Prosim poradte mi s cim mam fotit, dnes som fotil RAW RGB dufam ze som spravil dobre lebo som to raz niekde nasiel ze co je co ale uz to neviem najst dakujem
to som chcel vediet sorry ze nezrozumitelne, lebo som niekde cital o tom ale neviem uz kde, tak som nevedel v akom mam fotit ano fotil som v RAW tak potom je dobre ked je jedno ze v com, dakujem za pomoc
lebo som nafotil pri mori a utesoch okolo 500 fotiek uz som myslel ze to bude na hovno ale ked je jedno tak je dobre, musim kupit lepsi filter, kupil som nejaky DORR CPL no nie je zly ale bez neho by som bol asi strateny :)))
V podstatě jde o to, že Adobe RGB má širší gamut, tedy laicky řečeno ´pobere´ víc barev. sRGB je určeno především pro web.
Osobně radím: Fotit do Adobe RGB, na web to pak převést do sRGB (pokud by jsi uploadnul fotky na web v Adobe RGB, bude zřetelný rozdíl hlavně v saturaci barev a může dojít i k mírnému jejich posunu).
ale pokial snima do RAW, zaznamenaju sa vsetky data so senzoru a do AdobeRGB, alebo sRGB to prevedie az v PC. Nastavenie farebneho profilu ma vplyv len na vygenerovany nahlad a nazov suboru.
cize je jedno do akeho formatu dam ak som dobre pochopil, a ked pouzijem softwer od canonu tak sa to da previest do srgb alebo adobergb. ale mam pouzit zoner photostudio
V skutocnosti fotoaparat snima v nejakom farebnom priestore danom snimacom a prevodnikom, ten vsak nie je normalizovany. Softver vo fotoaparate prevadza tento priestor do AdobeRGB alebo sRGB, podla toho, na ake pouzitie je fotografia urcena. Pri vyvolavani RAWu sa vacsinou voli AdobeRGB, ktory obsauje viac farieb a tym umoznuje robit prenejsie a jemnejsie upravy. Ak je fotografia publikovana na webw, je dobre ju previest do sRGB, ktory je standartom. Prevod s AdobeRGB do sRGB nespociva v tom, ze sa orezu farby, ktore sRGB neobsahuje. Prevod je sofistikovanejsi s pokrocilim algoritmom.
Pri snimani do RAWu ma fotograf opakovane k dispozicii neporusene data priamo zo snimaca, co mu dava bohate moznosti uprav, neporovnatelne bohatsich ako pri snimani do JPG ale aj TIFFu.
Format RAW bol donedavna nepopularny pre velky objem dat a zdlhave spracovanie. To sa vsak zmenilo, ceny kariet klesli a ich kapacita vyrazne stupla. Objavili sa nove programy umoznujuce spracovat mnozstva fotografii, prinasajuce novu filozofiu archivovania. Fotky sa konvertuju z RAW len vtedy, ak to je nutne pre publikovanie a tlac. Archiv zostava v neporusenom RAWe len s popisom uprav zaberov.
cize ja ked teraz robim nejake zabery pre seba tak si mam nastavit adobeRGB a nasledne si to stiahnem do PC. potom ked by som to chcel dat niekde na web tak to treba ulozit do sRGB a do prislusneho formatu napr.jpg je to spravne?
cize ja ked teraz robim nejake zabery pre seba tak si mam nastavit adobeRGB a nasledne si to stiahnem do PC. potom ked by som to chcel dat niekde na web tak to treba ulozit do sRGB a do prislusneho formatu napr.jpg je to spravne?
Tak to robkam ja. Samozrejme pri foteni je najlepsie mat, co najlepsie nastaveny fotak aby si potom pri spracovani RAWu nemal vela prace.
sRGB vs.RGB
Osobně radím: Fotit do Adobe RGB, na web to pak převést do sRGB (pokud by jsi uploadnul fotky na web v Adobe RGB, bude zřetelný rozdíl hlavně v saturaci barev a může dojít i k mírnému jejich posunu).
Přímým snímáním do sRGB se na záznamu připravuješ o některé barvy.
Pri snimani do RAWu ma fotograf opakovane k dispozicii neporusene data priamo zo snimaca, co mu dava bohate moznosti uprav, neporovnatelne bohatsich ako pri snimani do JPG ale aj TIFFu.
Format RAW bol donedavna nepopularny pre velky objem dat a zdlhave spracovanie. To sa vsak zmenilo, ceny kariet klesli a ich kapacita vyrazne stupla. Objavili sa nove programy umoznujuce spracovat mnozstva fotografii, prinasajuce novu filozofiu archivovania. Fotky sa konvertuju z RAW len vtedy, ak to je nutne pre publikovanie a tlac. Archiv zostava v neporusenom RAWe len s popisom uprav zaberov.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom