Zdravím Vás, vedel by mi niekto povedat kompetentne podla vlastnej skusenosti, ake tri objektivy su u nikona pre fuul frame naj do rozpoctu 1500 eur za jeden? Samozrejme ratam zo sirokacom - tele a macro
Zdravím Vás, vedel by mi niekto povedat kompetentne podla vlastnej skusenosti, ake tri objektivy su u nikona pre fuul frame naj do rozpoctu 1500 eur za jeden? Samozrejme ratam zo sirokacom - tele a macro
Kedze nemam skusenosti tak napisem Nenapisal si ci zoom alebo pevne ale tak predpokladam ze zoom (okrem makraca): AF-S 105mm f/2.8G AF-S VR Micro, AF-S 14-24mm f/2.8G ED AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II
Chyba ale este nejaky zakladny = 24-70, pripadne este zalezi ake dlhe tele, ci viac ako 200mm
Zdravím Vás, vedel by mi niekto povedat kompetentne podla vlastnej skusenosti, ake tri objektivy su u nikona pre fuul frame naj do rozpoctu 1500 eur za jeden? Samozrejme ratam zo sirokacom - tele a macro
len taká otázočka,potrebuješ také sklá alebo ich proste chceš? ono lepšie a drahšie sklo Ti lepsiu foto nezaručí. vzhladom na to aké vlákno si založil to typujem že to proste chceš lebo na to máš,lebo ten čo to potrebuje k svojej práci ten vie čo chce a nepýta sa takéto banálne otázky...
urcite si s nou nadmieru spokojny ale predsa teleobjektiv potrebujes rovnako tak ....
Ako som pisal, zalezi od toho co chces fotit. Na svadbu napriklad kombinacia 35/1.4 85/1.4 24-70/2.8. 70-200 nie je tiez zle mat v ruksaku. Na atelier 85 a 35, pripadne 105 macro na produkty. Treba mat jasno akym smerom sa chces vybrat, co predpokladam mas ked chces take skla.
Zdravím Vás, vedel by mi niekto povedat kompetentne podla vlastnej skusenosti, ake tri objektivy su u nikona pre fuul frame naj do rozpoctu 1500 eur za jeden? Samozrejme ratam zo sirokacom - tele a macro
širokáč 14-24 F2,8, základák 24-70 a zoom 70-200 VR II toto sú najlepšie zoomy bez debaty, ja by som do toho zaradil ešte 24-120 VR F4 mal som sním veľmi dobré skúsenosti ,neviem prečo nie je taký rozšírený, je veľmi univerzálny ostrý dokonca až tak že váham či 24-70 nevymením za 24-120 F4 nakoľko aspon na D700 medzi týmito sklami nie je rozdiel v optike ktorý by stál za to. Ale to najskor chcem mať nejaký ten pol rok oba a uvidím ktorý bude viacej nasadený. A poznám tiež pár spokojných krajinárov s 16-35 F4 VR
macro popravde na N neviem poradiť ani sebe aktuálne si požičiavam Karolov 105VR na redakčné produkty a na F11-16 to teda nie je zázrak, na F2,8-5,6 je pritom geniálny a je materiálovo krásne urobený. Možno skúsim iný kus neviem, možno kupim tamron 90tku (tento som mal dávno na D200 a nevšimol som si makku kresbu na F8-F11. Prípadne ešte sigmu 105 s OS.
V ateliéri fotím 90% so 70-200 kedže fotím najviacej ľudí a chcem pohotovo meniť výrez, opticky 70-200 nemajú problém na ateliérových clonách F8-F16 a to mám teraz Tamrona,
no a pevné ohniská 35D-50G-85D používam pri fotení portrétov vonku a v interiéroch aj pri reporte, z tejto trojice je nasadená najviac 50tka
najmenej som zatiaľ použi 24-70 tá sa dostane k slovu len na reportáže a na svadbe občas keď začne sezóna hádam.
2 Jozef: mal som 24-120/4 VR, predal som ju a kupil 24-70/2.8, s ktorou som viacej spokojny.. je vsak pravda, ze som to spravil ucelovo. Pre moje potreby je 24-70/2.8 lepsi, ale aj co sa tyka vystupu, tak mi pride o dost lepsi od 24-120/4 VR. Aj na 24mm, aj na 70mm a bokeh je krajsi. Opticky som ovela viac spokojny s 24-70 ako s 24-120.. ako univerzal na prechadzky skor pozeram po 28-300 AF-S a ako taky profi lineup mi pride najidealnejsia kombinacia 14-24/2.8, 35/1.4 a 85/1.4, samozrejme zalezi od ucelu pisem za seba
2 Jozef: mal som 24-120/4 VR, predal som ju a kupil 24-70/2.8, s ktorou som viacej spokojny.. je vsak pravda, ze som to spravil ucelovo. Pre moje potreby je 24-70/2.8 lepsi, ale aj co sa tyka vystupu, tak mi pride o dost lepsi od 24-120/4 VR. Aj na 24mm, aj na 70mm a bokeh je krajsi. Opticky som ovela viac spokojny s 24-70 ako s 24-120.. ako univerzal na prechadzky skor pozeram po 28-300 AF-S a ako taky profi lineup mi pride najidealnejsia kombinacia 14-24/2.8, 35/1.4 a 85/1.4, samozrejme zalezi od ucelu pisem za seba
mal si novú 24-120 VR? a co ti vadilo ostrosť - rohy? sférické skreslenie? a fotil si najčastejšie nad clony F5,6? pretože ak fotíš častejšie pod túto hodnotu je to jasné ako facka potom jedine 24-70 alebo pevnéé sklá
Ja som študiovo blesková krysa čo na FF ide málokedy pod F8. F5,6 to už musí byť. A ked už tak potom skor clony F1,4-F2. Asi spejem k tomu že budem mať oba Ten 28-300 mi príde už dosť kompromis v obraze a aj na D800 to už bude aj pakáreň asi.
