ohladom blesku som totalny laik a potreboval by som poradit ohladom vyberu. som zaciatocnik vlastnim nikon d80tku.. neovplivam prisil velkym kapitalom tak by som uvital rady v podobe nizsich cenovych kategorii. dakujem.
Pris sucasnych cenach je cislom jedna jednoznacne Nikon SB-600, donedavna to mohol byt aj Metz 48 AF-1, ale Nikon cenovo klesol na jeho uroven.
Bleskom Fomei, Sigma, Sunpac... sa zdaleka vyhni, su s nimi len problemy. V pripade bleskov sa neoplati vymyslat a treba brat original. Spolahlivo funguju len Metzky, ale cenovou uz nedokazu konkurovat.
Ja mam sice Canon. Mam blesky sigma a Fomei a s oboma mam problemy po upgrade tela (Canon 350D > Canon 40D)
Fomei nefunguje vobec a sigma nevie fast sync flash a nefunguje nastavovanie parametrov blesku, lebo fotak hlasi, ze nie je pripojeny E-TTL2 komparibilny blesk.
Som v podobnej situacii ako ifco, zhanam cenovo dostupny blesk na D40.
Na Fotoskoda.cz som nasiel este Cullman D4500
http://www.fotoskoda.cz/eobchod/p2031438-cz-cullmann-blesk-d4500-lz30-nikon
Znacka Cullman mi vela nehovori, pozna niekto z vas blesk D4500?
je pravda... ku kazdej zrkadlovke jednoznacne zober blesk toho isteho vyrobcu, je vyladeny na ten prislusny model, vela ludi sa popalilo s bleskami inych vyrobcov like a sigma, fomei... problemy so sync, slave mode a pod... kolega mal sice stastie, ku canon Eos 400D mu Cullman D4500 zapasoval a je spokojny...
Tiez potrebujem k Pentax K10D ext. blesk, stale mam dilemu, kupit original Pentax blex alebo Metz 48, cital som recenzie, ze aj ten Metz robil problemy... zalezi dost aj firmware ktory mas v tom modeli...
ja som si kupil teraz ku pentaxu K10D kupil ten metz 48 fotil som jednu oslavu a je celkom fajn....
len neviem nastavit sinchronizaciu na kratke casy v manualnom rezime blesku...
baca ja by som bral ten metz pentax je drahy ked tak by som sa pozrel po tom slabsom pentaxe sa mi zda ze 360ka.