Hore

Fotostĺpček šéfredaktora 31/2020

Pre fotobiznis v tak neradostnom čase poteší každá dobrá správa. V poslednom čase sa nám vyrojilo kopec zaujímavých noviniek a ďalšie budú čoskoro nasledovať.

A tak, aj keď to majú výrobcovia veľmi ťažké a predajcovia ťažké, my fotografi sa máme stále z čoho tešiť. Tempo inovácií nepoľavuje. Nie každá značka ale napreduje agresívne. Pentax už mesiace avizuje novú APS-C zrkadlovku. Bude o ňu ešte vôbec záujem? Panasonic nám už dávno nič nové, okrem vlogerkého fotoaparátu, nepredstavil. Ich plnoformátový systém Lumix S stagnuje. Fotoaparáty sú výborné, ale už by bolo načase, aby zľavnili. A objektívy pribúdajú veľmi pomaly. Preto ma teší, že Nikon vydal novú mapu objektívov a do konca roka 2021 bude ponuka natívnych Z-mount objektívov už veľmi slušná. Inak to ani nejde. Dnešní zákazníci nechcú čakať roky. Kto bude mať najširšie portfólio bezzrkadloviek a objektívov, má najväčšie šance na úspech.

Pozrime sa bližšie na novú mapu objektívov Nikon. Do konca roka 2021 by mal mať Nikon v ponuke 24 objektívov s bajonetom Z, väčšinu plnoformátových. Mne ale niektoré objektívy v mape chýbajú. Tretestuhodne v nej nie je 70-200/4, krajinársky teleobjektív. Úplne chýbajú pevné objektívy so svetelnosťou f/1,4, medzi inými aj nejaký profesionálny portrétny objektív, napr. 85/1,4 a 105/1,4. Môžeme len dúfať, že Nikon si necháva niečo v zálohe a o pár mesiacov uverejní novú rozšírenú mapu objektívov.

Čoskoro vyjde recenzia objektívu Nikon Z 85/1,8 S. Zároveň som si ale pripravil zaujímavé porovnanie s Micro 4/3 objektívom Olympus M.Zuiko 45/1,2 PRO.


Nikon Z 85/1,8 S.

Olympus M.Zuiko 45/1,2 PRO

Overené i neoverené správy

  • V krátkom čase by mala Sigma predstaviť objektív 85 mm f / 1,4 ART DG DN pre E-mount a L-mount. Nahradiť by mal objektív DG HSM.
  • Canon stále profituje z výroby fotoaparátov a príslušnstva. V druhom kvartáli čisté tržby klesli o 30,8% a prevádzkový zisk medziročne poklesol o 93,9%.
  • Hasselblad zverejnil nový firmvér pre fotoaparáty X1D II 50C a 907X Special Edition, update sa týka predovšetkým nastavenia ISO a WB cez dotykový displej a skrátenia nabíjacej doby 3 400 mAh batérie. Aktualizácia pridáva podporu rukoväte a hľadáčika pre 907X.

  • Sony spolu s predstavením A7S III predstavilo nový typ kariet CFExpress Type A s rýchlosťou zápisu 800 MB/s a čítania 700 MB/s. Sony zároveň predstavilo čítačku kariet s USB 3.2 Gen 2 USB-C.

  • Open source projekt digiKam pre správu fotografií sa dočkal verzie 7.0.0. Najnovšia verzia pridáva detekciu tváre s využitím hĺbkového učenia.
  • Výstava CES, ktorá sa pravidelne koná v januári, bude v roku 2021 online, kvôli COVID-19.

Novinky

GoPro už nie je len výrobcom akčných kamier. Začali ponúkať aj batohy, puzdra a iné príslušenstvo.

https://gopro.com/en/us/shop/lifestyle-gear

MS Optics predstavili Elnomaxim 55mm F1.2, objektív pre Leicy radu M. Vysokosvetelný základný objektív má stáť $1200.

https://www.japancamerahunter.com/product/ms-optics-elnomaxim-55mm-1-2-m-mount/

Capture One vydali dva štýlove balíčky rozširujúce prednastavenia. Simulujú filmové materiály Fujifilm a Kodak.

https://www.captureone.com/en/campaign/beyond-styles

Inšpirácia

Nechcem zo seba robiť machra, ale na techniku  “cloud stacing” som prišiel sám, nezávisle na jej najväčšom propagátore. Na nejaký postup príde vždy niekoľko fotografov. Každá fototechnika sa dá posunúť ďalej. Platí to aj pre “cloud stacking”, z ktorého s dá urobiť video.   


Christian Spencer nafotil včelárikov v protisvetle a objavil tak ich dúhové zafarbenie krídel. Dôkaz toho, že sa vždy nájde nový spôsob nafotenia známych motívov.


Foto: Christian Spencer

http://www.christianspencer.pro.br/PhotosNEW/page16.html

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
aesace
2020-08-03 08:21:32
Tu technicku cloud stacking mal priamo v sebe moj stary fotak Sony A57 a predpokladam,ze aj dalsie modely okolo neho.Stacilo stlacit spust, spravilo sa automaticky tusim 7 zaberov a celkom vydarene sa spojili. Stacilo mat dlhsie casy a hned to stalo za to. Ale u inych znaciek som to nevidel.
Podobne to bolo v tom modeli s HDR..dal sa cvaknut z ruky, vsetko sa dobre spojilo, vyzera obstojne. Nie ako u mnohych inych znaciek, ked sa ani nedokazu dobre prekryt zabery z ruky a casto ten efekt spojenia do HDR nestoji ani farebne a dynamicky za vela. Ale myslim, ze tieto schopnosti a funkcie uz opat vymyzli s novsimi modelmi.
 
francesco
2020-08-03 10:09:45
Pri porovnani odporucanych cien Nikon Z 85mm a Olympus 45mm PRO zostava rozum stat. Som zvedavy na Karolove porovnanie a ci existuju argumenty preco Olympus v portretnej fotografii.
 
blahoslav J B Art
2020-08-03 11:16:37
príspevok od: francesco
Pri porovnani odporucanych cien Nikon Z 85mm a Olympus 45mm PRO zostava rozum stat. Som zvedavy na Karolove porovnanie a ci existuju argumenty preco Olympus v portretnej fotografii.
mna by tiez zaujimalo, preco si niekto kupi Olympus PRO objektivy na dosiahnutie amaterskych vysledkov ... na to uplne staci Olympus 45/1.8
 
robertondrejovic
2020-08-03 17:39:52
Fotoaparáty sú výborné, ale už by bolo načase, aby zľavnili. Dúfam že sa nemýlim ak tým bolo myslené zlacneli, lebo to je jediná šanca ,že sa nebudú vyrábať len pre profesionálov ktorý budú musieť cenu akceptovať nech nech bude akákoľvek lebo je to nevyhnutný nástroj k ich živnosti tak ako stavbárovi napríklad buldozér a tiež si ho musia kúpiť nech stojí čokoľvek. No a my ostatní nadšenci čo vlastne máme relatívne všetci všetko určite pri súčasných cenách zmiernime tempo dopĺňania výbavy aj keď je vždy čo dopĺňať. Rád by som vedel aké majú výrobcovia pri dnešnej robotizácii a skutočnosti že všetko sa vyrába v krajinách kde je lacná pracovná sila reálne výrobné náklady.
 
francesco
2020-08-03 18:46:02
príspevok od: robertondrejovic
Fotoaparáty sú výborné, ale už by bolo načase, aby zľavnili. Dúfam že sa nemýlim ak tým bolo myslené zlacneli, lebo to je jediná šanca ,že sa nebudú vyrábať len pre profesionálov ktorý budú musieť cenu akceptovať nech nech bude akákoľvek lebo je to nevyhnutný nástroj k ich živnosti tak ako stavbárovi napríklad buldozér a tiež si ho musia kúpiť nech stojí čokoľvek. No a my ostatní nadšenci čo vlastne máme relatívne všetci všetko určite pri súčasných cenách zmiernime tempo dopĺňania výbavy aj keď je vždy čo dopĺňať. Rád by som vedel aké majú výrobcovia pri dnešnej robotizácii a skutočnosti že všetko sa vyrába v krajinách kde je lacná pracovná sila reálne výrobné náklady.
Najviac penazi ide do vyvoja a dnesne fotaky su nabite softverovym vybavenim. Ceny podla mna porastu a nie klesnu
Dav bude fotit iba mobilmi. Bohuzial, mne sa to nepaci, ale podla mna je to nezvratny trend.
 
robertondrejovic
2020-08-03 18:55:14
príspevok od: francesco
Najviac penazi ide do vyvoja a dnesne fotaky su nabite softverovym vybavenim. Ceny podla mna porastu a nie klesnu
Dav bude fotit iba mobilmi. Bohuzial, mne sa to nepaci, ale podla mna je to nezvratny trend.
Bohužiaľ máš asi pravdu a ten dav čo fotí mobilmi je podľa mňa pre výrobcov stratený už navždy neexistuje ani nebude existovať nič čo by ich motivovalo ani cena ani výstup s mobilmi sú spokojný tu sa nedá už nič robiť.
 
robertondrejovic
2020-08-03 19:04:31
Tak potom s tým s tým zľavnili možno myslel Karol to že treba poľaviť vo vývoji tiel aj tak už vedia toho viac ako reálne treba a plne sa venovať objektívom a s tým plne súhlasím . Obrázok predsa vykresľuje objektív a naozaj ak na Nikon d3500 dám kvalitné sklo je výstup rovnaký ako pri ktoromkoľvek tele vyššej triedy,iné je len ovládanie.
 
blahoslav J B Art
2020-08-03 21:36:06
príspevok od: robertondrejovic
Tak potom s tým s tým zľavnili možno myslel Karol to že treba poľaviť vo vývoji tiel aj tak už vedia toho viac ako reálne treba a plne sa venovať objektívom a s tým plne súhlasím . Obrázok predsa vykresľuje objektív a naozaj ak na Nikon d3500 dám kvalitné sklo je výstup rovnaký ako pri ktoromkoľvek tele vyššej triedy,iné je len ovládanie.
zľavnili = zlacnili
 
krispin.pucinko
2020-08-03 22:26:33
príspevok od: robertondrejovic
Tak potom s tým s tým zľavnili možno myslel Karol to že treba poľaviť vo vývoji tiel aj tak už vedia toho viac ako reálne treba a plne sa venovať objektívom a s tým plne súhlasím . Obrázok predsa vykresľuje objektív a naozaj ak na Nikon d3500 dám kvalitné sklo je výstup rovnaký ako pri ktoromkoľvek tele vyššej triedy,iné je len ovládanie.
To sa asi nestane. Sucastna trhova ekonomika hovori, ze kto neinovuje rychlejsie ako konkurencia tak stagnuje a skonci. Fotoaparat predstaveny pred 3 rokmi je dneska technologicky zastaraly a u tych premiovych top zakaznikov nebude tak ziadany ako konkurencny model predstaveny pred mesiacom.
 
