uz dlhsie zhanam nikon 70-200 a nedari sa mi to zorganizovat z USA z bhphoto. Tak sa zacinam preorientovavat na svajciarsko. nenajde sa niekto kto by spojil sily a .... este nemam predstavu povedzme sadnut do auta, benzin/2 a ist na nakup do digitec.ch ?
ja som v digitec-u nakupoval pred cca. mesiacom a DPH som ani neriešil....
Inak pozeral som si ceny aj iného tovaru, ale mám taký dojem, že tam sa najviac oplatí fakt kúpiť 70-200. Na iných objektívoch taký brutálny rozdiel ceny oproti našim končinám nie je. Napr. 24-70 tam stojí o necelých 50 EUR menej než 70-200 a u nás je rozdiel ceny niekoľko sto EUR.
kupoval som techniku tiez v CH , ked sa dobre pamätam dph je tam 7% , platil som kartou vypisal tlacivo a na letisku ho dal do schranky , odpocet mi vratili na ucet. letenka wien-zurrich sa da kupit uz od 40,- Eur jednosmerne . mam tiez vyhliadnuty nikon 105 2,8 makro, ale bohuzial momentalne nemozem ist. /rodinne povinosti :) /
7% na elektroniku (= luxusny tovar) ... pekny socik maju v tom CH ;-)
Socializmus mame u nas. U nas platis 6.9% clo a 19% DPH (nehovorim o tom, ze z ceny prace treba odbadzat 19% dan, 14% socialka a 7% zdravotne poistenie - cisla su priblizne). Ak chcete kupovat fototechniku, najlepsie je byt platca DPH a dat si to do nakladov - v konecnom dosledku to vyjde lacnejsie, ako nakup v Hong-Kongu.
Socializmus mame u nas. U nas platis 6.9% clo a 19% DPH (nehovorim o tom, ze z ceny prace treba odbadzat 19% dan, 14% socialka a 7% zdravotne poistenie - cisla su priblizne). Ak chcete kupovat fototechniku, najlepsie je byt platca DPH a dat si to do nakladov - v konecnom dosledku to vyjde lacnejsie, ako nakup v Hong-Kongu.
len sa tazko zdovodnuje daniarom, ze naco ti je na dosiahnutie zisku potrebnych par objektivov, kazdy cez 1000 E a teda zaradenych do majetku firmy zaoberajucej sa distribuciou aditiv do PHM ;-)