Fórum » O FOTOGRAFOVANÍ

zmenšovanie fotografií

kucerawa
kucerawa ocenenie redakciou 2009-06-20 14:16:04+02
Vie mi niekto poradiť postup zmenšovania fotografie, pri ktorom nestratí fotografia na kvalite, aby som nemala napríklad nebo, ako machuľu? Som amatér a preto prosím o pomoc...

kucerawa
ocenenie redakciou 2009-06-21 18:29:22+02
príspevok od: velecky
Ten kôň v Ríme? ale to bolo ešte na film a skoro potme. Myslel som skôr fotku, čo som dal do súťaže Foto-Slovakia 2009, tá sa mi v Galérii nezobrazuje. Je v prílohe, ešte viac zmenšená (250kB). Vďaka za radu, musím si to viac doštudovať. Dúfam, že bude aj nejaký kurz Lightroom pre začiatočníkov :)
Aj ja som túto tému založila kvôli fotografii, ktorú som dala do súťaže, bola to panoráma a keďže dlhšia strana má mať max 1600 pixelov, tak som ju zmenšovala dosť...a neviem, kde robím chybu, už som skúšala aj spomínaný postup v Irfanview a výsledok bol o niečo lepší ale stále v porovnaní s ostatnými, ktoré vidím v galérii je to hrôza :(
Niektoré fotky v galérii vyzerajú akoby ani neboli zmenšované, žiadne machule, strata kvality a tým aj za technickú kvalitu dostanú určite viac ako ja :D
tak ja už fakt neviem :)

lacoslav
2009-06-21 21:24:28+02
V zoneri to ide dobre, skús si stiahnuť na skúšobnú dobu. Teraz som skúšal panoramu, obraz nezmenený.

kucerawa
ocenenie redakciou 2009-06-21 21:27:32+02
tak postup v PS s ´save for web´ sa mi celkom pozdáva, nie je to zložité a je to celkom ´pozerateľné´ :)
ďakujem za tipy

kucerawa
ocenenie redakciou 2009-06-21 21:28:33+02
príspevok od: lacoslav
V zoneri to ide dobre, skús si stiahnuť na skúšobnú dobu. Teraz som skúšal panoramu, obraz nezmenený.
naozaj? no dobre, bežím vyskúšať!

mash
2009-06-25 20:32:36+02
Pekný návod pre Zoner je tu: http://www.hasala.cz/article.php?id=1

Vlad
2009-07-02 07:47:38+02
príspevok od: Cako