Ak mas dost EUR v ponozke, tak si kukni na stranke Nikonu, kukni skla s < ako 2.8 a kup. Nikto nevie co fotis, tak asi preto takto rada. V profile vidim ze si z Gumenneho Pokial viem, tak tam je asi navatsi pocet fotografov na m2
mal si novú 24-120 VR? a co ti vadilo ostrosť - rohy? sférické skreslenie? a fotil si najčastejšie nad clony F5,6? pretože ak fotíš častejšie pod túto hodnotu je to jasné ako facka potom jedine 24-70 alebo pevnéé sklá
Ja som študiovo blesková krysa čo na FF ide málokedy pod F8. F5,6 to už musí byť. A ked už tak potom skor clony F1,4-F2. Asi spejem k tomu že budem mať oba Ten 28-300 mi príde už dosť kompromis v obraze a aj na D800 to už bude aj pakáreň asi.
ano mal som novu 24-120/4 AF-S VR.. kupil som ju s D700, pripadal mi ako dobry fullframovy setak Objektiv mal podla mna cudne opticke vlastnosti. Najlepsi bol na clone f/5.6 a cim viac si ho clonil, rohova ostrost sa nejak markantne nezvysovala, ale klesala stredova az sa vyrovnala rohovej. Na 24mm mal prilis velke skreslenie a neprisiel mi ani na krajinku nejak dobry, taky priemer Fotil som s nim aj v studiu (f/7.1 - f/11), tam som bol celkom spoko, skreslenie mi tam az tak nevadilo, nakolko som fotil so zazoomovanym objektivom. Kazdopadne fotil som v studiu uz aj s 24-70 a z tej mi lezu pri rovnakych clonach detailnejsie fotografie, resp. lepsie prekreslene. Tym nechcem povedat, ze 24-120 je zly, ale netreba mat nan prilis vysoke naroky. Co ma lepsie od 24-70 je podla mna protisvetlo a farebne podanie, resp. kontrast - subjektivne. Konstrukcia mi pride dobra bez vyhrad a podla mna odola aj narocnejsiemu pouzivaniu Btw.. pri porovnani 1:1 foto z D700 vs D3x + 24-120/4 VR, tak mi pride, ze ten objektiv ma lepsi vystup na D3x ako na D700, cize si myslim, ze na D800 bude dobry.. a nie, nemal som zly kus, presli mi rukou dva take a oba boli take iste
širokáč 14-24 F2,8, základák 24-70 a zoom 70-200 VR II toto sú najlepšie zoomy bez debaty, ja by som do toho zaradil ešte 24-120 VR F4 mal som sním veľmi dobré skúsenosti ,neviem prečo nie je taký rozšírený, je veľmi univerzálny ostrý dokonca až tak že váham či 24-70 nevymením za 24-120 F4 nakoľko aspon na D700 medzi týmito sklami nie je rozdiel v optike ktorý by stál za to. Ale to najskor chcem mať nejaký ten pol rok oba a uvidím ktorý bude viacej nasadený. A poznám tiež pár spokojných krajinárov s 16-35 F4 VR
macro popravde na N neviem poradiť ani sebe aktuálne si požičiavam Karolov 105VR na redakčné produkty a na F11-16 to teda nie je zázrak, na F2,8-5,6 je pritom geniálny a je materiálovo krásne urobený. Možno skúsim iný kus neviem, možno kupim tamron 90tku (tento som mal dávno na D200 a nevšimol som si makku kresbu na F8-F11. Prípadne ešte sigmu 105 s OS.
