Hore
Fórum » O FOTOGRAFOVANÍ
 

CPL miesto ND4

kexo
2010-09-19 22:08:34+02
helou, existuje nejake pre a proti pouzitiu CPL filtra miesto sedeho? niekedy som lenivy vytiahnut sedy :) a ako som si vsimol, predlzuju expoziciu zhruba rovnako...dik
 
viking81
2010-09-19 22:21:26+02
polarizak ubera zhruba 2-3 EV myslim..zalezi ako je natoceny....a odobera hlavne odlesky a podobne veci....co ND nerobi...len to len stmavi....ako v pripade nudze som aj ja pouzil CPL na predlzenie expozicie ked som fotil vodopad...riesenim pre teba by mozno este bolo aj pouzitie linearneho a cirkularneho sucasne...a mozes si regulovat urovne kolko svetla ti to uberie..
 
beholder
2010-09-19 22:44:29+02
...to ma pobavilo...´niekedy som lenivý vytiahnuť šedý´........

...predstavil som si nelenivého fotografa vyťahujúceho stojany ,blesky, dáždniky, odrazové dosky, softboxy, farebné filtre, generátor, expozimeter, flashmeter, rádiové odpalováky...........a neviem čo ešte:))

...ktovie čím všetkým by to pri lenivosti mohol nahradiť:)

...toto by mohlo uspokojiť aj lenivca ako Ty:

http://www.photonet.sk/shop/neutralny-sedy-nd-filter-hl-optics-nd2-nd400-77mm/p_7201.html

 
tomis.ales
2010-09-20 15:55:16+02
príspevok od: viking81
polarizak ubera zhruba 2-3 EV myslim..zalezi ako je natoceny....a odobera hlavne odlesky a podobne veci....co ND nerobi...len to len stmavi....ako v pripade nudze som aj ja pouzil CPL na predlzenie expozicie ked som fotil vodopad...riesenim pre teba by mozno este bolo aj pouzitie linearneho a cirkularneho sucasne...a mozes si regulovat urovne kolko svetla ti to uberie..
Ide to aj dvoma cirkularnymi. Aj ked neviem, mozno kombinacia lin. a cir. je lepsia. Mas na to nejake vysvetlenie preco lin. a cir.?
 
viking81
2010-09-20 16:08:09+02
príspevok od: tomis.ales
Ide to aj dvoma cirkularnymi. Aj ked neviem, mozno kombinacia lin. a cir. je lepsia. Mas na to nejake vysvetlenie preco lin. a cir.?
odvolavam sa na romana pihana :)