z80
2020-08-04 07:42:55
príspevok od: krispin.pucinko
To sa asi nestane. Sucastna trhova ekonomika hovori, ze kto neinovuje rychlejsie ako konkurencia tak stagnuje a skonci. Fotoaparat predstaveny pred 3 rokmi je dneska technologicky zastaraly a u tych premiovych top zakaznikov nebude tak ziadany ako konkurencny model predstaveny pred mesiacom.
Prémiový top zákazník má vybudované svoje portfólio objektívov a príslušenstva pre konkrétny systém a ku konkurencii prejde len výnimočne.
 
aesace
2020-08-04 07:44:49
príspevok od: krispin.pucinko
To sa asi nestane. Sucastna trhova ekonomika hovori, ze kto neinovuje rychlejsie ako konkurencia tak stagnuje a skonci. Fotoaparat predstaveny pred 3 rokmi je dneska technologicky zastaraly a u tych premiovych top zakaznikov nebude tak ziadany ako konkurencny model predstaveny pred mesiacom.
To si uz nemyslim...ekonomicky je to mozno pravda, ale produktovo sa prakticky neposuvame uz asi 10 rokov. To co sa dalo nafotit vtedy, da sa aj dnes a ziadny velky rozdiel ako vyznamne mensi sum alebo funkcne dokonalejsie fotaky nedostavame..Je to len obnova stary za novy, lebo stary sa uz opotreboval. Sice sa investuje, ceny rastu, ale to je tak v sucasnom foto svete vsetko. Preto sa aj menia tie bajonety u novych fotakov - pretoze nic ine by neprinieslo nove zisky, ak si nekupis novy fotak s novym bajonetom a mohol a chcel by si neustale pouzivat stare objektivy..Vyrobca povie, ze najlepsie je ak si kupis vsetko nove, lebo je tam dokonala kompatibilita a ti, co na to maju, si to naozaj kupia, lebo uverili marketingu. Ale inak sa nic nezmenilo.
 
photox
2020-08-04 09:31:25
Tie ceny su uplne v poriadku. Treba si uvedomit, ze ten profesionalny fotoaparat si Nemec kupi za mesacny plat, a tie fotaky sa vyrabaju hlavne na trhy vyspych statov a vsetko je nastavene tymto trhom. Kamarat si zobral na financny plan komplet profi vybavu fotak 3 objektivy, zaraba 3000 ciste a saca 270 mesacne na 3 roky.
 
krispin.pucinko
2020-08-04 11:44:15
príspevok od: aesace
To si uz nemyslim...ekonomicky je to mozno pravda, ale produktovo sa prakticky neposuvame uz asi 10 rokov. To co sa dalo nafotit vtedy, da sa aj dnes a ziadny velky rozdiel ako vyznamne mensi sum alebo funkcne dokonalejsie fotaky nedostavame..Je to len obnova stary za novy, lebo stary sa uz opotreboval. Sice sa investuje, ceny rastu, ale to je tak v sucasnom foto svete vsetko. Preto sa aj menia tie bajonety u novych fotakov - pretoze nic ine by neprinieslo nove zisky, ak si nekupis novy fotak s novym bajonetom a mohol a chcel by si neustale pouzivat stare objektivy..Vyrobca povie, ze najlepsie je ak si kupis vsetko nove, lebo je tam dokonala kompatibilita a ti, co na to maju, si to naozaj kupia, lebo uverili marketingu. Ale inak sa nic nezmenilo.
pises sice pekne, ale skusenosti hovoria o inom. pozri si len na sucastnu konkurenciu DSLR a mirrolessov. prkaticky robia tie iste fotky pretoze su v nich rovnake snimace a naprik tomu mirrorlessy prevalcovali trh. a to prave kvoli tym inym veciam, ktore nesuvisia so snimacom.

len si predstav zeby Canon, alebo Nikon nepredstavili mirrorless. vies v akych financnych problem by boli teraz po 2 rokoch?

nema to sice logiku ale zakaznici chcu stale neico nove. a kto zaspi, skonci.
 
photox
2020-08-04 12:11:32
príspevok od: krispin.pucinko
pises sice pekne, ale skusenosti hovoria o inom. pozri si len na sucastnu konkurenciu DSLR a mirrolessov. prkaticky robia tie iste fotky pretoze su v nich rovnake snimace a naprik tomu mirrorlessy prevalcovali trh. a to prave kvoli tym inym veciam, ktore nesuvisia so snimacom.

len si predstav zeby Canon, alebo Nikon nepredstavili mirrorless. vies v akych financnych problem by boli teraz po 2 rokoch?

nema to sice logiku ale zakaznici chcu stale neico nove. a kto zaspi, skonci.
Bezzrkadlovkam pomohol marketing a nie tie ostatne veci, ste naozaj tak naivny, ze niekto vymeni system kvoli 200 gr lahsej brasne? A prerobi par tisic eur? System menili hlavne amateri, profi fotografi skoro vsetci fotia este zrkadlovkou. Vy tu vzdy pisete ako keby ste prave vy boli to gro tohoto vsetkeho, ta vzorka podla ktorej sa to fiadi.
 
