Som čistý amatér, tak ma prosím hneď z fleku nezvozte ak som na tomto fóre nesprávne. Mám Panasonic FZ 18 a chcel by som si zohnať nejaký externý blesk. Nemám na foťáku ale sánky na blesk, tak som uvažoval, že si spravím/kúpim nejaký opto/infra odpaľovač. Bolo by však asi rozumnejšie zohnať rovno nejaký blesk, ktorý má túto funkciu už v sebe. O externých bleskoch nemám ale ani šajnu. Viete mi poradiť čoho sa držať, podľa čoho sa riadiť alebo dať nejaké konkrétne typy? Chcel by som ním riešiť prisvetľovanie v tmavých miestnostiach a ďalej experimentovať so svetlom.
no neviem kocku si kupit mozes ale neviem co s nou budes robit
ja by som to v pripade tvojho fotaku riesil nasledovne kup nejaky blesk alebo si ho skor niekde najprv vyskusaj ci ma slave mod alebo skor cidlo na odpalenie inym bleskom ci je to cidlo infra a potom vysun svoj interny blesk na fotaku a skus ten druhy zableskom spustit a potom na displayi skontroluj co to robi a ked by bol ten interny blesk moc silny tak existuju roztylovace na interne blesky na fotakoch lumiquest alebo nikon a metz robi taku srandu cervenu co das pred blesk a ono to prepusti len cervene spektrum a neexponuje ale spusti externy blesk (infra odpalovace na studiove blesky pracuju na tomto principe zopar ich mam)
ak ti nieco nieje jasne kludne sa pytaj mam s tym dlhorocne skusenosti
Rozhodol som sa, že zbúcham nejaký pokusný odpaľovač, len som zatiaľ nezohnal sánky na blesk. Mám doma nejaké staré blesky, tak na začiatok prevediem pár pokusov s nimi čo a ako, a priebežne už sledujem/zháňam nejaký rozumnejší blesk s funkciou diaľkového odpaľovania, výkyvnou, otočnou hlavou. Ceny sú však dosť pestré, tak uvidíme, ako dopadnem. Len mi celkom nieje jasné ako bude možné ovládať intenzitu záblesku a podobné veci. Môj vstavaný blesk má max dosah 8m a dá sa aj regulovať. Ako to bude s automatickou reguláciou ext. blesku, keď bude odpaľovaný cez vstavaný infra odpaľovač? Asi to pôjde už len ručne, alebo sa mýlim?