Vyuzivate funkciu Active D-Lightning?
Fotky ktore vznikli s aktivovanym Active D-Lightning-om su viacej zasumene ako tie, pri ktorych bol vypnuty. Mam Nikon D90
Všetko, čo robíš by malo mať zmysel a mal by si vedieť, prečo to robíš (nie len preto, že to ktosi povedal v nejakom fóre na internete). 98% môjho fotenia sú športové reportáže, ktoré končia na web stránke, tie lepšie z nich skončia v nejakom časopise a tie najlepšie občas na nejakej výstave či súťaži v rozmere 30x45 cm. Nie som výtvarný fotograf, som dokumentárno reportážny fotograf a ak moja fotka nemá výbornú akciu, dobré svetlo a výraz, tak v postprocese to už z RAWu nevytiahnem. Navyše ak donesiem z pretekov 1200 záberov, tak je to jednak veľký objem dát a jednak úžasná práca to spracovať. Ak spustíš postproces z RAW dávkou podľa nastavenia vo foťáku, tak je to mizerné až žiadne využitie RAW. RAW použijem, keď sa doma hrám s makrom na kvietkoch a za večer je výsledok 3 - 4 použiteľné zábery alebo ak sa bavím s nejakým portrétom a podobne. Ale to sú tie dve percentá a nad každou fotkou potom strávim jednu dve tri hodiny :-)))) To je môj postoj a názor a nemusí byť ani správny ani ho nikomu nevnucujem, rob si ako chceš :-))))
No veď jasne.
Len ma zaujalo, že prečo nefotíš RAW. ale tak pekne si mi to vysvetlil, takže už rozumiem. :)
S D3jkou a tusim ze 300/2.8 ak nie f2 staci v PP orezat a mozno kusok pridat vibrance;) Naco raw:D Vsak dodo? :P heh