robertondrejovic
2020-08-04 15:05:39
príspevok od: photox
Bezzrkadlovkam pomohol marketing a nie tie ostatne veci, ste naozaj tak naivny, ze niekto vymeni system kvoli 200 gr lahsej brasne? A prerobi par tisic eur? System menili hlavne amateri, profi fotografi skoro vsetci fotia este zrkadlovkou. Vy tu vzdy pisete ako keby ste prave vy boli to gro tohoto vsetkeho, ta vzorka podla ktorej sa to fiadi.
Aj ja si myslím že nový fotoaparát si kupujú predovšetkým amatéri nadšenci ,ale len ako novú hračku a predmet svojho relaxu alebo aj zo zvedavosti. Profesionáli len keď doslúži prístroj ktorý ich živí, veď aj načo výstup sa ozaj nemení už asi nie 10 ale takých 5 až 6 rokov istotne, teda kúpou novinky nebudú mať krajšie fotografie a ani viac nezarobia.Že sa zmení trochu ovládanie? Najrýchlejší je fotoaparát ktorý často používam až sa akoby zrastie z mojím telom nič nemusím hľadať, čokoľvek v nastavení zmením behom sekundy lebo podvedome viem ako, v mojom prípade sa jedná o Nikon d500. Výrobcovia sa idú vyhrážať že musia zdražieť a tak postupne stratia skupinu ktorá ešte čo to nakupuje aj nadšení amatéri majú svoje obmedzenia aj keď asi len jedno jediné cena a stav peňaženky.Na to že čímsi nalákajú alebo zmotivujú dav fotiaci mobilmi môžu zabudnúť ten je už navždy pre výrobcov stratený.
 
Jozef Macák
2020-08-04 15:14:27
príspevok od: photox
Bezzrkadlovkam pomohol marketing a nie tie ostatne veci, ste naozaj tak naivny, ze niekto vymeni system kvoli 200 gr lahsej brasne? A prerobi par tisic eur? System menili hlavne amateri, profi fotografi skoro vsetci fotia este zrkadlovkou. Vy tu vzdy pisete ako keby ste prave vy boli to gro tohoto vsetkeho, ta vzorka podla ktorej sa to fiadi.
Ci chces alebo nie bezzrkadla postupne preberu aj profici
Napriklad agentura AP (ich fotografi dostali 32 pulitzerovych cien) nedavno podpisala partnerstvo so Sony, ich fotgrafi budu pouzivat exkluzivne sony fotaky/kamery:
https://thenextweb.com/plugged/2020/07/24/sony-ap-photography-camera-journalism/
Ci to su tiez amateri podla teba?
Ano, je mi jasne ze to je hlavne sikovny marketingovy tah od Sony (budu dodavat equipment za babku a ich znacke to pomoze zviditelnit) ale myslim ze ak by tie sonacke bezzrkadla boli nepouzitelne, rozhodne by do takehoto dealu tak renomovana agentura ako AP nesla (nech uz je to akokolvek pre nich vyhodne)
 
blahoslav J B Art
2020-08-04 15:57:44
príspevok od: photox
Bezzrkadlovkam pomohol marketing a nie tie ostatne veci, ste naozaj tak naivny, ze niekto vymeni system kvoli 200 gr lahsej brasne? A prerobi par tisic eur? System menili hlavne amateri, profi fotografi skoro vsetci fotia este zrkadlovkou. Vy tu vzdy pisete ako keby ste prave vy boli to gro tohoto vsetkeho, ta vzorka podla ktorej sa to fiadi.
Možno si si to nevšimol ale gro Ephoto komunity sú amatéri, okrem teba by si tu ťažko našiel iného profesionálneho fotografa
 
photox
2020-08-04 16:00:54
príspevok od: robertondrejovic
Aj ja si myslím že nový fotoaparát si kupujú predovšetkým amatéri nadšenci ,ale len ako novú hračku a predmet svojho relaxu alebo aj zo zvedavosti. Profesionáli len keď doslúži prístroj ktorý ich živí, veď aj načo výstup sa ozaj nemení už asi nie 10 ale takých 5 až 6 rokov istotne, teda kúpou novinky nebudú mať krajšie fotografie a ani viac nezarobia.Že sa zmení trochu ovládanie? Najrýchlejší je fotoaparát ktorý často používam až sa akoby zrastie z mojím telom nič nemusím hľadať, čokoľvek v nastavení zmením behom sekundy lebo podvedome viem ako, v mojom prípade sa jedná o Nikon d500. Výrobcovia sa idú vyhrážať že musia zdražieť a tak postupne stratia skupinu ktorá ešte čo to nakupuje aj nadšení amatéri majú svoje obmedzenia aj keď asi len jedno jediné cena a stav peňaženky.Na to že čímsi nalákajú alebo zmotivujú dav fotiaci mobilmi môžu zabudnúť ten je už navždy pre výrobcov stratený.
Ten marketing bol zamerany na amaterov lebo profik si to vie zratat, kazdemu je jasne, ze to su zbytocne vyhodene peniaze. Ja tiez uvazujem o kupe bezzrkadlovky lebo mam na to dva dovody, chcem si kupit novy 70-200 f2,8 a RF je na tom lepsie ako EF... to je hlavny dovod preco chcem kupit R. Druhy dovod nie az tak podstatny je vyklopny monitor, skoro nikdy nefotim cez hladacik ale cez monitor a vyklopny monitor je ...
Take veci ako ostriace body alebo stabilizacia... to su vychytavky pre amaterov.
 
