Prosím vás o pomoc potrebujem vedieť ako ideálne nastaviť položky v menu K10D-ka. Mam ešte taký problém: Nafotené fotky či v JPG alebo raw musím upravovať, keď otvorím v Pc fotku používam Zoner Photo Studio 10 fotky ,,skoro všetky,, sú také šedé pri otvorení hystogramu je hystogram posunutý do pravej trištvrtiny. Skoro vždy si to vyžaduje upravu kontrastu a potom sa fotka vyjasní. Vie mi niekto pomôcť s týmto problémom. Budem vďačný.
Bez postprocesingu to proste nejde. Musel by si pristroj podrobne nastavovat pri kazdej zmene motivu a osvetlenia. Zrkadlovky oproti kompaktom podavaju ´sedivsie´ zabery. Po prve sa snazia zabranit prepalom a zliatym tienom, po druhe nechavaju upravy na fotografa. Samozrejme mozes si nastavit kontrast, saturaciu a doostrovanie do plusu, ale lepsie je fotit v neutrale. Aj pri fotografovani na film je potrebne pri vyvolavani na fotke zapracovat. Len s diakom nic nenarobis. Ja nemam jedinu fotografiu, ktora by nepresla pocitacovymi upravami.
Prosím vás o pomoc potrebujem vedieť ako ideálne nastaviť položky v menu K10D-ka. Mam ešte taký problém: Nafotené fotky či v JPG alebo raw musím upravovať, keď otvorím v Pc fotku používam Zoner Photo Studio 10 fotky ,,skoro všetky,, sú také šedé pri otvorení hystogramu je hystogram posunutý do pravej trištvrtiny. Skoro vždy si to vyžaduje upravu kontrastu a potom sa fotka vyjasní. Vie mi niekto pomôcť s týmto problémom. Budem vďačný.
Skús pozrieť na exifdata. V položke colorspace by si mal mať nastavené sRGB. Pravdepodobne si niečo v nastavovaní menu prestavil a teraz tam nemáš správne definovaný farebný priestor pre Tvoje potreby.
Pokiaľ máš dobrý monitor a dobre nastavený color management, tak ak otvoríš fotku uloženú v sRGB, nutne nem bude v poriadku - on sRGB bol postavený ako ´priemerný profil bežného sériového CRT monťasa asi 15 rokov dozadu´
dostaneš dojem práve tej šedivosti, takže aj tým to môže byť... a pokiaľ máš hentak shiftnutý histogram, skús nastaviť kontrast na najnižší - pokiaľ fotíš priamo do JPEGu tak to trochen roztiahne histogram (2-3 EV) do tieňov, ale ja osobne používam RAW only a nechávam to na Camera RAW/Raw Therapee... druhý je free a good, tak nie je dôvod ho neskúsiť ;)
s tým nastavením na sRGB práve NEsúhlasím, jednak tým zahodíš snáď 1/2 farieb, ktoré je K10D schopný zachytiť, jednak ... čumím do manuálu ... je to tak: keďže nemáš možnosť ovplyvniť AKO sa prevádza colorspace foťáku na aRGB/sRGB (hovorí sa tomu ´rendering intent´ - a vo fotografii sa najviac využívajú 2 módy - perceptuálne alebo relatívne kolorimetricky) tak si foťák ´urobí, čo chce´. A ako pozerám na jeho JPEGy, tak máva clipping na oboch stranách, čo znamená, že ak ´lisuje´ svoj (väčší) colorspace do menšieho (typicky sRGB, ten je prťavučký) tak používa práve relatívnu kolorimetriu, čo spôsobuje zliatie detailov v tieňoch a svetlách. To je spravidla nežiadúce, a preto je lepšie tú konverziu či do aRGB alebo sRGB urobiť ručne a perceptuálnym renderingom.
Pokiaľ ukladáš do aRGB, tak tento clipping vidíš podstatne menej často.
Na dnešných monťasoch nemá význam kŕčovito sa držať sRGBčka, väčšina z nich (kým sa nevypália) má širší gamut. Do užšieho to nie je problém previesť kedykoľvek (v editore - plná kontrola nad spôsobom), z užšieho do širšieho to však už nemá význam.
Super a fundovane napísané! Predpokladám, že toto tuto Vilo určite pochopil. Podľa môjho názoru je určite natoľko´ skúsený ´ ....a má široký prehľad o postprocese, hlavne ak doteraz fotil kompaktom.
Pri mojej rade som vychádzal z vlastných skúseností fotením Nikonom D80. Pokiaľ v menu bolo nastavenie uncalibrated colorspace, fotky na bežnom monitore boli presne také, ako opisuje Vilo. O výsledných fotkách z minilabu sa ani nebavme.
Nastavenia Pentax K10D
dostaneš dojem práve tej šedivosti, takže aj tým to môže byť... a pokiaľ máš hentak shiftnutý histogram, skús nastaviť kontrast na najnižší - pokiaľ fotíš priamo do JPEGu tak to trochen roztiahne histogram (2-3 EV) do tieňov, ale ja osobne používam RAW only a nechávam to na Camera RAW/Raw Therapee... druhý je free a good, tak nie je dôvod ho neskúsiť ;)
s tým nastavením na sRGB práve NEsúhlasím, jednak tým zahodíš snáď 1/2 farieb, ktoré je K10D schopný zachytiť, jednak ... čumím do manuálu ... je to tak: keďže nemáš možnosť ovplyvniť AKO sa prevádza colorspace foťáku na aRGB/sRGB (hovorí sa tomu ´rendering intent´ - a vo fotografii sa najviac využívajú 2 módy - perceptuálne alebo relatívne kolorimetricky) tak si foťák ´urobí, čo chce´. A ako pozerám na jeho JPEGy, tak máva clipping na oboch stranách, čo znamená, že ak ´lisuje´ svoj (väčší) colorspace do menšieho (typicky sRGB, ten je prťavučký) tak používa práve relatívnu kolorimetriu, čo spôsobuje zliatie detailov v tieňoch a svetlách. To je spravidla nežiadúce, a preto je lepšie tú konverziu či do aRGB alebo sRGB urobiť ručne a perceptuálnym renderingom.
Pokiaľ ukladáš do aRGB, tak tento clipping vidíš podstatne menej často.
Na dnešných monťasoch nemá význam kŕčovito sa držať sRGBčka, väčšina z nich (kým sa nevypália) má širší gamut. Do užšieho to nie je problém previesť kedykoľvek (v editore - plná kontrola nad spôsobom), z užšieho do širšieho to však už nemá význam.
Pri mojej rade som vychádzal z vlastných skúseností fotením Nikonom D80. Pokiaľ v menu bolo nastavenie uncalibrated colorspace, fotky na bežnom monitore boli presne také, ako opisuje Vilo. O výsledných fotkách z minilabu sa ani nebavme.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom