Zdravim.
Som začiatočník a rád by som sa zorientoval vo svete čísel pri objektívoch. Čo ktoré vyjadruje, aké výhody - nevýhody by mal objektýv s večším/menším číslom čo by to sposobilo na fotke atd..
Ako príklad by som uviedol seriový objektív k Nikonu D40 s parametramy 18-55, f3,5-5,6 G II
Ďakujem...
:-))) akurat som to tu chcel zavesit :-) si ma predbehol. . . bud na fotoramane, alebo aj tu na ephoto sa docitas co je to ohniskova vzdialenost, clona atd. :-)
No v skratke, aby si sa necitil odsudeny:
18-55, f3,5-5,6 znamena:
(18-55) = 18mm-55mm = ohniskova vzdialenost = ZOOM = 18mm je relativne sirokouhly zaber a tych 55 je cirka portretova foto .. taky akurat setak na zaciatok (pripadne sa robievaju setaky 17-85) a tych f/3.5~5.6) to je minimalna clona co ti sklicko dokaze poskytnut, cize pri 18mm dokazes dat najsvetlejsiu clonu f/3.5 a pri ohnisku 55mm dokaze poskytnut clonu f/5.6 ... clonu chap lajcky tak, ze cim nizsia clona, tym viac v tme mozes fotit, aleee na ukor hlbky ostrosti, cize budes mat minimum ostrej foto (pokial nefotis plochy predmet) a budes mat vcelku rozostrenne pozadie (tzn. bookeh) ... f/5.6 uz je cca ostry zaber. Este co ber ako dolezity aspekt .. ZOOMove skla maju slabsiu kvalitu od A ... po Z ... Ale na zaciatok, kedze este nevies co vobec co znamena to moze byt vhodna volba v meritku cena pomer vykon a kvalita. Jedine co rada zaciatocnikovi, pozeral by som sa po niecom ako 17~85 .. cize aj sirokouhla foto v spolocnosti/´panorama´ az minizoom pre potrebne priblizenie, kde nedojdes vlastnymi nohami.
Diky všetkym, preštudujem :) a hlavne expovi za polopatistické vysvetlenie :D také niečo som potreboval :D
mas taky casopis fotovideo a Digifoto. Normalne sa to da kupit a docitas sa tam vela veci. Na stranke www.nikonclub.cz je odkaz, kde su podrobne rozpisane vsetky skratky a vysvetlivky k objektivom. Doporucujem postudovat.
???ČÍSLA???
18-55, f3,5-5,6 znamena: