Hore
Fórum » O FOTOGRAFOVANÍ
 

prečo je fotka červená???

Donča
2010-10-20 22:59:38+02
Ahojte, som fotografka amatérka, mam Canon 450D a mam problem s fotenim červenej farby. Neviem či je chyba vo mne alebo vo fotaku, ak fotim niekoho v červenom tričku nasníma mi fotku až ožarujúco červenú, odlesk farby je aj na tvári no celá je ako pod červeným filmom. V exteriéry je to ešte celkom OK ale interier je hrozný. Fotila som kamošku v interiéry, manuál ISO 400 1/10 4,5 so vstavaným bleskom. Blesk by som asi nemala používať ale bolo málo svetla tak som dosvietila. Fotila som ju pred červeným matným závesom. Na tú fotku sa nedá pozerať, z tej červenej bolia oči. Kde robím chybu??? DAkujem za cenné rady
 
Donča
2010-10-20 23:09:15+02
pripájam aj fotku na ukážku
 
WildSammy
2010-10-20 23:13:44+02
treba stiahnut saturaciu farieb vo fotaku ak fotis do JPEG a aj nastavit spravne vyvazenie bielej na dany typ svetla.. v shooting menu 2 si treba zmenit picture style na neutral alebo faithful :-) pripadne pozriet, ci tam nemas zapnuty daky filter a mozno by bolo lepsie aj troska stiahnut expoziciu do - a nefotit to priamym bleskom, ale radsej pod dakym inym osvetlenim :-)
 
busva
2010-10-21 00:46:00+02
Pravdepodobne si skontroluj vyváženie bielej, a pokožku ti začervená aj blysnutie napriamo interným bleskom :-)
 
bonifacko
2010-10-21 07:34:55+02
Pihan píše, že histogram často vyzera ok, ale histogram červenej je iny a často je červena prepalena. Nie su vidiet detaily. Ja som to zažil pri fotení muškatov a nikdy som nevedel čo s tym.
http://www.digimanie.cz/art_doc-BFA6630F28816738C1257209006994C1.html
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-10-21 08:31:50+02
Pri snimani saturovanych farieb odporucam pouzit farebny profil Neutral, ktory je sice trochu ´vyblity´, ale obsahuje najviac poltonov. Saturaciu mozno potom dohnat dodatocne v pocitaci, ale s mierou.
Saturacia cervenej je ale aj ocny klam, zalezi co ine je v obraze. Inak posobi v tmavych a inak v svetlych plochach.
 
PeCh