Zdravím všetkých,
chcem poprosiť o radu, som začiatočník a s DSLR fotím skoro rok prevažne krajinu. Chcem si kúpiť nejaký solídný statív ale nie profesionálny. Doteraz som mal statív Sony VCT-R640 ale sa mi zda dost nestabilný-trasie sa vo vetre. Uvažujem o nejakom z rady Velbon Sherpa. Sú tu prosím vás nejaký krajinári čo majú skúsenosti s týmito statívmi.Chcel by som vediet ako sa im osvedcili. Este dodam ze vaha fotaku+objektívu by nemala presiahnut 1,8kg. Dik za rady
tie stativy, co si uviedol, maju spojene nohy, co znamena, ze ich pouzitie je obmedzene napr. na svahu alebo tam, kde su sikmo...preto sa vela ludi takym rieseniam vyhyba...pokial potrebujes nieco v normalnej vyske, tak je jedno, ktory z tych dvoch kupis, len sa musis zmierit s tymi spojenymi nohami...
pokial hladas nieco len kvoli eliminovaniu otrasov a nevadi mala vyska, za tu cenu by som volil trebars Gorillapod SLR...
tie stativy, co si uviedol, maju spojene nohy, co znamena, ze ich pouzitie je obmedzene napr. na svahu alebo tam, kde su sikmo...preto sa vela ludi takym rieseniam vyhyba...pokial potrebujes nieco v normalnej vyske, tak je jedno, ktory z tych dvoch kupis, len sa musis zmierit s tymi spojenymi nohami...
pokial hladas nieco len kvoli eliminovaniu otrasov a nevadi mala vyska, za tu cenu by som volil trebars Gorillapod SLR...
mas skusenost s tym gorillapodom? Ja som ho skusal/obzeral v predajni, jeden ten ´klbik´ bol tosku puknuty, z predavaca potom vyslo, ze uz mal taky pripad, ale vraj s tym treba opatrne zaobchadzat.. co sa mi moc nezdalo, tak som ho nevzal
nie, zatial nemam, asi by som ho nevyuzil...vzdy mi stacil stativ aj na nejakych ´krkahajoch´, no ktovie, mozno mi ho raz bude treba...
neviem, z coho robia tie klby, vseobecne su spoje ako take nachylne na poskodenie, kedze su najslabsim clankom a tu je tych spojov pozehnane...