Dobry den,poprosim o radu.vcera som fotil a pri naslednom pozerani obrazkov som zistil ze na kazdom obrazku mam necistotu.myslel som ze je to zrejme neaka necistota na objektive,tak som skusil fotit s inym,ale necistota bola aj pri pouziti druheho objektivu.skusal som ocistit zrkadlo ofukovacim balonikom,ale nepomohlo.mozte mi neako pomoct?popripade by som pripojil aj fotografiu,len momentalne nemam fotoaparat pri sebe..vopred dakujem
Precitaj si toto:
http://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-skola/starostlivost-o-fotovybavu/prach-nepriatel-fotoaparatov/
Zrkadlo ofuknut nepomoze, musis dat fotak do rezimu cistenia senzoru, ked sa sklopi zrkadlo a otvori uzavierka, potom mozes skusit ofuknut senzor (najlepsie s bajonetom dole aby ten prach vypadol, ked sa posununie)
tak to mozes skusit sam mechanicky (predavaju sa na to nejake jednorazove metlicky) nasadky na vysavac, sensor loupe ..., alebo ak sa bojis, ze senzor poskriabes, fot pri mensej clone, alebo si to nechaj vycistit v servise.
tak to mozes skusit sam mechanicky (predavaju sa na to nejake jednorazove metlicky) nasadky na vysavac, sensor loupe ..., alebo ak sa bojis, ze senzor poskriabes, fot pri mensej clone, alebo si to nechaj vycistit v servise.
skusim pozriet neake tie metlicky na vysavac..do clony F2.5 nie je nic vidiet ;)
ked nepomozu tie metlicky skusim ten servis.dakujem pekne za pomoc bear !!
Otvor závieku, posviet diodovým bielym svetlom, a pravdepodobne to zbadáš volným okom....odstráń jemným priložením detského čističa nosa a uší,(to je tá farebná tyčinka s vatou).Prachový vlasok sa na nu prilne.
Ja to tak robím bez problémov----
No a k veci. Uz som zacal cistit aj ja. Mam lenspen 3in1 stetec, stierka na objektiv a balonik. S tym balonikom to paradne ofuknem a co je prilepene ta s tou tycinkou ako javelin.
kúp si klistýr, daj dole objektív a pri sklopenom zrkadle to dole dierou poriadne a popctivo vyfúkaj .. chip nečisti žiadnou metličkou, ani žiadnou chémiou pokiaľ naozaj nevieš čo robíš .-)