Zdrávim mám taký problem ako som tu študoval tak som prišiel na zaujímavý typ fotografii jená sa o \"PANNING\"...No a prejdem k veci ide o to že ked si nastavím expozíciu napr 1,50 tak stále ked niečo odfotím cez den tak je fotografia úplne biela aj ked nastavím vätšiu clonu...Mal niekto niekedy nejaký podobný problem? Alebo sa dá takáto fotografia spravit iba na Zrkadlovke?...Dakujem za rady...btw: som úplný amatér...
Dobra rada hned na uvod, panning je trochu vyssi level, takze ak este nezvladas uplne zaklady, velmi by som nepokusal... ale skusat v kazdom pripade mozes. Sam mam fujinu takze panning mozes skusat aj s fujinou, nie je to vec zrkadla. K ´problemu´ nastav si rezim S (shutter priority) a skus casy 1/125, 1/60 ak ti k nim fotak este dosadi clonu je to ok. Nastavit cas len tak 1,5 a hadzat tam clonu od buka nie je to prave orechove...
A co na to expozimeter? Neprotestuje, ze mas vela svetla a clonove cislo nejde nastavit vyssie? :-)
Zjavne je problem v tom, ze neovladas ani zaklady exponometrie.
mas niekolko moznosti, bud rezim M kde si nastavis vsetko sam, alebo prirorita clony kde si nastavis len clonu alebo priorita casu kde si nastavis cas. urcite nie automatiku alebo scenicke rezimy. btw, nejaky ten efekt panningu sa da spravit aj v PP, ale nie je to prave orechove.
mas niekolko moznosti, bud rezim M kde si nastavis vsetko sam, alebo prirorita clony kde si nastavis len clonu alebo priorita casu kde si nastavis cas. urcite nie automatiku alebo scenicke rezimy. btw, nejaky ten efekt panningu sa da spravit aj v PP, ale nie je to prave orechove.
Mal som nastavené M a clona sa mi zvätšit nedala... =( nabudúce to skúsim v S a dám tu výsledok =) aj ked nebude ešte perfektný ale dúfam že lepší =)
To su hol kompaktiky a UZ s malickym snimacom. Pouzi ND (neutral density) filter.