Hore
Fórum » O TECHNIKE
 

skvrna na fotke - odkial?

2008-02-04 00:10:40+01
dobry den. na uvod by som chcel podotknut ze som uplny novacik. potrebujem poradit s jednym problemom. Vsimol som si na fotografiach ktore som urobil s Canon EOS 350D jemnu skvrnu v pravom hornom rohu. je viditelna iba vtedy ak spada do oblasti ktora nieje zaostrena a je jednoliata, nie velmi tmava, nie velmi svetla... (napriklad seda nezaostrena obloha...) Tato skvrna nepochadza z objektivu, to je iste, lebo som fotil s dvomi roznymi objektivmi a nachadza sa na fotkach z oboch objektivov. Chcel by som vediet ci teda pochadza zo zrkadla (neviem totiz ci sa zrkadlo v okamihu fotenia odklopi - a teda nestoji v medzi objektivom a snimacom) alebo ci pochadza zo snimaca... Viem ako ocistit snimac, ale nechcem sa do toho pusta, kym som si nie isty, lebo nechcem riskovat ze mi pocas toho cistenia napada dalsi prach... zrkadlo netusim ako by som ocistil... (takze vlastne viac otazok v jednej. Vopred vdaka)
 
bear
- moderator
2008-02-04 06:56:05+01
Pravdepodobne je to necistota na snimaci, prepni na manualne ostrenie, zaostri na blizko, nastav clonu na maximum a odfot bielu plochu, alebo oblohu. Potom uvidis kolko prachu je na snimaci. Ja som v piatok trocha experimentoval s makrom a zistil som, ze senzor mam spinavy az hroza, asi polovicu sa mi podarilo odfuknut a zvysok bude musiet ist asi mokrou cestou.
 
2008-02-04 08:02:13+01
príspevok od: bear
Pravdepodobne je to necistota na snimaci, prepni na manualne ostrenie, zaostri na blizko, nastav clonu na maximum a odfot bielu plochu, alebo oblohu. Potom uvidis kolko prachu je na snimaci. Ja som v piatok trocha experimentoval s makrom a zistil som, ze senzor mam spinavy az hroza, asi polovicu sa mi podarilo odfuknut a zvysok bude musiet ist asi mokrou cestou.