V ateliéri fotím 90% so 70-200 kedže fotím najviacej ľudí a chcem pohotovo meniť výrez, opticky 70-200 nemajú problém na ateliérových clonách F8-F16 a to mám teraz Tamrona,
no a pevné ohniská 35D-50G-85D používam pri fotení portrétov vonku a v interiéroch aj pri reporte, z tejto trojice je nasadená najviac 50tka
najmenej som zatiaľ použi 24-70 tá sa dostane k slovu len na reportáže a na svadbe občas keď začne sezóna hádam.
no dovod preco je 24-120 f4 malo rozsirena je velmi jednoduchy - je to len predrazeny lacny setovy plastak, za ktory vacsina ludi nie je ochotna vysolit tisicku. Je to rovnaka trieda ako 16-85 na DX - a vacsina ludi si uz asi radsej priplati par stoviek na skutocne profesionalne sklo s poriadnym, celokovovym prevedenim.
len taká otázočka,potrebuješ také sklá alebo ich proste chceš? ono lepšie a drahšie sklo Ti lepsiu foto nezaručí. vzhladom na to aké vlákno si založil to typujem že to proste chceš lebo na to máš,lebo ten čo to potrebuje k svojej práci ten vie čo chce a nepýta sa takéto banálne otázky...
Ajaj, toto si nemal napísať - teraz Ťa roznesú ľudia na kopytách, že nechceš poradiť...
Ak mas dost EUR v ponozke, tak si kukni na stranke Nikonu, kukni skla s < ako 2.8 a kup. Nikto nevie co fotis, tak asi preto takto rada. V profile vidim ze si z Gumenneho Pokial viem, tak tam je asi navatsi pocet fotografov na m2
no dovod preco je 24-120 f4 malo rozsirena je velmi jednoduchy - je to len predrazeny lacny setovy plastak, za ktory vacsina ludi nie je ochotna vysolit tisicku. Je to rovnaka trieda ako 16-85 na DX - a vacsina ludi si uz asi radsej priplati par stoviek na skutocne profesionalne sklo s poriadnym, celokovovym prevedenim.
profi nikon objektivy
Nenapisal si ci zoom alebo pevne ale tak predpokladam ze zoom (okrem makraca):
AF-S 105mm f/2.8G AF-S VR Micro,
AF-S 14-24mm f/2.8G ED
AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II
Chyba ale este nejaky zakladny = 24-70, pripadne este zalezi ake dlhe tele, ci viac ako 200mm
Od kedy vysla 35/1.4 tak ju davam dole z tela len malokedy.
Od kedy vysla 35/1.4 tak ju davam dole z tela len malokedy.
35/1.4 AF-S
50/1.4 AF-S
85/1.4 AF-S
105/2.8 VR MAKRO
135/2 DC
180/2.8
200/2 VR
14-24/2.8
24-70/2.8
70-200/2.8
macro popravde na N neviem poradiť ani sebe aktuálne si požičiavam Karolov 105VR na redakčné produkty a na F11-16 to teda nie je zázrak, na F2,8-5,6 je pritom geniálny a je materiálovo krásne urobený. Možno skúsim iný kus neviem, možno kupim tamron 90tku (tento som mal dávno na D200 a nevšimol som si makku kresbu na F8-F11. Prípadne ešte sigmu 105 s OS.
V ateliéri fotím 90% so 70-200 kedže fotím najviacej ľudí a chcem pohotovo meniť výrez, opticky 70-200 nemajú problém na ateliérových clonách F8-F16 a to mám teraz Tamrona,
no a pevné ohniská 35D-50G-85D používam pri fotení portrétov vonku a v interiéroch aj pri reporte, z tejto trojice je nasadená najviac 50tka
najmenej som zatiaľ použi 24-70 tá sa dostane k slovu len na reportáže a na svadbe občas keď začne sezóna hádam.
Ja som študiovo blesková krysa čo na FF ide málokedy pod F8. F5,6 to už musí byť. A ked už tak potom skor clony F1,4-F2. Asi spejem k tomu že budem mať oba Ten 28-300 mi príde už dosť kompromis v obraze a aj na D800 to už bude aj pakáreň asi.
Ja som študiovo blesková krysa čo na FF ide málokedy pod F8. F5,6 to už musí byť. A ked už tak potom skor clony F1,4-F2. Asi spejem k tomu že budem mať oba Ten 28-300 mi príde už dosť kompromis v obraze a aj na D800 to už bude aj pakáreň asi.
macro popravde na N neviem poradiť ani sebe aktuálne si požičiavam Karolov 105VR na redakčné produkty a na F11-16 to teda nie je zázrak, na F2,8-5,6 je pritom geniálny a je materiálovo krásne urobený. Možno skúsim iný kus neviem, možno kupim tamron 90tku (tento som mal dávno na D200 a nevšimol som si makku kresbu na F8-F11. Prípadne ešte sigmu 105 s OS.
V ateliéri fotím 90% so 70-200 kedže fotím najviacej ľudí a chcem pohotovo meniť výrez, opticky 70-200 nemajú problém na ateliérových clonách F8-F16 a to mám teraz Tamrona,
no a pevné ohniská 35D-50G-85D používam pri fotení portrétov vonku a v interiéroch aj pri reporte, z tejto trojice je nasadená najviac 50tka
najmenej som zatiaľ použi 24-70 tá sa dostane k slovu len na reportáže a na svadbe občas keď začne sezóna hádam.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom