Hore

Fórum » Video
 

Blackmagic Cinema Camera vs. 5D Mark lll RAW

LukeLuke
2013-10-08 04:31:53+02
Ahojte,

ako určite viete, Magic Lantern firmware sprístupnil (nielen) pre Canon 5D Mark lll možnosť RAW videa a nastala tým malá revolúcia. Filmový obraz, ktorý je skoro na nerozoznanie od RED kamier a pri 14-bit dynamickom rozsahu z DSLR. O niečo dlhšie je tu potom Blackmagic Cinema Camera s 2.5K RAW.

Verím, že na kvalite obrazu záleží rovnako ako na obsahu. Čakal som na túto dobu, kedy nebudem za môj rozpočet odkázaný na lacnú (nikoho sa nechcem dotknúť) H.264 záznamovú kompresiu pri nejakých 8-bitoch a chystám sa konečne investovať do serióznejšej techniky.

Mám už skúsenosti s produkciou nízkorozpočtových spotov, ale teraz sa so zanietením chcem venovať prioritne hudobnému videklipu a aj reklamnému spotu pre menších klientov. Obzvlášť do videoklipu som sa nikdy nechcel púšťať s kompromismi, preto idem do toho až teraz, keď sa doplatím serióznej kvality na vlastnej technike.

Mám dvoch favoritov:
1. Blackmagic Cinema Camera (staršia 2,5K verzia)
2. Canon 5D Mark lll (kvôli RAW možnosti od Magic Lantern), ktorý zatiaľ vedie.

Naštudoval som si parametre oboch a pri videoklipe si neviem predstaviť byť odkázaný na Twixtor prehnaný cez tých 25fps z Blackmagic (výsledok by bol asi... ..grc), čiže 5D vedie, aj keď momentálne vie 60fps iba pri nižšom, ale nie zlom rozlíšení (treba potom upscale na Full HD). Výdavky spojené s efektívnym rozbehaním Blackmagic ma dosť odrádzajú (V-mount, batéria, nejaký rig, plus dotykový displej je vraj strašne reflexný = nepoužiteľný)

Mám niekoľko otázok, dosť rôznorodých... Rád by som počul názory od ľudí, ktorí majú s týmito strojmi skúsenosti (pri 5D sa samozrejme bavíme výlučne o RAW a pri Blackmagic kľudne aj o zázname do ProRes HQ).

- Ako je to s požiadavkami na systém pre spracovanie takto objemného formátu? Podľa môjho info je postup nasledovný: RAW sa v PC/Macintoshi skonvertuje do DNG, z napr. DaVinci Resolve sa po základnom LUT gradingu vyhodia videá skomprimované napr. do ProRes, ktoré sa postrihajú povedzme v PremierePro, timeline sa uloží ako XML informácia, na ktorú sa nakoniec znova v DaVinci Resolve robí grading na pôvodný RAW materiál. Najmä záverečný krok je údajne príšerná záťaž na výpočty. Dokážem toto všetko spraviť bez zošedivenia na MacBooku Pro? Ak áno, aké parametre v ňom skutočne potrebujem? Sú to gigabajty dát, takže 1TB disk, 16GB RAM? Taktiež, koľko trvá prenos dát z karty do PC/MAC-u? Zaujímajú ma vaše reálne skúsenosti s prácou...

- Kupoval by som veľmi pravdepodobne už používaný 5D Mark lll. Všimol som si, že ceny sa niekedy dosť dramaticky líšia. Od 1200 - 2600 €. Za koľko je reálne ho kúpiť, kde najlepšie a hlavne na čo si v prípade bazárového kusu dávať pri kúpe pozor?

- S ktorými kartami máte dobré skúsenosti pri RAW zázname na 5D Mark lll? Chcel by som 128GB model s tým, že ak bude v budúcnosti na Magic Lantern hacknuté nakrúcanie RAW pri 60fps aj v 1920x1080, aby karta zvládala takto rýchle toky objemných dát. Som zmierený s tým, že takáto karta výjde min. 300 €.

- Okrem nejakého glidecamu, SD karty a statívu, potrebujem samozrejme aspoň 2 objektívy, momentálne nemám žiadne k dispozícií. Toto je široká otázka, ale aké 2 by ste mi odoručili ako základnú výbavu? (Nemôžem si dovoliť top model so skvelou svetelnosťou za 700€). Predpokladám, že určite jeden 50mm. Zoom, či skôr prime?

- Ako je to s monitorovaním videa pri RAW nakrúcaní na 5D Mark lll? Funguje live view na vstavanom LCD pri RAW zázname?

- Najšialenejšia otázka: 5D Mark lll nemá zatiaľ pri RAW v Magic Lantern rozlíšenie 2.5K (aj keď som objavil video už aj v tomto rozlíšení), ale pri 25fps "iba" 1920x1080 ak sa nemýlim. Povedzme, že teoreticky nastane situácia, keď potrebujem dostať video/film na kino plátno. Ako obstojí záznam v takomto rozlíšení v porovnaní s 2,5K? Bude vidieť rozdiel?

- Ak vám napadá čokoľvek iné, čo považujete za dôležitú poznámku pri týchto dvoch strojoch, rád sa dám poučiť.

Veľká vďaka za každý postreh!
 
Strana 1 z 1
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()