Hore
Fórum » Kompakty a ultrazoomy
 

Rada/pomoc.

Narfyk
2011-06-04 22:51:17+02
Zdravím. Píšem sem prvýkrát, takže ak je to v zlej sekcii tak prepáčte. Potreboval by som radu alebo pomoc. Rozmýšlam nad kúpou ultrazoomu FUJIFILM Finepix HS10. Je pre mňa akotak cenovo dostupný (kedže zarobiť si zatiaľ môžem len pomocou narodenín, rôzných sviatkov napr. Veľká Noc, atď....).
Chcel by som sa spýtať: Dajú sa naňho dať niečo, ako také miniobjektívy ? Alebo niečo na makro a podobne ? Lebo som čital že niektorý ľudia si naň dali napríklad Raynoc DCR-250. A ak niečo také je, zlepší to kvalitu fotky ?
Som začiatočník čo sa týka fotografovania, tak prosím nepíšte mi také odborné výrazy, ktorým rozumieť nebudem.
Vopred ďakujem za každú radu. x)
 
conan7
2011-06-04 22:53:05+02
skôr zhorší.
 
wayne
2011-06-04 23:03:15+02
No nejak sa to da, ale neviem ci niekto na fore tu vie ako. A okrem toho, napr. Xperia Arc ako telefon robi krajsie fotky, hoci nema 30x zoom ci kolko to... Okrem toho nikdy to nebude vyzerat ako z reklamnych obrazkov pre makroobjektivy, stale ta bude nieco stvat, a budes travit hodiny postprocesom. Vyborne makro maju Olympusy, SZ20, XZ-1 napriklad (Manzelka ma este starsi mju850 a rezim supermakro je navykovy pokial clovek foti kvietky a staticke somariny).

 
Big Lebowski
2011-06-04 23:12:12+02
Kúp si ho, naučíš sa niečo o fotke, neskôr ak ťa to bude baviť, predáš a kúpiš lepšie. Ostatných neber v úvahu, poznajú iba zrkadlovky a profi sklá. To ti na začiatok nepotrebuješ.
 
Misoo79
2011-06-04 23:34:53+02
Čo si predstavuješ pod pojmom "zlepší kvalitu fotky"? Budeš mať lepšie zväčšenie pri makre. Ale čokoľvek, čo dáš pred objektív, zhorší jeho optickú kvalitu. Na tvojom mieste by som to však neriešil, ako začiatočníkovi ti bude určite stačiť makro režim, ktorý ponúka samotný fotoaparát. Ak ťa to bude baviť, tak si časom kúpiš zrkadlovku.
 
Narfyk
2011-06-04 23:39:35+02