zdravim vsetkych priaznivcov fotografie. mam na vas jednu prosbu o radu. kedze som zacinajuci fotograf a nemam este moc vela skusenosti s fotografovanim zvierat(s ohniskovou vzdialenostou, svetelnostou, atd)preto sa chcem spytat tu skusenejsich fotografov. kedze ziadny podobny clanok co by mi pomohol som nenasiel preto sa pytam. Staci mi na fotografovanie zvierat vo volnej prirode obj. Sigma 70-200mm ? alebo je to malo? pripadne nejake alternativytohto objektivu za pomerne tu istu cenu? a este jedna podotazocka: na vtaciky to bude asi uz duplom malo.. ci nie?? dakujem za kazdu radu
vsetko zalezi od toho, ako daleko tie zvierata od teba budu. 70-200 je len zaklad pre wildphoto. ak chces fotit z krytu, cakat na zver kym k tebe pride na ´dostrel´ tak mozno ti to bude stacit. ale myslim ze dlhsie ohnisko by bolo lepsie. ak nie objektiv, mozno ti pomoze telekonvertor
D90 ma crop faktor 1,5 , cize realne max. ohnisko budes mat 1,5x200=300 mm
zalezi na tvojej sikovnosti, ako sa k zvery dokazes priblizit, mozes si pripadne dokupit telekonvenrtor, ak ti bude malo
Prave som bol na jednom rybniku s touto signou fotit zvierata. Labute nebol problem, tie isli na chleba. Horsie to bolo s divimi kacicami. Urcite by som vyuzil extender 2x. No zase ja az taky fotograf divej zvery nie som. Kazdopadne je to dobry pocit mat 300tovku ohnisku a ked chcem tak je aj poruke 600tovka (po preratani) Financne je to zrejme najlepsia alternativa. Co sa tyka vyslednej kvality, ak chces nekompromisne to najlepsie musis siahnut poriadne na svoje uspory.. :)
Ako som pozeral máš tam aj Sigma 120-400/4.5-5.6 APO DG OS HSM (lacnejší než 70-200) a s 2x telekonvertorom (na 70-200) to budeš mať tiež clonu 5.6, a cenovo budeš ešte vyššie (telekonverto stojí 280 €)...to znamená že 70-200 f2,8+telekonvertor 2x ti vyjde na cca 1100 EUR a sigma 120-400 za 780 €. Skús nájsť nejaké recenzie...