Hore

Fórum » Nikon fórum
 

Nikon zaruka - potrebna peciatka predajcu?

molnart
2011-07-31 23:04:08+02
Ahojte, kupil som si Nikon D5100 z jedneho nemenovaneho eshopu, kedze mali cenu o takmer 200 eur nizsiu ako byva cena tohto fotaku (hned po mojej objednavke na to aj prisli a rychlo nastavili "spravnu" cenu). samozrejme k fotaku bol aj zarucny list a poukaz na cistenie snimaca. problemom ale je, ze ziadny z tychto dokumentov nie je opeciatkovany na mieste "peciatka predajcu".

znamena to, ze takto v podstate zaruka aj poukaz na cistenie su mi na dve veci? ci to v autorizvanom servise zoberu aj bez toho? mam sa vratit do e-shopu (na vydajne miesto) aby mi to orazili? predpokladam ze to pride vhod hlavne ked to budem predavat...

dakujem za odpovede
 
staleusmiaty
2011-07-31 23:12:12+02
Ak to nie je problem, urcite by som tam zbehol, nech zarucak opeciatkuju...ked som bol naposledy v servise, len ma upozornili ze peciatka chyba a nerobili s tym problem, ale jeden nikdy nevie...
 
Kaiman81
2011-07-31 23:13:58+02
ak kupuješ na ešhope tak sa záručák neoráža hneď,z jednoduchého dôvodu,nebolo by možné tovar vrátiť do 7dní bez udania dôvodu ako to ukladá zákon,v prípade vady by musel ísť už na opravu. treba zaslať po odskúšaní fotáku záručák predajcovi na orazenie,je to bežný postup...
 
lacikam
2011-08-01 01:24:01+02
Netreba byť hneď prehnane aktívny. V záručnej dobe so servisom komunikuje predajca, všetky papiere idú cez neho. V záručenej dobe TY komunikuješ s predajcom. Odnesieš tovar a doklady k predajcovi a ON sa musí postarať o zbytok.
 
lacikam
2011-08-01 01:24:49+02
Po záručnej dobe je jedno, či máš alebo nemáš na záručáku pečiatku. Komunikuješ so servisom a platíš v hotovosti..
 
marekking
2011-08-01 08:16:55+02
ja som ho kupil v kamennej predajni a nasledne som isiel s kamaratom, dat vycistit iny nikon. do autorizovaneho servisu v Kosiciach a nemal opeciatkovane papiere, tak mu nic necistili a poslali ho aby si to opeciatkoval u predajcu.
 
fotox3
2011-08-01 08:26:32+02
ja som tiez kupoval telo a objektiv z eshopu a tiaz bez orazitkovaneho zarucaku (ako to vysvetlil niekto vyssie) roby sa to koly vrateniu do 7 dni, prip. preto keby ten kus bol vadny a chcel si vymenit kus za kus, jednoducho zavolaj ze vsetk oje ok a ze posielas im zarucka na opeciatkovanie..
 
NemesiS
2011-08-01 09:17:28+02
presne tak.
ja som svoj foťák kúpil z megafoto.sk a tiež bez akejkoľvek pečiatky.
následne som potreboval vyčistiť snímač no nemal som pečiatky.
tak som im tam zavolal, vysvetlil situáciu a následne zaslal potrebné dokumenty, do pár dní boli späť aj s pečiatkami.
 
atariak
2011-08-01 09:18:05+02
nestaci dodat fakturku alebo iny doklad o zaplateni?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-08-01 09:26:25+02
príspevok od: atariak
nestaci dodat fakturku alebo iny doklad o zaplateni?
Dodat treba vzdy to, co servis vyzaduje. Poziadavky mozu byt rozne. Niekedy je potrebne dat aj kompletne balenie v krabici.
Je na zakaznikovi, aby od predajcu vyzadoval spravne vyplneny zarucny doklad. Ak tak neurobil, je to jeho chby rovnako ako predjacova. Ak predajca nepotvrdi zarucak z dovodu lehoty na odskusanie, mal by to oznamit zakaznikovi, aby si po dohodnutom case nechal zarucak potvrdit.
Zarucny doklad je pre servisy dolezity doklad, pretoze na jeho zaklade si od vyrobcu narokuju preplatenie nakladov na zarucnu opravu.
 
molnart
2011-08-01 09:54:54+02
príspevok od: lacikam
Netreba byť hneď prehnane aktívny. V záručnej dobe so servisom komunikuje predajca, všetky papiere idú cez neho. V záručenej dobe TY komunikuješ s predajcom. Odnesieš tovar a doklady k predajcovi a ON sa musí postarať o zbytok.
predpokladam ale, ze pripadnu reklamaciu by som mohol zadat aj priamo cez autorizovany servis, nie? ten eshop je totiz v podstate ceska firma, takze ak by som reklamaciu riesil cez nich, tak asi by fotak posielali do ciech a potom do servisu, co je asi celkom zlozite.

a este sa chcem spytat: fotak som kupoval so setakom 18-55mm, ktory vsak predavam lebo mam 18-105. ak by som potreboval reklamovat fotak, mozem mat s tym problem ze neviem dodat setovy objektiv (ktory bol v spolocnej krabici s fotakom). mozem ten setak 18-55 predavat so zarukou, alebo samostatny objektiv by bolo mozne reklamovat len s papiermi od fotaka (prip. v pripade reklamovania objektivu by bolo treba zaslat aj fotak?)
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-08-01 10:05:17+02
príspevok od: molnart
predpokladam ale, ze pripadnu reklamaciu by som mohol zadat aj priamo cez autorizovany servis, nie? ten eshop je totiz v podstate ceska firma, takze ak by som reklamaciu riesil cez nich, tak asi by fotak posielali do ciech a potom do servisu, co je asi celkom zlozite.

a este sa chcem spytat: fotak som kupoval so setakom 18-55mm, ktory vsak predavam lebo mam 18-105. ak by som potreboval reklamovat fotak, mozem mat s tym problem ze neviem dodat setovy objektiv (ktory bol v spolocnej krabici s fotakom). mozem ten setak 18-55 predavat so zarukou, alebo samostatny objektiv by bolo mozne reklamovat len s papiermi od fotaka (prip. v pripade reklamovania objektivu by bolo treba zaslat aj fotak?)
S tym by nemal byt problem. Nikon dodava k setu dva zaruckay, zvlast na telo a zvlast na objektiv.
 
seifi
2011-08-01 10:59:15+02
Podľa mojich informácii servisu v záručnej dobe nie je potrebné pri reklamovaní dodať faktúru alebo účet z obchodu. Je to tak ?
Potom sú otázky, ako je to so zárukou na Slovensku pri potvrdenom záručnom liste ak je tovar kúpený v EU, USA, HongKongu. USA je vraj otázka, ale tovar z HK by sa mal opraviť v záruke zdarma, ak chyba/havária spadá do záruky.
 
atariak
2011-08-01 12:25:50+02
príspevok od: Karol Srnec
Dodat treba vzdy to, co servis vyzaduje. Poziadavky mozu byt rozne. Niekedy je potrebne dat aj kompletne balenie v krabici.
Je na zakaznikovi, aby od predajcu vyzadoval spravne vyplneny zarucny doklad. Ak tak neurobil, je to jeho chby rovnako ako predjacova. Ak predajca nepotvrdi zarucak z dovodu lehoty na odskusanie, mal by to oznamit zakaznikovi, aby si po dohodnutom case nechal zarucak potvrdit.
Zarucny doklad je pre servisy dolezity doklad, pretoze na jeho zaklade si od vyrobcu narokuju preplatenie nakladov na zarucnu opravu.
OK, dik za info. Nastastie som zatial tento problem, a tych neostemplovanych zarucakov sa mi uz nazbieralo...
 
atariak
2011-08-01 12:28:54+02
príspevok od: seifi
Podľa mojich informácii servisu v záručnej dobe nie je potrebné pri reklamovaní dodať faktúru alebo účet z obchodu. Je to tak ?
Potom sú otázky, ako je to so zárukou na Slovensku pri potvrdenom záručnom liste ak je tovar kúpený v EU, USA, HongKongu. USA je vraj otázka, ale tovar z HK by sa mal opraviť v záruke zdarma, ak chyba/havária spadá do záruky.
Myslim ze Nikon sedy dovoz neriesi. Ak si kupil v HK, SK Nikon ti poradi, aby si si to poslal do servisu v HK. Kupil si v USA, posli do servisu v USA. Aspon tak som cital, ze by to malo fungovat.
 
hombreee
2011-08-01 12:54:13+02
Tu by nebolo zle zistit co hovori zakon.
 
PeCh
2011-08-01 14:42:44+02
príspevok od: hombreee
Tu by nebolo zle zistit co hovori zakon.
Zákon hovorí to, že na Slovenku si môžeš uplatňovať iba na výrobky kúpené na Slovensku, pokiaľ ti výrobca nedovalí viac. V EÚ je to však zladené, tam by si problém nemal mať, ale s HK/USA ťa servis môže poslať do HK/USA alebo od teba pýtať peniaze (pokiaľ výrobca nehovorí inak), dodržujú zákon.
 
hombreee
2011-08-01 18:23:45+02
príspevok od: PeCh
Zákon hovorí to, že na Slovenku si môžeš uplatňovať iba na výrobky kúpené na Slovensku, pokiaľ ti výrobca nedovalí viac. V EÚ je to však zladené, tam by si problém nemal mať, ale s HK/USA ťa servis môže poslať do HK/USA alebo od teba pýtať peniaze (pokiaľ výrobca nehovorí inak), dodržujú zákon.
No tovar kupeny na Slovensku mozes reklamovat kdekolvek v EU (v autorizovanom servise) a plati to aj naopak. Vyrobcu do toho nic.

HK, USA atd je samozrejme nieco ine.

Rad by som ale vedel ako je to s tou peciatkou, ci musi byt alebo nie.
 
rbr69
2011-08-01 18:47:28+02
príspevok od: hombreee
No tovar kupeny na Slovensku mozes reklamovat kdekolvek v EU (v autorizovanom servise) a plati to aj naopak. Vyrobcu do toho nic.

HK, USA atd je samozrejme nieco ine.

Rad by som ale vedel ako je to s tou peciatkou, ci musi byt alebo nie.
ja som kupoval kedysi Canon 400D v pixmanii, kde som si hned precital podmienky riesenia zarucneho servisu ... platilo, ze ak je v krajine autorizovany servis plati mi tam zaruka len 1.rok a 2.rok uz musim poslat do FR do pixmanie ! ... kedze som bol v lehote 1.roku a sa jednalo o canon, dal som ho do prolaiky ... nikon kupeny cez pixmaniu by mal asi smolu ... samozrejme som si hned poslal po kupe orazit do FR pixmanie zarucaky, pretoze to tiez nejaku dobu trva (cca 14 dni) a nebudem vyckavat v skrini s neorazenymi zarucakmi ...
... mnohi predavaju v eshopoch tovar napr. canon, ale so zarukou len 1 rok aj v EU ... prikladom je madarsky extrem digital, kde ma nikon 3 roky zaruku a canon 1 rok zaruku ... avsak servis riesia priamo prevzatim ich kurierom k nim do Madarska na 30 dni ... vid. http://www.edigital.sk/zaruka
 
Strana 1 z 1
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()