záberov z príprav, z čakania na prvé vystúpenie a dopriali si prestávku pri horúcom čaji a kávičke v bufete...
Po prvej rozjazde to v depe začalo byť zaujímavejšie. Jazdci a mechanici dopĺňali kvapaliny, riešili technické problémy a časť teamov pomaly začala chystať obed...
Po rozjazdách nasledovala polhodinová obedná prestávka. Keďže sme sa nedostali do bufetu medzi prvými, vzdali sme to a skočili aspoň do auta pre nejaké kekse a tyčinky. Z krátkeho občerstvenia sa však stalo ešte kratšie. Usporiadatelia si z prázdnych spodných tribún spravili prekážkovú offroad dráhu. Nedalo mám to a museli sme spraviť pár záberov aj z tohto spestrenia programu.
Štart pretekov sme strávili opäť v depe a na tribúne mechanikov. Potom sme sa presunuli k štartovému roštu. Ja som sa pokúšal udržať 1/15 s na monopode nad štartujúcimi autami. Ja som sa operatívne presúval medzi štartovým roštom sa strediskom časomiery s dobrým výhľadom na cieľovú rovinku.
K záberom som chcel pridať aj nejaké dynamickejšie fotky z blízka. Prešiel som do vnútra okruhu a nafotil prejazdy najrýchlejšími zátačkami. Klasický panning na rovnej trati sa mi nejako nepozdával a chcel som skúsiť panning v momente keď je auto v riadenom šmyku. Fotky určite mohli byť lepšie, ale do budúcna aspoň viem čo a ako...
Spravil som ešte nejaké fotky z cieľovej roviny ako akú-takú náhradu za odovzdávanie cien víťazom, ktoré sme po celom dni na nohách odignorovali a zabalili to asi o polhodinku skôr. Preteky boli poznačené početnými technickými poruchami na autách a veľkým množstvom odstúpení z pretekov. Na štarte finálových jázd sa aj preto dlho čakalo či jazdci vôbec budú mať na čom nastúpiť...
Výsledky pretekov som nezapisoval, ale zvyknú sa zverejňovať na : http://www.wrcecko.sk/vysledky/
Ešte musím uviesť, že počas fotenia mi mohli nejaké fakty a aj technické veci uniknúť. Článok nemá ambície byť športovou reportážou, ale skôr námetom alebo inšpiráciou kam sa vybrať fotiť. Preto, ak ste nablízku, máte radi rev motorov a vôňu spáleného benzínu alebo len rozmýšľate, že by ste chceli nafotiť nejaký motoršport – neváhajte, pozrite si plán pretekov na webe a príďte si skúsiť areál WRCéčko v Oslanoch.
GPS: 48°36'52.8"N
18°28'48.65"E
Vstupné: 5,00 €
Parkovanie: zahrnuté v cene vstupného
užitočný link: http://www.wrcecko.sk/
Areál poznám už 2 roky. Za túto dobu prešiel pomerne veľkými zmenami - rozhodne k lepšiemu. Neustále sa zlepšuje atraktívnosť trate. Pôvodne rovinatý kvázi-ovál výrazne zmenil svoju plošnú aj výškovú konfiguráciu. Areál trate je z jednej strany ohraničený kaskádovou tribúnou pod parkoviskom (pozdĺž hlavnej cesty). Na náprotivnej strane sa nachádza depo s tribúnou pre mechanikov. Po ľavej strane je situovaný štart, zázemie organizátora a riaditeľstva trate, komentátorské stanovisko a divácka tribúna spolu s príjazdovou cestou k štartovacej ploche.
Dĺžka trate: 1000m
Šírka štartu: 20m
Max. šírka trate: 28m
Min. šírka trate: 20m
Prevýšenie: 4m
Podklad: 30% šotolina
70% hlina
Mapa areálu: http://www.wrcecko.sk/areal-a-trat/
V areáli sa jazdí Autokros Grande Slovakia (http://www.wrcecko.sk/autokros-grande-slovakia/) a Slovenský Autokrosový Pohár (http://www.wrcecko.sk/slovensky-pohar/). Okrem toho sa organizujú aj mimoriadne podujatia, ako napríklad: preteky žien, stíhacie preteky a preteky v cúvaní. Mimo toho existuje možnosť zakúpiť si jazdy na sedadle spolujazdca vo vozidlách WRCéčka... alebo vyskúšať si trať na vlastnej koži.
