Hore

Fórum » Sony/Minolta fórum
 

Sony SEL-16F28 16 mm F/2.8

root27
2012-12-22 23:16:31+01
zdravim, foti tu niekto na tomto sklicku? je to skreslenie v rohoch mormalne chovanie alebo sa s tym da nieco uobit? musim komponovat zaber tak aby som sa vyhol ludom a tvaram v rohoch zaberu, lebo tam ten obj dost odveci roztahuje.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-12-22 23:30:12+01
SEL 16/2,8 nie je zrovna vydareny objektiv a aj ked ho mam, radsej ho nepouzivam . SEL 18-55 j omnoho lepsi.
 
root27
2012-12-22 23:34:29+01
ten setak mam tiez , skor ma zaujimalo ci je to bezne ze sa kazdy sirokouhlejsi objektiv takto chova, nemam s tym este skusenosti, mam nex 5n s tymi dvomi objektivmi par dni a toto roztahovanie v rohoch ma prekvapilo
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-12-22 23:36:38+01
Niektory to robi viac, iny menej. Pancake je jednoducha opticka konstrukcia, pre sirokace sa moc nehodi.
 
root27
2012-12-22 23:42:02+01
aha, tak to asi posuniem dalej a skusim SELP1650 mm
 
PeCh
2012-12-23 14:30:09+01
16 mm, po prepocte to mas 24 mm. To je riadny sirokouhly objektiv, kde budes mat rohy skreslene. Pri ziadnom podobne sirokouhlom objektive nemozes davat ludi do rohov, lebo budu deformovany. Jeho vyuzitie je skor na krajinky, no tento pancake nepobral vela optickej krasy. Preto je vhodny skor ako krytka tela s ktorou sa da fotit. Je sice lacny, ale ani za tu cenu sa neoplati. Osobne by som za nehodal tak 10 eur (na krytku az-az ).
 
robo669
2012-12-23 15:14:30+01
príspevok od: root27
aha, tak to asi posuniem dalej a skusim SELP1650 mm
Tak ja som riskol k SONY NEX5N - SEL 1650 a môžem povedať, že to na ohnisku 16mm nie je bohvie čo. Rohy sú tmavé a tváre sú do rohov roztiahnuté, keď je zapnutá funkcia opravy objektívu zvislé veci /čiary, zárubne/ vyrovná, ale keď sa vypne oprava tak sú tváre ok ale zas zvislé sú zaoblené. Tak si vyber. Predal som 18-55 lebo s týmto je to super kopaktné. A keď treba tak sa snažím trochu priblížiť a je to ok. Ale to zas nie je 16 mm.
 
Strana 1 z 1
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()