Fórum » O FOTOGRAFOVANÍ

fotografovanie na diskotekach

scooti
scooti 2009-11-17 21:51:02+01
Zdravim vsetkych, vcera som mal taku moznost fotografovat na jednej diskoteke pre DJ-ja a dost som sa natrapil s fotenim v tychto podla mna tazkych podmienkach (tma, para, zadymeny priestor, svetla, lasery). Preto by som sa chcel opytat na nejaku radu ako co najlepsie fotit v takychto podmienkach. Ja sam som to riesil nejak takto.. ISO400 - 800, automaticke ostrenie na stred, zapnuty vstavany blesk (o externy by som mohol prist pri tlaceniciach v dave ludi, tak som to neriskoval ;)) uzavierka vacsinou na 1/200 a f4-5.6 (objektiv 28-88mm). Problemov bolo viac.. pri AF zaostrovani blesk kontrolne zabliskaval, cim dost uputaval pozornost. Dalsi problem bol ten ze v takej tme mala automatika casto problem zaostrit a niekedy sa jej to nepodarilo vobec a tak som musel prepinat na rucne ostrenie ale ani tam som nebol velmi uspesny, kedze som v tej tme vela tiez nevidel :) Skusal som aj zabery bez blesku s casmi 1/3, 1/6 co vyzeralo efektne pri laseroch a farebnych svetlach, no tancujuce osoby boli rozmazane a neidentifikovatelne. Budem velmi vdacny za kazdu radu ako vylepsit moje snimky nabuduce.

jarosujo
2009-11-18 10:55:12+01
Riesia sa tu 2 rozne pristupy ako na to: s bleskom a bez. Kazdy ma nieco do seba, mne osobne sa skor paci pristup bez blesku, ale na to treba mat drahu techniku. Ako sa pisalo - svetelne objektivy a telo co zvlada vysoke ISO bez sumu (trochu sumu v pozadi mne osobne nevadi). Ak to teda technika dovoluje, snazil by som sa bez blesku. A ak s bleskom, tak samozrejme s odrazom od stropu a tiez dat MAXIMALNE POUZITELNE ISO (ja na 50D davam bez obav 1600 a ked treba idem az do 3200), minimalnu clonu a cas podla potreby (1/10 - 1/60). Ked budes fotit s ISO 400, clonou 5,6 a casom 1/100 tak to bude vypadat ze dana osoba tancuje v ciernom tuneli.

jarosujo
2009-11-18 10:59:56+01