Cawte ludia,idem si kupovat fotoaparat a vobec neviem ktory ,svoj vyber som zužil na modele Canon EOS 450D a 500D potom Nikon d5000 a DSLR A500 a A550 od sony.Som uplny začiatočník a chcem sa venovat foteniu pohyblivych predmetov (extremnych športov),kamarat mi fovoril že fotoaparaty s vysokym rozlíšenim ako ten EOS 500D a DSLR A550 že pri nich mám velky šum on mi radil skor ten starši model EOS 450D čo by ste mi vy radili lebo nazaj už neviem . . .
Mám tušáka že nasledujúce vlákno bude založené na výber objektívu ;) btw prečo tak horlivo riešiš telo???? a čo s objektívmi? a hlavne 700€...neviem či sa dá extrém športy fotiť s 18-55mm...
Keď už sa tu rieši Nikon D 5000, ktorý mne ergonomicky a rozmiestením tlačidiel viac sadol ako Canon, tak sa ja chcem spýtať na objektív pre úplného začiatočníka /ako vidíte, nezakladám nové vlákno :-)))))/. Či zobrať na učenie aj ten 18-55 DX VR a potom by som uvidela, čím doplniť...alebo rovno 18-105...alebo 35/1,8DX ???
/Rekreačné fotenie, krajinky, portréty, viac asi exteriéry?/
Ide aj o tom, že ten kit s 18-55 môžem kúpiť u nás v kamennom obchode, ostatné by som musela objenávať cez net.
Vďaka za rady...
nepises aky mas financny limit. dobra volba by bola D5000 + Tamron 17-50/2.8VC. ale na ´ucenie´ staci urcite aj 18-55VR. na setak je to velmi dobre sklicko. 35/1.8DX tiez nie je zla vobla. kedze mas o jeden parameter menej (transfokacia), nuti cloveka viac sa sutredit na kompoziciu ...
miesto 18-105 si nerozmýšlala nad nikon 16-85? veľmi to chvália, je to univerzálne a dobrý rozsah...a tá 35ka kvalitou asi z tvojho výberu najkvalitnejšie len trocha neuniverzálne (neviem kolko to stojí), ja si myslím že bud 16-85 alebo pevná 35ka. Radšej než 18-55.
miesto 18-105 si nerozmýšlala nad nikon 16-85? veľmi to chvália, je to univerzálne a dobrý rozsah...a tá 35ka kvalitou asi z tvojho výberu najkvalitnejšie len trocha neuniverzálne (neviem kolko to stojí), ja si myslím že bud 16-85 alebo pevná 35ka. Radšej než 18-55.