photox
2020-08-04 16:11:48
príspevok od: Jozef Macák
Ci chces alebo nie bezzrkadla postupne preberu aj profici
Napriklad agentura AP (ich fotografi dostali 32 pulitzerovych cien) nedavno podpisala partnerstvo so Sony, ich fotgrafi budu pouzivat exkluzivne sony fotaky/kamery:
https://thenextweb.com/plugged/2020/07/24/sony-ap-photography-camera-journalism/
Ci to su tiez amateri podla teba?
Ano, je mi jasne ze to je hlavne sikovny marketingovy tah od Sony (budu dodavat equipment za babku a ich znacke to pomoze zviditelnit) ale myslim ze ak by tie sonacke bezzrkadla boli nepouzitelne, rozhodne by do takehoto dealu tak renomovana agentura ako AP nesla (nech uz je to akokolvek pre nich vyhodne)
Nepisal som, ze vsetci fotia zrkadlovkou a to co ty pises, ze postupne idu na bezzrkadlo ved to je to iste. Ako pisal robertondrejovic, ked dosluzi zrkadlovka prejde na bezrkadlo, aj to nie vsetci lebo zase profik vie, ze ked prejde na bezzrkadlovku kvalitnejsiu fotografiu nebude robit a zrkadlovky budu lacnejsie ako bezzr...
josseee o Sony je zname, ze plati obrovske peniaze za reklamu a peco by AP neprivitalo stedreho sponzora? Keby fotoaparaty Sony isli na dracku ver tomu, ze Sony by nikoho nesponzorovalo. Kazda firma dotuje niekoho alebo robi sponzora iba preto aby sa zviditelnila. Nevravim, ze Sony je nepouzitelne ale terno to tiez nie je.
Su ovela prestiznejsie znacky ako je AP, napr BBC, NBS...
 
krispin.pucinko
2020-08-05 22:36:11
príspevok od: photox
Bezzrkadlovkam pomohol marketing a nie tie ostatne veci, ste naozaj tak naivny, ze niekto vymeni system kvoli 200 gr lahsej brasne? A prerobi par tisic eur? System menili hlavne amateri, profi fotografi skoro vsetci fotia este zrkadlovkou. Vy tu vzdy pisete ako keby ste prave vy boli to gro tohoto vsetkeho, ta vzorka podla ktorej sa to fiadi.
Ale ved amateri a zacinajuci fotografi su gro celeho tohto systemu prave kvoli peniazom ktore nosia. Pred par tyzdnami tu bol zaveseny graf predaja fotoaparatov za posledne roky. Skus sa na ten graf pozriet este raz a porovnaj kolko kusov systemovych fotoaparatov sa v minulosti predavalo oproti poctu kompaktov a ultrazoomov.
Myslim ze potom pochopis ze profici sice robia najkvalitnejsie foto a najlepsie meno svojej znacke, ale svoju znacku proste neuzivia financne. Marketing je to co predava pretoze ak pride amater do obchodu a ponuknu mu 5 rocny overeny a spolahlivy model alebo hocuru novinku na trhu napchatu funkciami tak hadaj co si vyberie. Stagnacia vyvoja je proste vzdanie sa penazi od amaterov a nadsencov a to si ziadna znacka nemoze dovolit.
 
photox
2020-08-06 04:52:19
príspevok od: krispin.pucinko
Ale ved amateri a zacinajuci fotografi su gro celeho tohto systemu prave kvoli peniazom ktore nosia. Pred par tyzdnami tu bol zaveseny graf predaja fotoaparatov za posledne roky. Skus sa na ten graf pozriet este raz a porovnaj kolko kusov systemovych fotoaparatov sa v minulosti predavalo oproti poctu kompaktov a ultrazoomov.
Myslim ze potom pochopis ze profici sice robia najkvalitnejsie foto a najlepsie meno svojej znacke, ale svoju znacku proste neuzivia financne. Marketing je to co predava pretoze ak pride amater do obchodu a ponuknu mu 5 rocny overeny a spolahlivy model alebo hocuru novinku na trhu napchatu funkciami tak hadaj co si vyberie. Stagnacia vyvoja je proste vzdanie sa penazi od amaterov a nadsencov a to si ziadna znacka nemoze dovolit.
Pisal som o inom. To, ze Amater je ten ktory robi obrat a profesional reklamu by malo byt kazdemu jasne. Ja som odpovedal na ten sposob akym sa viedol marketing a hlavne na ephoto. Vela ludi uverilo tomu, ze bezzrkadlo je lepsie ako zrkadlo a budu s nim robit fotografie ako robia profici. Si nepamatas ako tu vela blaznov pisalo ze zrkadlam odzvonilo skoncili? Stabiizacia, ostriace body a vsetko co ma novy system a stary ho nema? A vsetci menia zrkadlo za bezzrkadlo... A nic, nevidel som ani jednu prevratnu fotografiu ktora by bola lepsia ako stary system
Pisal som o tom, ze vela ludi bolo oblbnutych a zbytocne vyhodili tisice.
Nepripomina ti to to bluznenie o Olympuse za tie cele roky? Vela ludi tomu uverilo kupilo si Olympus a ten krachol, ziadne sorry ludia nevedeli sme, ze ti blbci to nechaju skrachovat... Podobne aj s bezzrkadlom, mente system kupujte bezzrkadlo budete ako profici, no a teraz? Take zle fotografie ake sa sem teraz davaju a vyhravaju predtym neboli.
 
Ludvo
2020-08-06 05:43:55
príspevok od: photox
Pisal som o inom. To, ze Amater je ten ktory robi obrat a profesional reklamu by malo byt kazdemu jasne. Ja som odpovedal na ten sposob akym sa viedol marketing a hlavne na ephoto. Vela ludi uverilo tomu, ze bezzrkadlo je lepsie ako zrkadlo a budu s nim robit fotografie ako robia profici. Si nepamatas ako tu vela blaznov pisalo ze zrkadlam odzvonilo skoncili? Stabiizacia, ostriace body a vsetko co ma novy system a stary ho nema? A vsetci menia zrkadlo za bezzrkadlo... A nic, nevidel som ani jednu prevratnu fotografiu ktora by bola lepsia ako stary system
Pisal som o tom, ze vela ludi bolo oblbnutych a zbytocne vyhodili tisice.
Nepripomina ti to to bluznenie o Olympuse za tie cele roky? Vela ludi tomu uverilo kupilo si Olympus a ten krachol, ziadne sorry ludia nevedeli sme, ze ti blbci to nechaju skrachovat... Podobne aj s bezzrkadlom, mente system kupujte bezzrkadlo budete ako profici, no a teraz? Take zle fotografie ake sa sem teraz davaju a vyhravaju predtym neboli.

