Fórum » O FOTOGRAFOVANÍ

...vyblednuté fotky :(

Janíčkooooo
Janíčkooooo 2010-07-06 11:25:34+02
Ahpjte priatelia. Chcel by som vás otravovať s mojim problémom. Som totálny začiatočník, mojho Nikona mám asi len dva mesiace a predtým som so zrkadlovkou v podstate ani poriadne neprišiel do styku. Moj problém sa týka toho, že nech sa snažím akokoľvek dobre nastaviť foťák, väčšinou sú fotky akoby málo farebné. Aby chytili trochu živý nádych, musím im pridať farby v počítači (nemám Photoshop, farbu "pridávam" v MS Picture manageri, takže výstup potom vyzerá trochu nerealisticky). Vie mi niekto poradiť, ako by som získal farebnejšie fotky už pri fotení bez toho aby som fotku musel následne upravovať? Má na to vplyv použitie blesku, alebo "Vyváženie bielej"? Mám ju nastavenú na automatiku... Alebo je to na NIKONE D80 "normálne"? Fotím do JPEG, pretože RAW zatiaľ nemám v čom upraviť...

Marcel Rebro
2010-07-06 21:54:58+02
ja mam na fotakoch vytvorene profily : things (based on vivid), people (neutral), street (monochromatic). hodi sa mi to ked fotim nejake ´masovky´ co sa mi nechce spracovavat s RAWu.

ukazka ´mojho´ vividu. fotil maco s D300vkou

IceDive1
2010-07-06 22:34:20+02
Ta je super. Naozaj dobry motiv na vidid a pravdepodobne to mas aj dobre nastavene. To je ta co si spominal ze fotil sirokacom?

Marcel Rebro
2010-07-06 23:01:24+02
príspevok od: IceDive1
Ta je super. Naozaj dobry motiv na vidid a pravdepodobne to mas aj dobre nastavene. To je ta co si spominal ze fotil sirokacom?
tusim ze ano ... ;-)

IceDive1
2010-07-06 23:19:41+02
príspevok od: Marcel Rebro
tusim ze ano ... ;-)
Mrco sa nehnevaj ale juniorova ma podstatne vyssi impakt. :D

Marcel Rebro
2010-07-06 23:25:50+02
Mrco sa nehnevaj ale juniorova ma podstatne vyssi impakt. :D
nehnevam sa, viem to ... tato moja je len ´backstage´ ... dokumentacno / reportazna ...

IceDive1
2010-07-06 23:29:50+02
No uz sa tesim kedy ja budem fotit backstage mojmu juniorovi ale to sa asi este zopar krat vyspime. :)

maciakba