Hore
Fórum » O TECHNIKE
 

Sum, ISO - Pomoc

JungleBee
2010-01-16 23:04:15+01
Dobry vecer pani, prehladal som uz nejake clanky, ale na svoju otazku som odpoved nenasiel. Pouzivam fotoaparaty Canon EOS 450D, resp. teraz uz 500D a mam problem so sumom. Najma pri vecernych, resp. nocnych fotkach. Neviem si predstavit, ze by sa mala taka zasumena fotka tlacit na papier co i len A3. Redukcia sumu je sice fajn, ale uz je to poznat, fotka je menej ostra, atd. Takze mam tieto otazky: 1, Kto mate tieto fotoaparaty, na akych ISO fotite? Ja pozorujem relativne dost velky sum uz pri ISO 400, 800 a viac uz nie je ani trochu esteticke. Naozaj vacsina foti s mensim ISO aj v noci, hlavne mat stativ? 2, Pozeral som tutorialy od fotografa Phila Hawkinsa na Lightroom, tam mal sportove fotky s ISO 1600 a vyzerali menej zasumene ako tie moje s 400... ;/ 3, Lepsie pouzivat redukciu sumu vo fotaku alebo az v PC? Ak ano, tak aku? Je tam viac moznosti - nizka, normalna, velka, takisto je tam aj redukcia sumu pri dlhych expoziciach, som zmateny :( 4, Dost ma to trapi, bavi ma fotit najma v noci, ale tie fotky maju potom velmi zlu kresbu, v normalnych velkostiach su nepouzitelne. Fotim setakom. Dakujem za vsetky rady a skusenosti.
 
MajkY
2010-01-16 23:06:08+01
A co fotis v noci? Nieco staticke? supni to na stativ a mas po probleme..a ak to na stativ nemozes dat, tak to si si vybral zlu kategoriu..tam treba FF uz.
 
conan7
2010-01-16 23:08:03+01
pri nočných foto statív samozrejmosťou a ISO 100 :)
Ten HAwkins má tvoje fotoaparáty? pochybujem o tom...
 
viking81
2010-01-16 23:15:19+01
iso 100 a stativ !!! kukni moje nejake nocne foto co tu mam a zadju sa ti zasumene alebo bez kresby ? ta ista technika a setak :P a pravda....iso 400 posledne 100% pouzitelne....iso 800 na 450-ke krajna moznost...iso 1600 nudzove :) ale dobry postproces dokaze vela spravit
 
TTL
2010-01-16 23:20:44+01
+1 pre ISO 100 a stativ.