Absolútny súhlas.
 
robertondrejovic
2020-08-06 06:59:43
príspevok od: photox
Pisal som o inom. To, ze Amater je ten ktory robi obrat a profesional reklamu by malo byt kazdemu jasne. Ja som odpovedal na ten sposob akym sa viedol marketing a hlavne na ephoto. Vela ludi uverilo tomu, ze bezzrkadlo je lepsie ako zrkadlo a budu s nim robit fotografie ako robia profici. Si nepamatas ako tu vela blaznov pisalo ze zrkadlam odzvonilo skoncili? Stabiizacia, ostriace body a vsetko co ma novy system a stary ho nema? A vsetci menia zrkadlo za bezzrkadlo... A nic, nevidel som ani jednu prevratnu fotografiu ktora by bola lepsia ako stary system
Pisal som o tom, ze vela ludi bolo oblbnutych a zbytocne vyhodili tisice.
Nepripomina ti to to bluznenie o Olympuse za tie cele roky? Vela ludi tomu uverilo kupilo si Olympus a ten krachol, ziadne sorry ludia nevedeli sme, ze ti blbci to nechaju skrachovat... Podobne aj s bezzrkadlom, mente system kupujte bezzrkadlo budete ako profici, no a teraz? Take zle fotografie ake sa sem teraz davaju a vyhravaju predtym neboli.
Možno ako blázna máš na mysli aj mňa a právom, lebo k Nikonu d7200,d500 som si minulý rok dokúpil Nikon Z7 a naozaj prvý dojem bol taký že zrkadlovku už nikdy nezoberiem do ruky aj som to tu vypisoval . Prvý mi schladil hlavu p.Landov a potom postupne život a teraz po roku 90% fotím z Nikon d500 čo je doteraz najlepší fotoaparát aký som kedy držal v ruke. Ja som si bezzrkadlovku kupoval nie preto že nemám čím fotiť sprvoti to mal byť Nikon d850 lebo ma porážalo spoznať svet FF,ale marketing spravil svoje a kúpil som Z7, lebo toho času stáli obidva rovnako. Nie že by som ľutoval ,
nakoniec je to aj dobre aspoň prešli tlaky v hlave na bezzrkadlovku ale určite výhody bezzrkadloviek voči zrkadlovkám sú umelo nafukované.Tých 200 g menej v batohu necítim,back a frontfokus síce nahnevá dá sa však aj doma vyladiť a možnosť pozrieť si výsledok expozície v hľadáčiku už dávno nevyužívam lebo to len zdržuje fotím výhradne do 14 bit raw ak trochu uletí expozícia či nastavenie bielej nie je o nič tragické. Tu potvrdzujem tvoju víziu že novinky si kupujú hlavne nadšení amatéri aj keď vlastne nič nepotrebujú, aj ja som jedným z nich.A výrobcovia sa idú vyhrážať že zdražejú, no len nás serte , komu chcete potom predávať?
 
krispin.pucinko
2020-08-06 08:39:13
príspevok od: photox
Pisal som o inom. To, ze Amater je ten ktory robi obrat a profesional reklamu by malo byt kazdemu jasne. Ja som odpovedal na ten sposob akym sa viedol marketing a hlavne na ephoto. Vela ludi uverilo tomu, ze bezzrkadlo je lepsie ako zrkadlo a budu s nim robit fotografie ako robia profici. Si nepamatas ako tu vela blaznov pisalo ze zrkadlam odzvonilo skoncili? Stabiizacia, ostriace body a vsetko co ma novy system a stary ho nema? A vsetci menia zrkadlo za bezzrkadlo... A nic, nevidel som ani jednu prevratnu fotografiu ktora by bola lepsia ako stary system
Pisal som o tom, ze vela ludi bolo oblbnutych a zbytocne vyhodili tisice.
Nepripomina ti to to bluznenie o Olympuse za tie cele roky? Vela ludi tomu uverilo kupilo si Olympus a ten krachol, ziadne sorry ludia nevedeli sme, ze ti blbci to nechaju skrachovat... Podobne aj s bezzrkadlom, mente system kupujte bezzrkadlo budete ako profici, no a teraz? Take zle fotografie ake sa sem teraz davaju a vyhravaju predtym neboli.
Trosku si odbocil, pretoze povodny prispevok bol o tom ako casto maju vyrovcovia uvadzat novinky na trh a ja som sa ti snazil vysvetlit aky negativny dopad bude mat pomale uvadzanie noviniek na financnu situaciu výrobcov.
To ze sa znizila kvalita fotografii je nepodstatne.
 
photox
2020-08-06 08:51:53
príspevok od: krispin.pucinko
Trosku si odbocil, pretoze povodny prispevok bol o tom ako casto maju vyrovcovia uvadzat novinky na trh a ja som sa ti snazil vysvetlit aky negativny dopad bude mat pomale uvadzanie noviniek na financnu situaciu výrobcov.
To ze sa znizila kvalita fotografii je nepodstatne.
Ty si tiez reagoval nespravne na mna, ja som iba opisal akym sposobom sa robil marketing. Nemam nic proti uvadzaniu noviniek.
 
