Zdravim. Ak tu taka tema je tak sa ospravedlnujem. Som lenivy hladat a googlit :D Viem ze pri kinofilme je na CB filme vacsia farebna hlbka teda kontrast. Zaujmalo by ma ci toto pravidlo plati aj pre snimace zrkadloviek a teda ci pri snimani v rezime CB dosiahnem lepsi vysledok ako pri snimani vo farbach. Ak sa niekto najde kto mi odpovie budem velmi vdacny :)
Pokial fotis do RAWu, tak to je jedno, nakolko si to v PC upravis/prevedies do CB. Pokial fotis do JPG, tak ti to prevedie soft vo fotaku a vela toho uz nemozes dotiahnut/vytiahnut. A to plati asi vseobecne pre digitalne fotaky.
no pri filme je vacsia dajme tomu velicina ako denzista, t.j. rozsah skaly sivej a pruznost - odolnost voci prepalom. Kinofilm vsak nerad podexpoziciu. Podexponovane zabery zas zvlada lepsie digi, jednoznacne RAW (12/14bit). Digi foti/vidi pre 3 kanaly, RGB. Fotit rovno do JPEGu vystupu (8 bit) a hned BW je zabijak. Obrazova info bude zostavena z 2^8 urovni, t.j. skala 256 urovni sedej. Ludske oko rozozna niekolko milionov.. Takze ked nejde RAW, tak urcite JPEG vo farbe a B&W vyrobit v PC. Je velmi fajn hodit si nad vrstvu obrazku mapovanie na B&W gradient prechod a s kanalimi RGB v povodnom obrazku manipulovat vysledok. Presno to ako pouzitie cerveneheo filtra pri B&W na zvyraznenie kontrastu oblohy.
Ked fotaku nastavis CB rezim, nedosiahnes ziaden extra priestor z pohladu upravy dat.
Ono tie samotne data su aj tak snimane ako CB, az jednotlive farebne filtre z toho povedia procesoru, ze tento bod ma byt napr. zeleny.
CB vs Farebna foto - kontrast
denzista = denzita
kanalimi RGB = kanalmi RGB
Ono tie samotne data su aj tak snimane ako CB, az jednotlive farebne filtre z toho povedia procesoru, ze tento bod ma byt napr. zeleny.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom