Hore
Fórum » Nikon fórum
 

V režime live view zle zaostruje.

belolop
2011-08-01 14:06:28+02
Mám Nikon D 5100 a v režime Live View nechce zaostriť. Pokial prepnem na fotenie cez hladáčik žiaden problém nieje. Skúšal som meniť všetko možné ale nejak to nepomáha. Mimochodom v mode LIVE VIEW to rozostruje v každom režime. Som len začiatočník takže je možné že som niekde urobil len hlúpu chybu. Za rady vopred ďakujem .
 
calven
2011-08-01 14:43:05+02
príspevok od: belolop
Mám Nikon D 5100 a v režime Live View nechce zaostriť. Pokial prepnem na fotenie cez hladáčik žiaden problém nieje. Skúšal som meniť všetko možné ale nejak to nepomáha. Mimochodom v mode LIVE VIEW to rozostruje v každom režime. Som len začiatočník takže je možné že som niekde urobil len hlúpu chybu. Za rady vopred ďakujem .
Nemám Nikon, takže budem len teoretizovať a poviem ako je to na Canone.
Pri prepnutí na Live view sa automatický vypína autofocus na klasickej spúšti. Zaostruje sa buď manuálne alebo pomocou špeciálneho tlačidla, kde sa zaostrenie prevedie tak, že sa na okamih live view vypne, zaostrí sa klasicky "zrkadlovkovo" a potom sa už zaostrený obraz zasa objaví na LCD a môže sa fotiť. V mojom prípade môj Canon nemá vôbec ostrenie na základe porovnávania kontrastu na scéne.
Odporúčam klasickú radu v štýle skratky RTFM. V slušnom slovenskom preklade to znamená, že by bolo celkom vhodné naštudovať si manuál...
 
viking81
2011-08-01 14:46:59+02
príspevok od: belolop
Mám Nikon D 5100 a v režime Live View nechce zaostriť. Pokial prepnem na fotenie cez hladáčik žiaden problém nieje. Skúšal som meniť všetko možné ale nejak to nepomáha. Mimochodom v mode LIVE VIEW to rozostruje v každom režime. Som len začiatočník takže je možné že som niekde urobil len hlúpu chybu. Za rady vopred ďakujem .
a ostril si na kontrastnu hranu ci ani nie ?
 
Fotograf77
2011-08-01 14:59:47+02
A precital si si taku prilozenu kniuzku s nazvom manual. . . ???


To odporucam aj ostatnym, kto zaklada podobne temy ..
 
calven