Paladin25
2020-08-06 15:46:47
príspevok od: photox
Pisal som o inom. To, ze Amater je ten ktory robi obrat a profesional reklamu by malo byt kazdemu jasne. Ja som odpovedal na ten sposob akym sa viedol marketing a hlavne na ephoto. Vela ludi uverilo tomu, ze bezzrkadlo je lepsie ako zrkadlo a budu s nim robit fotografie ako robia profici. Si nepamatas ako tu vela blaznov pisalo ze zrkadlam odzvonilo skoncili? Stabiizacia, ostriace body a vsetko co ma novy system a stary ho nema? A vsetci menia zrkadlo za bezzrkadlo... A nic, nevidel som ani jednu prevratnu fotografiu ktora by bola lepsia ako stary system
Pisal som o tom, ze vela ludi bolo oblbnutych a zbytocne vyhodili tisice.
Nepripomina ti to to bluznenie o Olympuse za tie cele roky? Vela ludi tomu uverilo kupilo si Olympus a ten krachol, ziadne sorry ludia nevedeli sme, ze ti blbci to nechaju skrachovat... Podobne aj s bezzrkadlom, mente system kupujte bezzrkadlo budete ako profici, no a teraz? Take zle fotografie ake sa sem teraz davaju a vyhravaju predtym neboli.
"Take zle fotografie ake sa sem teraz davaju a vyhravaju predtym neboli."

Že za úpadok ephoto a jeho fotografie môžu bezzrkadlovky toto ma nikdy nenapadlo... kua a to teraz nemôžem pridávať fotky zo zrkadlovky? a sú teda fotky zo zrkadlovky lepšie ako z bezrkadlovky????
 
photox
2020-08-06 15:53:55
príspevok od: Paladin25
"Take zle fotografie ake sa sem teraz davaju a vyhravaju predtym neboli."

Že za úpadok ephoto a jeho fotografie môžu bezzrkadlovky toto ma nikdy nenapadlo... kua a to teraz nemôžem pridávať fotky zo zrkadlovky? a sú teda fotky zo zrkadlovky lepšie ako z bezrkadlovky????
No ked tu vacsina ludi nevie, ze je rozdiel medzi setovym objektivom a Lkovym... vobec sa necudujem ake fotografie vyhravaju. Asi sa nemylim ked si to iste myslim o tebe.
 
Paladin25
2020-08-06 20:50:14
príspevok od: photox
No ked tu vacsina ludi nevie, ze je rozdiel medzi setovym objektivom a Lkovym... vobec sa necudujem ake fotografie vyhravaju. Asi sa nemylim ked si to iste myslim o tebe.
Však ale my všetci čakáme na tie tvoje úžasné fotografie urobené s neprekonateľnými "L" sklami... a oni nechodia a nechodia....

A nazývať "S" kový objektív pre Nikon Z ako treťotriedny napovedá viac o tebe a tvojej úrovne vedomostí ako o mne
 
photox
2020-08-07 04:36:54
príspevok od: Paladin25
Však ale my všetci čakáme na tie tvoje úžasné fotografie urobené s neprekonateľnými "L" sklami... a oni nechodia a nechodia....

A nazývať "S" kový objektív pre Nikon Z ako treťotriedny napovedá viac o tebe a tvojej úrovne vedomostí ako o mne
Tu uz aj S znamena L.
 
photox
2020-08-07 05:53:27
príspevok od: Paladin25
Však ale my všetci čakáme na tie tvoje úžasné fotografie urobené s neprekonateľnými "L" sklami... a oni nechodia a nechodia....

A nazývať "S" kový objektív pre Nikon Z ako treťotriedny napovedá viac o tebe a tvojej úrovne vedomostí ako o mne
Spravne som podotkol, ze patris k tym co nemaju sajnu co je to Lkovy objektiv.
 
Paladin25
2020-08-07 06:22:00
príspevok od: photox
Spravne som podotkol, ze patris k tym co nemaju sajnu co je to Lkovy objektiv.
Nie len si dokázal že nemáš prehľad a v technike sa nevyznám. Nič viac nič menej
 
photox
2020-08-07 06:32:00
príspevok od: Paladin25
Nie len si dokázal že nemáš prehľad a v technike sa nevyznám. Nič viac nič menej
To tvrdi clovek ktory nevie aky je rozdiel medzi speed a lux.
 
Paladin25
2020-08-07 07:09:32
príspevok od: photox
To tvrdi clovek ktory nevie aky je rozdiel medzi speed a lux.
Tak S u nikonu je speed a nato si ako prišiel prosím ťa??? To si si tak sám povedal... A basta a bude to tak...

Je s tebou zábava

Zhrnme si to... Nikon "S" sú tretotriedne setove objektívy, a S znamená Speed... Ide ti...
 
photox
2020-08-07 08:11:47
príspevok od: Paladin25
Tak S u nikonu je speed a nato si ako prišiel prosím ťa??? To si si tak sám povedal... A basta a bude to tak...

Je s tebou zábava

Zhrnme si to... Nikon "S" sú tretotriedne setove objektívy, a S znamená Speed... Ide ti...
Ved nerob sedlaka, preco nenapises co to to S znamena.
 
Paladin25
2020-08-07 08:29:51
príspevok od: photox
Ved nerob sedlaka, preco nenapises co to to S znamena.
Ja ze taky super-duper fotograf, scestovany profík nemá problém v základnej terminológii.

Holt aj ja sa niekedy mýlim

Ale teda aby som uspokojil tvoju zvedavosť... "S" v tomto prípade znamená Superior... Treba ti to aj prekladať?
 
photox
2020-08-07 08:43:15
príspevok od: Paladin25
Ja ze taky super-duper fotograf, scestovany profík nemá problém v základnej terminológii.