V areáli bol počas každej mojej návštevy k dispozícii „pevný“ bufet v blízkosti depa a stánky s rýchlym občerstvením a hračkami na zabavenie dobiedzajúcich detí na parkovisku. Pre návštevníkov sú zriadené a udržiavané mobilné chemické toalety (tzv. TOI TOI).
...ako bolo teraz?
Účastníci: Peter Briatka (PaPi); Ján Briatka (Ballky)
Dátum: 30.10.2011
Čas: 9:30 – 16:00
Počasie: prevažne zamračené
Teplota: 8-12 °C
Telo: Nikon D300s; Nikon D5000;
Objektív: Nikkor 16-85 mm; Nikkor 70-300 mm; Samyang 8 mm;
Iné: Monopod; Káblová spúšť; CPL filter; Nikon SB 900
Nuž, do Oslian sme prišli ráno počas registrácie jazdcov. Od usporiadateľa sme vyfasovali oficiálne reflexné vesty a hor sa do boja...
Program nebol nijako zvlášť komplikovaný na zapamätanie. Navyše keby sme aj pozabudli, komentátor (Alexander Štefuca) by nás rýchlo vniesol do obrazu. Medzi 10-tou a 12-tou boli na programe 2 merané rozjazdy pre každú kategóriu – niečo ako kvalifikácia. Počas tejto časti sme párkrát prešli depo, spravili pár záberov z príprav, z čakania na prvé vystúpenie a dopriali si prestávku pri horúcom čaji a kávičke v bufete...
Po prvej rozjazde to v depe začalo byť zaujímavejšie. Jazdci a mechanici dopĺňali kvapaliny, riešili technické problémy a časť teamov pomaly začala chystať obed...
Po rozjazdách nasledovala polhodinová obedná prestávka. Keďže sme sa nedostali do bufetu medzi prvými, vzdali sme to a skočili aspoň do auta pre nejaké kekse a tyčinky. Z krátkeho občerstvenia sa však stalo ešte kratšie. Usporiadatelia si z prázdnych spodných tribún spravili prekážkovú offroad dráhu. Nedalo mám to a museli sme spraviť pár záberov aj z tohto spestrenia programu.
Štart pretekov sme strávili opäť v depe a na tribúne mechanikov. Potom sme sa presunuli k štartovému roštu. Ja som sa pokúšal udržať 1/15 s na monopode nad štartujúcimi autami. Ja som sa operatívne presúval medzi štartovým roštom sa strediskom časomiery s dobrým výhľadom na cieľovú rovinku.
K záberom som chcel pridať aj nejaké dynamickejšie fotky z blízka. Prešiel som do vnútra okruhu a nafotil prejazdy najrýchlejšími zátačkami. Klasický panning na rovnej trati sa mi nejako nepozdával a chcel som skúsiť panning v momente keď je auto v riadenom šmyku. Fotky určite mohli byť lepšie, ale do budúcna aspoň viem čo a ako...
Spravil som ešte nejaké fotky z cieľovej roviny ako akú-takú náhradu za odovzdávanie cien víťazom, ktoré sme po celom dni na nohách odignorovali a zabalili to asi o polhodinku skôr. Preteky boli poznačené početnými technickými poruchami na autách a veľkým množstvom odstúpení z pretekov. Na štarte finálových jázd sa aj preto dlho čakalo či jazdci vôbec budú mať na čom nastúpiť...
Výsledky pretekov som nezapisoval, ale zvyknú sa zverejňovať na : http://www.wrcecko.sk/vysledky/
Ešte musím uviesť, že počas fotenia mi mohli nejaké fakty a aj technické veci uniknúť. Článok nemá ambície byť športovou reportážou, ale skôr námetom alebo inšpiráciou kam sa vybrať fotiť. Preto, ak ste nablízku, máte radi rev motorov a vôňu spáleného benzínu alebo len rozmýšľate, že by ste chceli nafotiť nejaký motoršport – neváhajte, pozrite si plán pretekov na webe a príďte si skúsiť areál WRCéčko v Oslanoch.