Asi potrebujem pomoc od skuseneho fotografa...
Zacal som si vsimat viac ostrost snimkov ktore robim a dospel som k zaveru, ze v podstate nemam ani jeden super-ostry zaber... (myslim ze pri tom mnozstve snimkov ktore som urobil by sa aspon jeden mohol pritrafit hoci aj iba nahodou...)
Pravdu povediac, nemam skusenosti s fotkami s takymto rozlisenim a preto netusim kam az ostrost moze ist...
Mam par takych fotiek, kde som schvalne zvolil kratky cas 1/120s a objektiv som mal oprety o kmen stromu, v hladaciku sa to ani nepohlo, vravel som si, neni boha aby to bolo neostre. A JE to neostre...
Pouzivam autofokus a stabilizator na Canon zoom lens EF 70-300mm 1:4-5.6IS USM.
Neviem si predstavit, kde moze byt chyba
(vsimol som si, ze ten stabilizator trocha taha obraz do strany)
Chcel by som poprosit nejakeho skuseneho fotografa, keby obetoval kusok casu a pozrel sa na nejaku moju snimku vo FULL rozliseni a povedal mi, ze ci ostrost ktora je tam dosiahnuta je normalna pre toto rozlisenie a tento objektiv, alebo ci sa da aj lepsie a teda jednoznacne je nejaky problem v technike (pripadne ze by som nemal pouzivat AF, alebo stabilizator, alebo oboje.)
Ak sa najde nejaka dobra dusa, nech posle svoju mail adresu tu sukromnou spravou, poslem RAW subor, ktory som fotil s opretym objektivom.
Dakujem
Obecne plati (bez stabilizatoru - ale ten pomuze tak max. na 2 EV) ze z ruky se ohniskova delka udrzi ve stejne rychlosti jako je aktualni ohnisko. Tedy priklad: Mam zoom vytocenej na 300, nejdelsi cas ktery udrzim z ruky je 1/300 vteriny. (samo, do teto hry vstupuje vic faktoru, ale tak nejak obecne).
Druha vec je take kvalita objektivu. Setove levne zoomy proste nekresli, a kdyz uz tak jsou vypocitany na 2-3 ohniska kde je to jakz-takz ostre, zbytek je maslo. Zoom ktery uz opravdu kresli pod 30.000,- CZK proste neexistuje.