Holt aj ja sa niekedy mýlim

Ale teda aby som uspokojil tvoju zvedavosť... "S" v tomto prípade znamená Superior... Treba ti to aj prekladať?
A co to znamena?
 
ludy
2020-08-07 09:15:06
príspevok od: photox
A co to znamena?
Rad si tu diskusie precitam, ale nemam moc cas sa zapajat, avsak teraz mi to uz neda...ty si naozaj strasne arogantny.

The “S” can be read as representing words such as “Superior”, “Special” and “Sophisticated.”

https://cdn-4.nikon-cdn.com/e/Q5NM96RZZo-RRZZFeeMiveET0gpU-PYm90DZMEpiBfbO3-FAzqncaTL_88rN9rxC6l6wbzwm74hTCKGrPWqj-w==/Misc/S_line_Master_Data_web.pdf

Da sa diskutovat aj inak ako urazanim vsetkych naokolo. Trochu kultury poprosim....
 
photox
2020-08-07 09:27:31
príspevok od: Paladin25
Ja ze taky super-duper fotograf, scestovany profík nemá problém v základnej terminológii.

Holt aj ja sa niekedy mýlim

Ale teda aby som uspokojil tvoju zvedavosť... "S" v tomto prípade znamená Superior... Treba ti to aj prekladať?
Tak to ukoncime, pre vas znamena superior lux optika, pre mna to urcite lux optika nie je.
 
Paladin25
2020-08-08 15:20:08
príspevok od: photox
Tak to ukoncime, pre vas znamena superior lux optika, pre mna to urcite lux optika nie je.
jj zhodneme sa o tom že sa do techniky nevyznáš... a tvoje názory sú odveci... lebo skutočne nazývať objektívy radu "S" pre systém nikon Z ako tretotriedne objektívy a seťáky môže len diletant... ale tvoj názor ti brať nebudem, viem že o ňom budeš presvedčený hoc 99 percent sveta je proti

 
flapy
2020-10-15 08:50:13
príspevok od: Paladin25
jj zhodneme sa o tom že sa do techniky nevyznáš... a tvoje názory sú odveci... lebo skutočne nazývať objektívy radu "S" pre systém nikon Z ako tretotriedne objektívy a seťáky môže len diletant... ale tvoj názor ti brať nebudem, viem že o ňom budeš presvedčený hoc 99 percent sveta je proti

napadla ma otázka.
"paladin25"- ako si zistil že 99percent sveta je proti?
 
Paladin25
2020-10-15 09:40:24
príspevok od: flapy
napadla ma otázka.
"paladin25"- ako si zistil že 99percent sveta je proti?
Úplne normálne poslal som cez 6 miliárd dotazníkov... ty si nedostal?
 
flapy
2020-10-15 12:23:11
príspevok od: Paladin25
Úplne normálne poslal som cez 6 miliárd dotazníkov... ty si nedostal?
Muselo by to byť cez 7 miliárd pretože na svete je okolo 8 miliárd ludí.
Ale uznám si vtipný (v dobrom slova význame).Vynašiel si sa a to sa mi páči.
Aj som sa usmial.
A teraz k téme.
Nemusel si mu písať že" 99 percent sveta", to je velmi velké superlatívum,stačilo mu napísať jednu vetu.Ja mu ju teraz napíšem.
S tými objektívami je to preto tak , pretože to tvrdia výrobcovia,týchto objektívov,recenzie,názory užívatelov, nezávislé testy týchto objektívov a v neposlednom rade skúsenosti foto-profesionálov čo s nimi fotia a ......bodka.A je vymalované.A ak by ti odpísal aké testy ,aký profesionáli,aké recenzie,tak debatu ukončíš dvomi slovami.-Najdi si! Ďalej už nemá význam o tom diskutovať.S pozdravom.
 
Paladin25
2020-10-15 17:46:10
príspevok od: flapy
Muselo by to byť cez 7 miliárd pretože na svete je okolo 8 miliárd ludí.
Ale uznám si vtipný (v dobrom slova význame).Vynašiel si sa a to sa mi páči.
Aj som sa usmial.
A teraz k téme.
Nemusel si mu písať že" 99 percent sveta", to je velmi velké superlatívum,stačilo mu napísať jednu vetu.Ja mu ju teraz napíšem.
S tými objektívami je to preto tak , pretože to tvrdia výrobcovia,týchto objektívov,recenzie,názory užívatelov, nezávislé testy týchto objektívov a v neposlednom rade skúsenosti foto-profesionálov čo s nimi fotia a ......bodka.A je vymalované.A ak by ti odpísal aké testy ,aký profesionáli,aké recenzie,tak debatu ukončíš dvomi slovami.-Najdi si! Ďalej už nemá význam o tom diskutovať.S pozdravom.
Som rád, že som ťa pobavil humor v tejto dobe ľuďom strašne chýba.

Zhodou okolností sa mi to podarilo dnes aj na pracovnom pohovore kde som z nenazdajky dostal otázky úplne mimo obor a preberanú tému, že v ktorom roku bola objavená Amerika. Keďže som si na dátum nevedel spomenúť zareagoval som protiotázkou že čí Columbusom alebo Vikingami. Tiež to zobrali z humorom a asi aj ocenili moju vynaliezavosť keďže mi napokon to miesto o ktoré som sa uchádzal ponúkli

Áno mohol som reagovať aj inak ale toto vyjadrenie bolo v rámci širšieho kontextu lebo som s ním diskusiu o "S" objektívoch viedol naprieč viacerými vláknami a napísal si presne to čo som myslel, že názory recenzentov, odborníkov, profi fotografov sú jednodné, len názor tohto jedného človeka bol taký že "S" v podstate znamená Seťák.
 
flapy
2020-10-15 20:06:42
Prajem ti v novom zamestnaní vela uspechov!
Myslím ,že sa nestratíš.
Ahoj.
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia