Zdravim Vas. Chcem sa s vami poradit.
Mam C50D, 17-50mm f/2.8 priemer72mm. A som konecne vo financnej situacii, dopriat si dalsie sklo :)
A tu je prave problem. Chcem nieco, cim by som mohol fotografovat portrety,
no najradsej by som zabil dve muchy jednou ranou.
C 100mm f/2,8 macro
C 70-200mmL stacilo by mi f/4 alebo f/2.8
Povedzme, ze ten rozpocet ma nabeh tak okolo 1000e.
Potom sa mi este velmi paci C 85mm f/1.8 to by bolo na portret asi najvhodnejsie, ale zvladol by aj nejake macro, ci aspon close-up s medzikruzkom?
Najviac pomozu komentare majitelov nejakeho z tychto objektivov :) ďakujem (popripade, mozno by som zvladol utihanut aj dvojicu nejakych skiel, no ako vravim, nie velmi vysoko nad 1000)
Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, cena okolo 800-900 eur a perfektný na macro a aj portrét. ešte ho nemám, ale bude to prvé, čo budem najbližšie kupovať
nevidím problém - 70-200/4+85/1,8 - s novými sa zmestíš do 1000-ky...
treba si zvážiť, či to makro využiješ, potom prichádza do úvahy aj 100-ka makro trebárs z bazáru ku tej 70-200ke...ďalšie na zváženie keď spomínaš 2,8 je váha - lebo nosiť 700g objektív a 1,3-1,4kg je sakra rozdiel...
ja mám 70-200/4 s IS, ale to som ja, niekto preferuje 2,8-mičku len z princípu...takže to sú veci, čo si treba ujasniť najskôr - či 2,8 alebo f4, následne či makro alebo nie a vylučovacou metódou dospeješ k výsledku...
co sa tyka financnej navratnosti, asi najlepsie by mi posluzil 85mm,
co do vsestrannosti, urcite 70-200mm, ale makro objektiv ma laka ako prostriedok na spomalenie, ako nieco, co ma viac prinuti pozerat sa po malickostiach - detailoch.
ok, ale máš určitý finančný limit...z neho všetky tri nekúpiš...teda aspoň nie naraz...buď 85/1,8+100/2,8 bez IS, 70-200/4+85/1,8 alebo 70-200/4nový+100/2,8 za bazáru...pokiaľ chceš teleobjektív 2,8, tak buď za bazáru alebo nový a tým pádom ostatné dva nevydajú...