Mám Nikon D 40 (nikor 18-55).Chcel by som si kúpiť objektív na fotenie v prírode,zver z blízka,hory. Poraďte aký objektív (značka ,parametre)ďakujem ,som začiatočník.
...hory (krajinu) trebars sigma 10-20mm/tamron 17-50mm........zver zblízka trebars Sigma 50-500mm.......alebo niečo kvalitnejšie,no vzhľadom na nižšiu triedu tela veľmi nedoporučujem (pokiaľ nedôjde časom k jeho výmene)...
...univerzálny objektív na krajinu a zver ´zblízka´ nejestvuje...
...ad 1:.....takto široký rozsah teda nie je po optickej stránke ´bohviečo´...
...ad 2:.....s ohniskovou vzdialenosťou 250mm zvieratá ´zblízka´ veľmi nenafotí (teda okrem tých v zoo,alebo ochočených psíkov a mačičiek:))...
...ale je to riešenie,ako minúť peniaze a nedosiahnuť požadovaný efekt...
ok canon 400... len ci sa mu bde chciet vlacit taka rura s peknou vahou a cez 1000 eur cena nebude tiez lahodit
to beholder asi si tiez s pevnymi sklami nezacinal... a ten tamron par ludi ma a da sa s nim fotit v pohode pekne ... chvalivych recenzii na ten tamron je plny net... su vsetky neobjektivne a zavadzajuce???
Objektiv ktori si mu doporucil, je kategoria najlacnesjich univerzalnych. . . a na fotenie v trochu horsich svetelnych podmienkach nepouzitelny. . . ak by si ho kupil, o tyzden ti ho pride otrieskat o hlavu, tomu ver. . .
Objektiv ktori si mu doporucil, je kategoria najlacnesjich univerzalnych. . . a na fotenie v trochu horsich svetelnych podmienkach nepouzitelny. . . ak by si ho kupil, o tyzden ti ho pride otrieskat o hlavu, tomu ver. . .
no ale zadal tam ze chce krajiny prirodu zver z blizka ... co ine ako ten tamron ???
nikkor 70-300 vr
sigma 70-200/2.8 hsm + 2x TC
ten tamron je totalny scheiss. vsetky recenzie ho ´chvalia´ s prihliadnutim na rozsah. keby si cital pozornejsie, tak zistis, ze na kvalitu nadavaju, ako nedostatocnu pre narocnejsie pouzitie.