Hore
Fórum » O TECHNIKE
 

Panasonic Fz18

edison54
2008-05-15 15:51:21+02
Rozhodujem sa nad kúpou Fz18. Som začiatočník. Potrebujem foťák na amatérske fotenie krajiny, zvierat a všetkého pekného čo ma pri potulkách v prírode postretne. Je to dobrá volba?
 
Kompi
2008-05-15 19:42:45+02
Maly, sikovny, cena od 10700, za tie peniaze nekupis zrkadlovku, takze na tvojom mieste je skorej otazka rozpoctu. S cenou stupa kvalita, taky nikon D40 s dvoma objektivmi ide pod 20000 novy, urcite by si neurobil chybu, ale zasa je to dvojnasobok ceny.
Urcite najdes vela recenzii, treba vsak povedat, ze to je ´len´ kompakt s malym senzorom, takze aj ten zoom 18x nebude pri dannom objektive ziadna slava a ISO leda tak 100 alebo 200, vyssie ani nahodou. Najpodstatnejsie vsak je, ze pomer cena/vykon pre amatera je neprekonatelna. Dostanes skvely zoom za par ´supov´.
 
edison54
2008-05-16 13:20:24+02
Ešte by som rád prečítal príspevok tých ktorí vlastnia takýto foťák. Či sú spokojný a čo im na Fz18 - ke vadí? A hoci akú radu. Dopredu ďakujem.
 
bear
- moderator
2008-05-16 14:22:36+02
príspevok od: edison54
Ešte by som rád prečítal príspevok tých ktorí vlastnia takýto foťák. Či sú spokojný a čo im na Fz18 - ke vadí? A hoci akú radu. Dopredu ďakujem.
Ja som mal FZ50 co je kusok vyssia trieda, ale starsia generacia, bol to super fotak co sa ovladania tyka, len mi na nom prekazala prilis silna redukcia sumu a ked som chcel fotit RAW bez redukcie sumu fotak sa po odfoteni obrazku zablokoval na asi 5s, kym nezapisal svoj nafuknuty (20MB RAW) na kartu. Mal som ho asi pol roka a potom som si radsej kupil zrkadlovku. V silnom svetle Ti aj kompakt spravi pekne obrazky, ked je svetlo slabsie, kvalita fotiek ide u kompaktov rychlo dole a ak ju chces udrzat, vyzaduje si to lepsiu techniku co ide do penazi.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2008-05-16 14:54:00+02